Bmw E36 M52B30 TURBO GT35 EMU
-
- User
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 lis 2016, o 21:51
- Imię: Jurek
- lokalizacja: Bełchatów
Bmw E36 M52B30 TURBO GT35 EMU
Witam, chciałbym Wam przedstawić mój pierwszy projekt : BMW e36 330i TURBO.
Trochę o bazie : auto nabyłem drogą kupna w Łodzi jakiś rok temu (z tego miejsca pozdrawiam byłego właściciela, może pozna) bmw było w średnim stanie blacharskim zawieszeniowo ok a silnik ori m52b25 z wydmuchaną upg. Na pierwszy ogień blacha i wzmocnienia wózka oraz poprawki lakiernicze. Następnie silnik, silnik musiał być ostro zagotowany, ale wcześniej ktoś robił głowice i pozrywał gwinty w bloku i o dziwo głowica była prosta bo zamiast, się wygiąć powyciągało sobie szpilki z bloku. Śruby głowicy odkręcałem palcami. Wleciał nowy blok i zapadła decyzja o strokerze na 3.0. A dalej... no wiadomo co, TURBO . To tak pokrótce historia, dalej będzie dokładniej i ciekawiej opisane.
Model: E36 sedan
Modyfikacje
Silnik:
Blok ori m52b25, głowica m52b28 po remoncie, splanowana (nowe: zawory wydechowe, uszczelniacze, wydech wypolerowany i porting, sprężyny od m50, nowe hydrosztosy INA), wał, korby, tłoki, wałek ssący m54b30, uszczelka rainz nadwymiar, nowe wszystkie uszczelki, nowe panewki kolbenschmidt, śruby głowicy głowicy (będziecie się śmiać) pręt gwintowany m10x1,5 12.9 i nakrętki 12.9 czarne.
Układ dolotowy:
Sylikony, obejmy - Fmic, turbo(63mm)>redukcja(60mm)>ic(60mm)>redukcja(76mm)>TB(76mm), IC na razie do odpalenia z jakiejś e39 tds 60mm, bov TurboWorks Type-RS, wejście turbo 102mm>76mm, stożek TurboWorks, separator wywalony, odma przed turbo, bov przed turbo.
Układ wydechowy:
Stal czarna 76mm jak najbardziej prosty, tłumik końcowy TurboWorks 109 3"", wg TurboWorks 45mm 0,5 Bar V-Band Blue, turbo dolny montaż TurboWorks GT3582R BB Cast V-Band 0.63AR, kolektor własnej roboty rura 50mm zacięta w rybi pysk flansze FTWL,
Układ paliwowy / wtryskowy:
Na razie wtryski ori m54b30 do odpalenia a potem pomyślimy może coś doradzicie, regulator ciśnienia 4b z jakiegoś Saba, pompa Bosch 040
Elektronika / wskaźniki:
Ecumaster EMU Classic, ori wiązka, przelotka z wiązki do emu, egt vw t5, czujnik położenia wałka n42b18, wału Chery GS100502, afr lsu 4.2 z n42b18, boost control n75 vw t5, / Autogauge boost
Układ chłodzenia:
Termostat z 2.5tds 80 stopni otwarcie, korek 1,4b, nowe węże chłodnicy, IC na razie do odpalenia z jakiejś e39 tds 60mm.
Układ napędowy:
nowy łącznik wału, skrzynia zf po naprawie wybieraka, sprzęgło dwumas m52tub28, tarcza m54b30 240mm luk nowa, docisk m54b30 luk sac nowy,
Zawieszenie:
ori, wszystkie tuleje sworznie końcówki magiel nowe, lekki negatyw z przodu
BODY KIT i wnętrze:
Czarne skóry grzane, zegary 260km/h, full obc, lampki nóg, tempomat, kiera obszyta skórą, gałka skóra, podłokietnik, radio business cd, top hifi
Zdjęcia będę dodawał stopniowo co znajdę.
http://s61.photobucket.com/user/qwertyu ... slideshow/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daję link do albumu ze zdjęciami będą w lepszej jakości, teraźniejsze będę wrzucał bezpośrednio tu na forum. Piszcie jak wolicie bez albumu tylko wszystkie od razu tu.
