BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Witam.
Tym razem mam okazje popracować nad BMW E34 540i Kamila. Karoseria fabrycznie wyposażona jest w silnik M60B40, a ja aktualnie jestem w trakcie montowania do niego turbosprężarki Borg Warner S300SX S360. Kilka turbodoładowanych M60 jeździ już w kraju, nie wiem jednak, czy któraś z nich znajduje się w ?zwykłym? samochodzie nieprzeznaczonym do żadnego sportu. Takim samochodem jest właśnie E34 Kamila, więc wszystkie poszczególne elementy układanki muszą znaleźć się pod maską. Silnik na obecną chwilę pozostanie nieodprężony i całkowicie seryjny. Celujemy w doładowanie w okolicach 0.5bar i moc w obrębie 370-400KM. Zapraszam do przejrzenia fotorelacji.
Pierwsze spojrzenie pod maskę przed rozpoczęciem prac
Niestety negatywnie zaskoczyła mnie bardzo niewielka ilość wolnego miejsca, więc na początku zabrałem się za prostsze sprawy. O dostarczanie paliwa do listwy wtryskowej dbać będzie pompa Bosch 040.
Strojenie odbędzie się za pomocą Ecumastera DET3
W celu demontażu fabrycznych kolektorów wydechowych trzeba było podnieść silnik w górę ? samą belkę przy tym projekcie muszę używać niemal co chwilę
Jedną z próśb Kamila było nietykanie zderzaka od M5. Z tego powodu musiałem zamontować mniejszy intercooler o wymiarach rdzenia 280x300x76. Mocowany jest także od góry dla poprawy sztywności.
Oczywiście wcześniej zdemontowana została klimatyzacja. Myślę, że przy jej pozostawieniu taka modyfikacja byłaby całkowicie niemożliwa. Intercooler zajął miejsce chłodnicy i wentylatora klimatyzacji.
Po stronie pasażera kolektor zbudowałem od podstaw. W tym celu wykorzystałem flansze z fabrycznych kolektorów.
Uprościłem jego budowę do maksimum, aby zyskać miejsca na downpipe, rury od wastegate?a i reszty.
Ze względu na bardzo małą ilość miejsca oraz kiepski dostęp zakupiłem 2 używane głowice z M60B30, aby ułatwić sobie budowę kolektorów.
Pozycjonowanie turbosprężarki
Pozycja flanszy cyknięta do kolektora wydechowego
Niestety pomiędzy karoserią i pokrywą zaworów a muszlą gorącą turbosprężarki jest niewiele luzu. Sama muszla przy finalnym montażu zostanie ubrana w kocyk termoizolacyjny, a całe orurowanie układu wydechowego w okolicach silnika zostanie dwukrotnie owinięte bandażem bazaltowym.
Wyszlifowane kanały w kolektorze
Prawy kolektor z wyjściem na drugą część
Orurowanie od lewego kolektora puszczę pomiędzy silnikiem a pasem przednim
Kiedy pozycja turbosprężarki została ustalona mogłem zabrać się za budowę układu dolotowego. Najpierw rura od turbo do IC.
Następnie od IC do przepustnicy
Wyjście na BOV?a
Do przepustnicy dospawałem aluminiowy łącznik, aby nie zdmuchiwało kolanka sylikonowego na doładowaniu
Dolot od IC do przepustnicy musiałem podzielić na 2 elementy, aby możliwy był jego montaż.
Aktualny stan
Stay tuned,
Michał Małecki.
Tym razem mam okazje popracować nad BMW E34 540i Kamila. Karoseria fabrycznie wyposażona jest w silnik M60B40, a ja aktualnie jestem w trakcie montowania do niego turbosprężarki Borg Warner S300SX S360. Kilka turbodoładowanych M60 jeździ już w kraju, nie wiem jednak, czy któraś z nich znajduje się w ?zwykłym? samochodzie nieprzeznaczonym do żadnego sportu. Takim samochodem jest właśnie E34 Kamila, więc wszystkie poszczególne elementy układanki muszą znaleźć się pod maską. Silnik na obecną chwilę pozostanie nieodprężony i całkowicie seryjny. Celujemy w doładowanie w okolicach 0.5bar i moc w obrębie 370-400KM. Zapraszam do przejrzenia fotorelacji.
