E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara pierwsze: 393KM 504nM stage 1
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
Silnik idzie do przebudowy, troche by było szkoda jakby korba poszła i zrobiła kuku w bloku i głowicy. Kamil a gdzie ty masz wspomaganie i dodatkową rolkę nad alternatorem?
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
tak jak pisze Adam (korona) szkoda bloku i głowicy -korona pisze:Silnik idzie do przebudowy, troche by było szkoda jakby korba poszła i zrobiła kuku w bloku i głowicy.
myślę że wydmuchało by uszczlke wkońcu bo juz tak mi coś dziwnie sie tam pociła, zreszta teorie obali grad pewnie niebawem dmuchnie solidnie przed rozbiorem.hz10 pisze:skoro ten silnik idzie na śmietnik było mu dmuchnąć więcej i obalić kilka teorii.
mi wystarczyło że obaliłem 400 z m50 przy 1 barze - choćby sam dla siebie taki miałem cel.
chciałem dmuchac o wiele więcej serią ,ostatecznie było 1,2 bar z tej turbiny (394KM byly przy 1barze), a wiec było ponad 4xx pewnie ostatecznie no i na te 1,2bara starczały wtryski 460cc
(już po zastosowaniu FMU 1:1 - tj. seryjnie 3,5 bara na listwie -> dmuchasz 1bar masz 4,5bara) . A już na górze było za ubogo ...
Troche nie stosowne jest pisać ze np. jakiś silnik wytrzymuje 500koni - tak naprawde zabić go może (napewno nie moc) ale to co ją wytwarza czyli np boost a więc
1.wysoka tmp
2.za wysokie doładowanie - konsekwencją będzie np zbananowanie korby i blok kapa itd
3.słabe tłoki itd
Moc nie ma nic do gatki - jest uzyskana poprzez wydajną turbinę i np. dobry kolektor czy obróbke głowicy.
I oto cała tajemnica mocy - więcej nie pamiętam , lepsza turbina jeszcze więcej pokaże pewnie przy 1,2 bara (o ile taka istnieje dla m50 2,5) powyżej tego doładowanie jednak chyba korby i tłoki podziekują - może nie od razu ale prędzej czy później - a ja chce bezawaryjnie pałować
Nie chciałeś mi sprzedać rolki to nie założyłemkorona pisze:Kamil a gdzie ty masz wspomaganie i dodatkową rolkę nad alternatorem?
tak naprawde to:
pare koni doszło bo nie było obciążenia dla silnika takiego hahaha , bo magłownica powiedziała dośc i jeszcze pompa a więc krótki pasek i ogień (tydzień przed ostatnimi zawodami) , a że chodze na siłownie to mam trening przy skręcaniu
a że jest już po sezonie i pogodzie no to szkoda czasu, sie nie sprzedało zresztą nie zależało mi aż tak - to idziemy dalej bo nudno.
Napewno zagości kompresor + turbo jak przechlapnął sie adam pare stron do tyłu ... To chciałem zawsze zrobić nawet jak by to nie dawało zbytno sensu - ale przy tej turbinie i na 1/4 powinno coś dać.
A i żeby go włożyc chciałem wyciągać silnik i troche pomyśleć
M50 dalej zostaje, zrobie wkońcu teraz od początku schludnie, inne kolorki itd
pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
jeszcze jedno ciekawe foto porównawcze...
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
No, nareszcie, mam jakies pozostałości róznych farb tak ze 20 kolorów, może coś się przyda może nawet wszystkie 20. pisze: M50 dalej zostaje, zrobie wkońcu teraz od początku schludnie, inne kolorki itd
Te zdjęcia które wkleiłeś - fakt wirnik ssący potężny. Ale muszla wydechowa to inna sprawa, zamawiając nowego Garretta masz z 10-15 różnych muszli do wyboru, z róznymi flanszami, wyjściami DP, różnymi A/R, itd.
