oj chyba nie czaisz bazy .. pisze:czesc, co tam? mam pytanie
-blok planowany o 0,3mm ,
-odprężenie ?naturalne? tłokami , cr około 7,8:1 , ale będę go podnosił do około 8,5
EDIT : CR na customowej uszczelce 1,2mm wynosi 8,2:1 i takie zostanie .
czy napewno takie jest odprezenie? przeciez spilowales blok o TYLK O,3mm ? dobrze widze? , tloki org z ISa sa nizej niz blok wiec znow sie Cr ZMNIEJSZylo, i jeszcze dodales uszczelke ,wiec jeszcze nizej jest, albo ja zle mysle
dzieki
powiekszajac komore spalania przez kanapkę np tak jak Ty , lub wsadzajac odpręzajace tłoki dązy się do tego by zmniejszyć stosunek komory spalania do pojemnosci cylindra czyli zmniejszyć CR.
w moim przypadku zastosowałem tłoki które cr pomniejszyły ale zabardzo , bo z seryjną uszczelką cr wychodziło coś około 7,5 :1
Przedsiewziołem wiec odpowiednie kroki aby zniwelować zabardzo odpręzonny silnik , czyli paradoxalnie mimo ze idę w turbo teraz go doprężyłem :
-splanowałem blok o 0,3mm ,
-przy okazji remontu głowica również została skrojona o o koło 0,15-0,2 ,
-do tego cieńsza uszczelka niż seryjna o 0,5mm .
mam nadzieję że ta konfiguracja zapewni mi mała awaryjnośc do 1bara
jeszcze jakieś pytania ?