Lotz_projekt E36 M52B25 + GT35 1.0 bar 400 hp
-
- User
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 lip 2016, o 17:06
- Imię: Maciek
- lokalizacja: Bilgoraj
Lotz_projekt E36 M52B25 + GT35 1.0 bar 400 hp
Siemano! Chciałem się pochwalić swoim pierwszym projektem e36 z silnikiem m52b25, który nadzorował od początku budowy Alek_Projekt! Samochód jest wystrojony na 1.0 bar dzięki czemu wyszło ok. 400 km. Paliwo 98. Auto było kompletnym gruzem, ale dałem mu nowe lepsze życie Cały projekt zajął mi ponad rok, budowałem go tylko nocnymi weekendami. Zrobiłem w nim bardzo dużo, ale już są plany na nowe zmiany
Silnik :
- Silnik BMW m52b25 (gładz cylindra nikasil)
- odpreżony przekładka od . + dwie uszczelki pod głowice GOETZE
- zmienione śruby głowicy na m12 1.75
- zmienione panewki korbowodowe GLYCO STD
- panewki główne zostawiłem orginalne
- pierścienie tłokowe MAHLE ( nominał )
- spływ oleju w obudowie rozrządu
- cały osprzęt silnika po regeneracji
Turbo / Dolot :
- Turbosprężarka TurboWorks GT3582 Float Cast 4-Bolt 0.82AR
- Intercooler 600x300x100mm
- Dolot 70mm custom By Lotz
- Kolektor wydechowy od Alka
- Wg od Alka
- Blow off 50mm
- Wydech 3cale od turba do konca (plus dwa tłumiki) custom by Lotz
Paliwo :
- wtryski siemens deka 630cc
- pompka paliwa bosch 044 przerobiona na wewnetrzna
Napęd :
- sprzęgło dwu-tarcz od Kamila
- mała skrzynia
- dyfer(3.45) wał i półosie mała głowa
Elektornika :
- ECUMASTER DET 3 4B
- Zegary od temp.oleju, EGT, doładowanie
- sterownik Siemens ms 41.1
- wiatrak chłodnicy z DAEWOO ESPERO
- wiązka cewek z m50b25
- Strojeknie ALEK_PROJEKT
Zdjęcia z procesu budowy auta znajdziecie tutaj:
https://www.instagram.com/lotz_projekt/
Silnik :
- Silnik BMW m52b25 (gładz cylindra nikasil)
- odpreżony przekładka od . + dwie uszczelki pod głowice GOETZE
- zmienione śruby głowicy na m12 1.75
- zmienione panewki korbowodowe GLYCO STD
- panewki główne zostawiłem orginalne
- pierścienie tłokowe MAHLE ( nominał )
- spływ oleju w obudowie rozrządu
- cały osprzęt silnika po regeneracji
Turbo / Dolot :
- Turbosprężarka TurboWorks GT3582 Float Cast 4-Bolt 0.82AR
- Intercooler 600x300x100mm
- Dolot 70mm custom By Lotz
- Kolektor wydechowy od Alka
- Wg od Alka
- Blow off 50mm
- Wydech 3cale od turba do konca (plus dwa tłumiki) custom by Lotz
Paliwo :
- wtryski siemens deka 630cc
- pompka paliwa bosch 044 przerobiona na wewnetrzna
Napęd :
- sprzęgło dwu-tarcz od Kamila
- mała skrzynia
- dyfer(3.45) wał i półosie mała głowa
Elektornika :
- ECUMASTER DET 3 4B
- Zegary od temp.oleju, EGT, doładowanie
- sterownik Siemens ms 41.1
- wiatrak chłodnicy z DAEWOO ESPERO
- wiązka cewek z m50b25
- Strojeknie ALEK_PROJEKT
Zdjęcia z procesu budowy auta znajdziecie tutaj:
https://www.instagram.com/lotz_projekt/
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: Lotz_projekt E36 M52B25 + GT35 1.0 bar 400 hp
No i pięknie, tylko czemu takie duże turbo do takiej mocy i takiej pojemności?
gt3071 wyda do ok 450KM a wstaje z dołu jak kompresor, w twoim przypadku gt3582 pewnie o okolicach 3,5tyś się budzi?
Jakie plany?
gt3071 wyda do ok 450KM a wstaje z dołu jak kompresor, w twoim przypadku gt3582 pewnie o okolicach 3,5tyś się budzi?
Jakie plany?
