E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
sęk w tym że to będzie działać tylko w ori wysokości czyli mniej więcej po środku amora. jaki był sens modyfikacji ? bo ja widze tylko jeden : komfort.
-
- User
- Posty: 46
- Rejestracja: 12 maja 2012, o 00:51
- Imię: piotr
- lokalizacja: mikołów
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
z tego co wiem ja to poduszkę dobierasz w takiej wysokości jak sprężynę obniżającą (czyli na przykład -60 w stosunku do seri), tak aby auto na napompowanej poduszce stało tak jak już po obniżeniu a jak spuścisz powietrze ma usiąść na glebie
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
a no taki że "jeździsz wyżej, stoisz niżej"hz10 pisze:sęk w tym że to będzie działać tylko w ori wysokości czyli mniej więcej po środku amora. jaki był sens modyfikacji ? bo ja widze tylko jeden : komfort.
A na poważnie to zawsze chciałem mieć coś takiego zmontowanego w swoim aucie a że to auto będzie "zabawką na lato" to air do niej pasuje jak talala
Na wysokości około -40 powinno być dużo bardziej komfortowo niż względem sportowych springów o takim obniżeniu, więc idealnie na letnie pojeżdżawki
Pierwszy raz spotykam się z taką "instrukcją" montażu aira. Jaki sens byłoby montować poduchę tak aby na maks podniesieniu była gleba -60 skoro na amorze można zejść maks o jakieś -100 a poduszka ma 12cm ruchu. W tym przypadku wykorzystane byłoby tylko 4cm (i to najtwardszy zakres) poduszki. Nie wspomnę już o tym że poniżej pewnego zakresu nie zamontujesz poduchy bo przeszkadza koło a dystanse 30mm nie wszędzie wejdąpibza pisze:z tego co wiem ja to poduszkę dobierasz w takiej wysokości jak sprężynę obniżającą (czyli na przykład -60 w stosunku do seri), tak aby auto na napompowanej poduszce stało tak jak już po obniżeniu a jak spuścisz powietrze ma usiąść na glebie
Ogólnie air-ride to nie jest taka prosta sprawa jak by się mogło wydawać po opisach i zdjęciach.W trakcie prac nad tym wychodzi naprawdę masa problemów technicznych ze zmieszczeniem tego, uszczelnieniem, puszczeniem przewodów itp. Sam się o tym przekonałem Ale wszystko jest dla ludzi
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
-
- Turbo-Team
- Posty: 177
- Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
- Imię: Marek
- lokalizacja: Ząbkowice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
w e30 przy budowie air-a czy też gwintu który ma być bardzo niski,a przy tym ma pracować (nie wciskać amor do końca) warto wziąć pod uwagę amorki z opla astry-wectry- calibry
wkłady mają bardzo zbliżoną średnicę i po skróceniu lagi da się je zamontować w e30. Sam tak miałem w gwincie pod e30 i sprawowało sie świetnie.
wkłady mają bardzo zbliżoną średnicę i po skróceniu lagi da się je zamontować w e30. Sam tak miałem w gwincie pod e30 i sprawowało sie świetnie.
- Nikikin
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 2 paź 2011, o 20:16
- Imię: Tomasz
- lokalizacja: Kielce
- Lokalizacja: Kielce
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
W takim razie zapodaj amorki z Astry F i skróć lage
I będzie można bez stresy zejść niżej. Bo teraz jak na air ride to nie powala ten zakres...
Jak spuszczasz ciśnienie to powinna już leżeć na podłużnicach :P
I będzie można bez stresy zejść niżej. Bo teraz jak na air ride to nie powala ten zakres...
Jak spuszczasz ciśnienie to powinna już leżeć na podłużnicach :P
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
prace przy e30 powoli idą do przodu. Złożyłem ostatnio finalnie air'a (w przyszłości jedynie będzie trzeba zrobić jakieś niższe poduchy na przód żeby jeszcze lepiej siadło). Zmieniłem amory przednie na mts'a - gdzie tłoczysko chowa się całe - teraz już blokuje mnie okucie, które siada na nakrętce przytrzymującej wkład amora Powoli kompletuję graty pod turbo - flansze wydechowe zlecone do zrobienia, kolanka i rurki potrzebne do kolektora już mam. Kupiłem też trochę nierdzewki na dolot Szukam jakiegoś fmic'a, który dobrze wpasuje się w pas przedni (zapewne wezmę jakiś z fmic.pl).
