E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Post autor: Blacha »

Adam HP pisze:Wspaniałe wyniki :pasuje: Dyfer chyba najsłabszym ogniwem ale niech jeździ jak najdłużej :) I niech zostanie taka głowica, czy wgl warto kombinować? Wszystko można ale nieraz lepiej się zastanowić i dać ew inny motor, jak ten działa i przynosi dobre efekty to niech pracuje :) Kibicuję takim jakby nie patrzeć ciekawym prodżektom.
Lepsze wrogiem dobrego.

Taki wynik uzyskał Miś w m42 ale tam było dmuchane 1,2 bara a tu jest 1,5. Z 16 zaworową głowicą powinno być 300 ++ tym bardziej że tu siedzą mocne tloki i nie ma o nie obawy
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1800
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Post autor: Miś »

Uzyskałem 287KM przy 1,1b w M42.
Radzę wrzucić skrzynię ZF, duży wał, dużą głowę dyfer i duże półośki, bo nie ma prawa mała głowa i Getrag jeździć. Ja pojeździłem tydzień na małym napędzie po swapie na wolnossące jeszcze 2.8 i dyfer połamany, luzy na półośkach, 2 łączniki elastyczne, a skrzynia zaczęła huczeć. W M42 turbo półoś z małej głowy ukręcało przy starcie z 1 biegu...
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Łysol
User
Posty: 54
Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
Imię: m
lokalizacja: Poznań

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Post autor: Łysol »

Adam HP pisze:Wspaniałe wyniki :pasuje: Dyfer chyba najsłabszym ogniwem ale niech jeździ jak najdłużej :) I niech zostanie taka głowica, czy wgl warto kombinować? Wszystko można ale nieraz lepiej się zastanowić i dać ew inny motor, jak ten działa i przynosi dobre efekty to niech pracuje :) Kibicuję takim jakby nie patrzeć ciekawym prodżektom.
Wszystko zostaje - jak sie podda będę myslał.
Blacha pisze:
Adam HP pisze:Wspaniałe wyniki :pasuje: Dyfer chyba najsłabszym ogniwem ale niech jeździ jak najdłużej :) I niech zostanie taka głowica, czy wgl warto kombinować? Wszystko można ale nieraz lepiej się zastanowić i dać ew inny motor, jak ten działa i przynosi dobre efekty to niech pracuje :) Kibicuję takim jakby nie patrzeć ciekawym prodżektom.
Lepsze wrogiem dobrego.

Taki wynik uzyskał Miś w m42 ale tam było dmuchane 1,2 bara a tu jest 1,5. Z 16 zaworową głowicą powinno być 300 ++ tym bardziej że tu siedzą mocne tloki i nie ma o nie obawy
Silnik znosi to raczej dobrze.
Z 20 tys km przejechał.
Mozna pewnie by powalczyć o te 300+ , dobrze zrobiony wałek , napewno wieksze wtryski ( obecne to ich max) i wio ...ale to narazie starcza...narazie :heh:
Miś pisze:Uzyskałem 287KM przy 1,1b w M42.
Radzę wrzucić skrzynię ZF, duży wał, dużą głowę dyfer i duże półośki, bo nie ma prawa mała głowa i Getrag jeździć. Ja pojeździłem tydzień na małym napędzie po swapie na wolnossące jeszcze 2.8 i dyfer połamany, luzy na półośkach, 2 łączniki elastyczne, a skrzynia zaczęła huczeć. W M42 turbo półoś z małej głowy ukręcało przy starcie z 1 biegu...
Jedną półoś ukręciłem na dziurze jak wyprzedzałem i auto troche podskoczyło jak powiedzmy wyladowało to półoś strzeliła - raczej bez tego dłuzej by pojeździła.
Napęd daje rade narazie zostaje , zresztą jest zima i tak z max wcisnietym gazem nie ma opcji jeżdzenia do 3 biegu.
macius459
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 14 kwie 2016, o 20:31
Imię: maciej
lokalizacja: dobrzyca

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Post autor: macius459 »

Podesłał byś zdjęcie tej przejściówki od kolektora do turbo?
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Post autor: Blacha »

Coś odkupię.

Wiadomo w końcu z jakiego Mitsu są te tłoki?
Te z dmuchnietych jednostek się w ogóle czymś różnią np. Outlander a Evo ?

Co do tłoków to były dorabiane równi pod pierścienie trzymające stworzeń na miejscu - chodzi o inne miejsce tego równa dla swprznia z BMW?
Łysol
User
Posty: 54
Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
Imię: m
lokalizacja: Poznań

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Post autor: Łysol »

Blacha pisze:Coś odkupię.

