BamberBmw-M50B20T-M50B25T

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
BamberBmw
User
Posty: 28
Rejestracja: 23 paź 2009, o 18:49
Imię: Tomasz
lokalizacja: SRB

BamberBmw-M50B20T-M50B25T

Post autor: BamberBmw »

ETAP 1
BMW E36 coupe 320 92r - auto zakupione jako nowe w kraju, jest fabrycznie pozbawione kata i sondy lambda co ułatwiło mi trochę sprawę przy strojeniu...
Silnik:
- silnik M50B20, środek seria, CR=10,0:1
- turbo TD04HL-16T, chłodzenie wodą, zintegrowany WG (aktuator przeniesiony w inne miejsce)
- doładowanie 0,4bar, zaczyna ładować od 2000obr, przy 2800 jest fullboost
- łapa silnika prawa przespawana (aluminium) - seryjna przeszkadzała w założeniu orurowania
- olej Motul 10W40 dba o to by silnik nie padł po zwiększeniu mocy
Układ dolotowy: ukończony
- cały dolot wykonany z rur aluminiowych 60mm samodzielnie, częściowo polerowany
- złączki silikonowe zbrojone SAMCO
- intercooler z rdzeniem 700x220x50mm z wyjściami 60mm
- przepływonierz przeniesiony na prawą stronę, podłączony przed turbosprężarką
- odma przerobiona, usunięty filtr węglowy
- zawór DV zintegrowany
Układ wydechowy: w trakcie
- kolektor wydechowy produkcji własnej, skrzynkowy + taśma termoodporna
- wydech 2,5 cala pojedynczy, środkowy przelot, końcowy odetkany
Układ wtryskowy: ukończony
- wtryski BOSCH 190cc
- regulator na listwie 3,5bar
Elektronika: ukończone
- sterownik fabrycznie bez sondy lambda co jest raczej żadkością
- ECUMASTER DET II
- map-sensor MPX4250AP
- czujnik EGT i BOOST
Układ napędowy: do zrobienia
- sprzęgło seria 228mm od początku ślizga okrutnie,
- szpera będzie niezbędna, części już czekają
Zawieszenie: do poprawek
Układ hamulcowy: ukończony
- na razie seria (przód tarcze wentylowane, tył tarcze pełne). Mam pomysł na duże i jednocześnie tanie hamulce, zobaczymy czy to się uda, jak wiem to pewnie będzie inny patent ale wymiana będzie na pewno.
BODY KIT: ukończony
- alu 17 oryginalne z BMW E36 M3
- ori spojler M3 nadaje autu charakter wyścigówki z lat 90tych
- szyby przyciemnione piecowo
- skóra, komp pokładowy i parę innych gadżetów umilających korzystanie z auta...
BamberBmw
User
Posty: 28
Rejestracja: 23 paź 2009, o 18:49
Imię: Tomasz
lokalizacja: SRB

Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T[strona w trakcie edytow nie pisać]

Post autor: BamberBmw »

ETAP2


Zmiana silnika na M50B25
Obrazek

Zmiana wałka
Obrazek

Nowiutkie uszczeleczki
Obrazek

Sprzęgło z m57 po lekkich modyfikacjach
Obrazek

Regeneracja skrzyni biegów,zamiana wałków z lewej strony skrzynia z zamontowanymi już dobrymi wałkami

Obrazek

A tak wygląda pod maską
Obrazek

Pasy Sparco
Obrazek
BamberBmw
User
Posty: 28
Rejestracja: 23 paź 2009, o 18:49
Imię: Tomasz
lokalizacja: SRB

Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T[strona w trakcie edytow nie pisać]

Post autor: BamberBmw »

Wymiana gum z wahaczy
Obrazek

Zaspawanie tylnego mostu,własnym sposobem jedni powiedzą że to zaraz uleci a ja twierdze że nie jak na razie wszystko chodzi bez problemu
Obrazek

Szpera z zewnątrz z e34 a przełożenie to 3,64
Obrazek

Porównanie starego i nowego mostu
Obrazek

Półosie też zostały wymienione fota do porównania
Obrazek

A tak to wygląda z kanału,nad mocowaniem trzeba było się trochę napracować ale efekt jazdy jest piękny.
Obrazek
BamberBmw
User
Posty: 28
Rejestracja: 23 paź 2009, o 18:49
Imię: Tomasz
lokalizacja: SRB

Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T[strona w trakcie edytow nie pisać]

Post autor: BamberBmw »

Turbo z góry
Obrazek

Przepływka zmodyfikowana w obudowie fi 100
Obrazek

Fotka na turbo wraz z dolotem
Obrazek

Turbo od dołu
Obrazek

Dodatkowy zawór upustowy tak dla lansu i dźwięku,bo do 0.4bara upuszcza zintegrowany a powyżej zaczyna się odzywać drugi,bardo ładny efekt jak dla mnie.
Obrazek

A taki efekt jest w aucie
http://www.youtube.com/watch?v=5uxJFsffgRY" onclick="window.open(this.href);return false;
BamberBmw
User
Posty: 28
Rejestracja: 23 paź 2009, o 18:49
Imię: Tomasz
lokalizacja: SRB

Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T

Post autor: BamberBmw »

Będzie biturbo :śmiech: ,jak by ktoś był zainteresowany moją turbiną to będzie za dwa miesiące do sprzedania,pisać na prw
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T

Post autor: Grzesi(E30)k »

Ja mam 3.73 na dużej głowie w E30 i prawie tak samo zaspawane z tym że ja jeszcze dla spokoju ducha przyłapałem to wszystko lekko do kosza.

