BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG
-
- Nowy na forum
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 mar 2013, o 18:26
- Imię: Chris
- lokalizacja: podlaskie
Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG
Dlaczego nie dałeś IC z wejściem i wyjściem po tej samej stronie, albo jak nie ma miejsca to custom kolektor, bo wyszło sporo objętości tego dolotu ?
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG
Przy takim turbo nie ma sensu dawać takiego ic lub martwić się pojemnością orurowania -oczywiscie tu średnice dobrane są odpowiednio pod turbo jaki i pod przepustnicę
Jak turbo wstanie to taki motor "napompuje" w moment obojętnie czy będzie orurowanie takie czy inne.
A tak na logikę to pomyśl sobie jak działa taki IC z dwoma wyjściami po tej samej stronie.
Wpadające powietrze wali o ściankę robi zwrot o 180 stopni i zawraca spowrotem do punktu wyjścia czyli pokonuje 2 razy dłuższą drogę niż przy ic z wejściem po obu stronach.
Teraz już wiesz dlaczego tak a nie inaczej
Jak turbo wstanie to taki motor "napompuje" w moment obojętnie czy będzie orurowanie takie czy inne.
A tak na logikę to pomyśl sobie jak działa taki IC z dwoma wyjściami po tej samej stronie.
Wpadające powietrze wali o ściankę robi zwrot o 180 stopni i zawraca spowrotem do punktu wyjścia czyli pokonuje 2 razy dłuższą drogę niż przy ic z wejściem po obu stronach.
Teraz już wiesz dlaczego tak a nie inaczej
-
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 16:29
- Imię: Michał K
- lokalizacja: Kraków
Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG
tą przepustnicę aż się prosi żeby przenieść na drugą stronę,reszta projektu mi się podoba,fajnie że ktoś jeszcze grzebie w tych silniczkach i co raz się pokazują takie projekty.Pozdrawam i życzę powodzonka w modach
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG
Dlaczego nie zostałą przeniesiona przepustnica
1.Stylizacja - miały iść 3 rury wypolerowane równolegle do siebie i tak też jest
2.Trzeba by było przerobić kolektor ssący a w Płocku nie ma zbyt wielu magików od spawania aluminium ja jeszcze nie spawam alu bo nie mam takiej potrzeby
3.Trzeba by było przenieść krokowy
4.Linkę idącą do przepustnicy
5.No i wiązkę
6.Dodatkowe koszty za tym idące
Przeniesienie przepustnicy wiele- właściwie to nic by nie dało moża poza innym wyglądem a tak auto pod względem serwisowym jak np. wymiana filtra oleju nie wymaga wyjmowania orurowania co ma często miejsce przy przepustnicy przełożonej na drugą stronę.
1.Stylizacja - miały iść 3 rury wypolerowane równolegle do siebie i tak też jest
2.Trzeba by było przerobić kolektor ssący a w Płocku nie ma zbyt wielu magików od spawania aluminium ja jeszcze nie spawam alu bo nie mam takiej potrzeby
3.Trzeba by było przenieść krokowy
4.Linkę idącą do przepustnicy
5.No i wiązkę
6.Dodatkowe koszty za tym idące
Przeniesienie przepustnicy wiele- właściwie to nic by nie dało moża poza innym wyglądem a tak auto pod względem serwisowym jak np. wymiana filtra oleju nie wymaga wyjmowania orurowania co ma często miejsce przy przepustnicy przełożonej na drugą stronę.
-
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 16:29
- Imię: Michał K
- lokalizacja: Kraków
Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG
spoczko,rozumiem.Sam się babram z m30 i tylko tak mi to w oko wpadło.Zakładacie jakie doładowanie? bo się chyba nie doczytałem?
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG
Jak już właściciel ogarnie auto mechanicznie to zrobię jedną mapę na 0.7b a rugą na 1.0bar a ptem jak będzie mało będziemy podnosić do 1.3bara
-
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 16:29
- Imię: Michał K
- lokalizacja: Kraków
Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG
Napisaliście że zrobiliście na przepływce,nie chcieliście na samym map sensorze ?? tzn interesuje mnie czy sam map sensor by ogarnął to??
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG
Ale dlaczego sam map sensor?
Przepływka jest od bmw 540 i napewno nie jest restrykcyjna i przyjemniej sie stroi.
Wszystko można zrobić ale ja lubię przepływki
Najwiekszym problemem w tym aucie jest aparat zapłonowy i iskra reszta jest do ogarnięcia.
