Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: mcgiver »

korona pisze:Ta pokrywka wyszła naprawdę nieźle, ale ma dość poważna wadę już w fazie projektu - czujnik temperatury oleju powinien być zamontowany tam gdzie zrobiłeś miejsce na oryginalny czujnik ciśnienia, a na końcu tego kanału powinno być wyjście na smarowanie turbiny. Tylko taki sposób zapewni, że mierzona będzie temperatura rzeczywista oleju tłoczonego przez pompę, a nie temperatura całej podstawki ze stojącym w niej olejem, o ile oczywiście nie zapomni się odpowietrzyć tego wyjścia bo wtedy było by jeszcze gorzej.

Spawy coraz lepsze, trening czyni mistrza :heh: Moja uwaga co do wydechu - po co wydech 3 czy nawet 4 cale, skoro już na początku za turbiną ograniczyłeś go do 2,5" (63mm?). Wydech ma taką przepustowość jak jego najwęższe miejsce, końcowy efekt tkwi w szczegółach.
hej
widze tu naprawde profi robotę , ale Adam ma racje; czujnik powinien być w prądzie przepływu oleju ,a nie w zatoce, ale wystarczy ten element tylko wrzucić na maszynę i skrucić jego długość ,tak by czujnik wszedł w światło wnęki na około której jest uszczelka.
jak pamietacie ja równiez mam już kontroler od zeszłego roku zainstalowany w aucie i działa super ,ale czujnik oleju jak i wszystkie inne mam zamontowane w prądach przepływu mediów , ale było to połączenie długich przemysleń i niskich nakładów finansowych http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f= ... t&start=15" onclick="window.open(this.href);return false; .
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/414 ... 7288a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
pozazdrościć czasu jaki poświecasz na projekt , mój znów stoi w miejscu do odwołania :rolleyes2:
powodzenia :ok:
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: Wąski »

Panowie chyba was poniosło, w całej podstawie jest takie samo ciśnienie a nie ze w jednym końcu jest inne niż w drugim nie ma znaczenia czy czujnik będzie z jednej czy drugiej strony bo ciśnienie jest takie samo! tyle w temacie jak dla mnie!
Wąski
BSS
turboexpert.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: mcgiver »

mowa o czujniku temperatury a nie ciśnienia :smile2:
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: Wąski »

mcgiver pisze:mowa o czujniku temperatury a nie ciśnienia :smile2:
w całej tej przystawce będzie taka sama temperatura oleju!
Wąski
BSS
turboexpert.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: mcgiver »

owszem ale zwłoka pomiarowa bedzie olbrzymia , jesli czujnik jest w ślepym długim zaułku ,
przecież nie chodzi o pomiar jako bajer tylko o dokładny pomiar
w tak umieszczonym czujniku będzie dochodzić do sytuacji że czujnik nawet nie zarejestruje maxymalnej temperatury bo wcześniej zostanie odprowadzona do otoczenia .
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: Wąski »

mcgiver pisze:owszem ale zwłoka pomiarowa bedzie olbrzymia , jesli czujnik jest w ślepym długim zaułku ,
przecież nie chodzi o pomiar jako bajer tylko o dokładny pomiar
Jak to określiłeś "zwłoka pomiarowa" mogę się z Tobą założyć że takie coś nie wystąpi, to nie jest jakiś wolny spadek , tylko olej płynie pod ciśnieniem i Ciśnie się w każdy zakamarek (podstawa nie ma metra żeby było jakieś widoczne opóźnienie czasowe)
Wąski
BSS
turboexpert.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: mcgiver »

Wąski pisze:
mcgiver pisze:owszem ale zwłoka pomiarowa bedzie olbrzymia , jesli czujnik jest w ślepym długim zaułku ,
przecież nie chodzi o pomiar jako bajer tylko o dokładny pomiar
Jak to określiłeś "zwłoka pomiarowa" mogę się z Tobą założyć że takie coś nie wystąpi, to nie jest jakiś wolny spadek , tylko olej płynie pod ciśnieniem i Ciśnie się w każdy zakamarek (podstawa nie ma metra żeby było jakieś widoczne opóźnienie czasowe)
dobra widzę że wiesz najlepiej , więc ja już nie bede dyskutował w temacie Fortiego :ph34r:
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: Wąski »

nie ! nie wiem najlepiej , Ale ja to sprawdziłem na mojej przerobionej podstawie filtra oleju, więc mogę coś powiedzieć na ten temat. (jest to za mała powierzchnia aby występowały takie przekłamania jak piszecie !! )
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: forti »

Witam wszystkich, maly update i sprawa ktora myslalem rozwiaze sie po cichu, ale niestety druga strona nie ma zamiaru chyba rozwiazac problemu.

Jak wczesniej podkreslalem silnik ma byc zrobiony w taki sposob ze gdyby turbo zaszwankowalo mozna przejsc odrazu na system wolnossacy.

Tutaj nasz dodatkowy pracownik Stachu odkad sie pojawil robota stanela.

Obrazek

Zdjeta turbina, a w jej miejsce ..