Pierwsze spojrzenie pod maskę przed rozpoczęciem prac
Niestety negatywnie zaskoczyła mnie bardzo niewielka ilość wolnego miejsca, więc na początku zabrałem się za prostsze sprawy. O dostarczanie paliwa do listwy wtryskowej dbać będzie pompa Bosch 040.
Strojenie odbędzie się za pomocą Ecumastera DET3
W celu demontażu fabrycznych kolektorów wydechowych trzeba było podnieść silnik w górę ? samą belkę przy tym projekcie muszę używać niemal co chwilę
Jedną z próśb Kamila było nietykanie zderzaka od M5. Z tego powodu musiałem zamontować mniejszy intercooler o wymiarach rdzenia 280x300x76. Mocowany jest także od góry dla poprawy sztywności.
Oczywiście wcześniej zdemontowana została klimatyzacja. Myślę, że przy jej pozostawieniu taka modyfikacja byłaby całkowicie niemożliwa. Intercooler zajął miejsce chłodnicy i wentylatora klimatyzacji.
Po stronie pasażera kolektor zbudowałem od podstaw. W tym celu wykorzystałem flansze z fabrycznych kolektorów.
Uprościłem jego budowę do maksimum, aby zyskać miejsca na downpipe, rury od wastegate?a i reszty.
Ze względu na bardzo małą ilość miejsca oraz kiepski dostęp zakupiłem 2 używane głowice z M60B30, aby ułatwić sobie budowę kolektorów.
Pozycjonowanie turbosprężarki
Pozycja flanszy cyknięta do kolektora wydechowego
Niestety pomiędzy karoserią i pokrywą zaworów a muszlą gorącą turbosprężarki jest niewiele luzu. Sama muszla przy finalnym montażu zostanie ubrana w kocyk termoizolacyjny, a całe orurowanie układu wydechowego w okolicach silnika zostanie dwukrotnie owinięte bandażem bazaltowym.
Wyszlifowane kanały w kolektorze
Prawy kolektor z wyjściem na drugą część
Orurowanie od lewego kolektora puszczę pomiędzy silnikiem a pasem przednim
Kiedy pozycja turbosprężarki została ustalona mogłem zabrać się za budowę układu dolotowego. Najpierw rura od turbo do IC.
Następnie od IC do przepustnicy
Wyjście na BOV?a
Do przepustnicy dospawałem aluminiowy łącznik, aby nie zdmuchiwało kolanka sylikonowego na doładowaniu
Dolot od IC do przepustnicy musiałem podzielić na 2 elementy, aby możliwy był jego montaż.
Aktualny stan
Stay tuned,
Michał Małecki.
-
- Turbo-Team
- Posty: 473
- Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
- Imię: Pat
- lokalizacja: Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Nie zazdroszczę roboty ze względu na ilość miejsa właśnie, aleee liczę na jakieś fajne cyferki
Wrzucaj dużo fotek.
Wrzucaj dużo fotek.
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Michał gratuluje pracy, bardzo fajnie to wygląda a kolektor wydechowy od pasażera genialny w swojej prostocie
A dlaczego właściciel nie zdecydował się od razu na odprężanie? Nie trzeba by później tego wszystkiego jeszcze raz rozbierać no i jak się znudzi 0,5 można szybko zrobić 0,8 bara co w tym silniku zrobi wielką różnicę
A dlaczego właściciel nie zdecydował się od razu na odprężanie? Nie trzeba by później tego wszystkiego jeszcze raz rozbierać no i jak się znudzi 0,5 można szybko zrobić 0,8 bara co w tym silniku zrobi wielką różnicę
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Twoje opisy projektów zawsze mi się genialnie czyta
Robota oczywiście jak zwykle profi na maxa
Robota oczywiście jak zwykle profi na maxa
-
- User
- Posty: 54
- Rejestracja: 3 lis 2009, o 22:28
- Imię: m
- lokalizacja: Poznań
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Czy to że turbina jest tylko po jednej stronie wydechu ,nie bedzie miało negatywnego wpływu na prace silnika ?
-
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
A czemu miałoby mieć? Przecież kolektory będą połączone z obu stron motoru w jeden przy turbinie. Wiele projektów jeździ z tak skonstruowanymi kolektorami i latają bez problemu.
