E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara pierwsze: 393KM 504nM stage 1

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: korona »

Silnik idzie do przebudowy, troche by było szkoda jakby korba poszła i zrobiła kuku w bloku i głowicy. Kamil a gdzie ty masz wspomaganie i dodatkową rolkę nad alternatorem?
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: k64 »

korona pisze:Silnik idzie do przebudowy, troche by było szkoda jakby korba poszła i zrobiła kuku w bloku i głowicy.
tak jak pisze Adam (korona) szkoda bloku i głowicy -
hz10 pisze:skoro ten silnik idzie na śmietnik było mu dmuchnąć więcej i obalić kilka teorii.
myślę że wydmuchało by uszczlke wkońcu bo juz tak mi coś dziwnie sie tam pociła, zreszta teorie obali grad pewnie niebawem dmuchnie solidnie przed rozbiorem.
mi wystarczyło że obaliłem 400 z m50 przy 1 barze - choćby sam dla siebie taki miałem cel.

chciałem dmuchac o wiele więcej serią ,ostatecznie było 1,2 bar z tej turbiny (394KM byly przy 1barze), a wiec było ponad 4xx pewnie ostatecznie no i na te 1,2bara starczały wtryski 460cc
(już po zastosowaniu FMU 1:1 - tj. seryjnie 3,5 bara na listwie -> dmuchasz 1bar masz 4,5bara) . A już na górze było za ubogo ...

Troche nie stosowne jest pisać ze np. jakiś silnik wytrzymuje 500koni - tak naprawde zabić go może (napewno nie moc) ale to co ją wytwarza czyli np boost a więc

1.wysoka tmp
2.za wysokie doładowanie - konsekwencją będzie np zbananowanie korby i blok kapa itd
3.słabe tłoki itd

Moc nie ma nic do gatki - jest uzyskana poprzez wydajną turbinę i np. dobry kolektor czy obróbke głowicy.
I oto cała tajemnica mocy - więcej nie pamiętam , lepsza turbina jeszcze więcej pokaże pewnie przy 1,2 bara (o ile taka istnieje dla m50 2,5) powyżej tego doładowanie jednak chyba korby i tłoki podziekują - może nie od razu ale prędzej czy później - a ja chce bezawaryjnie pałować :clap:
korona pisze:Kamil a gdzie ty masz wspomaganie i dodatkową rolkę nad alternatorem?
Nie chciałeś mi sprzedać rolki to nie założyłem :śmiech:
tak naprawde to:
pare koni doszło bo nie było obciążenia dla silnika takiego hahaha , bo magłownica powiedziała dośc i jeszcze pompa a więc krótki pasek i ogień :ph34r: (tydzień przed ostatnimi zawodami) , a że chodze na siłownie :śmiech: to mam trening przy skręcaniu :śmiech:


a że jest już po sezonie i pogodzie no to szkoda czasu, sie nie sprzedało zresztą nie zależało mi aż tak - to idziemy dalej bo nudno.

Napewno zagości kompresor + turbo jak przechlapnął sie adam pare stron do tyłu ... To chciałem zawsze zrobić nawet jak by to nie dawało zbytno sensu - ale przy tej turbinie i na 1/4 powinno coś dać.
A i żeby go włożyc chciałem wyciągać silnik i troche pomyśleć :devill2:

M50 dalej zostaje, zrobie wkońcu teraz od początku schludnie, inne kolorki itd :D




pozdrawiam
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: k64 »

jeszcze jedno ciekawe foto porównawcze...


Obrazek
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: korona »

. pisze: M50 dalej zostaje, zrobie wkońcu teraz od początku schludnie, inne kolorki itd :D
No, nareszcie, mam jakies pozostałości róznych farb tak ze 20 kolorów, może coś się przyda :heh: może nawet wszystkie 20 :devill2:

Te zdjęcia które wkleiłeś - fakt wirnik ssący potężny. Ale muszla wydechowa to inna sprawa, zamawiając nowego Garretta masz z 10-15 różnych muszli do wyboru, z róznymi flanszami, wyjściami DP, różnymi A/R, itd.

