Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
owiec
User
Posty: 57
Rejestracja: 24 lis 2009, o 20:48
Imię: Marcin
lokalizacja: [RJS]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: owiec »

dzieje sie cos nowego w temacie? :wink2:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Coś tam sie dzieje, niedługo zrobię jakiś ładny update. Niestety najzwyczajniej w świecie przyblokowały mnie w tym sezonie inne wydatki, wiec na to auto już nie zostało tyle ile by trzeba do jego ukończenia, stąd takie przestoje :rozczarowany:
www.turboBMW.pl
owiec
User
Posty: 57
Rejestracja: 24 lis 2009, o 20:48
Imię: Marcin
lokalizacja: [RJS]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: owiec »

moze juz pora na update'a :wink2:
Awatar użytkownika
Aquaz
Forumowicz
Posty: 554
Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
Imię: Beniamin
lokalizacja: Glasgow/Shotts

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: Aquaz »

Kolego ciągle nic??? :hammer:
http://img256.imageshack.us/img256/94/bmw23.jpg
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

W zasadzie ciągle nic poważnego nie jest zrobione, więc i nie ma się czym chwalić, z uwagi na różne okoliczności auto przestało cały niemal rok bez silnika i raczej w tym roku już nie pojedzie. Poniżej kilka zdjęć z tego co tam w wolnej chwili miałem okazję zrobić.

Tu usunięta całkowicie wnęka koła zapasowego i akumulatora. Całość wymaga jeszcze wykończenia ale już widać ile jest miejsca - a miejsce potrzebne jest pod duży tłumik który będzie wisiał poprzecznie - nie chcę głośnego auta, a przy przelocie 3" pucha musi mieć spore rozmiary.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tu uszczelka wykonana na zamówienie

Obrazek

Obrazek

Moja turbosprężarka GT40 miała wyjście wydechu ba flanszę 6-bolt, nie za bardzo mi to odpowiada więc muszla została przerobiona
tak było:
Obrazek

a tak jest:
Obrazek

Obrazek

i przy okazji rozebrany Garrett
Obrazek

Ostatnią rzeczą która sprawia mi problem większy niż myślałem jest kolektor wydechowy :ph34r: Ma to być solidny kolektor równoodległościowy (czyli każdy runner dokładnie tej samej długości co pozostałe), na flanszę twin-scroll. Do tego z turbosprężarką maska ma się zamykać normalnie, z przodu ma być z 10cm miejsca przed lampą, kolektor ma się dać łatwo przykręcać od góry (czyli wszystkie runnery kierujemy w dół), ma zostać seryjna łapa silnika i ma się go dać zamontować bez demontażu całego silnika. Niby łatwo, ale jak zacząłem to wszystko składać okazało się że pomieścić tyle rur w tak małej przestrzeni to koszmar. Jak ktoś by mi powiedział że da 1-1,5 tys za taki kolektor do E36 to bym faktycznie parsknął śmiechem, poważnie. Jednocześnie mocno zazdroszczę posiadaczom E34 miejsca pod maską.

Kilka zdjęć:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Jak widać wszystko spawane jest migomatem, więc estetycznie wygląda nie za ciekawie :heh: :tongue: ale postanowiłem że od początku do końca sam będę robił wszystko przy tym aucie, i tak zostanie. TIG-a (już) nie mam, więc jest tak a nie inaczej, spawy są solidne, a całość i tak będzie pod bandażami termoodpornymi.

Poniżej przymiarki na silniku, oczywiście w moim E36 jest cały czas jeszcze inny S50 :tongue: i wszystko na bierząco jest sprawdzane pod maską.

Obrazek

Obrazek

Jak widać prawie na styk

Obrazek

więc w połączeniu z tym modem kielicha, maskę da się zamykać, i jeszcze będzie miejsce na kolano przed turbiną dla filtra powietrza ITG

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obecnie jest już bardziej zaawansowany, ale zdjęcia będą jak będzie cały. Po wykonaniu kolektor idzie do obróbki termicznej w celu usunięcia naprężeń.

Tyle na razie :ph34r:
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: krismax »

Zostawiasz vanosa ?
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

Tak, zostaje, ale zastanawiam się czy i jak przerobić jego sterowanie, tak by działał 0-1 jak w M50 i wtedy będę miał pełna kontrolę nad jego pracą
www.turboBMW.pl
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: tdserek »

jaka tutaj moc jest oczekiwana:D bo wyglada na to ze ma byc mega grubo:D
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: DOHC »

załóż EMU do i bedziesz miał pełną płynną kontrole... Gruby sos idzie w auto więc IMO nie warto na elektronice oszczędzać .


pozdrawiam
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: krismax »

korona pisze:Tak, zostaje, ale zastanawiam się czy i jak przerobić jego sterowanie, tak by działał 0-1 jak w M50 i wtedy będę miał pełna kontrolę nad jego pracą

"jak" to raczej nie jest problem ;)
Pytanie "czy" :rolleyes2:
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: korona »

DOHC pisze:załóż EMU do i bedziesz miał pełną płynną kontrole... Gruby sos idzie w auto więc IMO nie warto na elektronice oszczędzać .


