E36 GT35 M50 3.0 Mat Suszara - 1,6bar 740km 980nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tommo21
Forumowicz
Posty: 319
Rejestracja: 5 lut 2010, o 03:06
Imię: Tomek
lokalizacja: WWY
Kontakt:

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: tommo21 »

Według mnie również na tłok siła nie będzie się rozkładać równomiernie i tylko na część bardziej odchyloną i może to spowodować zgięcie korbowodu gdzieś w okolicach sworznia oraz tłok będzie się wycierał z jednej ze stron, a jak wiadomo opiłki potrafią załatwić sprawę bardzo szybko.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: k64 »

korona pisze:
. pisze: Wogóle nie każde cylindry od siebie mają równe wartości (dlaczego tak jest? tak nie dokładnie zrobili w munchen? :heh: ) oczywiscie roznice siegajace 2mm~ + -
Jeżeli są jakieś odchyłki od planowych 91mm to mogły powstać tylko w czasie szlifu, fabrycznie otwory wykańcza robot i nie mam mowy o jakimkolwiek widocznym przesunięciu. Sprawa druga, to że jeśli faktycznie masz aż takie różnice między osiami cylindrów, to może być problem, bo odchylone od piony korbowody i tłoki spowodują szybkie zużycie panewek, o ile tylko na tym się skończy.
nie rozumiem - jakich planowanych 91mm? wam przypadkiem nie chodzi o poziom w lini wszystkich cyl? bo mi nie....

Przed rozwiertem ,orginalny blok juz mial takie odchylenia ale niestety nie udokumentowalem tego. Mam fotki zaraz po honowaniu/rozwiercie.
Pomyliłem się oczywiście nie są to różnice 2mm + - (tak ostatnio siedze w dziesiątkach po przeciunku że mi sie pokadziło) (skoro teraz miedzy cylindrami jest 4,7~ :smile2: ) tylko jeśli spoglądać na niedokładny pomiar wynoszą one (ze zdjęć)

4,70mm
4,56mm
4,53mm
4,67mm

a więc max 0,14mm więc chyba nie problematyczne - myśle że każdy blok ma taką tolerancje i dla sprawdzenia zmierze jutro inny silnik.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


tommo21 pisze:Według mnie również na tłok siła nie będzie się rozkładać równomiernie i tylko na część bardziej odchyloną i może to spowodować zgięcie korbowodu gdzieś w okolicach sworznia oraz tłok będzie się wycierał z jednej ze stron, a jak wiadomo opiłki potrafią załatwić sprawę bardzo szybko.

swozen jest plywajacy nie bez celu -mysle ze takie roznice wlasnie niweluje - Same sily podczas Przeciazenia samochodu (silnik cofajac sie do tylu itd ) powodują to ze korbowod na swozniu PŁYWA i stad ta nazwa wiec nie sadze zeby to byl problem. Obym sie nie mylił a jak sie myle to zapraszam do dyskusji. (no kurde nie straszyć mnie!) :ph34r: 0,14mm okiem nie zobaczymy. :wink2:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: korona »

91mm to rozstaw między osiami cylindrów, jesli miedzy brzegami sąsiednich cylindrów jest inna odległość to i miedzy ich osiami nie będzie 91mm.
Tylko że najpierw piszesz o 2mm, a teraz o 0,14mm :heh:
www.turboBMW.pl
Królu
User
Posty: 51
Rejestracja: 27 sty 2011, o 16:18
Imię: Łukasz
lokalizacja: Łódź

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: Królu »