Wiadomo w końcu z jakiego Mitsu są te tłoki?
Te z dmuchnietych jednostek się w ogóle czymś różnią np. Outlander a Evo ?

Co do tłoków to były dorabiane równi pod pierścienie trzymające stworzeń na miejscu - chodzi o inne miejsce tego równa dla swprznia z BMW?
Tłoki to lancer evo , dmuchnięte jednostki różnią się od zwykłych .
Rozmiar sworznia z tłoków od evo ten sam co w bmw 22mm .
Dorabiane były rowki w tłokach pod zabezpieczenia sworznia - jest foto na 1 stronie .
Różnica taka, że w tlokach bmw sworzeń jest wciskany w tłok a sworzeń pływa ,a w tlokach evo sworzeń jest wciskany w korbowód a pływa w tulejce tłoka .
Czyli na odwrót .

macius459 pisze:Podesłał byś zdjęcie tej przejściówki od kolektora do turbo?
Mam foto przed obróbką .
Obrazek
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Post autor: Blacha »

Łysol pisze: Tłoki to lancer evo , dmuchnięte jednostki różnią się od zwykłych .
Rozmiar sworznia z tłoków od evo ten sam co w bmw 22mm .
Dorabiane były rowki w tłokach pod zabezpieczenia sworznia - jest foto na 1 stronie .
Różnica taka, że w tlokach bmw sworzeń jest wciskany w tłok a sworzeń pływa ,a w tlokach evo sworzeń jest wciskany w korbowód a pływa w tulejce tłoka .
Czyli na odwrót .
Outlander też wychodził 2.0 T , chodziło mi o różnicę między tym a Evo .
Dzięki za objaśnienie ze świeżymi tłoka.
Dzikcustoms
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 19 kwie 2017, o 13:46
Imię: Damian
lokalizacja: Busko

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Post autor: Dzikcustoms »

Mam pytanie odnośnie pasowania tłokow jakie zrobiłeś bi wkładam te same tłoki do m50
Łysol
User
Posty: 54
Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
Imię: m
lokalizacja: Poznań

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Post autor: Łysol »

Robiłem 0,05mm .
ubnt321
User
Posty: 55
Rejestracja: 12 lut 2017, o 20:42
Imię: Daniel
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Post autor: ubnt321 »

Łysol pisze:
Blacha pisze:Coś odkupię.

Wiadomo w końcu z jakiego Mitsu są te tłoki?
Te z dmuchnietych jednostek się w ogóle czymś różnią np. Outlander a Evo ?

Co do tłoków to były dorabiane równi pod pierścienie trzymające stworzeń na miejscu - chodzi o inne miejsce tego równa dla swprznia z BMW?
Tłoki to lancer evo , dmuchnięte jednostki różnią się od zwykłych .
Rozmiar sworznia z tłoków od evo ten sam co w bmw 22mm .
Dorabiane były rowki w tłokach pod zabezpieczenia sworznia - jest foto na 1 stronie .
Różnica taka, że w tlokach bmw sworzeń jest wciskany w tłok a sworzeń pływa ,a w tlokach evo sworzeń jest wciskany w korbowód a pływa w tulejce tłoka .
Czyli na odwrót .

macius459 pisze:Podesłał byś zdjęcie tej przejściówki od kolektora do turbo?
Mam foto przed obróbką .
Obrazek

Sam wepchałem się w tłoki od evo, ale co raz bardziej tego żałuje...
Dlaczego? Sworzeń w bmw jest wciskany w tłoka, a na korbie pływa OK, w Lancerze odwrotnie, czyli na tłokach pływa, a na korbie sztywno (wprasowywane), wszystko pięknie, ale to mowa o serii. Robiąc setup korby BMW + tłoki EVO wychodzi nam, tak: pływanie na korbie + pływanie na tłokach to wszystko robi nam za duży luz :( A to nie wróży nic dobrego na dłuższą mete...
Na dzień dzisiejszy kombinuje z zdobyciem kutej korby, aby miała parę setek mniejszy otwór, aby można było sworznia wprasować w korbę
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Post autor: Blacha »

ubnt321 pisze:
Łysol pisze:
Blacha pisze:Coś odkupię.

Wiadomo w końcu z jakiego Mitsu są te tłoki?
Te z dmuchnietych jednostek się w ogóle czymś różnią np. Outlander a Evo ?

