E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
Jak będę przekładał słupki to zrobię dokładne fotki kolektora.
Jest to ciut przerobiony kolektor z 2.4td z jakby adapterkiem pod turbinę.
Docelowo i tak będzie baran z twinscrollem pod jakieś fajne turbo, ale to raczej na 2014
Jest to ciut przerobiony kolektor z 2.4td z jakby adapterkiem pod turbinę.
Docelowo i tak będzie baran z twinscrollem pod jakieś fajne turbo, ale to raczej na 2014
- ecru
- Turbo-Team
- Posty: 73
- Rejestracja: 27 paź 2009, o 19:43
- Imię: David
- lokalizacja: Wilanów
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
A jak oceniasz ten kolektor? Czy chcesz przejść na rurowy, ze względu na zbyt małe przekroje runnerów, czy coś innego jest problemem.Pat-325 pisze:J
Jest to ciut przerobiony kolektor z 2.4td z jakby adapterkiem pod turbinę.
Docelowo i tak będzie baran z twinscrollem pod jakieś fajne turbo, ale to raczej na 2014
Ja mam taki sam zestaw. Kolektor z 2,4td i mój kolektor jest mam wrażenie pod twinscroll do tego ma zintegrowane gniazdo pod EGR, które wykorzystałem do zamontowania WG.
Kolektor pasował po lekkim zmodyfikowaniu, ale by mieć pewność, że jest szczelny dorobiłem specjalne interface'y,które odsunęły mi kolektor o jakieś 1,5-2cm od głowicy.
U mnie ma to jeździć na silniku M20B25 z turbiną t3/t4. Czekam do wiosny ze strojeniem i się zastanawiam czy ten kolektor nie jest zbyt ciasny, zbyt restrykcyjny?
Na pewno spowoduje, że turbina będzie szybko wstawać, ale co przy większych obciążeniach i obrotach.
Czy masz już jakieś doświadczenia w tej kwestii?
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
do kolektora nic nie mam, tanie i solidne rozwiązanie.
turbo jest z audi z silnika 2.2 litra. według zegarów nadciśnienie pojawia się przy 1800obr/min, pełne 0.9bara mam przy 2200obr/min i trzyma do końca.
na miasto super rozwiązanie, z każdego biegu klepię i jedzie. śmiałem się ostatnio, że po zmianie słupka na b25 nadciśnienie pojawi się na wolnych obrotach
obecnie jest tam coś w okolicy 200KM i 260Nm dostępnych od samego dołu, więc nie są to jakieś kosmiczne wartości.
jednak na tyle duże , że sprzęgło buntuje się przy drugim kopnięciu. tarcza zaczyna się ślizgać i jest koniec zabawy.
od początku wiedziałem, że b20 wyleci, więc jakoś specjalnie się nie spinałem na jakiekolwiek modyfikacje.
poskładam b25, zamontuję, potestujemy i wtedy będą kolejne decyzje w zależności od efektów
turbo jest z audi z silnika 2.2 litra. według zegarów nadciśnienie pojawia się przy 1800obr/min, pełne 0.9bara mam przy 2200obr/min i trzyma do końca.
na miasto super rozwiązanie, z każdego biegu klepię i jedzie. śmiałem się ostatnio, że po zmianie słupka na b25 nadciśnienie pojawi się na wolnych obrotach
obecnie jest tam coś w okolicy 200KM i 260Nm dostępnych od samego dołu, więc nie są to jakieś kosmiczne wartości.
jednak na tyle duże , że sprzęgło buntuje się przy drugim kopnięciu. tarcza zaczyna się ślizgać i jest koniec zabawy.
od początku wiedziałem, że b20 wyleci, więc jakoś specjalnie się nie spinałem na jakiekolwiek modyfikacje.
poskładam b25, zamontuję, potestujemy i wtedy będą kolejne decyzje w zależności od efektów
- ecru
- Turbo-Team
- Posty: 73
- Rejestracja: 27 paź 2009, o 19:43
- Imię: David
- lokalizacja: Wilanów
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
U mnie siedzi tarcza sprzęgła z M30 z zamachem ( jednomasem ) z M50 i dociskiem z M57 - sprawdzone rozwiązanie.
Zastanawiam się tylko czy skoro jeszcze zima i jest trochę czasu czy nie wyspawać jakiegoś barana. Chociaż szykuje auto na ulicę a nie do jakiegoś dragu.
Trochę rozwierciłem i odprężyłem dół i mam chęć pompować jakieś 1.2.
Ten człowiek co Ci spawał wydech ( widziałem jego prace na Face'ie) rewelacja. On jest tam gdzieś od Ciebie z Gorzowa, mam wydech do wyspawania?
Zastanawiam się tylko czy skoro jeszcze zima i jest trochę czasu czy nie wyspawać jakiegoś barana. Chociaż szykuje auto na ulicę a nie do jakiegoś dragu.
Trochę rozwierciłem i odprężyłem dół i mam chęć pompować jakieś 1.2.
Ten człowiek co Ci spawał wydech ( widziałem jego prace na Face'ie) rewelacja. On jest tam gdzieś od Ciebie z Gorzowa, mam wydech do wyspawania?
