BamberBmw-M50B20T-M50B25T
-
- User
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 18:49
- Imię: Tomasz
- lokalizacja: SRB
BamberBmw-M50B20T-M50B25T
ETAP 1
BMW E36 coupe 320 92r - auto zakupione jako nowe w kraju, jest fabrycznie pozbawione kata i sondy lambda co ułatwiło mi trochę sprawę przy strojeniu...
Silnik:
- silnik M50B20, środek seria, CR=10,0:1
- turbo TD04HL-16T, chłodzenie wodą, zintegrowany WG (aktuator przeniesiony w inne miejsce)
- doładowanie 0,4bar, zaczyna ładować od 2000obr, przy 2800 jest fullboost
- łapa silnika prawa przespawana (aluminium) - seryjna przeszkadzała w założeniu orurowania
- olej Motul 10W40 dba o to by silnik nie padł po zwiększeniu mocy
Układ dolotowy: ukończony
- cały dolot wykonany z rur aluminiowych 60mm samodzielnie, częściowo polerowany
- złączki silikonowe zbrojone SAMCO
- intercooler z rdzeniem 700x220x50mm z wyjściami 60mm
- przepływonierz przeniesiony na prawą stronę, podłączony przed turbosprężarką
- odma przerobiona, usunięty filtr węglowy
- zawór DV zintegrowany
Układ wydechowy: w trakcie
- kolektor wydechowy produkcji własnej, skrzynkowy + taśma termoodporna
- wydech 2,5 cala pojedynczy, środkowy przelot, końcowy odetkany
Układ wtryskowy: ukończony
- wtryski BOSCH 190cc
- regulator na listwie 3,5bar
Elektronika: ukończone
- sterownik fabrycznie bez sondy lambda co jest raczej żadkością
- ECUMASTER DET II
- map-sensor MPX4250AP
- czujnik EGT i BOOST
Układ napędowy: do zrobienia
- sprzęgło seria 228mm od początku ślizga okrutnie,
- szpera będzie niezbędna, części już czekają
Zawieszenie: do poprawek
Układ hamulcowy: ukończony
- na razie seria (przód tarcze wentylowane, tył tarcze pełne). Mam pomysł na duże i jednocześnie tanie hamulce, zobaczymy czy to się uda, jak wiem to pewnie będzie inny patent ale wymiana będzie na pewno.
BODY KIT: ukończony
- alu 17 oryginalne z BMW E36 M3
- ori spojler M3 nadaje autu charakter wyścigówki z lat 90tych
- szyby przyciemnione piecowo
- skóra, komp pokładowy i parę innych gadżetów umilających korzystanie z auta...
BMW E36 coupe 320 92r - auto zakupione jako nowe w kraju, jest fabrycznie pozbawione kata i sondy lambda co ułatwiło mi trochę sprawę przy strojeniu...
Silnik:
- silnik M50B20, środek seria, CR=10,0:1
- turbo TD04HL-16T, chłodzenie wodą, zintegrowany WG (aktuator przeniesiony w inne miejsce)
- doładowanie 0,4bar, zaczyna ładować od 2000obr, przy 2800 jest fullboost
- łapa silnika prawa przespawana (aluminium) - seryjna przeszkadzała w założeniu orurowania
- olej Motul 10W40 dba o to by silnik nie padł po zwiększeniu mocy
Układ dolotowy: ukończony
- cały dolot wykonany z rur aluminiowych 60mm samodzielnie, częściowo polerowany
- złączki silikonowe zbrojone SAMCO
- intercooler z rdzeniem 700x220x50mm z wyjściami 60mm
- przepływonierz przeniesiony na prawą stronę, podłączony przed turbosprężarką
- odma przerobiona, usunięty filtr węglowy
- zawór DV zintegrowany
Układ wydechowy: w trakcie
- kolektor wydechowy produkcji własnej, skrzynkowy + taśma termoodporna
- wydech 2,5 cala pojedynczy, środkowy przelot, końcowy odetkany
Układ wtryskowy: ukończony
- wtryski BOSCH 190cc
- regulator na listwie 3,5bar
Elektronika: ukończone
- sterownik fabrycznie bez sondy lambda co jest raczej żadkością
- ECUMASTER DET II
- map-sensor MPX4250AP
- czujnik EGT i BOOST
Układ napędowy: do zrobienia
- sprzęgło seria 228mm od początku ślizga okrutnie,
- szpera będzie niezbędna, części już czekają
Zawieszenie: do poprawek
Układ hamulcowy: ukończony
- na razie seria (przód tarcze wentylowane, tył tarcze pełne). Mam pomysł na duże i jednocześnie tanie hamulce, zobaczymy czy to się uda, jak wiem to pewnie będzie inny patent ale wymiana będzie na pewno.
BODY KIT: ukończony
- alu 17 oryginalne z BMW E36 M3
- ori spojler M3 nadaje autu charakter wyścigówki z lat 90tych
- szyby przyciemnione piecowo
- skóra, komp pokładowy i parę innych gadżetów umilających korzystanie z auta...