... a oto jak chodzi air:
oś przednia: http://www.youtube.com/watch?v=6XNZhKNeCqY" onclick="window.open(this.href);return false;
oś tylna: http://www.youtube.com/watch?v=k2QvDON-a4o" onclick="window.open(this.href);return false;
... a oto jak chodzi air:
oś przednia: http://www.youtube.com/watch?v=6XNZhKNeCqY" onclick="window.open(this.href);return false;
oś tylna: http://www.youtube.com/watch?v=k2QvDON-a4o" onclick="window.open(this.href);return false;
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
wreszcie coś się ruszyło w temacie uturbienia - został zamontowany cooler (fmic.pl) Trzeba było delikatnie podszlifować budę aby zmieściły się złączki, ale jest elegancko - będzie dolot najkrótszy z możliwych
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
-
- User
- Posty: 71
- Rejestracja: 3 sty 2011, o 18:00
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: Szczytno
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Pompa paliwa powinna wystarczyć do 300KM
a zasilanie turbiny olejem proponuje brać z filtra, mi na wyjsciu z czujnika zacierało turbiny i sie z czasem żarzyła kontrolka ciśnienia oleju, zbyt mały przepływ przynajmniej na pompie olejowej z IX
a zasilanie turbiny olejem proponuje brać z filtra, mi na wyjsciu z czujnika zacierało turbiny i sie z czasem żarzyła kontrolka ciśnienia oleju, zbyt mały przepływ przynajmniej na pompie olejowej z IX
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Piękna robota, ale IC bardzo skromniuteńki jak na taką pojemność. Wyjdzie to dopiero jak weźmiesz odczyt temp. w dolocie z IAT, ale szału nie będzie. Nie rozumiem też istoty ekspozycji chłodnicy oleju na przodzie za wszelką cenę. Są inne miejsca gdzie można ją z powodzeniem wstawić i to wystarczy. Żeby przegrać olej to musisz katować auto na torze, albo drzeć kapcia co i rusz, bo w typowej jeździe jest to niemożliwe, chyba że coś nie tak z układem smarowania. W to miejsce można byłoby zaszaleć z większym IC, z którego byłby większy pożytek.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Miejsce chłodnicy oleju jest seryjne - nie chciałem go zmieniać i kombinować z przewodami i mocowaniami
Co do samego coolera - to nie jest może wielki, ale jest gruby, więc jego pojemność jest stosunkowo wielka. Także nie powinno być problemów ze zbyt wysoką temp w dolocie. Do szacowanej mocy będzie w zupełności wystarczający. Poza tym żaden inny by nie podszedł bez ostrego cięcia budy, a tego nie chciałem.
Co do samego coolera - to nie jest może wielki, ale jest gruby, więc jego pojemność jest stosunkowo wielka. Także nie powinno być problemów ze zbyt wysoką temp w dolocie. Do szacowanej mocy będzie w zupełności wystarczający. Poza tym żaden inny by nie podszedł bez ostrego cięcia budy, a tego nie chciałem.
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Wreszcie coś się ruszyło w temacie turbo - zacząłem spawać kolektor pod turbo bo wreszcie znajomy wyfrezował mi potrzebne flansze. Ich grubość to 10mm, rury 2mm - całość z kwasiaka. W następnym tygodniu wraca z urlopu handlowiec tubes-international.pl z którym gadałem na temat przewodu olejowego do turbo. Także jakby dobrze poszło za tydzień-dwa miałbym skompletowane potrzebne fanty
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
-
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
- Imię: Karol
- lokalizacja: Podlasie
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
sam robilem taki kolektor i mocno mi zaczal pekac takze dobrze go obspawaj i daj sporo podporek, scianke tez taka mialem
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
- Drapek
- Turbo-Team
- Posty: 192
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 18:51
- Imię: michał
- lokalizacja: kozienice
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Na pewno byłoby łatwiej kupując adapter, ale czy prościej to nie wiem - wydaje mi się jednak że przy tym adapterze byłoby ciasno - tym bardziej że mam ori wyjście na chłodnicę oleju. Staram się dobrze to pospawać - od zewnątrz i od środka. Dam oczywiście podpórkę pod turbo i zobaczymy co wyjdzie. Materiał i wyrobienie flansz kosztował mnie 200zł - spawam sam tigiem, więc koszta niższe niż kupno takiego gotowego adaptera
Szukam tylko jeszcze jakichś firm, które zajmują się zakuwaniem przewodów olejowych i mają duży wybór złączek, aby mieć większe rozeznanie - bo trafiłem na kilka, które nie zakuwają złączek "banjo" a taki przewód mi potrzebny.
Szukam tylko jeszcze jakichś firm, które zajmują się zakuwaniem przewodów olejowych i mają duży wybór złączek, aby mieć większe rozeznanie - bo trafiłem na kilka, które nie zakuwają złączek "banjo" a taki przewód mi potrzebny.
(OO==[ ][ ]==OO)
M20B25
M20B25
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E30 cabrio '88 M20B25 soft turbo
Tą podpórkę sobie daruj. Lepiej dobrze pospawaj rurki do flansz bo tam najczęściej pęka. Niestety tego typu kolektor przerabiałem i za bardzo nie ma szansy żeby nie popękał jak byś go nie pospawał. Poza Tym Korona tez już o tym wspominał, że 6 cylindrów i taki spawany skrzynkowy kolektor za bardzo nie idą w parze. Zrób wzmocnienia na łączeniu rur i flansz, może nie będzie pękać. Później polecam Ci po spawaniu dać do jakiejś hartowni żeby odpuścić taki kolektor. Zobacz firma "KAMAX" ze Zduńskiej Woli. Ja u nich dorabiam wszelakie przewody a jak nie będziesz mógł się dogadać(bo tam nie znają określenia "banjo" :P ) to napisz mi konkretny opis co potrzebujesz jakie gwinty, jakie końcówki, jaka długość czy jakieś konkretne usytuowanie końcówek względem siebie musi być, postaram się dowiedzieć u nich czy zrobią.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx