e34 m50b29 turbo>kabrio e36 m50b29

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

. pisze:czesc, co tam? mam pytanie

-blok planowany o 0,3mm ,
-odprężenie ?naturalne? tłokami , cr około 7,8:1 , ale będę go podnosił do około 8,5
EDIT : CR na customowej uszczelce 1,2mm wynosi 8,2:1 i takie zostanie .




czy napewno takie jest odprezenie? przeciez spilowales blok o TYLK O,3mm ? dobrze widze? , tloki org z ISa sa nizej niz blok wiec znow sie Cr ZMNIEJSZylo, i jeszcze dodales uszczelke ,wiec jeszcze nizej jest, albo ja zle mysle :geek:

dzieki
oj chyba nie czaisz bazy :śmiech: .
powiekszajac komore spalania przez kanapkę np tak jak Ty , lub wsadzajac odpręzajace tłoki dązy się do tego by zmniejszyć stosunek komory spalania do pojemnosci cylindra czyli zmniejszyć CR.
w moim przypadku zastosowałem tłoki które cr pomniejszyły ale zabardzo , bo z seryjną uszczelką cr wychodziło coś około 7,5 :1
Przedsiewziołem wiec odpowiednie kroki aby zniwelować zabardzo odpręzonny silnik , czyli paradoxalnie mimo ze idę w turbo teraz go doprężyłem :
-splanowałem blok o 0,3mm ,
-przy okazji remontu głowica również została skrojona o o koło 0,15-0,2 ,
-do tego cieńsza uszczelka niż seryjna o 0,5mm .
mam nadzieję że ta konfiguracja zapewni mi mała awaryjnośc do 1bara
jeszcze jakieś pytania :heh: ?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: k64 »

ok bylem w barze i zakumalem, poprost tloki ci za bardzo odprezyly i sobie splanowales glowice i blok i bylo ok, :śmiech:

pytanie, 1 uszczelka metalowa :ohmy: nic sie nie stanie z tym :greek2:

tak sobie mysle ze wiadomo dla ciebie to nie zadne rozwiazanie bo niechcesz bardziej odprezac ale czy przypakiem nie jest tak ze dopiero gdy bardziej miekki material jest miedzy uszczelka metalowa (w moim przypadku 2 orginalne goetza) to jest to dobrze uszczelnione? jak dokrecisz mocno sruby to wlasnie uszczelnia sie to poczesci przez uszczelki glowicy ktore sa z miekkiego materialu a tak masz tylko metal (ciekawe czy to wystarczy) :piwo:
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

właśnie jestem na etapie załatwiania uszczelki customowej
materiał jak we wszystkich głowicach + stalowe okucia naokoło cylindrów z tym ze w moim wypadku o 1 mm wieksze ; fi 85 .
teoretycznie czym cieńsza uszczelka to ma mniejsze tendencje do wydmuchania tymbardziej że w moim wypadku gładzie bloku i głowicy są jak z fabryki :cool2: .
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: k64 »

ciekawe , a moge zapytac z jaka moca dokrecisz sruby :cool2:
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

idąc za radą Michała MAŁECKIEGO prawdopodobnie około 100nm .
są szpilki arp wiec mozna zaszalec :heh:
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

w piątek doszła mi uszczelka , własciwie to 2szt bo przy okazji wziołem dla perlika
Obrazek
http://mcg1ver.fotosik.pl/albumy/516168-107.html" onclick="window.open(this.href);return false;
uszczelka ma ringi o srednicy wiekszej o 1mm niz seryjna i po dokręceniu ma mieć około 1,2 mm grubości .
mam nadzieję ze ze wzgledu na grubośc oraz zastosowanie stalowej miekkiej blachy z jednej strony , wytrzyma bez problemu doładowanie do 1 bara , tymbardziej ze powierzchnie z obu stron pod uszczelkę są nowe i są szpilki arp.
może mi się uda w tym tygodniu zamknąc silnik :ph34r: .
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: k64 »

ja bym przy arp wiecej dokrecil troche :heh: chociaz zwykle przy 100 mi sie juz ladnie naciagaly raczej :ph34r:

a ja mam pytanie takie z ciekawosci, moze juz to bylo, masz tloki z isa? jak wyglada ich wytrzymalosc
-> z m50 sa mega mocne , z m3 gorsze , pewnie waga i material to powodoje bo co innego :greek2: , a jak z isa to wyglada? moze ktos uturbil ise na seryjnych tlokach i ciekawe jakie doladowanie i egt znosily ... powodzenia zycze dawaj fotki
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