-
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
- Imię: Karol
- lokalizacja: Podlasie
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
np w subaru tak jest w serii ze jeden dlugi jak krokodyl a drugi pigmej :-)) przez to moze byc fajny dzwiek, robota super, czesciowo sledze juz na 5er
co do odprezania to chyba v8 niebardzo sie da
co do odprezania to chyba v8 niebardzo sie da
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Osobiście zakładałem temat o odprężaniu V-ki kanapką i ponąć nie ma problemu ale sam nie sprawdzałematom1 pisze:
co do odprezania to chyba v8 niebardzo sie da
-
- User
- Posty: 78
- Rejestracja: 28 lut 2012, o 19:57
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: Zakopane
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
ponoć dolotowy trzeba przerabiaćBlacha pisze:Osobiście zakładałem temat o odprężaniu V-ki kanapką i ponąć nie ma problemu ale sam nie sprawdzałematom1 pisze:
co do odprezania to chyba v8 niebardzo sie da
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Lepiej tłoki frezować, sprawdzona sprawa.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Prawdę mówiąc na obecną chwile nie proponowałem Właścicielowi odprężania, gdyż jest też inna kwestia, o której jeszcze nie wspominałem. Przedstawiane E34 jest w automacie i w automacie musi pozostać. Nie wiem więc, jak z większą mocą i momentem będzie radził sobie automat wraz ze sprzęgłem kinetycznym. Z tego powodu odprężanie silnika i przyszłe przyrosty zostawiliśmy na sobie na później.Blacha pisze:Michał gratuluje pracy, bardzo fajnie to wygląda a kolektor wydechowy od pasażera genialny w swojej prostocie
A dlaczego właściciel nie zdecydował się od razu na odprężanie? Nie trzeba by później tego wszystkiego jeszcze raz rozbierać no i jak się znudzi 0,5 można szybko zrobić 0,8 bara co w tym silniku zrobi wielką różnicę
A jaki negatywny wpływ na pracę silnika miałoby to mieć? Nic mi na myśl nie przychodzi. Inną sprawą jest to, że nie jest to najwydajniejsza forma układu jeżeli weźmiemy pod uwagę wstawanie turbosprężarki. W każdym projekcie ograniczeniem jest dostępne miejsce. W tym przypadku na 2 turbosprężarki praktycznie nie ma szans, jednej także nie byłbym w stanie umieścić po środku ze względu na chłodnice i pas przedni, więc układ musi zostać zbudowany w taki sposób.Łysol pisze:Czy to że turbina jest tylko po jednej stronie wydechu ,nie bedzie miało negatywnego wpływu na prace silnika ?
Da się, przekładka najlepiej 0.6mm, wyciągnięty łańcuch po 400k km przebiegu i idzie poskładać .Blacha pisze:Osobiście zakładałem temat o odprężaniu V-ki kanapką i ponąć nie ma problemu ale sam nie sprawdzałematom1 pisze:
co do odprezania to chyba v8 niebardzo sie da
Zawsze byłem zdania, że lepiej silnik odprężyć grubszą uszczelką pod głowicą lub ewentualnie przekładką niż frezować tłoki osłabiając ich konstrukcję.Miś pisze:Lepiej tłoki frezować, sprawdzona sprawa.
W międzyczasie stworzyłem downpipe
Stay tuned,
Michał Małecki.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Odkąd E34 Kamila znalazło się na warsztacie wiedziałem, że największym problemem będzie zbudowanie kolektora wydechowego po stronie kierowcy. Niestety nie myliłem się. Fakt, że w celu zdemontowania fabrycznych kolektorów trzeba mocno podnieść silnik i przesunąć go na stronę pasażera tylko dodatkowo dobijał. Aby nie komplikować sobie już i tak ciężkiego zadania wykorzystałem część seryjnych kolektorów. Najpierw określiłem pozycję vband?a.
