BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu
- foka666
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
- Imię: Artur
- lokalizacja: Żywiec
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu
Cześć
Więc tak jest to mój pierwszy post i od razu z grubej rury Mam już kilkanaście lat doświadczenia w mechanice pojazdowej i wielu znajomych mechaników/blacharzy i lakierników popełniłem kilka aut do kjs i jedne saxo n grupę :P ale do sedna sprawy.
Oczywiście ze szwagrem chcemy zbudować bmw e30 do wyścigów górskich. Na zdjęciach macie na jakim etapie jest projekt.
Przyszła pora na zbudowanie wybór silnika i z racji na ograniczony budżet na cały projekt powiedzmy 80 tys. zł wybór padł na M50B25 plus turbo.
Będę miał na pewno sporo pytań tylko nie wiem czy w wątku projektu pytać czy oddzielnych postach ?
Doczytałem i sporo już wiem ale troszkę chcę się dowiedzieć bo nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Troszkę o budzie e30 szeroka lampa dach obniżony o 10 cm :P klatka maksymalnie rozbudowana Ireco Motorsport przednie kołyska jak i tylna z bmw e92 m3 podobnie jak i całe zwieszenie (wiem że tylne amortyzatory są ze zwykłej e92 trzeba będzie dospawać ucho zerkopol ogarnie) Zaciski z mercedesa AMG ml 63 a tarcze zrobione :P wielkość dużej pizzy
Projekt będzie postępował powoli raczej bo konieczność prowadzenia firmy i inne obowiązki nie pozwalają na spędzanie przy nim tyle czasu ile bym chciał.
Więc tak jest to mój pierwszy post i od razu z grubej rury Mam już kilkanaście lat doświadczenia w mechanice pojazdowej i wielu znajomych mechaników/blacharzy i lakierników popełniłem kilka aut do kjs i jedne saxo n grupę :P ale do sedna sprawy.
Oczywiście ze szwagrem chcemy zbudować bmw e30 do wyścigów górskich. Na zdjęciach macie na jakim etapie jest projekt.
Przyszła pora na zbudowanie wybór silnika i z racji na ograniczony budżet na cały projekt powiedzmy 80 tys. zł wybór padł na M50B25 plus turbo.
Będę miał na pewno sporo pytań tylko nie wiem czy w wątku projektu pytać czy oddzielnych postach ?
Doczytałem i sporo już wiem ale troszkę chcę się dowiedzieć bo nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.
Troszkę o budzie e30 szeroka lampa dach obniżony o 10 cm :P klatka maksymalnie rozbudowana Ireco Motorsport przednie kołyska jak i tylna z bmw e92 m3 podobnie jak i całe zwieszenie (wiem że tylne amortyzatory są ze zwykłej e92 trzeba będzie dospawać ucho zerkopol ogarnie) Zaciski z mercedesa AMG ml 63 a tarcze zrobione :P wielkość dużej pizzy
Projekt będzie postępował powoli raczej bo konieczność prowadzenia firmy i inne obowiązki nie pozwalają na spędzanie przy nim tyle czasu ile bym chciał.
-
- User
- Posty: 53
- Rejestracja: 19 lut 2011, o 16:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Polska
Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu
Tylko mi fotki nie działają?
- ProxRox
- User
- Posty: 75
- Rejestracja: 4 gru 2014, o 21:03
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Olsztyn
Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu
Ciekawy projekt, będę śledził.
Pytanie poboczne. Jak zacząć przygodę wyścigami górskimi ? organizacja, przepisy, ograniczenia ? - sam bym się zainteresował.
Pytanie poboczne. Jak zacząć przygodę wyścigami górskimi ? organizacja, przepisy, ograniczenia ? - sam bym się zainteresował.
- Miś
- Turbo-Team
- Posty: 1800
- Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
- Imię: Michał
- lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu
W jaką klasę celujecie, historyk czy open? Bo m50 turbo niestety łapie się pod evo/sti chyba.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
109-Performance
- foka666
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
- Imię: Artur
- lokalizacja: Żywiec
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu
Dużo prościej niż w przypadku rajdów. tutaj masz wszystko fajnie opisane: https://www.motocaina.pl/artykul/jak-uz ... -7244.htmlProxRox pisze:Pytanie poboczne. Jak zacząć przygodę wyścigami górskimi ? organizacja, przepisy, ograniczenia ? - sam bym się zainteresował.
- foka666
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
- Imię: Artur
- lokalizacja: Żywiec
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu
Open chcemy powalczyć :P wiemy (tak się nam wydaje) jak prowadzić mocne RWDMiś pisze:W jaką klasę celujecie, historyk czy open? Bo m50 turbo niestety łapie się pod evo/sti chyba.
- foka666
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
- Imię: Artur
- lokalizacja: Żywiec
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu
Piszę tutaj jak nie w projekcie to gdzie pisać ?
