BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 577KM 816NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Venom
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 23 gru 2009, o 20:05
Imię: Jerzy
lokalizacja: Cieszyn

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 551KM 720NM

Post autor: Venom »

Opony na tylnej osi to Michelin Pilot Sport o szerokości 235 (17") - więc nic specjalnego. Trakcja na 2 biegu jest, no chyba że chcesz żeby jej nie było. Szpera jest około 50% (jak nie więcej) więc to na pewno też pomaga.
Venom
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 23 gru 2009, o 20:05
Imię: Jerzy
lokalizacja: Cieszyn

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 551KM 720NM

Post autor: Venom »

Update 01.06.2014

Ponad rok minął od ostatniego update-u. Wstyd :P:)

W tym czasie auto przez większość czasu stało w garażu, głównie ze względu na to, że nie było mnie w kraju. Jeszcze przed moim wyjazdem za granice pojawił mi się problem z brakiem doładowania oraz brakiem biegu jałowego. Było też kilka innych drobnych usterek takich jak cieknący spływ oleju z turbosprężarki czy rozkręcający się wydech. Dwie ostatnie usterki zostały usunięte, natomiast na ogarnięcie silnika brakło mi czasu. Założyłem natomiast dłuższy dyfer, wróciłem tutaj do przełożenia 3.23. Po powrocie do PL była zima, więc autem nie jeździłem.

Dopiero niedawno auto trafiło do Michała Małeckiego aby naprawić usterki oraz zrobić lekki remap. Co zostało zrobione? Lista poniżej :):):)

1. Wyrzucony został przepływomierz, w którego miejsce trafił czujnik IAT bosch NTC.
2. Wymiana sprężyny w WG na taką o mniejszej sile, dzięki czemu dało się ustawić boost na poziomie 0.6bar na słabszej mapie. Szczegóły poniżej.
3. uwolnienie ciśnienia doładowania z dołu, wcześniej z obawy o trakcję było to trochę "wykastrowane", a obecnie leci tyle ile turbosprężarka daje.
4. Podniesienie ciśnienia doładowania z 1.05bar na 1.15bar.
5. Wystrojenie silnika z przejściem na FIT (?FUEL IMPLANT? TECHNOLOGY).
6. Dołożenie drugiej, "bardziej cywilnej" mapy doładowania na poziomie 0.6bar. Można to przełączać w trakcie jazdy.
7. Dołożenie strategii podtrzymania obrotów biegu jałowego. Gdy samochód jest w ruchu obroty są wyższe (na pozimie 1100rpm), a jak się zatrzyma to spadają do około 900 rpm.
8. Wykonanie pomiaru mocy po wystrojeniu.

Dodatkowo dodam, że po przejściu na FIT auto jeździ dużo płynniej. Wcześniej praca silnika w częściowych obciążeniach, na niskich otwarciach przepustnicy była bardzo niestabilna. Bardzo na to narzekałem, a teraz ten problem praktycznie z zniknął. Założenie dłuższego dyfra polepszyło komfort podróży tym samochodem.

Oto wykres z pomiaru mocy.

[1379] http://m5e34.pl/c/1379.gif" onclick="window.open(this.href);return false;

i małe porównanie na jednym wykresie.

[1380] http://m5e34.pl/c/1380.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Turbocharged torque - moment obrotowy silnika na doładowaniu 1.05bar oraz 1.15bar. Jak widać kilka Nm przybyło
N/A torque - moment silnika wolnossącego
Torque gain - przyrost momentu obrotowego w stosunku do serii

Tradycyjnie obliczyłem pole pod wykresem momentu całkując tę krzywą metodą trapezów co 200rpm. Obecnie pole to jest większe o 80% od pola pod seryjnym momentem obrotowym. Jak dla mnie to rewelacyjny wynik. Przypomnę, że na poprzednim setupie doładowania 1.05bar pole było wyższe o 68.5%, a więc przybyło kolejne 12.5%.
Gdy dostałem od Michała wykres i wiedząc, że na poprzednim setupie auto robiło przyspieszenie 100-200km/h w 8sec obliczyłem sobie hipotetycznie jakie czas jaki będzie miało teraz. Przy założeniach stałego przełożenia dyfra z obliczeń wyszło mi 7sec, dla zmienionego dyfra nie liczyłem. W każdym razie wynik obliczeń rokował bardzo obiecująco i bardzo mnie to ucieszyło.

Prawdę powiedziały pomiary Racelogicem. Uzyskałem wyniki 7.3sec z zmianą biegu z 3 na 4 oraz, co ciekawe, 7.6sec bez zmiany biegu (zdjęcie 1383 - pomiar od 100 do 200km/h na 4 biegu).

[1381] http://m5e34.pl/c/1381.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
[1382] http://m5e34.pl/c/1382.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
[1383] http://m5e34.pl/c/1383.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
[1384] http://m5e34.pl/c/1384.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Powiem Wam, że to autko jedzie :D :) :) :)

Na słabszej mapie, tj. przy doładowaniu 0.6bar notuję czasy w okolicy 10sec, więc podejrzewam, że silnik generuje na niej około 420PS. Różnica jest odczuwalna :D hehe :D

Jest jeszcze kilka rzeczy, które mnie martwi w tym aucie, ale będę się je starał po kolei niwelować. O wszystkim będę informował tutaj.

Pozdrawiam odwiedzających.

[1385] http://m5e34.pl/c/1385.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 551KM 720NM

Post autor: hz10 »

nie żebym sie czepiał ale ten moment strasznie leci na łeb . to doładowanie jest stałe do końca obrotów czy jest inny problem?
Venom
Nowy na forum
Posty: 9
Rejestracja: 23 gru 2009, o 20:05
Imię: Jerzy
lokalizacja: Cieszyn

Re: BMW E34 M5 3.8 Turbo GT4088R dla Jerzego 551KM 720NM

Post autor: Venom »

hz10 pisze:nie żebym sie czepiał ale ten moment strasznie leci na łeb . to doładowanie jest stałe do końca obrotów czy jest inny problem?
Doładowanie jest stałe do końca.
ODPOWIEDZ