Kibicuję pomysłowi kompresor+turbo, stopień skomplikowania instalacji jest wysoki, ciekawe co z tego wyjdzie.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Szpera
Forumowicz
Posty: 286
Rejestracja: 13 lis 2010, o 13:56
Imię: Grzesiek
lokalizacja: Bielsk

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: Szpera »

a nie lepiej włożyć mniejsze żeliwo, zamiast pchać kompressor?
Głodna nie jest sobą,Doładuj Ją!sprzedam turbogt35
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: k64 »

Szpera pisze:a nie lepiej włożyć mniejsze żeliwo, zamiast pchać kompressor?
mysle ze wole opcje kompresor, zmiana zeliwa to za malo przerobek :heh: mimo ze podejdzie z hx35 dupka 12, wlasciwie ta gt35 na cwiare jest idealna, tylko mam teraz przelozenia 2,75 - ze z 2giego na 3bieg lapie na 0,5sek turbodziure na dobrej nawierzni jak nie kopie ... na 3,11 juz jest wszystko ok i zmiana biegow to od razu wcisk w fotel - jechales to wiesz :dry:

glownie chce poprawic dol nie ograniczajac tego co robi teraz turbina a robi swoje.

zresztą, poprostu lubie dłubać , zima jest za długa żeby ograniczać sie do zmiany dupki :clap:
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: hz10 »

mniejsze żeliwo zwiększy ciśnienie w kolektorze a to na max moc nie wpłynie za dobrze, kamil dobrze kombinujesz z tym kompresorem z tym że musisz wziąć pod uwage że turbina rozkręci sie znacznie szybciej co z kolei spowoduje że wpadnie w surge i szybko sie rozleci
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: elmo0104 »

Mówicie że mniejsze żeliwo nie jest "zdrowe" dla max mocy na wysokoch obrotach. Nie można zastosować jakiegoś wielkiego WasteGate'a żeby zniwelować ten efekt?
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: DOHC »

nie chodzi o samą ilość spalin w kolektorze bo nadmiar mozna by wypuscić WG tak jak piszesz ale im mniejsze AR tym spaliny "walą" w wirnik mniejszą struga i dlatego żeby dostarczyć do wirnika taką samą energie jak w przypadku większej strugi (większy AR) ich ciśnienie musi być większe . Przy mniejszym AR jak Cisnienie się nie zwiększy to turbina zwyczajnie nie rozpedzi się do odpowiednich obrotów i nie napompuje tyle ile chcemy . Niestety bez zmiennej geometrii nie ma idealnego wyboru AR , trzeba szukać złotego środka .

a co do auta . to uważam że nitro progresywne by zrobiło tą samą robote i rzeźba z kompresorem jest zbędna . No chyba ze planujesz auto bardziej do wszystkiego że tak powiem .


pozdrawiam
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: Karolo »

Nitro robi robotę, tylko bierz pod uwagę cenę tego gazu i jego ewentualną dostępność. U mnie w okolicy kilogram kosztuje 55 złotych... dla mnie zabawa na krótko, mam 5 kilowy zestaw mokrego wtrysku bezpośredniego WON i wystarcza czasem na jeden wieczór.

Mój kit tak wyglądał przed założeniem.
Obrazek
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: elmo0104 »

No to teraz już rozumiem:) Prawo Kirchhoffa.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: DOHC »

Chyba bardziej zasada zachowania energii , czy tam przekształcenie równania bernulliego dla strugi swobodnej działającej na przeszkodę . Moge troche bredzić bo dawno nie miałem do czynienia z mechaniką płynu ale myślę że każdy czuje o co chodzi .