Co do tłoków to były dorabiane równi pod pierścienie trzymające stworzeń na miejscu - chodzi o inne miejsce tego równa dla swprznia z BMW?
Tłoki to lancer evo , dmuchnięte jednostki różnią się od zwykłych .
Rozmiar sworznia z tłoków od evo ten sam co w bmw 22mm .
Dorabiane były rowki w tłokach pod zabezpieczenia sworznia - jest foto na 1 stronie .
Różnica taka, że w tlokach bmw sworzeń jest wciskany w tłok a sworzeń pływa ,a w tlokach evo sworzeń jest wciskany w korbowód a pływa w tulejce tłoka .
Czyli na odwrót .

macius459 pisze:Podesłał byś zdjęcie tej przejściówki od kolektora do turbo?
Mam foto przed obróbką .
Obrazek

Sam wepchałem się w tłoki od evo, ale co raz bardziej tego żałuje...
Dlaczego? Sworzeń w bmw jest wciskany w tłoka, a na korbie pływa OK, w Lancerze odwrotnie, czyli na tłokach pływa, a na korbie sztywno (wprasowywane), wszystko pięknie, ale to mowa o serii. Robiąc setup korby BMW + tłoki EVO wychodzi nam, tak: pływanie na korbie + pływanie na tłokach to wszystko robi nam za duży luz :( A to nie wróży nic dobrego na dłuższą mete...
Na dzień dzisiejszy kombinuje z zdobyciem kutej korby, aby miała parę setek mniejszy otwór, aby można było sworznia wprasować w korbę
Nie łatwiej dorobić w tłokach rowki na pierścienie trzymające sworzeń na miejscu ?
ubnt321
User
Posty: 55
Rejestracja: 12 lut 2017, o 20:42
Imię: Daniel
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Post autor: ubnt321 »

Ale to nic nie zmienia nadal będzie luz na tłoku oraz na korbowodzie, skoro siedział nad tym sztab inżynierów to po coś to wymyślili, ze albo ślizga na tłoku lub na korbie, a nie Tu i tam.

Może ktoś ma jakiś pomysł jak to rozwiązać ? Dodam, ze za dorobienie tulejek do korby tak aby wtłoczyć sworznia krzyknęli mi ponad 1300zl
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Post autor: Blacha »

Skoro blokujesz sworzeńy pierścieniami w dorobionych rolkach to jak może być luz na tłoku ?
Są osoby które tak zrobiły i działa , dla przykładu autor tego tematu
ubnt321
User
Posty: 55
Rejestracja: 12 lut 2017, o 20:42
Imię: Daniel
lokalizacja: Warszawa

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Post autor: ubnt321 »

Dla zobrazowania sworzeń w bmw jak i w evo ma 22,01mm, bmw otwór w tłoku 22,00 w korbie 22,01, czyli spasowane na 0,01, w evo wiadomo na odwrót (nie do końca, bo otwór w korbie ma 21,9 z hakiem, aby go wprasowac, ale to mniejsza z tym), czyli wolna setka na otworach tłoku, a teraz robiąc korby od bmw + tłoki evo masz wolne po setce na tłoku i korbie i tu mi właśnie 'lata', bo ma dwie setki luzu zamaiast 0,01

Wyniki pomiarowe, które podałem załóżmy jako umowne.

Owszem inni złożyli i póki co jedżą, ale pytanie jak długo ? Bo ja wolałbym zrobić jak fabryka bmw bądź evo i się nie martwić, ze silnik do remontu po Sezonie lub dwóch.

Chcąc robić na wprasowanie-
Korby od evo odpadają, bo mają 150mm

Korby od bmw odpadają, bo nigdzie nie znalazłem kutych, aby otwór miał poniżej 22,01
Chcąc przerobić otwór w korbie od bmw na 21,9'?' koszt 1300zl

Jakieś inne pomysły ? Bo w obecnej chwili stoję przez to w miejscu
Awatar użytkownika
suwalradom
Turbo-Team
Posty: 147
Rejestracja: 10 lut 2012, o 11:18
Imię: Daniel
lokalizacja: irl
Lokalizacja: irl-pl(radom)

Re: E36 Cabrio M43 TURBO TD04HL-13T/16T 1.5 BAR

Post autor: suwalradom »

.......robiąc korby od bmw + tłoki evo masz wolne po setce na tłoku i korbie i tu mi właśnie 'lata', bo ma dwie setki luzu zamaiast 0.01.....


Panowie bez jaj. 0.01mm a 0.02mm fakt dwa razy tyle ale to i tak nadal tak mała wartość że szkoda nawet kombinować. Dokonanie pomiaru przez 3 inne osoby będzie miało taki rozrzut tolerancji albo i wiekszy.
ODPOWIEDZ