E46 330it LPG M52tuB30 545KM wykres str 7

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Kuba_Aero
User
Posty: 104
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Kuba_Aero »

Moje M54B30 rozwiercone na 84.5 pod tłok AMP rozkręcałem i czyściłem do ostatniej śrubki.
Jak już podfrezujesz tuleję cylindrów pod korbę M50, wymyj wszystko wstępnie, a potem wykręć natryski na denko (i dmuchnij w nie kompresorem - kulka ze sprężynką w środku ma trzymać ciśnienie) i korki zaślepiające główną magistralę olejową z przodu i z tyłu bloku (M50 są tulejki prasowane, w M54 wkręcane na imbus 6 śruby bez łba ISO4028). Przedmuchaj ropownicą porządnie. Do mycia bloku z nagaru i syfu z zewnątrz i wewnątrz polecam Dimmer - tylko nie zostawiaj na długo bo rozpuszcza alu. Korki z powrotem zmontuj na czerwony klej, daj odpowiedną ilość na gwint - ja zastygnie to ma uszczelnić, ale nie za dużo żeby gdzieś nie popłynął.

U mnie zastosowałem ori UPG, oring w bloku i szpilki M12x135mm z nakrętkami z kołnierzem. Wkładasz płytę usztywniającą wał?
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Kusy6 »

Ok mam te dwie śrubki po obu stronach bloku tak jak mówisz i tak zrobię.
Blachę usztywniająca blok miałem zamówiona w . do m54 ale nie przeszła pomyślnie testów i nie weszła do produkcji.
Ale myślę że do 550KM nie będzie konieczności jej stosowania a więcej mieć nie planuje.

Tak silnik i części z oleju zawsze myje dimerem albo benzyna wcześniej szoruje wstępnie.
Od dawna interesowało mnie po co jest ta duża śruba na imbus na chyba 3 cylindrze, ktoś podpowie?

Obrazek Obrazek
Galeria zdjęć na aukcje
Kuba_Aero
User
Posty: 104
Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
Imię: Jakub
lokalizacja: Rzeszów/Bielsko

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Kuba_Aero »

Śruba zamykająca do płaszcza wodnego.
Ja planuje max 600KM (z EFRa 7670) i płytę włożyłem (projekt własny). W zakładach obróbki silników spotkałem się z opinią że często stopy wału są do legalizacji.
trotek
User
Posty: 16
Rejestracja: 3 lut 2018, o 11:16
Imię: Karol
lokalizacja: kozienice

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: trotek »

Daj kolego znać jak ten Efr 7670 wstaje strasznie ciekaw jestem 🙂
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Kusy6 »

Możesz tutaj się pochwalić bo też ciekaw jestem.

Zarzuci ktoś zdjęciem jak dospawać podpórkę do kolektora wydechowego na górny montaż, żeby turbina z kolektorem nie wisiała tylko na śrubach przy głowicy?
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Kusy6 »

Stwierdziłem że chce być profesjonalista i kupiłem specjalistyczny przyrząd do zakładania pierścieni, przy pierwszym pierścieniu operacja zakończyła się już niepowodzeniem. Opóźni mi to pracę kilka dni bo chciałem jutro zakładać głowice.
Jednak nie chce być już profesjonalista i pozakładałem resztę pierścieni palcami i nożykiem.
Luzy Amp zaleca olejowy 0.25 - 0.60
Pierwszy i drugi 0.5-0.6mm
Olejowy był już na 0.4mm a pierwszy i drugi ustawiłem na 0.5mm

Obrazek Obrazek
galerie allegro
kuziniecow
Nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 13 lip 2017, o 15:19
Imię: Borys
lokalizacja: Wawa

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: kuziniecow »

Pomyśl nad wydajną odmą przy takim pasowaniu pierścieni
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Kusy6 »

Co masz na myśli? Odmę mam puszczona w atmo a dokładniej zbiera mi się wszystko w metalowa puszkę i od czasu do czasu wylewam mieszaninę z wodą.
Myślę że po dotarciu luz pierścieni 1 i 2 zrobi się na okolice 0.6mm
kuziniecow
Nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 13 lip 2017, o 15:19
Imię: Borys
lokalizacja: Wawa

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: kuziniecow »

My przy dmuchaniu 1.6-1.8 bara i luzie na pierwszym pierścieniu 0.45 tankujemy odmę litrem oleju w ciągu jednego przejazdu , taki jest przedmuch na pierścieniach , przejazd 20-30 sekund
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Kusy6 »

Czyli że z odmy wywali litr oleju?
Za pobór oleju chyba odpowiada głównie najniższy olejowy pierścień a ten mam w średnim zakresie zalecanym przez producenta więc chyba jest idealnie.
Podejrzewam że dmuchane będzie 1.2-1.4b
W 2.8 luzy na pierścieniach pierwszym i drugim luz miałem 0.9mm i olej w odmę nie leciał przy 1.2b
kuziniecow
Nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 13 lip 2017, o 15:19
Imię: Borys
lokalizacja: Wawa

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: kuziniecow »

Po prostu przy tak dużym doładowaniu duża część eksplozji z cylindra trafia do skrzyni korbowej, u nas z ten odmy leci bardzo dużo spalin a przy okazji zabiera kropelki oleju
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Kusy6 »

Udało się złożyć silnik, docieram energicznie dodając gazu lecz nie przekraczając 4k rpm, gdy wchodzi doładowanie to odpuszczam, silnik zalany tanim Orlenem 15w40, przy 60km zmiana oleju i filtra, teraz nastukane obecnie 400km, przy tysiącu kolejna zmiana oleju na docelowy VR1, i planowane strojenie na 1 lipca, oraz w najbliższym możliwym terminie hamownia i wykres 🙂
33% etanol reszta pb98
Planowana moc to 500-550KM, ciekaw jestem bardzo jak wyjdzie.
A tak to wyglądało:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
trotek
User
Posty: 16
Rejestracja: 3 lut 2018, o 11:16
Imię: Karol
lokalizacja: kozienice

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: trotek »

Turbo siedzi jak pisałeś na początku borg s200sxe?
Kusy6
Forumowicz
Posty: 583
Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
Imię: Kamil
lokalizacja: Mielec

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: Kusy6 »

trotek pisze: 3 cze 2021, o 16:23 Turbo siedzi jak pisałeś na początku borg s200sxe?
Tak zostało póki co, jeśli będzie coś nie tak to pomyśle w przyszłości może coś na kulce, widziałem raz na YT na niej V8 513KM tylko nie wiem czy na pb ale mam nadzieję że tak, wiec będę dmuchał z niej max

P.S. uszczelka upg pokryta miedź spray a między turbinę a pokrywę zaworów wcisnąłem koc gaśniczy złożony kilka razy
trotek
User
Posty: 16
Rejestracja: 3 lut 2018, o 11:16
Imię: Karol
lokalizacja: kozienice

Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4

Post autor: trotek »

Jak ten borg wstaje jaka strona gorąca?
ODPOWIEDZ