Kibicuję pomysłowi kompresor+turbo, stopień skomplikowania instalacji jest wysoki, ciekawe co z tego wyjdzie.
www.turboBMW.pl
- Szpera
- Forumowicz
- Posty: 286
- Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: Bielsk
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
a nie lepiej włożyć mniejsze żeliwo, zamiast pchać kompressor?
Głodna nie jest sobą,Doładuj Ją!sprzedam turbogt35
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
mysle ze wole opcje kompresor, zmiana zeliwa to za malo przerobek mimo ze podejdzie z hx35 dupka 12, wlasciwie ta gt35 na cwiare jest idealna, tylko mam teraz przelozenia 2,75 - ze z 2giego na 3bieg lapie na 0,5sek turbodziure na dobrej nawierzni jak nie kopie ... na 3,11 juz jest wszystko ok i zmiana biegow to od razu wcisk w fotel - jechales to wieszSzpera pisze:a nie lepiej włożyć mniejsze żeliwo, zamiast pchać kompressor?
glownie chce poprawic dol nie ograniczajac tego co robi teraz turbina a robi swoje.
zresztą, poprostu lubie dłubać , zima jest za długa żeby ograniczać sie do zmiany dupki
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
mniejsze żeliwo zwiększy ciśnienie w kolektorze a to na max moc nie wpłynie za dobrze, kamil dobrze kombinujesz z tym kompresorem z tym że musisz wziąć pod uwage że turbina rozkręci sie znacznie szybciej co z kolei spowoduje że wpadnie w surge i szybko sie rozleci
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
Mówicie że mniejsze żeliwo nie jest "zdrowe" dla max mocy na wysokoch obrotach. Nie można zastosować jakiegoś wielkiego WasteGate'a żeby zniwelować ten efekt?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
nie chodzi o samą ilość spalin w kolektorze bo nadmiar mozna by wypuscić WG tak jak piszesz ale im mniejsze AR tym spaliny "walą" w wirnik mniejszą struga i dlatego żeby dostarczyć do wirnika taką samą energie jak w przypadku większej strugi (większy AR) ich ciśnienie musi być większe . Przy mniejszym AR jak Cisnienie się nie zwiększy to turbina zwyczajnie nie rozpedzi się do odpowiednich obrotów i nie napompuje tyle ile chcemy . Niestety bez zmiennej geometrii nie ma idealnego wyboru AR , trzeba szukać złotego środka .
a co do auta . to uważam że nitro progresywne by zrobiło tą samą robote i rzeźba z kompresorem jest zbędna . No chyba ze planujesz auto bardziej do wszystkiego że tak powiem .
pozdrawiam
a co do auta . to uważam że nitro progresywne by zrobiło tą samą robote i rzeźba z kompresorem jest zbędna . No chyba ze planujesz auto bardziej do wszystkiego że tak powiem .
pozdrawiam
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
Nitro robi robotę, tylko bierz pod uwagę cenę tego gazu i jego ewentualną dostępność. U mnie w okolicy kilogram kosztuje 55 złotych... dla mnie zabawa na krótko, mam 5 kilowy zestaw mokrego wtrysku bezpośredniego WON i wystarcza czasem na jeden wieczór.
Mój kit tak wyglądał przed założeniem.
Mój kit tak wyglądał przed założeniem.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
No to teraz już rozumiem:) Prawo Kirchhoffa.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
Chyba bardziej zasada zachowania energii , czy tam przekształcenie równania bernulliego dla strugi swobodnej działającej na przeszkodę . Moge troche bredzić bo dawno nie miałem do czynienia z mechaniką płynu ale myślę że każdy czuje o co chodzi .