Trochę o bazie : auto nabyłem drogą kupna w Łodzi jakiś rok temu (z tego miejsca pozdrawiam byłego właściciela, może pozna) bmw było w średnim stanie blacharskim zawieszeniowo ok a silnik ori m52b25 z wydmuchaną upg. Na pierwszy ogień blacha i wzmocnienia wózka oraz poprawki lakiernicze. Następnie silnik, silnik musiał być ostro zagotowany, ale wcześniej ktoś robił głowice i pozrywał gwinty w bloku i o dziwo głowica była prosta bo zamiast, się wygiąć powyciągało sobie szpilki z bloku. Śruby głowicy odkręcałem palcami. Wleciał nowy blok i zapadła decyzja o strokerze na 3.0. A dalej... no wiadomo co, TURBO . To tak pokrótce historia, dalej będzie dokładniej i ciekawiej opisane.
Model: E36 sedan
Modyfikacje
Silnik:
Blok ori m52b25, głowica m52b28 po remoncie, splanowana (nowe: zawory wydechowe, uszczelniacze, wydech wypolerowany i porting, sprężyny od m50, nowe hydrosztosy INA), wał, korby, tłoki, wałek ssący m54b30, uszczelka rainz nadwymiar, nowe wszystkie uszczelki, nowe panewki kolbenschmidt, śruby głowicy głowicy (będziecie się śmiać) pręt gwintowany m10x1,5 12.9 i nakrętki 12.9 czarne.
Układ dolotowy:
Sylikony, obejmy - Fmic, turbo(63mm)>redukcja(60mm)>ic(60mm)>redukcja(76mm)>TB(76mm), IC na razie do odpalenia z jakiejś e39 tds 60mm, bov TurboWorks Type-RS, wejście turbo 102mm>76mm, stożek TurboWorks, separator wywalony, odma przed turbo, bov przed turbo.
Układ wydechowy:
Stal czarna 76mm jak najbardziej prosty, tłumik końcowy TurboWorks 109 3"", wg TurboWorks 45mm 0,5 Bar V-Band Blue, turbo dolny montaż TurboWorks GT3582R BB Cast V-Band 0.63AR, kolektor własnej roboty rura 50mm zacięta w rybi pysk flansze FTWL,
Układ paliwowy / wtryskowy:
Na razie wtryski ori m54b30 do odpalenia a potem pomyślimy może coś doradzicie, regulator ciśnienia 4b z jakiegoś Saba, pompa Bosch 040
Elektronika / wskaźniki:
Ecumaster EMU Classic, ori wiązka, przelotka z wiązki do emu, egt vw t5, czujnik położenia wałka n42b18, wału Chery GS100502, afr lsu 4.2 z n42b18, boost control n75 vw t5, / Autogauge boost
Układ chłodzenia:
Termostat z 2.5tds 80 stopni otwarcie, korek 1,4b, nowe węże chłodnicy, IC na razie do odpalenia z jakiejś e39 tds 60mm.
Układ napędowy:
nowy łącznik wału, skrzynia zf po naprawie wybieraka, sprzęgło dwumas m52tub28, tarcza m54b30 240mm luk nowa, docisk m54b30 luk sac nowy,
Zawieszenie:
ori, wszystkie tuleje sworznie końcówki magiel nowe, lekki negatyw z przodu
BODY KIT i wnętrze:
Czarne skóry grzane, zegary 260km/h, full obc, lampki nóg, tempomat, kiera obszyta skórą, gałka skóra, podłokietnik, radio business cd, top hifi
Zdjęcia będę dodawał stopniowo co znajdę.
http://s61.photobucket.com/user/qwertyu ... slideshow/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daję link do albumu ze zdjęciami będą w lepszej jakości, teraźniejsze będę wrzucał bezpośrednio tu na forum. Piszcie jak wolicie bez albumu tylko wszystkie od razu tu.
-
- Turbo-Team
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Jarosław
Re: Bmw E36 M52B30 TURBO GT35 EMU
Ja bede ten pierwszy nie dobry co sie przyczepił kolektor wydechowy to bedzie Twoje utrapienie i minus jakieś 50 koni.
A co do sprzęgła to dwómas umrze szybciutko możliwe że nawet strojenia nie przeżyje.
A co do sprzęgła to dwómas umrze szybciutko możliwe że nawet strojenia nie przeżyje.
- theownit
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 3 maja 2017, o 23:14
- Imię: TheOwnIt
- lokalizacja: Legnica
Re: Bmw E36 M52B30 TURBO GT35 EMU
widząc po zdjęciach tłok równa ci się z blokiem w GMP jakiej uszczelki użyjesz żeby zrobić jakieś doładowanie ?