-
- User
- Posty: 24
- Rejestracja: 12 paź 2015, o 21:26
- Imię: damian
- lokalizacja: KRK
Re: Lotz_projekt E36 M52B25 + GT35 1.0 bar 400 hp
To mały napęd aż tyle wytrzymuje?Lotz pisze: Napęd :
- sprzęgło dwu-tarcz od Kamila
- mała skrzynia
- dyfer(3.45) wał i półosie mała głowa
-
- Forumowicz
- Posty: 304
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 17:06
- Imię: Marek
- lokalizacja: Swinde
Re: Lotz_projekt E36 M52B25 + GT35 1.0 bar 400 hp
Podbijam, na dwutarczu który klei jak zespawany , opony jakieś małe?damian146ti pisze:To mały napęd aż tyle wytrzymuje?Lotz pisze: Napęd :
- sprzęgło dwu-tarcz od Kamila
- mała skrzynia
- dyfer(3.45) wał i półosie mała głowa
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 831
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
-
- User
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 lip 2016, o 17:06
- Imię: Maciek
- lokalizacja: Bilgoraj
Re: Lotz_projekt E36 M52B25 + GT35 1.0 bar 400 hp
Turbo zostało kupione z myślą na przyszłość, ponieważ nie wiedziałem jak długo wytrzyma seryjne m52, ale jak narazie brak jakich kolwiek problemów co mnie bardzo cieszy! A jeśli silnik padnie to albo wskoczy m50 albo 2jz i plan na 500-600km Turbo wstaje tak jak piszesz 3,5 tys obrotów, ale vanos bardzo mu dużo pomaga i szybko się wkreca
-
- User
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 lip 2016, o 17:06
- Imię: Maciek
- lokalizacja: Bilgoraj
Re: Lotz_projekt E36 M52B25 + GT35 1.0 bar 400 hp
Jeździłem na poczatku na małych kołach i naped wytrzymywał, ale zaczałem wsadzac coraz wieksze koło i szersze opony po czym skrzynie padały jedna po drugiej, kilka dyfrów i półosi Aktualnie jestem w trakcie zmiany napędu na skrzynie z 2.8 jak i dyfer ( oczywiscie duzy wał i półosie), mam nadzieję że bede miał z głowy już napęd na jakiś czasdamian146ti pisze:To mały napęd aż tyle wytrzymuje?Lotz pisze: Napęd :
- sprzęgło dwu-tarcz od Kamila
- mała skrzynia
- dyfer(3.45) wał i półosie mała głowa
Podbijam, na dwutarczu który klei jak zespawany , opony jakieś małe
-
- Forumowicz
- Posty: 583
- Rejestracja: 20 sie 2016, o 13:20
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Mielec
Re: Lotz_projekt E36 M52B25 + GT35 1.0 bar 400 hp
Mi na 400+ ale ciężka E46 1400KG na 4k km jedna skrzynia ZF i jeden dyfer największy z 3.0. no i 6 półosi grube 2.0d dlatego chcę przejść wolnym czasem na VW touarega
-
- User
- Posty: 16
- Rejestracja: 30 lip 2016, o 17:06
- Imię: Maciek
- lokalizacja: Bilgoraj
Re: Lotz_projekt E36 M52B25 + GT35 1.0 bar 400 hp
Sieemaaam! Po długiej walce z małym napędem w końcu zmieniłem na duży, jest lepiej, ale nie jest tez najlepiej Pierwszy duży dyfer po 3h padł
Zrobiłem pare zmian w samochodzie co na pewno wpłyneło z dużą korzyścią dla niego Po za tym Auto cały czas podaje bez problemowo, ale jeszcze pare rzeczy bedzie trzeba zrobić (skret, zawierzenie , hamulce)
W samochodzie zmieniłem:
- Skrzynie na ZF 2.8
- Łącznik wału z poliuretanu
- Duży wał 2.5
- Dyfer 3.15 2.8
- Dolna tuleja dyfra z poliuretanu
Do tego poprawiłem układ chłodzenia, ponieważ orginalna chłodnica nie wyrabiała i puszczała caly czas płyn, po zmianie chłodnicy na aluminiową problem z głowy:)
Wleciało:
- Nowa chłodnica Turboworks 2.5tds/m3 cała aluminium
- Nowe rury silikonowe
- Zbiorniczek wyrównawczy Turboworks cały aluminiowy
- Bez zmian wiatrak Espero 2.0
Również pojawiła się Hydrołapa
PS. Jakby był problem z pojawieniem się zdjęc, tu na tej stronce są pokazane
LINK: https://imgur.com/a/wuKXwmZ
Zrobiłem pare zmian w samochodzie co na pewno wpłyneło z dużą korzyścią dla niego Po za tym Auto cały czas podaje bez problemowo, ale jeszcze pare rzeczy bedzie trzeba zrobić (skret, zawierzenie , hamulce)
W samochodzie zmieniłem:
- Skrzynie na ZF 2.8
- Łącznik wału z poliuretanu
- Duży wał 2.5
- Dyfer 3.15 2.8
- Dolna tuleja dyfra z poliuretanu
Do tego poprawiłem układ chłodzenia, ponieważ orginalna chłodnica nie wyrabiała i puszczała caly czas płyn, po zmianie chłodnicy na aluminiową problem z głowy:)
Wleciało:
- Nowa chłodnica Turboworks 2.5tds/m3 cała aluminium
- Nowe rury silikonowe
- Zbiorniczek wyrównawczy Turboworks cały aluminiowy
- Bez zmian wiatrak Espero 2.0
Również pojawiła się Hydrołapa
PS. Jakby był problem z pojawieniem się zdjęc, tu na tej stronce są pokazane
LINK: https://imgur.com/a/wuKXwmZ