E46 330it LPG M52tuB30 545KM wykres str 7
-
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
- Imię: Jakub
- lokalizacja: Rzeszów/Bielsko
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Moje M54B30 rozwiercone na 84.5 pod tłok AMP rozkręcałem i czyściłem do ostatniej śrubki.
Jak już podfrezujesz tuleję cylindrów pod korbę M50, wymyj wszystko wstępnie, a potem wykręć natryski na denko (i dmuchnij w nie kompresorem - kulka ze sprężynką w środku ma trzymać ciśnienie) i korki zaślepiające główną magistralę olejową z przodu i z tyłu bloku (M50 są tulejki prasowane, w M54 wkręcane na imbus 6 śruby bez łba ISO4028). Przedmuchaj ropownicą porządnie. Do mycia bloku z nagaru i syfu z zewnątrz i wewnątrz polecam Dimmer - tylko nie zostawiaj na długo bo rozpuszcza alu. Korki z powrotem zmontuj na czerwony klej, daj odpowiedną ilość na gwint - ja zastygnie to ma uszczelnić, ale nie za dużo żeby gdzieś nie popłynął.
U mnie zastosowałem ori UPG, oring w bloku i szpilki M12x135mm z nakrętkami z kołnierzem. Wkładasz płytę usztywniającą wał?
Jak już podfrezujesz tuleję cylindrów pod korbę M50, wymyj wszystko wstępnie, a potem wykręć natryski na denko (i dmuchnij w nie kompresorem - kulka ze sprężynką w środku ma trzymać ciśnienie) i korki zaślepiające główną magistralę olejową z przodu i z tyłu bloku (M50 są tulejki prasowane, w M54 wkręcane na imbus 6 śruby bez łba ISO4028). Przedmuchaj ropownicą porządnie. Do mycia bloku z nagaru i syfu z zewnątrz i wewnątrz polecam Dimmer - tylko nie zostawiaj na długo bo rozpuszcza alu. Korki z powrotem zmontuj na czerwony klej, daj odpowiedną ilość na gwint - ja zastygnie to ma uszczelnić, ale nie za dużo żeby gdzieś nie popłynął.
U mnie zastosowałem ori UPG, oring w bloku i szpilki M12x135mm z nakrętkami z kołnierzem. Wkładasz płytę usztywniającą wał?
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Ok mam te dwie śrubki po obu stronach bloku tak jak mówisz i tak zrobię.
Blachę usztywniająca blok miałem zamówiona w . do m54 ale nie przeszła pomyślnie testów i nie weszła do produkcji.
Ale myślę że do 550KM nie będzie konieczności jej stosowania a więcej mieć nie planuje.
Tak silnik i części z oleju zawsze myje dimerem albo benzyna wcześniej szoruje wstępnie.
Od dawna interesowało mnie po co jest ta duża śruba na imbus na chyba 3 cylindrze, ktoś podpowie?
Galeria zdjęć na aukcje
Blachę usztywniająca blok miałem zamówiona w . do m54 ale nie przeszła pomyślnie testów i nie weszła do produkcji.
Ale myślę że do 550KM nie będzie konieczności jej stosowania a więcej mieć nie planuje.
Tak silnik i części z oleju zawsze myje dimerem albo benzyna wcześniej szoruje wstępnie.
Od dawna interesowało mnie po co jest ta duża śruba na imbus na chyba 3 cylindrze, ktoś podpowie?
Galeria zdjęć na aukcje
-
- User
- Posty: 104
- Rejestracja: 21 lut 2016, o 10:15
- Imię: Jakub
- lokalizacja: Rzeszów/Bielsko
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Śruba zamykająca do płaszcza wodnego.
Ja planuje max 600KM (z EFRa 7670) i płytę włożyłem (projekt własny). W zakładach obróbki silników spotkałem się z opinią że często stopy wału są do legalizacji.
Ja planuje max 600KM (z EFRa 7670) i płytę włożyłem (projekt własny). W zakładach obróbki silników spotkałem się z opinią że często stopy wału są do legalizacji.
-
- User
- Posty: 16
- Rejestracja: 3 lut 2018, o 11:16
- Imię: Karol
- lokalizacja: kozienice
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Daj kolego znać jak ten Efr 7670 wstaje strasznie ciekaw jestem
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Możesz tutaj się pochwalić bo też ciekaw jestem.
Zarzuci ktoś zdjęciem jak dospawać podpórkę do kolektora wydechowego na górny montaż, żeby turbina z kolektorem nie wisiała tylko na śrubach przy głowicy?
Zarzuci ktoś zdjęciem jak dospawać podpórkę do kolektora wydechowego na górny montaż, żeby turbina z kolektorem nie wisiała tylko na śrubach przy głowicy?