A co do podtlenku , tu nitro budziło by tylko sprężarkę , to całkiem inne spożycie niż przy psikaniu jako jedyne doładowanie , działało by powiedzmy od 3000 obr do 4000 obr . Więc jeśli przebijasz biegi i nie wypadniesz z boostu to komp wogóle nie poda nitro :) . Ogólnie licze że . kombinuje z kompresorem żeby pozapinać też bokiem tym autem bo bmw do twarzy w chmurze dymu w pełnym wychyleniu .

pozdrawiam
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: k64 »

DOHC pisze:nie chodzi o samą ilość spalin w kolektorze bo nadmiar mozna by wypuscić WG tak jak piszesz ale im mniejsze AR tym spaliny "walą" w wirnik mniejszą struga i dlatego żeby dostarczyć do wirnika taką samą energie jak w przypadku większej strugi (większy AR) ich ciśnienie musi być większe . Przy mniejszym AR jak Cisnienie się nie zwiększy to turbina zwyczajnie nie rozpedzi się do odpowiednich obrotów i nie napompuje tyle ile chcemy . Niestety bez zmiennej geometrii nie ma idealnego wyboru AR , trzeba szukać złotego środka .

a co do auta . to uważam że nitro progresywne by zrobiło tą samą robote i rzeźba z kompresorem jest zbędna . No chyba ze planujesz auto bardziej do wszystkiego że tak powiem .


pozdrawiam
mniej więcej wlasnie sie zgadzamy DOHC! ale zawsze można zmienić wirnik wydechowy, zresztą myśle że nieznaczna zmiana AR na wydechu napewno coś zmieni - okaze sie niebawem -a jak bedzie wygladac finalnie projekt zobaczycie, spokojnie :cool2: mam plan od a-x juz na setup 2012,narazie niechce zapeszac.
elmo0104 pisze:Mówicie że mniejsze żeliwo nie jest "zdrowe" dla max mocy na wysokoch obrotach. Nie można zastosować jakiegoś wielkiego WasteGate'a żeby zniwelować ten efekt?
WasteGate spokojnie wydala Elmoo
hz10 pisze:mniejsze żeliwo zwiększy ciśnienie w kolektorze a to na max moc nie wpłynie za dobrze, kamil dobrze kombinujesz z tym kompresorem z tym że musisz wziąć pod uwage że turbina rozkręci sie znacznie szybciej co z kolei spowoduje że wpadnie w surge i szybko sie rozleci
mam nadzieje ze surga nie bedzie, gdyż faktycznie jak napisales rozkreci sie szybciej turbina -gdyz sam kompresor bedzie ladowac od dolu -> wiecej tlenu + paliwa = - spalin musi byc wiecej wczesniej -turbo wstanie wczesniej- i o to chodzi, niech sobie wstaje - glownym motorem pociągowym od dolu bedzie kompresor a pozniej turbina ...
Na surga ogolnie jestem spokojny gdyz

- łozysko oporowe w turbinie jest 360 stopni :rolleyes2:
- muszla zimna będzie przerobiona pod antisurge, miejsca jest sporo.
- 2 ciekawe patenty mojego pomyslu - zaworowe beda miedzy kompresorem a turbina gdyż...
- kompresor zostanie wyłączany w odpowiedniej chwili żeby nie obciążał silnika ...

dodatkowo dojdzie konkretny antilag system , bo ten z ecumasterem to raczej strzelanie z pistoletu a nie kalasznikow :frusty:

to tak aby pobudzic wam apetyt :ph34r:

spokojnie chlopcy ;) dajcie mi troche tajemnic :tongue: sni mi sie caly uklad w glowie co noc :heh: (serio)

stay tuned :cool2:
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: DOHC »

no ciekaw jestem jak skonfigurujesz ten układ . Powiedz jeszcze czy przechodzisz na jakiegoś SA czy nadal DET ?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 2,5L M50 Turbo Mat Suszara - pierwsze m50: 393KM 504

Post autor: k64 »

DOHC pisze:no ciekaw jestem jak skonfigurujesz ten układ . Powiedz jeszcze czy przechodzisz na jakiegoś SA czy nadal DET ?
i to i to prawdopodobnie. Mam nadzieje ze zdąże na sezon, mało mam czasu :kwasny:
ODPOWIEDZ