Widać że nawet przy nowych świecach, nowych wtryskach co jakiś czas wypada dzieś zapłon, może MSD załatwi problem.
Przepływka jest od bmw 540 i napewno nie jest restrykcyjna i przyjemniej sie stroi.
Wszystko można zrobić ale ja lubię przepływki
Najwiekszym problemem w tym aucie jest aparat zapłonowy i iskra reszta jest do ogarnięcia.
Widać że nawet przy nowych świecach, nowych wtryskach co jakiś czas wypada dzieś zapłon, może MSD załatwi problem.
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG
Temat jest dawno obadany i od dawna wiadomo, że M30 wymaga wzmacniacza. Żadne świece, żadne przerwy, żadne kable i cuda na kiju nie wytworzą prądu zdolnego do zaiskrzenia na świecy przy większym doładowaniu w m30. MSD załatwi sprawę. Mam u siebie i polecam, nawet motor N/A z tym chodzi o niebo lepiej.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- User
- Posty: 102
- Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
- Imię: Michał
- lokalizacja: Puławy
Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG
Trzeba zmienic ten archaiczny zaplon chociaz na Wasted Spark o ile ma sie kompa do tego.
-
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 16:29
- Imię: Michał K
- lokalizacja: Kraków
Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG
Skoro już piszemy o iskrze...robił ktoś cewki na każdy gar w tym silniku tylko że sterowane drugim ecumasterem?
Jak sobie patrzę na msd zza wielkiej wody to może by to miało sens?
Jak sobie patrzę na msd zza wielkiej wody to może by to miało sens?
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG
cewke z auta turbo które nie ma problemów z zapłonami a ma rozdzielacz? uno turbo.
-
- User
- Posty: 179
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
- Imię: Mariusz
- lokalizacja: Płock
Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG
Napiszę troszkę o projekcie bo już dawno nic się tu nie działo.
Dziś postanowiliśmy wystroić auto.
Właścicel postanowił się przekonać czy wystarczy zmiana samej cewki żeby dało się auto wystroić na większym doładowaniu i kupił coś takiego
http://www.tomson.com.pl/product-pol-41 ... er-SS.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto lepiej pali,nie gubi tak zapłonów.
Udało się dziś zrobić prawie 2 mapy
jedną na 0.6bara i tu auto chodzi stabilnie
i drugą na 1 bar gdzie po wejściu boostu na 1 bar przy 3600 obr auto zaczyna szarpać, strzelać ogniem z wydechu, ewidentnie czuć niewyraźną pracę silnika (wypadanie zapłonów) i zapytam raz jeszcze praktyków czy jest możliwe żeby przy takim doładowaniu auto gubiło zapłony?
Wiem że aparat zapłonowy w tym aucie to wielkie gówno ale czy na pewno wzmacniacz msd załatwi sprawę?
Dziękuję za odpowiedź
Dziś postanowiliśmy wystroić auto.
Właścicel postanowił się przekonać czy wystarczy zmiana samej cewki żeby dało się auto wystroić na większym doładowaniu i kupił coś takiego
http://www.tomson.com.pl/product-pol-41 ... er-SS.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto lepiej pali,nie gubi tak zapłonów.
Udało się dziś zrobić prawie 2 mapy
jedną na 0.6bara i tu auto chodzi stabilnie
i drugą na 1 bar gdzie po wejściu boostu na 1 bar przy 3600 obr auto zaczyna szarpać, strzelać ogniem z wydechu, ewidentnie czuć niewyraźną pracę silnika (wypadanie zapłonów) i zapytam raz jeszcze praktyków czy jest możliwe żeby przy takim doładowaniu auto gubiło zapłony?
Wiem że aparat zapłonowy w tym aucie to wielkie gówno ale czy na pewno wzmacniacz msd załatwi sprawę?
Dziękuję za odpowiedź
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG
MSD6A+cewka blaster 2 i zero najmniejszych kłopotów przy booscie 1,2 bara i świecach z przerwą 0.8 mm w m30, z którego zdjąłem ten wzmacniacz. Sama cewka nie za wiele da, musisz zwiększyć napięcie na wejściu do rozdzielacza. Wzmacniacz podnosi je bodaj do 45 tyś voltów.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- User
- Posty: 173
- Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WW 88
Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG
No i nowy org. palec , kopułka i przewody najlepiej oryginalne , a jak nie to bardzo dobre zamienniki