Więc założenie jest zbudowanie bezawaryjnego silnika (oczywiście wiem jak jest w warunkach bojowych) który w pierwszym stadium rozwoju mógł by osiągnąć 400-500hp później 700 ??
Auto nie będzie się poruszało na co dzień po drogach publicznych tylko wyścigi Górskie i tor. Więc dużego nalotu nie zrobi. Będzie za to używane ekstremalnie.
Może znaczne na razie od dołu bo to chcemy zbudować w pierwszej kolejności żeby móc ogarnąć mocowania wał i dyfer z półosiami.
Bardzo proszę o odpowiedzi do konkretnych pytań
1. Wydaje mi się że do tych mocy raczej bez VANOSA im coś prostsze tym lepsze. Vanos daje tylko trochę lepszą krzywą w dolnym i średnim zakresie ?
2. Zdecydowanie budujemy strokera więc wał korbowy z m52b28 wiem że nie może być szlifowany. Czyli szukamy nominału w dobrym stanie Tak ?
3. Tłoki tu raczej nie będziemy się rozdrabniać czyli kute. Firma raczej niema znaczenia na forum ktoś handluje więc się dogadamy pytanie silnik nominalnie ma 84 czy 84,5 ? czy może go rozwiercić na 85 ?
4. Korbowody też kute takie jak z m52b28 czyli 135mm tak ?
5. Czy robił ktoś już natrysk oleju na denka tłoków ?
6. Czy jest sens tulejować silnik ? czy znany blok żeliwno/pancerny wytrzyma 700 hp ?
7. Czy ktoś robił już suchą miskę ?
8. Nie wiem jak będzie z miską olejową bo co prawda buda e30 ale kołyska z e92 m3 ?
9. Panewki śrubki i inne pierdoły raczej jakieś zmiennik bo przy kosztach projektu to grosze a człowiek spokojniej śpi :P
Więc założenie jest zbudowanie bezawaryjnego silnika (oczywiście wiem jak jest w warunkach bojowych) który w pierwszym stadium rozwoju mógł by osiągnąć 400-500hp później 700 ??
Auto nie będzie się poruszało na co dzień po drogach publicznych tylko wyścigi Górskie i tor. Więc dużego nalotu nie zrobi. Będzie za to używane ekstremalnie.
Może znaczne na razie od dołu bo to chcemy zbudować w pierwszej kolejności żeby móc ogarnąć mocowania wał i dyfer z półosiami.
Bardzo proszę o odpowiedzi do konkretnych pytań
1. Wydaje mi się że do tych mocy raczej bez VANOSA im coś prostsze tym lepsze. Vanos daje tylko trochę lepszą krzywą w dolnym i średnim zakresie ?
2. Zdecydowanie budujemy strokera więc wał korbowy z m52b28 wiem że nie może być szlifowany. Czyli szukamy nominału w dobrym stanie Tak ?
3. Tłoki tu raczej nie będziemy się rozdrabniać czyli kute. Firma raczej niema znaczenia na forum ktoś handluje więc się dogadamy pytanie silnik nominalnie ma 84 czy 84,5 ? czy może go rozwiercić na 85 ?
4. Korbowody też kute takie jak z m52b28 czyli 135mm tak ?
5. Czy robił ktoś już natrysk oleju na denka tłoków ?
6. Czy jest sens tulejować silnik ? czy znany blok żeliwno/pancerny wytrzyma 700 hp ?
7. Czy ktoś robił już suchą miskę ?
8. Nie wiem jak będzie z miską olejową bo co prawda buda e30 ale kołyska z e92 m3 ?
9. Panewki śrubki i inne pierdoły raczej jakieś zmiennik bo przy kosztach projektu to grosze a człowiek spokojniej śpi :P
-
- User
- Posty: 24
- Rejestracja: 12 paź 2015, o 21:26
- Imię: damian
- lokalizacja: KRK
Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu
I to takimi ze strokerami na 2.3 i 2.4 litra pojemności ze sekwencją, aerodynamiką i mocą po 700 - 800 KMMiś pisze:W jaką klasę celujecie, historyk czy open? Bo m50 turbo niestety łapie się pod evo/sti chyba.
- foka666
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
- Imię: Artur
- lokalizacja: Żywiec
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu
No Wygrać nie wygramy bo budżety nie te ale jak się ma 38 lat to nie o to chodzi :P co do sekwencji to się łamię czy nie dołożyć do budżetu. Jeździłem przez moment starym oplem corsa B buda w pełnej A - grupie z kłową skrzynią i byłoI to takimi ze strokerami na 2.3 i 2.4 litra pojemności ze sekwencją, aerodynamiką i mocą po 700 - 800 KM
Tak wiem ile kosztuje sekwencja połowę budżetu auta :(
Auto jak najbardziej w laminacie i z mocno rozbudowana aerodynamiką. Ma Warcyć Ryceć Cesceć bardziej jako fun dla nas i kibiców. No a jakiś sponsor może też się zawsze napoatoczy jak masz gotowe medialno/widowiskowe auto i nie liczysz na kokosy tylko częściowy zwrot utrzymania pojazdu w sezonie jest to realne.
https://www.youtube.com/watch?v=uLL-UgbKEeo mażenie ale V8 wydaje mi się za dużym kowadłem z przodu.