pozdrawiam
EMU czego? Rozwiń temat. Płynna kontrola raczej mi nie potrzebna, i tak jej nie wykorzystam, za cienki jestem :wink2: tzn bez przyrządów pomiarowych, hamowni obciążeniowej, przy takiej mocy i tak nie odczuję żadnej różnicy w pracy silnika czy przyspieszę kilka stopni wałek ssący czy kilkanaście. Wałek trzeba przyspieszyć w dolnym zakresie obrotów, i cofnąć w momencie wejścia dużego doładowania tak, by nie było wzpółotwarcia zaworów (lub było jak najmniejsze).
tdserek pisze:jaka tutaj moc jest oczekiwana:D bo wyglada na to ze ma byc mega grubo:D
Na pewno będzie ponad 200KM. Ponad 200 z litra :heh: Oczekiwane jest pewne 650KM w całkowicie użytecznym aucie do jazdy "codziennej", przy tym wyglądające nadal seryjnie. Taki Porsche-killer :ok: Na 500KM nawet bym się nie wysilał z tym wszystkim tak pilnując szczegółów, zaś powyżej 700KM zostają turbiny które dmuchają od 5tys obr i nadają się do dragu a nie do jazdy po drogach.
www.turboBMW.pl
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: DOHC »

korona pisze:
DOHC pisze:załóż EMU do i bedziesz miał pełną płynną kontrole... Gruby sos idzie w auto więc IMO nie warto na elektronice oszczędzać .


pozdrawiam
EMU czego? Rozwiń temat. Płynna kontrola raczej mi nie potrzebna, i tak jej nie wykorzystam, za cienki jestem :wink2: tzn bez przyrządów pomiarowych, hamowni obciążeniowej, przy takiej mocy i tak nie odczuję żadnej różnicy w pracy silnika czy przyspieszę kilka stopni wałek ssący czy kilkanaście. Wałek trzeba przyspieszyć w dolnym zakresie obrotów, i cofnąć w momencie wejścia dużego doładowania tak, by nie było wzpółotwarcia zaworów (lub było jak najmniejsze).
EMU to nowy mocno oczekiwany produkt jadzwina producenta ecumastera , jest temat na racingforum o tym , mogę Ci podesłać na priv . Premiera miała być jakoś niedługo ale ostatnio coś cisza w temacie chociaż pewnie i tak przed wiosną CI się to nie przyda . Pomyśl o tym bo z tego co mi się kołacze po głowie to ten vanos 1/0 przestawia wałek o kilka stopni 6-7 ? a ten Twój z s50 40 stopni :) , więc jak będziesz chciał tym sterować zerojedynkowo to będziesz musiał ograniczyć zakres przesunięcia wałka . Jest to na pewno do zrobienia ale w 650 konnym aucie lepiej eliminować elementy które mogą się zepsuć niż ich dokładać . Zajrzałem właśnie na wikipedie http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS" onclick="window.open(this.href);return false; i z tabelki która jest umieszczona na dole strony wynika że mimo że masz jeden VANOS masz 2 solenoidy sterujące , czy tak jest naprawdę ? Cały myk polega na tym że vanosem steruje się przez PWM otwierając zaworek "dopuszczający" oleju do vanosa który przesuwa ten tłok niestety w zależności od obrotów , ciśnienia oleju pwm nie jest stałe i sterownik musi pracować w pętli dobierając odpowiedni pwm na bieżąco tak żeby uzyskać zadane przyspieszenie . Kolejnym sterownikiem tanim który to powinien ogarnąc jest megasquirt 3 ale ja osobiście wolał bym poczekać na EMU .
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: elmo0104 »

W S50 vanos działa troche inaczej niż w silnikach serii M. Z jednej strony tłoka vanosa ciągle jest podawane stałe ciśnienie oleju z drugiej zaś ciśnienie oleju jest regulowane poprzez elektrozawory(selenoidy). Jeden z nich otwiera dopływ ciśnienia z pompy vanosa. Drugi upuszcza to ciśnienie. Gdzieś mam schemat vanosa z s62, wrzucę jak znajdę.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: Michał_Małecki »

Moim zdaniem powyżej punktu wejścia w boost powinno się mega ciąć przyspieszenie wałka/ów przez Vanosa. Trudno jest potem budować wysoką moc na tak dużym współotwarciu zaworów.
Maleckis Motorsport
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie

Post autor: DOHC »

dlatego warto by powalczyć o kontrole nad tym . Myślałem że w s50 jest jak w m54 np gdzie są płynne vanosy ale jest po jednym solenoidzie na jeden wałek . MS3 powinien to ogarnąć bo z tematu o tym z forum msextra który kiedyś czytałem ktoś mocno się upominał o s54 a tam też są podwójne solenoidy . czy EMU da rade to do jadzwina trzeba by napisać . Ogólnie zawsze mnie dziwiło to że ludzie wywalali vtecki , vanosy itp a inni zakładali regulowane kółka rozrządu . Wiadomo zmienna fazę znacznie trudniej ogarnąć ale zyski są znacznie większe .

pozdrawiam
ODPOWIEDZ