E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: hz10 »

sęk w tym że to będzie działać tylko w ori wysokości czyli mniej więcej po środku amora. jaki był sens modyfikacji ? bo ja widze tylko jeden : komfort.
pibza
User
Posty: 46
Rejestracja: 12 maja 2012, o 00:51
Imię: piotr
lokalizacja: mikołów

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: pibza »

z tego co wiem ja to poduszkę dobierasz w takiej wysokości jak sprężynę obniżającą (czyli na przykład -60 w stosunku do seri), tak aby auto na napompowanej poduszce stało tak jak już po obniżeniu a jak spuścisz powietrze ma usiąść na glebie
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

hz10 pisze:sęk w tym że to będzie działać tylko w ori wysokości czyli mniej więcej po środku amora. jaki był sens modyfikacji ? bo ja widze tylko jeden : komfort.
a no taki że "jeździsz wyżej, stoisz niżej" :heh: :heh:
A na poważnie to zawsze chciałem mieć coś takiego zmontowanego w swoim aucie a że to auto będzie "zabawką na lato" to air do niej pasuje jak talala :wink2:
Na wysokości około -40 powinno być dużo bardziej komfortowo niż względem sportowych springów o takim obniżeniu, więc idealnie na letnie pojeżdżawki :heh:
pibza pisze:z tego co wiem ja to poduszkę dobierasz w takiej wysokości jak sprężynę obniżającą (czyli na przykład -60 w stosunku do seri), tak aby auto na napompowanej poduszce stało tak jak już po obniżeniu a jak spuścisz powietrze ma usiąść na glebie
Pierwszy raz spotykam się z taką "instrukcją" montażu aira. Jaki sens byłoby montować poduchę tak aby na maks podniesieniu była gleba -60 skoro na amorze można zejść maks o jakieś -100 a poduszka ma 12cm ruchu. W tym przypadku wykorzystane byłoby tylko 4cm (i to najtwardszy zakres) poduszki. Nie wspomnę już o tym że poniżej pewnego zakresu nie zamontujesz poduchy bo przeszkadza koło a dystanse 30mm nie wszędzie wejdą :wink2:
Ogólnie air-ride to nie jest taka prosta sprawa jak by się mogło wydawać po opisach i zdjęciach.W trakcie prac nad tym wychodzi naprawdę masa problemów technicznych ze zmieszczeniem tego, uszczelnieniem, puszczeniem przewodów itp. Sam się o tym przekonałem :wink2: Ale wszystko jest dla ludzi :heh:
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Marek_W »

w e30 przy budowie air-a czy też gwintu który ma być bardzo niski,a przy tym ma pracować (nie wciskać amor do końca) warto wziąć pod uwagę amorki z opla astry-wectry- calibry :)

wkłady mają bardzo zbliżoną średnicę i po skróceniu lagi da się je zamontować w e30. Sam tak miałem w gwincie pod e30 i sprawowało sie świetnie.
Awatar użytkownika
Nikikin
Nowy na forum
Posty: 13
Rejestracja: 2 paź 2011, o 20:16
Imię: Tomasz
lokalizacja: Kielce
Lokalizacja: Kielce

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Nikikin »

W takim razie zapodaj amorki z Astry F i skróć lage ;)
I będzie można bez stresy zejść niżej. Bo teraz jak na air ride to nie powala ten zakres...
Jak spuszczasz ciśnienie to powinna już leżeć na podłużnicach :P :piwo:
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

prace przy e30 powoli idą do przodu. Złożyłem ostatnio finalnie air'a (w przyszłości jedynie będzie trzeba zrobić jakieś niższe poduchy na przód żeby jeszcze lepiej siadło). Zmieniłem amory przednie na mts'a - gdzie tłoczysko chowa się całe - teraz już blokuje mnie okucie, które siada na nakrętce przytrzymującej wkład amora ;) Powoli kompletuję graty pod turbo - flansze wydechowe zlecone do zrobienia, kolanka i rurki potrzebne do kolektora już mam. Kupiłem też trochę nierdzewki na dolot ;) Szukam jakiegoś fmic'a, który dobrze wpasuje się w pas przedni (zapewne wezmę jakiś z fmic.pl).