-
- User
- Posty: 24
- Rejestracja: 12 paź 2015, o 21:26
- Imię: damian
- lokalizacja: KRK
Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu
Nie wiem co na to regulamin ale zawsze można założyć dwusprzęgłówke z nowych M. Tańsze to w zakupi i serwisowaniu niż sekwencja od południowych sąsiadów.foka666 pisze:No Wygrać nie wygramy bo budżety nie te ale jak się ma 38 lat to nie o to chodzi :P co do sekwencji to się łamię czy nie dołożyć do budżetu. Jeździłem przez moment starym oplem corsa B buda w pełnej A - grupie z kłową skrzynią i byłoI to takimi ze strokerami na 2.3 i 2.4 litra pojemności ze sekwencją, aerodynamiką i mocą po 700 - 800 KM
Tak wiem ile kosztuje sekwencja połowę budżetu auta :(
Tylko że takie V8 (S65) jest krótsze i prawdopodobnie lżejsze bo aluminiowefoka666 pisze:https://www.youtube.com/watch?v=uLL-UgbKEeo mażenie ale V8 wydaje mi się za dużym kowadłem z przodu.
https://www.youtube.com/watch?v=d5I380IQ7OM" onclick="window.open(this.href);return false; V8 + dwusprzęgłówka
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu
1. Bez vanosa lepiej z tego względu że w serii ma lepsze tłoki i głowica ma podwójne sprężyny i grubsze zawory, ale jak nie myślisz kręcić powyżej 7k a tłoki dajesz kute to z vanosem wg mnie też może być. Tak, vanos daje ci lepszy dół obrotówfoka666 pisze:Piszę tutaj jak nie w projekcie to gdzie pisać ?
Więc założenie jest zbudowanie bezawaryjnego silnika (oczywiście wiem jak jest w warunkach bojowych) który w pierwszym stadium rozwoju mógł by osiągnąć 400-500hp później 700 ??
Auto nie będzie się poruszało na co dzień po drogach publicznych tylko wyścigi Górskie i tor. Więc dużego nalotu nie zrobi. Będzie za to używane ekstremalnie.
Może znaczne na razie od dołu bo to chcemy zbudować w pierwszej kolejności żeby móc ogarnąć mocowania wał i dyfer z półosiami.
Bardzo proszę o odpowiedzi do konkretnych pytań
1. Wydaje mi się że do tych mocy raczej bez VANOSA im coś prostsze tym lepsze. Vanos daje tylko trochę lepszą krzywą w dolnym i średnim zakresie ?
2. Zdecydowanie budujemy strokera więc wał korbowy z m52b28 wiem że nie może być szlifowany. Czyli szukamy nominału w dobrym stanie Tak ?
3. Tłoki tu raczej nie będziemy się rozdrabniać czyli kute. Firma raczej niema znaczenia na forum ktoś handluje więc się dogadamy pytanie silnik nominalnie ma 84 czy 84,5 ? czy może go rozwiercić na 85 ?
4. Korbowody też kute takie jak z m52b28 czyli 135mm tak ?
5. Czy robił ktoś już natrysk oleju na denka tłoków ?
6. Czy jest sens tulejować silnik ? czy znany blok żeliwno/pancerny wytrzyma 700 hp ?
7. Czy ktoś robił już suchą miskę ?
8. Nie wiem jak będzie z miską olejową bo co prawda buda e30 ale kołyska z e92 m3 ?
9. Panewki śrubki i inne pierdoły raczej jakieś zmiennik bo przy kosztach projektu to grosze a człowiek spokojniej śpi :P
2. Dlaczego wał nie może być szlifowany, mniejsza wytrzymałość czy o co chodzi?
3. 84. Zamiast kutych ja bym wolał włożyć z N54 bo tańsze a sprawdzone i dobre
4. Korby cienkie w M52 wytrzymują podobno do 600KM więc zakładaj z M50 (V lub NV) i do 700+ upalasz bez obaw.
6. Nie. Wytrzyma, lecz po ostrym katowaniu 200-400 moto godzin pałowania, po czasie może się lekko wytrzeć, wtedy trzeba będzie zrobić szlif i dać lekko większe tłoki
9. Panewki Colbenschmit czy jakoś tak podobnie, szły na pierwszy montaż, koszt ok 200zł komplet na wał, podobnie też na korby kosztują. Śruby korb i stopek wału też zostaw ori stare lub kup sobie nowe ori jak cię to boli.