-
- User
- Posty: 182
- Rejestracja: 11 lip 2015, o 00:23
- Imię: Sebastian
- lokalizacja: Poniatowa
Re: Bmw E36 M52B30 TURBO GT35 EMU
Jakie to ma miec CR docelowo i ile bedzie dmuchane?
No z tymi szpilkami głowicy to dołożyłeś do pieca...
No z tymi szpilkami głowicy to dołożyłeś do pieca...
-
- User
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 lis 2016, o 21:51
- Imię: Jurek
- lokalizacja: Bełchatów
Re: Bmw E36 M52B30 TURBO GT35 EMU
Czemu 50 koni tracę na kolektorze?
Dwumas jak się skręci to jest przygotowany jednomas z m50 roztoczony i odelżony zobaczymy ile wytrzyma na razie jeździ.
Zdjęcia na których tłok równa się z blokiem to zdjęcia przed strokerem, po tłok jest ok 1mm od bloku.
Uszczelka jest zwykła nadwymiarowa 2.05mm. zobaczymy co będzie na pb98
Czemu ze szpilami przesadziłem? Dokręcone na 100nm bez problemu. z czym są inne te sprzedawane po kosmicznych pieniądzach?
CR pewnie podobny co w m54b30 może ciut mniej.
Ile dmuchane to zobaczymy jak to będzie szło może 0.7b mocy sobie nie będę wyznaczał bo może się przeliczę i będzie smutno.
A zapomniałem dodać, że nie odprężam bo to ma być auto na ulicę a nie na tor i będę do benzyny dolewał kieliszek izopentanu C5H12 także stuk mi nie groźny
Dwumas jak się skręci to jest przygotowany jednomas z m50 roztoczony i odelżony zobaczymy ile wytrzyma na razie jeździ.
Zdjęcia na których tłok równa się z blokiem to zdjęcia przed strokerem, po tłok jest ok 1mm od bloku.
Uszczelka jest zwykła nadwymiarowa 2.05mm. zobaczymy co będzie na pb98
Czemu ze szpilami przesadziłem? Dokręcone na 100nm bez problemu. z czym są inne te sprzedawane po kosmicznych pieniądzach?
CR pewnie podobny co w m54b30 może ciut mniej.
Ile dmuchane to zobaczymy jak to będzie szło może 0.7b mocy sobie nie będę wyznaczał bo może się przeliczę i będzie smutno.
A zapomniałem dodać, że nie odprężam bo to ma być auto na ulicę a nie na tor i będę do benzyny dolewał kieliszek izopentanu C5H12 także stuk mi nie groźny
-
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: Bmw E36 M52B30 TURBO GT35 EMU
Kolektor i straty to tak bym nie generalizował... Ostatnio widziałem kolektor z seryjnego wozu topowej klasy, z grubej wersji stock turbo i się w duszy zaśmiałem...
Ale z tymi szpilkami to sam nie wiem, wydaję się dość dziwnym wyjściem, zwłaszcza biorąc pod uwagę ryzyko dmuchnięcia uszczelki - koszty rozbiórki, składania olejów i itp, nie wiem...
Ale z tymi szpilkami to sam nie wiem, wydaję się dość dziwnym wyjściem, zwłaszcza biorąc pod uwagę ryzyko dmuchnięcia uszczelki - koszty rozbiórki, składania olejów i itp, nie wiem...
Trujący w oparach po spaleniu jak przed?jpolitanski pisze: A zapomniałem dodać, że nie odprężam bo to ma być auto na ulicę a nie na tor i będę do benzyny dolewał kieliszek izopentanu C5H12 także stuk mi nie groźny
-
- User
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 lis 2016, o 21:51
- Imię: Jurek
- lokalizacja: Bełchatów
Re: Bmw E36 M52B30 TURBO GT35 EMU
nie rozumiem ostatniego pytania
co do szpilek to moim zdaniem nie ma różnicy miedzy kupnymi a tymi.
a kolektor wyjscie na turbo ma po srodku na kolanie nie widac na zdjęciach ale jutro dodam takie co widać ładnie wstaje nawet na tym kolektorze.
co do szpilek to moim zdaniem nie ma różnicy miedzy kupnymi a tymi.
a kolektor wyjscie na turbo ma po srodku na kolanie nie widac na zdjęciach ale jutro dodam takie co widać ładnie wstaje nawet na tym kolektorze.