... a oto jak chodzi air:
oś przednia: http://www.youtube.com/watch?v=6XNZhKNeCqY" onclick="window.open(this.href);return false;

oś tylna: http://www.youtube.com/watch?v=k2QvDON-a4o" onclick="window.open(this.href);return false;
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

wreszcie coś się ruszyło w temacie uturbienia - został zamontowany cooler (fmic.pl) :wink2: Trzeba było delikatnie podszlifować budę aby zmieściły się złączki, ale jest elegancko - będzie dolot najkrótszy z możliwych :smile2:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Cieniu
User
Posty: 71
Rejestracja: 3 sty 2011, o 18:00
Imię: Mateusz
lokalizacja: Szczytno

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Cieniu »

Pompa paliwa powinna wystarczyć do 300KM
a zasilanie turbiny olejem proponuje brać z filtra, mi na wyjsciu z czujnika zacierało turbiny i sie z czasem żarzyła kontrolka ciśnienia oleju, zbyt mały przepływ przynajmniej na pompie olejowej z IX
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Karolo »

Piękna robota, ale IC bardzo skromniuteńki jak na taką pojemność. Wyjdzie to dopiero jak weźmiesz odczyt temp. w dolocie z IAT, ale szału nie będzie. Nie rozumiem też istoty ekspozycji chłodnicy oleju na przodzie za wszelką cenę. Są inne miejsca gdzie można ją z powodzeniem wstawić i to wystarczy. Żeby przegrać olej to musisz katować auto na torze, albo drzeć kapcia co i rusz, bo w typowej jeździe jest to niemożliwe, chyba że coś nie tak z układem smarowania. W to miejsce można byłoby zaszaleć z większym IC, z którego byłby większy pożytek.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

Miejsce chłodnicy oleju jest seryjne - nie chciałem go zmieniać i kombinować z przewodami i mocowaniami :wink2:
Co do samego coolera - to nie jest może wielki, ale jest gruby, więc jego pojemność jest stosunkowo wielka. Także nie powinno być problemów ze zbyt wysoką temp w dolocie. Do szacowanej mocy będzie w zupełności wystarczający. Poza tym żaden inny by nie podszedł bez ostrego cięcia budy, a tego nie chciałem.
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

Wreszcie coś się ruszyło w temacie turbo - zacząłem spawać kolektor pod turbo bo wreszcie znajomy wyfrezował mi potrzebne flansze. Ich grubość to 10mm, rury 2mm - całość z kwasiaka. W następnym tygodniu wraca z urlopu handlowiec tubes-international.pl z którym gadałem na temat przewodu olejowego do turbo. Także jakby dobrze poszło za tydzień-dwa miałbym skompletowane potrzebne fanty :heh:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
atom1
Forumowicz
Posty: 569
Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
Imię: Karol
lokalizacja: Podlasie

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: atom1 »

sam robilem taki kolektor i mocno mi zaczal pekac takze dobrze go obspawaj i daj sporo podporek, scianke tez taka mialem
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Grzesi(E30)k »

A nie lepiej było użyć ori kolektorów + adapter?

Obrazek
-chałturnik-
Awatar użytkownika
Drapek
Turbo-Team
Posty: 192
Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
Imię: michał
lokalizacja: kozienice

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: Drapek »

Na pewno byłoby łatwiej kupując adapter, ale czy prościej to nie wiem - wydaje mi się jednak że przy tym adapterze byłoby ciasno - tym bardziej że mam ori wyjście na chłodnicę oleju. Staram się dobrze to pospawać - od zewnątrz i od środka. Dam oczywiście podpórkę pod turbo i zobaczymy co wyjdzie. Materiał i wyrobienie flansz kosztował mnie 200zł - spawam sam tigiem, więc koszta niższe niż kupno takiego gotowego adaptera :wink2:
Szukam tylko jeszcze jakichś firm, które zajmują się zakuwaniem przewodów olejowych i mają duży wybór złączek, aby mieć większe rozeznanie - bo trafiłem na kilka, które nie zakuwają złączek "banjo" a taki przewód mi potrzebny.
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo

Post autor: elmo0104 »

Tą podpórkę sobie daruj. Lepiej dobrze pospawaj rurki do flansz bo tam najczęściej pęka. Niestety tego typu kolektor przerabiałem i za bardzo nie ma szansy żeby nie popękał jak byś go nie pospawał. Poza Tym Korona tez już o tym wspominał, że 6 cylindrów i taki spawany skrzynkowy kolektor za bardzo nie idą w parze. Zrób wzmocnienia na łączeniu rur i flansz, może nie będzie pękać. Później polecam Ci po spawaniu dać do jakiejś hartowni żeby odpuścić taki kolektor. Zobacz firma "KAMAX" ze Zduńskiej Woli. Ja u nich dorabiam wszelakie przewody a jak nie będziesz mógł się dogadać(bo tam nie znają określenia "banjo" :P ) to napisz mi konkretny opis co potrzebujesz jakie gwinty, jakie końcówki, jaka długość czy jakieś konkretne usytuowanie końcówek względem siebie musi być, postaram się dowiedzieć u nich czy zrobią.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
ODPOWIEDZ