A co do podtlenku , tu nitro budziło by tylko sprężarkę , to całkiem inne spożycie niż przy psikaniu jako jedyne doładowanie , działało by powiedzmy od 3000 obr do 4000 obr . Więc jeśli przebijasz biegi i nie wypadniesz z boostu to komp wogóle nie poda nitro . Ogólnie licze że . kombinuje z kompresorem żeby pozapinać też bokiem tym autem bo bmw do twarzy w chmurze dymu w pełnym wychyleniu .
pozdrawiam
A co do podtlenku , tu nitro budziło by tylko sprężarkę , to całkiem inne spożycie niż przy psikaniu jako jedyne doładowanie , działało by powiedzmy od 3000 obr do 4000 obr . Więc jeśli przebijasz biegi i nie wypadniesz z boostu to komp wogóle nie poda nitro . Ogólnie licze że . kombinuje z kompresorem żeby pozapinać też bokiem tym autem bo bmw do twarzy w chmurze dymu w pełnym wychyleniu .
pozdrawiam
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
mniej więcej wlasnie sie zgadzamy DOHC! ale zawsze można zmienić wirnik wydechowy, zresztą myśle że nieznaczna zmiana AR na wydechu napewno coś zmieni - okaze sie niebawem -a jak bedzie wygladac finalnie projekt zobaczycie, spokojnie mam plan od a-x juz na setup 2012,narazie niechce zapeszac.DOHC pisze:nie chodzi o samą ilość spalin w kolektorze bo nadmiar mozna by wypuscić WG tak jak piszesz ale im mniejsze AR tym spaliny "walą" w wirnik mniejszą struga i dlatego żeby dostarczyć do wirnika taką samą energie jak w przypadku większej strugi (większy AR) ich ciśnienie musi być większe . Przy mniejszym AR jak Cisnienie się nie zwiększy to turbina zwyczajnie nie rozpedzi się do odpowiednich obrotów i nie napompuje tyle ile chcemy . Niestety bez zmiennej geometrii nie ma idealnego wyboru AR , trzeba szukać złotego środka .
a co do auta . to uważam że nitro progresywne by zrobiło tą samą robote i rzeźba z kompresorem jest zbędna . No chyba ze planujesz auto bardziej do wszystkiego że tak powiem .
pozdrawiam
WasteGate spokojnie wydala Elmooelmo0104 pisze:Mówicie że mniejsze żeliwo nie jest "zdrowe" dla max mocy na wysokoch obrotach. Nie można zastosować jakiegoś wielkiego WasteGate'a żeby zniwelować ten efekt?
mam nadzieje ze surga nie bedzie, gdyż faktycznie jak napisales rozkreci sie szybciej turbina -gdyz sam kompresor bedzie ladowac od dolu -> wiecej tlenu + paliwa = - spalin musi byc wiecej wczesniej -turbo wstanie wczesniej- i o to chodzi, niech sobie wstaje - glownym motorem pociągowym od dolu bedzie kompresor a pozniej turbina ...hz10 pisze:mniejsze żeliwo zwiększy ciśnienie w kolektorze a to na max moc nie wpłynie za dobrze, kamil dobrze kombinujesz z tym kompresorem z tym że musisz wziąć pod uwage że turbina rozkręci sie znacznie szybciej co z kolei spowoduje że wpadnie w surge i szybko sie rozleci
Na surga ogolnie jestem spokojny gdyz
- łozysko oporowe w turbinie jest 360 stopni
- muszla zimna będzie przerobiona pod antisurge, miejsca jest sporo.
- 2 ciekawe patenty mojego pomyslu - zaworowe beda miedzy kompresorem a turbina gdyż...
- kompresor zostanie wyłączany w odpowiedniej chwili żeby nie obciążał silnika ...
dodatkowo dojdzie konkretny antilag system , bo ten z ecumasterem to raczej strzelanie z pistoletu a nie kalasznikow
to tak aby pobudzic wam apetyt
spokojnie chlopcy dajcie mi troche tajemnic sni mi sie caly uklad w glowie co noc (serio)
stay tuned
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
no ciekaw jestem jak skonfigurujesz ten układ . Powiedz jeszcze czy przechodzisz na jakiegoś SA czy nadal DET ?
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504
i to i to prawdopodobnie. Mam nadzieje ze zdąże na sezon, mało mam czasuDOHC pisze:no ciekaw jestem jak skonfigurujesz ten układ . Powiedz jeszcze czy przechodzisz na jakiegoś SA czy nadal DET ?