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Stwierdziłem że chce być profesjonalista i kupiłem specjalistyczny przyrząd do zakładania pierścieni, przy pierwszym pierścieniu operacja zakończyła się już niepowodzeniem. Opóźni mi to pracę kilka dni bo chciałem jutro zakładać głowice.
Jednak nie chce być już profesjonalista i pozakładałem resztę pierścieni palcami i nożykiem.
Luzy Amp zaleca olejowy 0.25 - 0.60
Pierwszy i drugi 0.5-0.6mm
Olejowy był już na 0.4mm a pierwszy i drugi ustawiłem na 0.5mm
galerie allegro
Jednak nie chce być już profesjonalista i pozakładałem resztę pierścieni palcami i nożykiem.
Luzy Amp zaleca olejowy 0.25 - 0.60
Pierwszy i drugi 0.5-0.6mm
Olejowy był już na 0.4mm a pierwszy i drugi ustawiłem na 0.5mm
galerie allegro
-
- Nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 lip 2017, o 15:19
- Imię: Borys
- lokalizacja: Wawa
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Pomyśl nad wydajną odmą przy takim pasowaniu pierścieni
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Co masz na myśli? Odmę mam puszczona w atmo a dokładniej zbiera mi się wszystko w metalowa puszkę i od czasu do czasu wylewam mieszaninę z wodą.
Myślę że po dotarciu luz pierścieni 1 i 2 zrobi się na okolice 0.6mm
Myślę że po dotarciu luz pierścieni 1 i 2 zrobi się na okolice 0.6mm
-
- Nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 lip 2017, o 15:19
- Imię: Borys
- lokalizacja: Wawa
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
My przy dmuchaniu 1.6-1.8 bara i luzie na pierwszym pierścieniu 0.45 tankujemy odmę litrem oleju w ciągu jednego przejazdu , taki jest przedmuch na pierścieniach , przejazd 20-30 sekund
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Czyli że z odmy wywali litr oleju?
Za pobór oleju chyba odpowiada głównie najniższy olejowy pierścień a ten mam w średnim zakresie zalecanym przez producenta więc chyba jest idealnie.
Podejrzewam że dmuchane będzie 1.2-1.4b
W 2.8 luzy na pierścieniach pierwszym i drugim luz miałem 0.9mm i olej w odmę nie leciał przy 1.2b
Za pobór oleju chyba odpowiada głównie najniższy olejowy pierścień a ten mam w średnim zakresie zalecanym przez producenta więc chyba jest idealnie.
Podejrzewam że dmuchane będzie 1.2-1.4b
W 2.8 luzy na pierścieniach pierwszym i drugim luz miałem 0.9mm i olej w odmę nie leciał przy 1.2b
-
- Nowy na forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 13 lip 2017, o 15:19
- Imię: Borys
- lokalizacja: Wawa
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Po prostu przy tak dużym doładowaniu duża część eksplozji z cylindra trafia do skrzyni korbowej, u nas z ten odmy leci bardzo dużo spalin a przy okazji zabiera kropelki oleju
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Udało się złożyć silnik, docieram energicznie dodając gazu lecz nie przekraczając 4k rpm, gdy wchodzi doładowanie to odpuszczam, silnik zalany tanim Orlenem 15w40, przy 60km zmiana oleju i filtra, teraz nastukane obecnie 400km, przy tysiącu kolejna zmiana oleju na docelowy VR1, i planowane strojenie na 1 lipca, oraz w najbliższym możliwym terminie hamownia i wykres
33% etanol reszta pb98
Planowana moc to 500-550KM, ciekaw jestem bardzo jak wyjdzie.
A tak to wyglądało:
33% etanol reszta pb98
Planowana moc to 500-550KM, ciekaw jestem bardzo jak wyjdzie.
A tak to wyglądało:
-
- User
- Posty: 16
- Rejestracja: 3 lut 2018, o 11:16
- Imię: Karol
- lokalizacja: kozienice
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Turbo siedzi jak pisałeś na początku borg s200sxe?
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Tak zostało póki co, jeśli będzie coś nie tak to pomyśle w przyszłości może coś na kulce, widziałem raz na YT na niej V8 513KM tylko nie wiem czy na pb ale mam nadzieję że tak, wiec będę dmuchał z niej max
P.S. uszczelka upg pokryta miedź spray a między turbinę a pokrywę zaworów wcisnąłem koc gaśniczy złożony kilka razy
-
- User
- Posty: 16
- Rejestracja: 3 lut 2018, o 11:16
- Imię: Karol
- lokalizacja: kozienice
Re: E46 328it LPG M52tuB28 STAGE 2 str 4
Jak ten borg wstaje jaka strona gorąca?