BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
RC Drifter
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 28 mar 2013, o 18:26
Imię: Chris
lokalizacja: podlaskie

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: RC Drifter »

Dlaczego nie dałeś IC z wejściem i wyjściem po tej samej stronie, albo jak nie ma miejsca to custom kolektor, bo wyszło sporo objętości tego dolotu ?
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: Mario »

Przy takim turbo nie ma sensu dawać takiego ic lub martwić się pojemnością orurowania :)-oczywiscie tu średnice dobrane są odpowiednio pod turbo jaki i pod przepustnicę
Jak turbo wstanie to taki motor "napompuje" w moment obojętnie czy będzie orurowanie takie czy inne.
A tak na logikę to pomyśl sobie jak działa taki IC z dwoma wyjściami po tej samej stronie.
Wpadające powietrze wali o ściankę robi zwrot o 180 stopni i zawraca spowrotem do punktu wyjścia czyli pokonuje 2 razy dłuższą drogę niż przy ic z wejściem po obu stronach.
Teraz już wiesz dlaczego tak a nie inaczej
michalek206
User
Posty: 36
Rejestracja: 18 lis 2010, o 16:29
Imię: Michał K
lokalizacja: Kraków

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: michalek206 »

tą przepustnicę aż się prosi żeby przenieść na drugą stronę,reszta projektu mi się podoba,fajnie że ktoś jeszcze grzebie w tych silniczkach i co raz się pokazują takie projekty.Pozdrawam i życzę powodzonka w modach
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: Mario »

Dlaczego nie zostałą przeniesiona przepustnica
1.Stylizacja - miały iść 3 rury wypolerowane równolegle do siebie i tak też jest
2.Trzeba by było przerobić kolektor ssący a w Płocku nie ma zbyt wielu magików od spawania aluminium ja jeszcze nie spawam alu bo nie mam takiej potrzeby
3.Trzeba by było przenieść krokowy
4.Linkę idącą do przepustnicy
5.No i wiązkę
6.Dodatkowe koszty za tym idące
Przeniesienie przepustnicy wiele- właściwie to nic by nie dało moża poza innym wyglądem a tak auto pod względem serwisowym jak np. wymiana filtra oleju nie wymaga wyjmowania orurowania co ma często miejsce przy przepustnicy przełożonej na drugą stronę.
michalek206
User
Posty: 36
Rejestracja: 18 lis 2010, o 16:29
Imię: Michał K
lokalizacja: Kraków

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: michalek206 »

spoczko,rozumiem.Sam się babram z m30 i tylko tak mi to w oko wpadło.Zakładacie jakie doładowanie? bo się chyba nie doczytałem?
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: Mario »

Jak już właściciel ogarnie auto mechanicznie to zrobię jedną mapę na 0.7b a rugą na 1.0bar a ptem jak będzie mało będziemy podnosić do 1.3bara
michalek206
User
Posty: 36
Rejestracja: 18 lis 2010, o 16:29
Imię: Michał K
lokalizacja: Kraków

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: michalek206 »

Napisaliście że zrobiliście na przepływce,nie chcieliście na samym map sensorze ?? tzn interesuje mnie czy sam map sensor by ogarnął to??
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: Mario »

Ale dlaczego sam map sensor?
Przepływka jest od bmw 540 i napewno nie jest restrykcyjna i przyjemniej sie stroi.
Wszystko można zrobić ale ja lubię przepływki :)
Najwiekszym problemem w tym aucie jest aparat zapłonowy i iskra reszta jest do ogarnięcia.
Widać że nawet przy nowych świecach, nowych wtryskach co jakiś czas wypada dzieś zapłon, może MSD załatwi problem.
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: Karolo »

Temat jest dawno obadany i od dawna wiadomo, że M30 wymaga wzmacniacza. Żadne świece, żadne przerwy, żadne kable i cuda na kiju nie wytworzą prądu zdolnego do zaiskrzenia na świecy przy większym doładowaniu w m30. MSD załatwi sprawę. Mam u siebie i polecam, nawet motor N/A z tym chodzi o niebo lepiej.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
simon1989
User
Posty: 102
Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
Imię: Michał
lokalizacja: Puławy

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: simon1989 »

Trzeba zmienic ten archaiczny zaplon chociaz na Wasted Spark o ile ma sie kompa do tego.
michalek206
User
Posty: 36
Rejestracja: 18 lis 2010, o 16:29
Imię: Michał K
lokalizacja: Kraków

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: michalek206 »

Skoro już piszemy o iskrze...robił ktoś cewki na każdy gar w tym silniku tylko że sterowane drugim ecumasterem?
Jak sobie patrzę na msd zza wielkiej wody to może by to miało sens?
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: hz10 »

cewke z auta turbo które nie ma problemów z zapłonami a ma rozdzielacz? uno turbo.
Mario
User
Posty: 179
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:15
Imię: Mariusz
lokalizacja: Płock

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: Mario »

Napiszę troszkę o projekcie bo już dawno nic się tu nie działo.
Dziś postanowiliśmy wystroić auto.
Właścicel postanowił się przekonać czy wystarczy zmiana samej cewki żeby dało się auto wystroić na większym doładowaniu i kupił coś takiego
http://www.tomson.com.pl/product-pol-41 ... er-SS.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto lepiej pali,nie gubi tak zapłonów.
Udało się dziś zrobić prawie 2 mapy ;)
jedną na 0.6bara i tu auto chodzi stabilnie
i drugą na 1 bar gdzie po wejściu boostu na 1 bar przy 3600 obr auto zaczyna szarpać, strzelać ogniem z wydechu, ewidentnie czuć niewyraźną pracę silnika (wypadanie zapłonów) i zapytam raz jeszcze praktyków czy jest możliwe żeby przy takim doładowaniu auto gubiło zapłony?
Wiem że aparat zapłonowy w tym aucie to wielkie gówno ale czy na pewno wzmacniacz msd załatwi sprawę?
Dziękuję za odpowiedź
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: Karolo »

MSD6A+cewka blaster 2 i zero najmniejszych kłopotów przy booscie 1,2 bara i świecach z przerwą 0.8 mm w m30, z którego zdjąłem ten wzmacniacz. Sama cewka nie za wiele da, musisz zwiększyć napięcie na wejściu do rozdzielacza. Wzmacniacz podnosi je bodaj do 45 tyś voltów.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
żabol_E34
User
Posty: 173
Rejestracja: 20 sty 2010, o 22:28
Imię: Tomek
lokalizacja: WW 88

Re: BMW E34 M30B30 Turbocharged by MTG

Post autor: żabol_E34 »

No i nowy org. palec , kopułka i przewody najlepiej oryginalne , a jak nie to bardzo dobre zamienniki
ODPOWIEDZ