Już ponad 1500km jazdy po mieście i mnogość ciasnych nawrotów i jedyne co mi najbardziej przeszkadza to luźny zewnętrzny przegub przez co koło ma luz przód-tył i szarpie przy przeskakiwaniu. Największy lans jest na parkingach w galeriach handlowych, beton samopoziomujący i nawroty przy ~5km/h a koła jęczą jak byś leciał bokiem :P
-chałturnik-
BamberBmw
User
Posty: 28
Rejestracja: 23 paź 2009, o 18:49
Imię: Tomasz
lokalizacja: SRB

Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T

Post autor: BamberBmw »

Ja jedynie czego żałuje że tak późno zrobiłem e-szpere,bo jazda jest niesamowita, :śmiech: ,do trzeciego biegu auto idzie bokiem a to już robi wrażenie przy 100km/h ,no i teraz jest pewne że drift jest kontrolowany,bo bez szpery to parę razy było bardzo niebezpiecznie :shock: ,a dlaczego to każdy wie co ma bmw około 300KM i wrzuca 3 bieg na pełnym gazie,raz na pięć razy auto stawało bokiem i na pewno nie było to do końca kontrolowane.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T

Post autor: korona »

Wkleję parę zdjęć które znalazłem u siebie.

Silnik 2.0 bez vanosa, nieodprężony, wytrzymał kilka tys. po czym zmierzono kompresję i sprzedano, do dziś jeździ w innym aucie.
Obrazek

Dolot w pierwszej wersji:
Obrazek

Od czasu do czasu Tomek wpadnie na bajer
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Swap na 2.5l z mojego BMW
Obrazek

95% części które wymieniam w moim aucie trafia do auta Bambra :wink2: na powyższym zdjęciu mój stary silnik 2.5 ze skrzynią, stary IC, a nawet żuraw :heh: heh. Ciekawe kto odziedziczy mój obecny silnik jak w końcu złożę kolejny?
www.turboBMW.pl
patrykp
User
Posty: 15
Rejestracja: 11 sty 2011, o 23:11
Imię: Patryk
lokalizacja: Kalisz

Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T

Post autor: patrykp »

Czemu idzie na części ?
Awatar użytkownika
tommo21
Forumowicz
Posty: 319
Rejestracja: 5 lut 2010, o 03:06
Imię: Tomek
lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T

Post autor: tommo21 »

patrykp pisze:Czemu idzie na części ?
czyżby się szykował kolejny gruby projekt?
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T

Post autor: korona »

Heh, starość nie radość :heh: dzieci, dom w budowie, byłem u Tomka wczoraj, i z auta generalnie buda została. Auto wymagało prac blacharsko-lakierniczych i mechanicznych, a potrzeba auta do jazdy na codzień dla żony. Cenna rada dla wszystkich którzy myślą o uturbieniu: dobrze jest mieć drugie auto, a BMW-T traktować jak drogie hobby
www.turboBMW.pl
BamberBmw
User
Posty: 28
Rejestracja: 23 paź 2009, o 18:49
Imię: Tomasz
lokalizacja: SRB

Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T

Post autor: BamberBmw »

Starość nie radość jesteś starszy o 11miesięcy19dni,jeszcze będziesz czuł zapach spalin za moim autem :śmiech:
Za miesiąc zaczynam stawiać dom z warsztatem więc nie ma szans bawić się w Turbo na razie :heh:
Co do projektu to na pierwsze auto to nie było tak żle,Jak by nie było to M50B20T było najszybsze w Polsce.Jedno co mogę pochwalić się że był respekt na drodze a szczególni jak żona robiła drifty nie zawsze świadomie :śmiech: 100%szpera,no i do momentu rozebrania auta z ręką na sercu nie było gościa który by mnie wyprzedził.
Szkoda ale następne będzie bardziej profi
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T

Post autor: korona »

Silnik który był w moim aucie na stage1, a potem w aucie Bambra, trafił z powrotem do mnie. Przejdzie kurację odmładzającą, jeszcze nie wiem co z nim zrobię, póki co dołączył do kolekcji :wink2:. Silnik rozebrany w celu weryfikacji jego stanu, przypomnę że zrobił na doładowaniu do 1 bar (chwilowo więcej) ok 20-25tys km, może więcej

- tłoki (M50B25 vanos , MAHLE z metalową wkładką) - czyli najważniejsze - stan idealny :clap: żadnych przytarć, a tym bardziej uszkodzonych półek między pierścieniami.
- blok stan bdb, praktycznie w tym samym stanie jak przy składaniu, tylko honowanie mniej widoczne
- przekładka z uszczelkami wytrzymały całą eksploatację bez problemu, śruby były nowe
- panewki główne jak ze sklepu, panewki korbowe niestety już nie wyglądają tak dobrze. Były praktycznie nowe a teraz widać ślady przeciążenia, nie chodzi bynajmniej o rysy tylko o częściowe rozwarswianie się materiału, gdyby przejechać czymś ostrym po jej powierzchni to odchodziły by płatki materiału. Na szczęście do ewentualnej awarii jeszcze było daleko, wał jest w stanie idealnym.
- głowicy jeszcze nie rozebrałem ale coś tam jakiś zawór puszcza (tu już Tomek się przyczynił)

Ogólnie jest dobrze, jak widać da się jeździć doładowanym BMW bez uszkodzeń tłoków
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T

Post autor: k64 »

a w ogloszeniu sprzedam silnik itd pisal bamber ze stracil cisnienie na 2 cyl? tylko cos nie moge znalesc juz tego :ph34r:
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BamberBmw-M50B20T-M50B25T

Post autor: g-rad »

to przez wypalone zawory
ODPOWIEDZ