- theownit
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 3 maja 2017, o 23:14
- Imię: TheOwnIt
- lokalizacja: Legnica
Re: Bmw E36 M52B30 TURBO GT35 EMU
Wydaje mi się że klasa 12.9 może być ciut za słabo. W sprzedaży są klasę wyżej, Ale próbuj i pisz jak długo wytrzymały
-
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
- Imię: Jakub
- lokalizacja: Rzeszów/Bielsko
Re: Bmw E36 M52B30 TURBO GT35 EMU
Z tego co wiem, gwinty w śrubach (głowicy) są walcowane, nie nacinane.
1. Tańsza i szybsza produkcja
2. Materiał w gwincie jest umocniony.
https://katalog.asmet.com.pl/info_all/1/gwintmp.html
Takie ARP nie kosztuje za samą tylko markę. Weź do ręki OEM śrubę z głowicy i np takie ARP. Porównaj jakość naciętych gwintów, wykończenia, zabezpieczenia powierzchni.
A potem stuknij o stół
Po samym dźwięku usłyszysz, że różnica jest ogromna (materiał, twardość ->obróbka termiczna, mechaniczna, chemiczna, sztywność, jakość wykonania, itp)
1. Tańsza i szybsza produkcja
2. Materiał w gwincie jest umocniony.
https://katalog.asmet.com.pl/info_all/1/gwintmp.html
Takie ARP nie kosztuje za samą tylko markę. Weź do ręki OEM śrubę z głowicy i np takie ARP. Porównaj jakość naciętych gwintów, wykończenia, zabezpieczenia powierzchni.
A potem stuknij o stół
Po samym dźwięku usłyszysz, że różnica jest ogromna (materiał, twardość ->obróbka termiczna, mechaniczna, chemiczna, sztywność, jakość wykonania, itp)
+1Ale próbuj i pisz jak długo wytrzymały
-
- User
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 lis 2016, o 21:51
- Imię: Jurek
- lokalizacja: Bełchatów
Re: Bmw E36 M52B30 TURBO GT35 EMU
No ok jak się zerwią to się pochwale ale wydaje mi się, że nic takiego nie nastąpi. Ten pręt co kupiłem to gwint ma właśnie walcowany był 30pln droższy. Co sądzicie o tym izopentanie?
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Bmw E36 M52B30 TURBO GT35 EMU
Sądzę, że mylisz spalanie stukowe ze zbyt wysokim ciśnieniem w cylindrze. Możesz nalać 200 oktanów na CR 12:1 na 1bar doładowania i tłoki spadną tak czy siak bez stukowego.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
-
- User
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 lis 2016, o 21:51
- Imię: Jurek
- lokalizacja: Bełchatów
Re: Bmw E36 M52B30 TURBO GT35 EMU
Dobra, zdaję relacje. Bmw przejechało od ostatniego mojego postu 4000km na 0,7b (stroiłem sam na ulicach) i jak na razie poza zbyt wysoką temperaturą oleju i rozwalonym rozrusznikiem bezawaryjnie. Co do oil temp to chciałbym się dowiedzieć czy da radę przerobić seryjną podstawę oleju tak aby było wyjście na chłodnicę? nakrętki na filtr mnie nie interesują bo nie mam na nie miejsca przewody muszą iść niżej wiem ze można kupić podstawę od m3 no ale.... wiadomo, kasa. Druga sprawa, czy zna ktoś długość oryginalnego cięgna zmiany biegów do skrzyni zf? a i jeszcze jedno czy orientuje się ktoś czy wastegate da się sterować podciśnieniem, bo kupiłem elektryczną pompę vacum z volvo i chciałem sprawdzić jakby to działało.
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Bmw E36 M52B30 TURBO GT35 EMU
Tak, da się, N54 ma tak fabrycznie, 1.9dci 100hp też.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- theownit
- User
- Posty: 36
- Rejestracja: 3 maja 2017, o 23:14
- Imię: TheOwnIt
- lokalizacja: Legnica
Re: Bmw E36 M52B30 TURBO GT35 EMU
Co oznacza zbyt wysoka temp oleju? Wstaw chlodnice oleju między turbo a silnik prosto tanio szybko efektywnie.
-
- User
- Posty: 15
- Rejestracja: 2 lis 2016, o 21:51
- Imię: Jurek
- lokalizacja: Bełchatów
Re: Bmw E36 M52B30 TURBO GT35 EMU
w upały ok 115 stopni wiem ze jeszcze nie ma tragedii ale warto się ku temu pochylić. chłodnicę wpiąć pomiędzy spływ czy zasilanie turbo? a gdyby tak obciąć tą podstawę w środek wspawać nyple i filtr od m60 a pomiędzy chłodnicę ?czy brak termostatu oleju znacząco wpływa na czas rozgrzewania oleju?