. pisze: a ja mam pytanie takie z ciekawosci, moze juz to bylo, masz tloki z isa? jak wyglada ich wytrzymalosc
-> z m50 sa mega mocne , z m3 gorsze , pewnie waga i material to powodoje bo co innego :greek2: , a jak z isa to wyglada? moze ktos uturbil ise na seryjnych tlokach i ciekawe jakie doladowanie i egt znosily ... powodzenia zycze dawaj fotki
niewiem ile zniosą te tłoki ,
kombinacja którą mam w silniku to raczej pionierski projekt ,
nie spotkałem sie jeszcze z tą konfiguracją w żadnych opisach w sieci.
nie powielam gotowych projektów tylko szukam własnych rozwiązań i jakby nie było to kopnie mnie zaszczyt wypróbowania tej konfiguracji jako pierwszy :ph34r: .
mam nadzieję że to będzie jeżdzić jako tako i będzie bezawaryjnie do 1 bara , przy zabezpieczeniach przeciw egt , a biorac pod uwagę że odprezone jest do 8,2 to szansa na stuk jest znikoma , a własnie te 2 czynniki to główni zabójcy tłoków.

silnika jeszcze nie zamknołem , bo całymi dniami po pracy jestem zaabsorbowany bardziej priorytetowymi dla mnie sprawami niz projekt :kwasny: .
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: korona »

Czekam z niecierpliwością aż w końcu silnik wyląduje w aucie, wtedy zobaczysz ile jeszcze pracy przed tobą :heh: zanim to zacznie jeździć bezawaryjnie. Też zmagam się z brakiem czasu na prace przy aucie, powodzenia i czekam na zdjęcia E34 wybebeszonej pod maską
www.turboBMW.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

korona pisze:Czekam z niecierpliwością aż w końcu silnik wyląduje w aucie, wtedy zobaczysz ile jeszcze pracy przed tobą :heh: zanim to zacznie jeździć bezawaryjnie. Też zmagam się z brakiem czasu na prace przy aucie, powodzenia i czekam na zdjęcia E34 wybebeszonej pod maską
wiem , wiem , że wrzucenie silnika to dopiero "w imie ojca" , choć biorac pod uwage przewagę e34 nad e36 jesli chodzi o wygodę jaka jest wieksza komora silnika nie powinno być wiekszych trudności niz kupno odpowiednich komponentówi ich montaż :heh: , ale zanim silnik wyląduje w aucie to pierw musze wrzucic inny goły blok z głowicą , wyspawać kolektor , potem wszystko out i gruntowne przygotowanie na błysk komory silnikowej.
z takimi perspektywami , i z planami inwestycyjnymi innymi niż projekt na ten rok , zaczynam watpic czy uda mi sie w tym roku skończyć auto przynajmniej do stanu : "uturbione e34 wymagające ogólnych poprawek " :unsure:
życie to nie bajka nie pieści po jajkach :kwasny:
no ale sie zobaczy :wink2: bo czas , kasa i nerwy stracone już tylko przy tym co jest nie pozostawia innego wyboru jak parcie do celu , jednak nie za wszelką cene jak najszybciej.
zreszta to dopiero 16miesiecy od postawienia pierwszego kroku czyli kupna silnika :heh: , a nie interesuje mnie zrobienie tego szybko i byle jak.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: k64 »

wiesz ale szybko nie znaczy zawsze byle jak, najwazniejsze zeby to latalo :cool2: do tego dazymy wszyscy.
p,s. myslalem ze moj projekt sie ciagnie ale twoj to bedzie dopiero dluga historia heh :devill2:

a jakie turbo wkoncu, pokaz je pozadnie :)
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: elmo0104 »

Ty Kamil lepiej pokaż swoje ;> :piwo:
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

. pisze:wiesz ale szybko nie znaczy zawsze byle jak, najwazniejsze zeby to latalo :cool2: do tego dazymy wszyscy.
p,s. myslalem ze moj projekt sie ciagnie ale twoj to bedzie dopiero dluga historia heh :devill2:

a jakie turbo wkoncu, pokaz je pozadnie :)
heh mi sie nigdzie nie spieszy pozatym jak narazie przez dzień sie nie nudze , a po nocach mi się nie chce .
wszystko jest na fotkach w temacie ewentualnie pod linkiem w moim podpisie .
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: mcgiver »

niewielkie postepy w temacie.
dziś zaczołem skrecać głowice 30 ; 60 ; jutro bedzie 95-100nm .

Obrazek


Obrazek


przymiarka pomalowanego dekla :
Obrazek

Obrazek


Obrazek


Obrazek


trochę blink,blink :heh:
Obrazek

małe zakupy ,czekające w kolejce aż beda potrzebne :
Obrazek
Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: e34 m50b29 turbo

Post autor: k64 »

wydaje mi sie ze splyw masz zbyt poziomo, silnik jest za bardzo w lewo pochylony , zreszta zobaczysz jak bedzie.(zerknij u mnie - minimalnie do gory spoglada ale tak zostawie powinno byc ok) :eee:

fotki 1 klasa , powodzenia :heh:
ODPOWIEDZ