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
z okolicy Gorzowa (40km), Goszczanówko się nazywa ta wichura. wyślij mu pytanko na fejsie o koszty.
o sprzęgle ciągle myślę, ale raczej pójdę w docisk na podwójnej sprężynie. przerobiłem już zestaw na docisku z m57 na tarczy zwykłej i spieku.
doświadczalnie spróbuję czegoś innego. planuję max 400Nm, także też bez szału
ma być szybko wstający zestaw z dobrym niutem.
o sprzęgle ciągle myślę, ale raczej pójdę w docisk na podwójnej sprężynie. przerobiłem już zestaw na docisku z m57 na tarczy zwykłej i spieku.
doświadczalnie spróbuję czegoś innego. planuję max 400Nm, także też bez szału
ma być szybko wstający zestaw z dobrym niutem.
- spooch
- User
- Posty: 58
- Rejestracja: 16 cze 2011, o 22:31
- Imię: Arek
- lokalizacja: NMR
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
Uwielbiam czytać projekty o m20 Zawsze zastanawiam się co tam jeszcze u mnie leży w garażu Planujesz poskładać wszystko na seryjnych gratach plus spawanie głowicy?
pozdro
pozdro
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
tak, będzie bez udziwnień tym razem
- ecru
- Turbo-Team
- Posty: 73
- Rejestracja: 27 paź 2009, o 19:43
- Imię: David
- lokalizacja: Wilanów
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
A nie myślałeś, żeby zrobić z niego 2,7 na wale z ETY albo M21? Trochę większa pojemność i można więcej pompować. To dość standardowy setup, ale sprawdzony i z dużym potencjałem.
Jak planujesz go tym razem odprężyć?
Jak planujesz go tym razem odprężyć?
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
pomimo niesprzyjających warunków.. do teraz palców nie czuje porozkręcałem trochę osprzętu.
wygląda na to, że silnik to zdrowa sztuka. świece wyglądają na zdrowe, silnik kręci się lekko i bez specjalnych oporów, krzywki wałka w pięknym stanie, wycieków nigdzie nie widać.
rozrząd widać, że swoje przejeździł, ale tak na dobrą sprawę nie ma się do czego przyczepić.
aż powstało pytanie czy warto to rozbierać? w wolnej chwili zrzucę miskę i zobaczę jak wygląda od dołu.
wygląda na to, że silnik to zdrowa sztuka. świece wyglądają na zdrowe, silnik kręci się lekko i bez specjalnych oporów, krzywki wałka w pięknym stanie, wycieków nigdzie nie widać.
rozrząd widać, że swoje przejeździł, ale tak na dobrą sprawę nie ma się do czego przyczepić.
aż powstało pytanie czy warto to rozbierać? w wolnej chwili zrzucę miskę i zobaczę jak wygląda od dołu.
jak pisałem wcześniej na b20 jest też głowica z b25 i jak finansowo będzie lepiej to na pewno powstanie drugi silnik na jakimś strokerzeecru pisze:A nie myślałeś, żeby zrobić z niego 2,7 na wale z ETY albo M21? Trochę większa pojemność i można więcej pompować. To dość standardowy setup, ale sprawdzony i z dużym potencjałem.
Jak planujesz go tym razem odprężyć?
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
jak powiedział, tak zrobił.
zrzuciłem dzisiaj miskę. oczywiście nie byłbym sobą jakbym przy tym nie uwalił pół garażu i siebie w oleju.
niczego niepokojącego od dołu nie zaobserwowałem. zapadła decyzja, że wymienimy uszczelki, złożymy nowy rozrząd, wpadnie nowa pompa wody, termostat i spróbujemy to odpalić tak jak stoi.
pewnie jakoś w lutym się za to zabierzemy. ciekawe co z tego wyjdzie
zrzuciłem dzisiaj miskę. oczywiście nie byłbym sobą jakbym przy tym nie uwalił pół garażu i siebie w oleju.
niczego niepokojącego od dołu nie zaobserwowałem. zapadła decyzja, że wymienimy uszczelki, złożymy nowy rozrząd, wpadnie nowa pompa wody, termostat i spróbujemy to odpalić tak jak stoi.
pewnie jakoś w lutym się za to zabierzemy. ciekawe co z tego wyjdzie
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
Odkręcaj stopki i badaj panewki. Moje M30 też niby wygląda naprawdę zdrowo (tuleje i tłoki) ale panewki już noszą ślady przebarwień i zapobiegawczo daje nowe.
-chałturnik-
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
jak tam prace nad b25?? ruszyło się coś?? było pisane o pracach w lutym a tu marzec już i nic nie widać/słychać
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
cisza w temacie. wróciłem na etat, czasu brak, chęci też.
zrobi się ciepło to może i wróci chęć na grzebanie pod autem.
chyba, że prędzej sprzeda się całość
zrobi się ciepło to może i wróci chęć na grzebanie pod autem.
chyba, że prędzej sprzeda się całość
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
e30 znalazło nowego właściciela. pojechała do Szczecina.
kupujący został poinformowany o istnieniu forum, więc powinien się tu pojawić
kupujący został poinformowany o istnieniu forum, więc powinien się tu pojawić
- knap
- User
- Posty: 19
- Rejestracja: 27 lut 2013, o 19:40
- Imię: Tomasz
- lokalizacja: Mysłowice
Re: E30 m20 turbo kkk24 by Marcin
masz jakiś wykres z chamowni ze swojego M20B20turbo?
i jestem ciekawy czy nie dławiło Ci silnika na tym żeliwnym kolektorze z 2,4TD skoro mówisz że doładowanie trzymał do samego końca.
i jestem ciekawy czy nie dławiło Ci silnika na tym żeliwnym kolektorze z 2,4TD skoro mówisz że doładowanie trzymał do samego końca.