Z pierwszą częścią kolektora poszło gładko
O dziwo dało się ją nawet zamontować
Niestety podłączenie przednich dwóch cylindrów było już znacznie trudniejsze. Zamierzałem spaliny nakierunkować odpowiednio, lecz dostępne miejsce i konieczność zbudowania kolektora, który da się założyć i da się zdemontować, zweryfikowały plany. To 6. wersja tego kolektora i dopiero tak skonstruowany kolektor da się zamontować na aucie ? oczywiście podnieść silnik i tak trzeba
Na aucie
Mogłem przystąpić już do połączenia obu kolektorów ze sobą
Złącze elastyczne
Rura w całości na gotowo
Na aucie
Mocowanie do miski dla stabilizacji
Kiedy połączyłem już oba kolektory ze sobą, owinąłem bandażem kolektor od strony kierowcy
? i od razu zamontowałem go na aucie, aby mieć go z głowy
Przyszła kolej na podłączenie w układ wastegate?a ? to również zajęło sporo czasu. Zacząłem od strony downpipe?u
Teraz strona kolektorów wydechowych
Spasowanie
Pospawane
Przez brak miejsca w karoserii większość prac wykonuję na zakupionych głowicach i tylko co jakiś czas przymierzam elementy w karoserii. Zabawne, że przed każdą przymiarką mam strach czy dobrze wymierzyłem
Mając już wastegate na swojej pozycji zabrałem się za podłączenie go z powrotem w wydech
Na gotowo
W międzyczasie zamontowałem otrzymane od Kamila pomalowane i odnowione pokrywy zaworów
Oczywiście test downpipe?u i podłączenia wastegate na aucie
Wyjście z downpipe na resztę układu wydechowego
Pozdrawiam i tradycyjnie stay tuned,
Michał Małecki.
Z pierwszą częścią kolektora poszło gładko
O dziwo dało się ją nawet zamontować
Niestety podłączenie przednich dwóch cylindrów było już znacznie trudniejsze. Zamierzałem spaliny nakierunkować odpowiednio, lecz dostępne miejsce i konieczność zbudowania kolektora, który da się założyć i da się zdemontować, zweryfikowały plany. To 6. wersja tego kolektora i dopiero tak skonstruowany kolektor da się zamontować na aucie ? oczywiście podnieść silnik i tak trzeba
Na aucie
Mogłem przystąpić już do połączenia obu kolektorów ze sobą
Złącze elastyczne
Rura w całości na gotowo
Na aucie
Mocowanie do miski dla stabilizacji
Kiedy połączyłem już oba kolektory ze sobą, owinąłem bandażem kolektor od strony kierowcy
? i od razu zamontowałem go na aucie, aby mieć go z głowy
Przyszła kolej na podłączenie w układ wastegate?a ? to również zajęło sporo czasu. Zacząłem od strony downpipe?u
Teraz strona kolektorów wydechowych
Spasowanie
Pospawane
Przez brak miejsca w karoserii większość prac wykonuję na zakupionych głowicach i tylko co jakiś czas przymierzam elementy w karoserii. Zabawne, że przed każdą przymiarką mam strach czy dobrze wymierzyłem
Mając już wastegate na swojej pozycji zabrałem się za podłączenie go z powrotem w wydech
Na gotowo
W międzyczasie zamontowałem otrzymane od Kamila pomalowane i odnowione pokrywy zaworów
Oczywiście test downpipe?u i podłączenia wastegate na aucie
Wyjście z downpipe na resztę układu wydechowego
Pozdrawiam i tradycyjnie stay tuned,
Michał Małecki.
-
- User
- Posty: 65
- Rejestracja: 23 sty 2013, o 21:46
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Wrocław
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Mistrzostwo świata fajnie ze to e39 wyglądające seryjnie, coś innego ciekaw jestem efektu końcowego
-
- Nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 19 wrz 2010, o 23:38
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Łódź
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
To jest e34Knopers pisze:Mistrzostwo świata fajnie ze to e39 wyglądające seryjnie, coś innego ciekaw jestem efektu końcowego
Dla ewentualnie ciekawych wyglądu prawie OT:
Michał, jak dobrze wiesz bardzo podziwiam i nie mogę się doczekać.
pozdro
-
- User
- Posty: 49
- Rejestracja: 27 lip 2012, o 22:28
- Imię: Adam
- lokalizacja: Poznan
Re: BMW E34 540i V8 Turbo S360 dla Kamila
Niezła masakra z tymi kolektorami, nie myślałeś o tym żeby kolektor od strony kierowcy wykonać na wzór tego od strony pasażera? A tak przy okazji zmień paski wieloklinowe jak jeszcze wszystko nie jest skończone .