Obrazek

taki oto dziwolag

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

tak udalo sie wpasowac orginalna puszke filtra powietrza

Obrazek

Co do przystawki ktora posiadam dziala znakomicie i wszystko jest w nalezytym pozadku.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po chwili pracy na przelotowym ukladzie wydechowym zderzak z tylu zaczal wygladac w ten sposob

Obrazek
Obrazek

Po 20 minutach pracy silnik caly czas mnie niepokoil bo wydawal zbyt duzo dymow ktore nie swiadczyly o prawidlowej pracy, podjechalem do kolegi po miernik cisnienia i wyszlo cos takiego

to nie jest 3 cylinder tylko 4 bo przez przypadek wlozylem o jeden cylinder dalej potem zrobilem powtorke na 4 cylindrze

Obrazek

Glowice kupilem od PERLIKA jako zregenerowana w 100 % i sprawna, zrobilem blad ze mu uwierzylem i nie dalem do sprawdzenia, podobno wszystkie zawory byly dotarte a uszczelniacze wymienione po zdjeciu wygladala w ten sposob.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Po wyjeciu zawiozlem ja do ludzi ktorzy sie tym zajmuja i okazalo sie ze glowica jest peknieta na 4 cylindrze miedzy gniazdami tak ze to golym okiem widac, na 2 i 3 cylindrze sa poczatki pekniec. Zawory wydechowe nie byly tam wogole docierane i uszczelniacze na glowicy nie wymienione wszystkie. Na calej zabawie poplynalem ponad 2000 zl poniewaz musialem naprawic swoja glowice w ktorej bedzie wymienione wszystko. Perlik jak do tej pory nie podjal zadnej decyzji czy zwroci mi pieniadze, trwa to juz 5 tydzien dlatego podjalem decyzje ze napisze o tym w temacie zeby z tym kolega nie robic zadnych interesow bo jak sie okazuje kazdy moze byc oszustem.

Zawiodlem sie rowniez na szpilkach ARP ktore przykrecilem na 105Nm tak wygladaja po 20 minutach pracy silnika.Te cyfry to bzdury jakies napisalem te pierwsze mialy 114,5mm-114,8mm te drugie od 115,1-115,8mm i ten ostatni 118,1mm

Obrazek
Obrazek

tak bedzie ygladala moja stara nowa glowica narazie przymiarki nowych zaworow

Obrazek
Obrazek

a tak zawory nowy kontra z tuningowany nowy ;)

Obrazek
Obrazek

no i na jakis czas bula zapada w sen

Obrazek

Dziekuje tez koledze Tdserek za to ze udalo sie rozlozyc wyczyscic po obrobce i wywazyc moja chinska hybryde T04E
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: DOHC »

przykra sprawa
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: hz10 »

albo masz chiński klucz albo trafiły ci sie chińskie arp-y tak czy inaczej przykra sprawa
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: forti »

hz10 pisze:albo masz chiński klucz albo trafiły ci sie chińskie arp-y tak czy inaczej przykra sprawa
Powiem ci ze to raczej chinskie ARP-y bo klucz byl markowy.
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: mcgiver »

z tymi arp to chyba faktycznie jakaś lipa.
forti kupił komplet ja 2 z czego jeden sprzedałem potem perlikowi
wszystkoto na allegro na aukcji IC
dociągałem głowice na około 95Nm i również wydawało mi sie ze kilka szpilek mi popłyneły mimo ze cały czas kontrolowałem klucz kalibratorem BETA.
niestety jeszcze niewiem jak silnik chodzi bo nadal stoi w piwnicy na stojaku mimo ze mineło już od tej pory prawie 2 lata .
co do perlika to trochę mnie dziwi akcja bo już z nim wymieniłem trochę towaru za kasę (tzn mój towar a jego kasa) i oprócz tego ze czasami miałem wrażenie ze gośc jest trochę rozkojarzony to ogólnie było wszystko ok .
czekam na dalszy rozwój wypadków i zyczę powodzenia :ph34r:

edit
najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to ze jak kupiłem te szpilki to zazartowałem w jakimś temacie ze to chyba sa chińskie ołowiane arp :śmiech:
ich cena to było 250zł za komplet :rolleyes2:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: k64 »

:ph34r: dlatego ja bede dociagac dalej zwyklymi srubami np goetz bo i tak wiecej niz 105 nie odwaze sie ponownie dowalic glowicy, mam juz zdjete bo ostrym palowaniu wszystkie wiec pomierze na weekend.

Chyba wlasnie przechodzisz kryzys jak ja mialem po kilku niepowodzeniach w tworzeniu swojego 325turbo .


A z tymi zaworami to juz calkiem brak komenatrza.


powodzenia zycze
Awatar użytkownika
Aquaz
Forumowicz
Posty: 554
Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
Imię: Beniamin
lokalizacja: Glasgow/Shotts

Re: Bmw E36 M50B25 turbo Made in PRC T04E

Post autor: Aquaz »

Ja zwykłe Febi dokręcam na 95Nm w Strokerze....i udało się także w Alu bloku od 323i
http://img256.imageshack.us/img256/94/bmw23.jpg
ODPOWIEDZ