-
- User
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 18:49
- Imię: Tomasz
- lokalizacja: SRB
-
- User
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 18:49
- Imię: Tomasz
- lokalizacja: SRB
Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T[strona w trakcie edytow nie pisać]
Wymiana gum z wahaczy
Zaspawanie tylnego mostu,własnym sposobem jedni powiedzą że to zaraz uleci a ja twierdze że nie jak na razie wszystko chodzi bez problemu
Szpera z zewnątrz z e34 a przełożenie to 3,64
Porównanie starego i nowego mostu
Półosie też zostały wymienione fota do porównania
A tak to wygląda z kanału,nad mocowaniem trzeba było się trochę napracować ale efekt jazdy jest piękny.
Zaspawanie tylnego mostu,własnym sposobem jedni powiedzą że to zaraz uleci a ja twierdze że nie jak na razie wszystko chodzi bez problemu
Szpera z zewnątrz z e34 a przełożenie to 3,64
Porównanie starego i nowego mostu
Półosie też zostały wymienione fota do porównania
A tak to wygląda z kanału,nad mocowaniem trzeba było się trochę napracować ale efekt jazdy jest piękny.
-
- User
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 18:49
- Imię: Tomasz
- lokalizacja: SRB
Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T[strona w trakcie edytow nie pisać]
Turbo z góry
Przepływka zmodyfikowana w obudowie fi 100
Fotka na turbo wraz z dolotem
Turbo od dołu
Dodatkowy zawór upustowy tak dla lansu i dźwięku,bo do 0.4bara upuszcza zintegrowany a powyżej zaczyna się odzywać drugi,bardo ładny efekt jak dla mnie.
A taki efekt jest w aucie
http://www.youtube.com/watch?v=5uxJFsffgRY" onclick="window.open(this.href);return false;
Przepływka zmodyfikowana w obudowie fi 100
Fotka na turbo wraz z dolotem
Turbo od dołu
Dodatkowy zawór upustowy tak dla lansu i dźwięku,bo do 0.4bara upuszcza zintegrowany a powyżej zaczyna się odzywać drugi,bardo ładny efekt jak dla mnie.
A taki efekt jest w aucie
http://www.youtube.com/watch?v=5uxJFsffgRY" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- User
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 18:49
- Imię: Tomasz
- lokalizacja: SRB
Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T
Będzie biturbo ,jak by ktoś był zainteresowany moją turbiną to będzie za dwa miesiące do sprzedania,pisać na prw
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T
Ja mam 3.73 na dużej głowie w E30 i prawie tak samo zaspawane z tym że ja jeszcze dla spokoju ducha przyłapałem to wszystko lekko do kosza.
Już ponad 1500km jazdy po mieście i mnogość ciasnych nawrotów i jedyne co mi najbardziej przeszkadza to luźny zewnętrzny przegub przez co koło ma luz przód-tył i szarpie przy przeskakiwaniu. Największy lans jest na parkingach w galeriach handlowych, beton samopoziomujący i nawroty przy ~5km/h a koła jęczą jak byś leciał bokiem :P
Już ponad 1500km jazdy po mieście i mnogość ciasnych nawrotów i jedyne co mi najbardziej przeszkadza to luźny zewnętrzny przegub przez co koło ma luz przód-tył i szarpie przy przeskakiwaniu. Największy lans jest na parkingach w galeriach handlowych, beton samopoziomujący i nawroty przy ~5km/h a koła jęczą jak byś leciał bokiem :P
-chałturnik-
-
- User
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 18:49
- Imię: Tomasz
- lokalizacja: SRB
Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T
Ja jedynie czego żałuje że tak późno zrobiłem e-szpere,bo jazda jest niesamowita, ,do trzeciego biegu auto idzie bokiem a to już robi wrażenie przy 100km/h ,no i teraz jest pewne że drift jest kontrolowany,bo bez szpery to parę razy było bardzo niebezpiecznie ,a dlaczego to każdy wie co ma bmw około 300KM i wrzuca 3 bieg na pełnym gazie,raz na pięć razy auto stawało bokiem i na pewno nie było to do końca kontrolowane.
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T
Wkleję parę zdjęć które znalazłem u siebie.
Silnik 2.0 bez vanosa, nieodprężony, wytrzymał kilka tys. po czym zmierzono kompresję i sprzedano, do dziś jeździ w innym aucie.
Dolot w pierwszej wersji:
Od czasu do czasu Tomek wpadnie na bajer
Swap na 2.5l z mojego BMW
95% części które wymieniam w moim aucie trafia do auta Bambra na powyższym zdjęciu mój stary silnik 2.5 ze skrzynią, stary IC, a nawet żuraw heh. Ciekawe kto odziedziczy mój obecny silnik jak w końcu złożę kolejny?
Silnik 2.0 bez vanosa, nieodprężony, wytrzymał kilka tys. po czym zmierzono kompresję i sprzedano, do dziś jeździ w innym aucie.
