Chciałem przedstawić moje auto E36 318i takie wyjechało z fabryki.Po pewnym czasie użytkowania auta okazało się, że moc jaką dysponuje ten silnik jest za mała a że stan techniczny auta był w b.dobrej formie ,wybór padł na swap . Większość silników m50b25 które były oglądane były trupami trafił się silnik w stanie idealnym m52b25 ( nie było w planach turbo) więc taki silnik trafił do budy gdzie spisywał się idealnie. Pewnego dnia przyszedł pomysł na turbo a ze auto jest rodzinnym doładowanie ma być do 0.5bara i dostępne od niskich obrotów. Wiem, że silnik m52 nie nadaje się pod turbo, ale jest w stanie idealnym i szkoda mi go rozbierać jak nastąpi awaria czeka już blok i korby z m50.
Stage 1 ? swap silnika ? WYKONANY
Stage 2 ? doładowanie do 0,5 bara -K27 ?WYKONANE
Stage 3 ? doładowanie do 0,8 bara-GT35 ? WYKONANE
>>>>>> Stage 1 <<<<<<
MODYFIKACJE
1 Silnik
M40b18 swap na M52b25 (170KM)
2 Układ wydechowy
Przelotowy o średnicy 60mm na dwóch tłumikach
3 Układ dolotowy
Srryjny
4 Układ paliwowy
Pompa paliwa seryjna
5 Elektronika
Seryjny komp Siemens
6 Sprzęgło i przeniesienie napędu
Sprzęgło seria
Dyfer 3.45
7 Układ chłodzenia
Chłodnica seryjna w miejsce wiska trafił wiatrak elektryczny
8 Zawieszenie i układ hamulcowy
Zawieszenie na odpowiedniej wysokości do warunków na naszych drogach
Zmiana tylniego układu hamulcowego z bębnowego na tarczowe z 323
Koła Borber 16cali z przodu 7,5 z tyłu 9cali
9 Tuning
Na tylniej klapie emblemat 316i na pytanie kierowców że dobrze idzie te 1,6 zawsze pada odpowiedz że jest strumienica ,stożek i czip z allegro ???
Parę fotek ze swapu .




Jak ktoś jest zainteresowany opisem swapu to zapraszam tutaj http://www../forum/viewtopic. ... 5&t=128821" onclick="window.open(this.href);return false; .
>>>>>> Stage 2 <<<<<<
Wszystko zaczęło się od kupieniem turbiny oraz IC .Na zdjęciach niżej widać jak był robiony kolektor wydechowy z seryjnej flanszy kolanek oraz kawałka rury .
MODYFIKACJE
1 Silnik
M52b25 (170KM) -seryjny
2 Układ wydechowy
Kolektor wydechowy wykonany na seryjnych flanszach z m52 3-2-1 ,po zmianie turbiny 6-1
Turbina GARRETT GT20 została zastąpiona THM K27
Wydech średnicy 65mm z dwoma przelotowymi tłumikami ,po zmianie turbiny wydech został zwiększony na 3 cale również tłumiki zostały przerobione
Wastegate zewnętrzny 38mm
3 Układ dolotowy
Intercooler z Mercedesa ML
Orurowanie własnej produkcji z turbiny do IC 50mm od IC do przepustnicy 60mm pomalowane na czarny mat
Blow off - Chińczyk
Komplet złączek silikonowych SAMCO
4 Układ paliwowy
Pompa paliwa seryjna
Wtryski z Saaba 2,3T (czerwone)
5 Elektronika
Seryjny komp Siemens z wpiętym DET3
Wskaźniki AutoGauge 60mm EGT i doładowania zamontowane w słupku
6 Sprzęgło i przeniesienie napędu
Sprzęgło seria
Dyfer 3.45
7 Układ chłodzenia
Chłodnica seryjna w miejsce wiska trafił wiatrak elektryczny
8 Zawieszenie i układ hamulcowy
Zawieszenie na odpowiedniej wysokości do warunków na naszych drogach
Zmiana tylniego układu hamulcowego z bębnowego na tarczowe z 323
Zmiana przedniego układu hamulcowego ,tarcze z M3 315mm oraz zaciski czterotłoczkowe z Mercedesa W220 .Zostały zastosowane tarcze o tej średnicy ponieważ miały się zmieścić pod obecne felgi.
Koła Borber 16cali z przodu 7,5 z tyłu 9cali







CDN