BMW E36 2.2 - Turbo Sedan

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Wahoj97
User
Posty: 90
Rejestracja: 29 paź 2014, o 22:15
Imię: Mateusz
lokalizacja: Mikołów

BMW E36 2.2 - Turbo Sedan

Post autor: Wahoj97 »

Witam szanowne grono. Jestem Mateusz mam 19 lat i walczę już drugi rok (i drugi silnik - o tym później) z moim gruzem. Baza to E36 w nadwoziu sedana, bez szyberdachu, ogólnie golas. Lista modyfikacji jest dłuuuuga, począwszy od podstaw czyli przygotowania sobie stanowiska pracy i jakichkolwiek narzędzi do pracy poprzez przygotowania nadwozia do przyjęcia hmm, mocniejszej jednostki. Początkowo siedział tam M43B16 i z przebiegiem 120tys wyleciał z auta i zastąpił go odprężony M50B20 NV w tamtym roku po kapitalnym remoncie. Po przejechaniu 150 km na 4 cylindrze wyleciało zabezpieczenie sworznia, porysowało blok, zmasakrowało tłok i wykrzywiło zawór. Zrobiłem sobie ładny stolik z bloku a w komorę wpadło kolejne 2.0 tym razem na vanosie. Po pół roku mordęgi z lubianym Siemensem, nowymi czujnikami przejeździłem nim niecały rok. Od grudnia zacząłem zbierać nowe graty a w lutym zacząłem rozbiórkę auta. Zacząłem od wzmocnienia mocowania wózka, konserwacji podwozia i powoli zabieram się za składanie całosci.

Model: BMW E36 sedan 1996r.

Modyfikacje

Silnik: M50B20 stroker na 2.2l

Układ dolotowy: custom ssący, ic z FMIC, 3"

Układ wydechowy: turbo T3/T4 power-hybrid by FTWL Motorsport

Układ paliwowy / wtryskowy: wtryski 440? reszta seria, sportowy filtr paliwa,

Elektronika / wskaźniki: EGT, Boost pod okiem, temp oleju i cisnienie na warningu w schowku

Układ chłodzenia: chłodnica TDS + wyrównawczy, wentylator spal

Układ napędowy: Getrag, duży krzyżak, dyfer?

Zawieszenie: zawieszenie gwintowanie AP, polibusze 85sh, cambery, górne mocowania, rozpórki

BODY KIT i wnętrze: w budowie.

Według schematu wpisałem swoje koncepcje, auto dopiero co jest uzbrajane w nową sekcje hamulcową, paliwową, nowe elementy zawieszenia a nad silnikiem będę pracował jak buda będzie gotowa. Temat będę aktualizował na bieżąco, niestety mam mało czasu na zajęcie się samochodem, ale myslę że do końca wakacji powinna pokazać nowa motorownia grube kreski. Parę fotek zaczynając od początku...

Buda została dokładnie umyta, żeby się lepiej robiło

Obrazek


Tak przygotowana zapadła w sen zimowy...

Obrazek



Zacząłem od demontażu przodu, celem wyjęcia motorowni, kroczek po kroczku, bez popędu - w końcu mam na to całe życie :)

Obrazek

Hop, siup i motorownia wisi na stojaku

Obrazek

Po opróżnieniu komory z czego się tylko dało, no może oprócz linku gazu i nagrzewnicy zacząłem ją przygotowywać pod nowy kolor :ok:

Obrazek

Następnnie musiałem wymyć podwozie aby przygotowac je pod konserwację Wurtha, zeszło 5 tub litrowych na spód a w podłużnice, drzwi, klapy, profile zamknięte poszło 3 litry wosku wypychającego wilgoć.

Obrazek

Profilaktycznie wzmocniłem odrazu wózek, ogólnie nie ma sie do czego doczepic buda bardzo zdrowa pomimo kilku odpryskow, wkoncu ma tylko nalatane 120 tys.

W podkładzie:

Obrazek

No i na gotowo wzmocnienia i konserwacja na całosci.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Następnie pomalowałem komorę silnika w podkład i kolor.

Obrazek

Obrazek

Czekając na sruby które wrócą z cynkowania odebrałem elementy zawieszenia, które zostało pomalowane proszkowo.

Obrazek

Obrazek

Pierwszy raz wbijam poliuretany, ciężko miałem się połapać które mają być gdzie ale finalnie jutro będą wbite na swoje miejsca i pierwsze elementy są już przykręcone :)

Obrazek

Obrazek

Belka przednia + stabilizator. Do montazu użyłem kleju do gwintów- dla pewnosci :D

Obrazek

Na wstępie to tyle, w miarę postępu prac będę aktualizował temat. Doszła sekcja hamulcowa mysle że na weekend zacznę prowadzić nowe przewody m.in do hydrołapy. Co myslicie nad wyrzuceniem pompy ABS? Zaciski celuje w E46 330 do tego jakies lepsze tarcze i klocki. Pozdrawiam, Mateusz.
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW E36 2.2 - Turbo Sedan

Post autor: Pan. B »