- foka666
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
- Imię: Artur
- lokalizacja: Żywiec
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu
1 .Ok czyli szukamy bez vanosa tak jak podejrzewałem to nie ma być cywilne auto więc duł tu raczej nie potrzebny.Kusy6 pisze:1. Bez vanosa lepiej z tego względu że w serii ma lepsze tłoki i głowica ma podwójne sprężyny i grubsze zawory, ale jak nie myślisz kręcić powyżej 7k a tłoki dajesz kute to z vanosem wg mnie też może być. Tak, vanos daje ci lepszy dół obrotów
2. Dlaczego wał nie może być szlifowany, mniejsza wytrzymałość czy o co chodzi?
3. 84. Zamiast kutych ja bym wolał włożyć z N54 bo tańsze a sprawdzone i dobre
4. Korby cienkie w M52 wytrzymują podobno do 600KM więc zakładaj z M50 (V lub NV) i do 700+ upalasz bez obaw.
6. Nie. Wytrzyma, lecz po ostrym katowaniu 200-400 moto godzin pałowania, po czasie może się lekko wytrzeć, wtedy trzeba będzie zrobić szlif i dać lekko większe tłoki
9. Panewki Colbenschmit czy jakoś tak podobnie, szły na pierwszy montaż, koszt ok 200zł komplet na wał, podobnie też na korby kosztują. Śruby korb i stopek wału też zostaw ori stare lub kup sobie nowe ori jak cię to boli.
2. Czytałem że wał kuty z m52b28 podczas produkcji ma nawęglane czopy w celu podniesieni ich wytrzymałość i ta warstwa jest dość cienka. Niestety w procesie szlifowania się jej częściowo pozbywam i znacznie to osłabia czop. Wyciera się szybciej. Można co prawda azotować wał ale nie jestem pewien czy da się to zrobić z wałem kutym. Jak kogoś interesuje fajny artykół: Niestety w procesie szlifowania się jej ... zybciej.
3. i co z n54 wytrzymają ew. 700 koni ? np z n54b30 są na allegro za 2000 nowe a 1200 używki nowe z pierścieniami więc można by to łyknąć wsumie.
4. korby nie z m52 tylko jakieś kute aftermarket ale jak z m50 wytrzymują tylko co ze zmniejszeniem skoku chcemy robić strokera
5. ok czyli nie jest źle
9. czyli w jakieś hiper ARP i inne super firmy się nie wygłupiać poza szpilkami głowicy.
- foka666
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
- Imię: Artur
- lokalizacja: Żywiec
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu
Czyli v8 aluminiowe jest lżejsze od v6 żeliwnego ?
sam znalazłem odpowiedz no jest to parę kilo różnicy na niekorzyść v8 ale to brzmienie kurde v8 z turbo ???
sam znalazłem odpowiedz no jest to parę kilo różnicy na niekorzyść v8 ale to brzmienie kurde v8 z turbo ???
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu
Obczaj sobie temat kolegi Alek z tego forum, cały sezon jeździł na n54 tłokach aż z powodu może niewystarczającej ilości paliwa albo ciul wie czego jeden tłok popłynął. Reszta w ładnym stanie.
Szpilki głowicy polecam 12mm z diesla za kilka zł a jak kasy nie szkoda to arp ale czy jest między nimi różnica to nie wiem.
V8 nie do końca takie lepsze, zauważ te m50 przyjmuje półtora bara i wyciąga ponad 600KM na wszystkim seryjnym w silniku po za szpilkami, no a m60 ciężko znaleźć z takimi wynikami, bo nie można zapakować mu dużego doładowania, jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Za to v8 ma dobry dół
P.S. Pompę oleju daj z m52/m52tu, lepsza wydajność
Szpilki głowicy polecam 12mm z diesla za kilka zł a jak kasy nie szkoda to arp ale czy jest między nimi różnica to nie wiem.
V8 nie do końca takie lepsze, zauważ te m50 przyjmuje półtora bara i wyciąga ponad 600KM na wszystkim seryjnym w silniku po za szpilkami, no a m60 ciężko znaleźć z takimi wynikami, bo nie można zapakować mu dużego doładowania, jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi. Za to v8 ma dobry dół
P.S. Pompę oleju daj z m52/m52tu, lepsza wydajność
- foka666
- Nowy na forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 lis 2019, o 08:32
- Imię: Artur
- lokalizacja: Żywiec
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: BMW e30 do wyścigów górskich - początki projektu
czyli tak naprawdę opłaca się kupić słupek z głowicą m50b25nv jakiś śmietnik za 1000 zł i liczyć że głowica nie będzie pęknięta :P i to robić