Dolot w pierwszej wersji:
Od czasu do czasu Tomek wpadnie na bajer
Swap na 2.5l z mojego BMW
95% części które wymieniam w moim aucie trafia do auta Bambra na powyższym zdjęciu mój stary silnik 2.5 ze skrzynią, stary IC, a nawet żuraw heh. Ciekawe kto odziedziczy mój obecny silnik jak w końcu złożę kolejny?
www.turboBMW.pl
-
- User
- Posty: 15
- Rejestracja: 11 sty 2011, o 23:11
- Imię: Patryk
- lokalizacja: Kalisz
Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T
Czemu idzie na części ?
- tommo21
- Forumowicz
- Posty: 319
- Rejestracja: 5 lut 2010, o 03:06
- Imię: Tomek
- lokalizacja: WWY
- Kontakt:
Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T
czyżby się szykował kolejny gruby projekt?patrykp pisze:Czemu idzie na części ?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T
Heh, starość nie radość dzieci, dom w budowie, byłem u Tomka wczoraj, i z auta generalnie buda została. Auto wymagało prac blacharsko-lakierniczych i mechanicznych, a potrzeba auta do jazdy na codzień dla żony. Cenna rada dla wszystkich którzy myślą o uturbieniu: dobrze jest mieć drugie auto, a BMW-T traktować jak drogie hobby
www.turboBMW.pl
-
- User
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 18:49
- Imię: Tomasz
- lokalizacja: SRB
Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T
Starość nie radość jesteś starszy o 11miesięcy19dni,jeszcze będziesz czuł zapach spalin za moim autem
Za miesiąc zaczynam stawiać dom z warsztatem więc nie ma szans bawić się w Turbo na razie
Co do projektu to na pierwsze auto to nie było tak żle,Jak by nie było to M50B20T było najszybsze w Polsce.Jedno co mogę pochwalić się że był respekt na drodze a szczególni jak żona robiła drifty nie zawsze świadomie 100%szpera,no i do momentu rozebrania auta z ręką na sercu nie było gościa który by mnie wyprzedził.
Szkoda ale następne będzie bardziej profi
Za miesiąc zaczynam stawiać dom z warsztatem więc nie ma szans bawić się w Turbo na razie
Co do projektu to na pierwsze auto to nie było tak żle,Jak by nie było to M50B20T było najszybsze w Polsce.Jedno co mogę pochwalić się że był respekt na drodze a szczególni jak żona robiła drifty nie zawsze świadomie 100%szpera,no i do momentu rozebrania auta z ręką na sercu nie było gościa który by mnie wyprzedził.
Szkoda ale następne będzie bardziej profi
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T
Silnik który był w moim aucie na stage1, a potem w aucie Bambra, trafił z powrotem do mnie. Przejdzie kurację odmładzającą, jeszcze nie wiem co z nim zrobię, póki co dołączył do kolekcji . Silnik rozebrany w celu weryfikacji jego stanu, przypomnę że zrobił na doładowaniu do 1 bar (chwilowo więcej) ok 20-25tys km, może więcej
- tłoki (M50B25 vanos , MAHLE z metalową wkładką) - czyli najważniejsze - stan idealny żadnych przytarć, a tym bardziej uszkodzonych półek między pierścieniami.
- blok stan bdb, praktycznie w tym samym stanie jak przy składaniu, tylko honowanie mniej widoczne
- przekładka z uszczelkami wytrzymały całą eksploatację bez problemu, śruby były nowe
- panewki główne jak ze sklepu, panewki korbowe niestety już nie wyglądają tak dobrze. Były praktycznie nowe a teraz widać ślady przeciążenia, nie chodzi bynajmniej o rysy tylko o częściowe rozwarswianie się materiału, gdyby przejechać czymś ostrym po jej powierzchni to odchodziły by płatki materiału. Na szczęście do ewentualnej awarii jeszcze było daleko, wał jest w stanie idealnym.
- głowicy jeszcze nie rozebrałem ale coś tam jakiś zawór puszcza (tu już Tomek się przyczynił)
Ogólnie jest dobrze, jak widać da się jeździć doładowanym BMW bez uszkodzeń tłoków
- tłoki (M50B25 vanos , MAHLE z metalową wkładką) - czyli najważniejsze - stan idealny żadnych przytarć, a tym bardziej uszkodzonych półek między pierścieniami.
- blok stan bdb, praktycznie w tym samym stanie jak przy składaniu, tylko honowanie mniej widoczne
- przekładka z uszczelkami wytrzymały całą eksploatację bez problemu, śruby były nowe
- panewki główne jak ze sklepu, panewki korbowe niestety już nie wyglądają tak dobrze. Były praktycznie nowe a teraz widać ślady przeciążenia, nie chodzi bynajmniej o rysy tylko o częściowe rozwarswianie się materiału, gdyby przejechać czymś ostrym po jej powierzchni to odchodziły by płatki materiału. Na szczęście do ewentualnej awarii jeszcze było daleko, wał jest w stanie idealnym.
- głowicy jeszcze nie rozebrałem ale coś tam jakiś zawór puszcza (tu już Tomek się przyczynił)
Ogólnie jest dobrze, jak widać da się jeździć doładowanym BMW bez uszkodzeń tłoków
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T
a w ogloszeniu sprzedam silnik itd pisal bamber ze stracil cisnienie na 2 cyl? tylko cos nie moge znalesc juz tego
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T
to przez wypalone zawory