To chyba Tobie pisałem jakis czas temu o wale z m54b22?
Na czym będzie to strojone? Masz kogoś kto ogarnia wrednego ms 40.1?
Fajnie działasz tylko, te konserwacje trzeba było przykryć podkładem akrylowym i farbą chlorokauczukową lub poliuretanową. Konserwacja sama w sobie jest higroskopijna. A farby które wymieniłem są elastyczne i masz dodatkowo dobrą odpornośc na przytarcia uderzenia.
Co do abs. Wystarczy że wyciagniesz bezp. I system jest nie aktywny. Jesli auto bedzie jezdzic po drogach to osobiscie bym go zostawił. Zawsze możesz dołożyc pstryczek i do świrowania odłączyć abs.
Czemu akurat takie turbo? Td05hr-16g6 z lancera na twin scroll'u zrobilo by przy tej pojemności powyżej 300KM i mega spool.
Czekam na nastepne foty bo widze że będzie na co popatrzeć;)
Awatar użytkownika
ProxRox
User
Posty: 75
Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
Imię: Daniel
lokalizacja: Olsztyn

Re: BMW E36 2.2 - Turbo Sedan

Post autor: ProxRox »

Szkoda tylko, że zdjęcia nie działają.
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: BMW E36 2.2 - Turbo Sedan

Post autor: caserwis »

Podpinam foty nie działają.

Jak typowa konserwacja bitumiczna to na nią już nic się nie nakłada na masy baranki itd można kłaść lakiery.
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: BMW E36 2.2 - Turbo Sedan

Post autor: kamil7s »

Pan. B pisze: Czemu akurat takie turbo? Td05hr-16g6 z lancera na twin scroll'u zrobilo by przy tej pojemności powyżej 300KM i mega spool.
Wydaje mi sie że ta hybryda w tej pojemności zrobi 400, a pod td05 trzeba jeszcze zakręcony kolektor z bezrozwojową flanszą robić.
E30 325
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW E36 2.2 - Turbo Sedan

Post autor: Pan. B »

Caserwis masz racje, nie dopytałem czy to baranek czy bitum.
Kamil7s masz racje. Ale turbo z evo też może przyjąc wieksze koło na dolocie ;)
Awatar użytkownika
Wahoj97
User
Posty: 90
Rejestracja: 29 paź 2014, o 22:15
Imię: Mateusz
lokalizacja: Mikołów

Re: BMW E36 2.2 - Turbo Sedan

Post autor: Wahoj97 »

Dokładnie panowie ta "konserwacja" to środek do ochrony podłużnic itp. Zle to ująłem w słowa, przepraszam ;) strojone bedzie na Boschu - rezygnuje z vanosa. Od początku na złośliwym siemensie miałem problemy z uruchomieniem silnika a pozniej z jego doprowadzeniem do ładu. Myśle ze hybryda t3/t4 bedzie ok, jeśli nie z chęcią ja zmienię na inna. Wyrzucę całkiem układ abs, nie lubię mieć zbędnych rzeczy pod maska. Bedzie sie trzeba przyzwyczaić :heh: Zacząłem porządkować instalacje w szoferce bo był niezły bajzel pod nogami, ktoś niescudnie podłączył alarm i kable sie plątały. Wieczorem wrzucę zdjęcia na inny hosting bo ten cos szwankuje :wink2:
Awatar użytkownika
Wahoj97
User
Posty: 90
Rejestracja: 29 paź 2014, o 22:15
Imię: Mateusz
lokalizacja: Mikołów

Re: BMW E36 2.2 - Turbo Sedan

Post autor: Wahoj97 »

Doszły przewody hamulcowe, zacząłem je doginać na wymiar :) Ogólnie praca idzie do przodu, pomierzyłem blok i niestety albo i stety wlecą nadwymiarowe tłoki 80,50mm. Teraz foty powinny działać :piwo:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Do następnego :)
Awatar użytkownika
Pan. B
Forumowicz
Posty: 409
Rejestracja: 20 sie 2012, o 22:46
Imię: Marcin
lokalizacja: Biały Kościół

Re: BMW E36 2.2 - Turbo Sedan

Post autor: Pan. B »

Sama radość składać czysciutkie fanty...
Masz namiar na tłoki 80.50? Swego czasu na all stał kpl mahle z pierscionkami za 9 stów. Nowki w pudełku.
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: BMW E36 2.2 - Turbo Sedan

Post autor: caserwis »

Teraz fotki działają a robota pierwsza klasa :ok:
Awatar użytkownika
Wahoj97
User
Posty: 90
Rejestracja: 29 paź 2014, o 22:15
Imię: Mateusz
lokalizacja: Mikołów

Re: BMW E36 2.2 - Turbo Sedan

Post autor: Wahoj97 »

Hej dawno mnie tu nie było, prace powoli idą do przodu :heh: Dorwałem wkońcu cambery przednie i tylne razem z hydrołapą z Silver Project. Karolowi z FTWL ukradłem przesłony i krzyże do lamp no i regulowane wahacze dolne na tył :pasuje: Na przód wpadły wahacze E46, przefrezowałem otwory na wymienne sworznie i wrzuciłem Meyle HD. Łącznik stabilizatora ze starszej wersji nie pasuje, trzeba skracać z 231mm na 150-160mm. Wpadły łożyska FAGa na przód i tył. Zostało dorwać setup z E46 330, dokupić tarcze klocki i przewody w oplocie i chyba powoli zabieram się za silnik :) Parę fotek na "pocieszenie oka" :piwo:

Detale...
Obrazek

Obrazek

Elementy składowe sekcji hamulcowej

Obrazek

Przyda się do ustawienia kątów w zawieszeniu :heh:

Obrazek

Wahacze

Obrazek

Prace w środku, montaż rękawa, raczej środkowego plastikowego tunelu nie będzie :roll:

Obrazek

Brakuje jeszcze tarcz kotwicznych na tyle, nowe osłony i odboje dopełniły pustkę

Obrazek

Obrazek


Pozdro i do następnego :)
ODPOWIEDZ