Zmierze u siebie na fabrycznym bloku,czy wystepuja jakies roznice.
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: mcgiver »

po pierwsze - suwmiarka ma 0,05mm błędu pomiarowego i dlatego takie pomiary powinno sie wykonywać mikrometrem
po drugie to na jednej fotce widzę bardzo fachowy :śmiech: pomiar; tak to można mierzyć płaskowniki lub coś w tym stylu a nie krągłości cylindra .
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: k64 »

mcgiver pisze:po pierwsze - suwmiarka ma 0,05mm błędu pomiarowego i dlatego takie pomiary powinno sie wykonywać mikrometrem
po drugie to na jednej fotce widzę bardzo fachowy :śmiech: pomiar; tak to można mierzyć płaskowniki lub coś w tym stylu a nie krągłości cylindra .
napisalem przeciez mistrzu ze nie jest to dokładne a tymbardziej suwmiarka - wiem co to za pomiar , jest to tylko zobrazowanie o co mi chodziło,
. pisze: "tylko jeśli spoglądać na niedokładny pomiar wynoszą one (ze zdjęć)"
jedną reka przeciez musialem zrobić zdjęcie - ale uwierz napewno nie są idealne - ale myśle że max tak jak napisałem wcześniej 0,20mm + - .
wczoraj przy robieniu pomiarów ostatecznych był pomiar robiony dokładnie profi sprzętem - za każdym razem musiało byc wycentrowane od kazdego innego cylindra bo minimalne różnice były ,

konczac ten temat (gdzie tam skladanie góry)

blok przygotowany do składania dołu - ale to już nie dzis, po nowym roku , może jutro znajde czas :clap:

Obrazek
Obrazek


mam zrobione "rowki" na piramidki z dokładnością do 3 miejsc po przecinku, minimalne wychelnia które spowodować mogą nie wejście piramidki w rowek lub poza obszar cylindra skutkowac beda np. spalaniem stukowym - ktoś kto zacznie kąbinowac z piramidkami przekona się z jaka precyzja musi miec doczynienia 0,05mm to bardzo mało a jednak bardzo dużo ...

piramidka nie bedzie w tuleji jak widac co uwazam za lepsze rozwiazanie gdyz zaden obcy material nie bedzie bezposrednio w komorze spalania,tak jeszcze nikt nie zrobil , piramidka rowniez musi byc przedluzeniem tuleji cylindra na rowno ! wiec wyobrazic sobie mozna jak bedzie wygladac skoro jakis rowek jest poza cylindrem - moze robie blad - ale jestem uparty i bedzie po mojemu :śmiech: dodatkowo uwazam ze lepsze rozlozenie masy jest przy dociaganiu calosci , no wada jest - mega dokladnosc :kwasny:

Obrazek

:ph34r:
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: Karolo »

Samo wykonanie uszczelki pod głowicę będzie zapewne mega arcydziełem. Przy tej technologii uszczelnienia komór spalania będzie trzeba pod jej budowę wziąść kilka aspektów: właściwości mechaniczne materiału, podatność na zgniatanie pod obiążeniem X a co za tym idzie wysokość pierwotną i wysokość wyjściową przy skręceniu głowicy momentem X Nm.
Po skręceniu czapy, piramidki wbiją się w głowicę na X setek mm, uszczelka będzie musiała z boku dobrze dolegać i być odpowiednio ściśnięta.... :heh: :eee: :blink2:

Z resztą co tam będe pisał... bardzo dokładna robota, wymagająca wielu przeliczeń. Jak to wypali, a ma raczej duże szanse to będzie pionierski temat jeszcze 2011 roku :heh:
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: hz10 »

4,5mm daje nam teoretyczną grubość max ścianki tulei 2.25mm , wytrzyma? bo myśle że nie
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: korona »

hz10 pisze:4,5mm daje nam teoretyczną grubość max ścianki tulei 2.25mm , wytrzyma? bo myśle że nie
4,5 to 4,5 - tłoki w cylindrze "korzystają" z tej ściany naprzemiennie. Jeżdżą S50 rozwiercone na 87 i mocą powyżej 1000KM więc nie ma co panikować, blok to ostatnia rzecz która może w uturbionym silniku BMW nawalić
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: k64 »

hz10 pisze:4,5mm daje nam teoretyczną grubość max ścianki tulei 2.25mm , wytrzyma? bo myśle że nie
pierscienie tlokowe tez maja 2mm i jakos dawaja rade utrzymac cisnienie. ale to tylko teoretycznie. Ale to nic, ciekawi mnie ile zostalo do najblizszego kanalu wodnego :blink2: bedzie dobrze, musi byc. faktycznie limitem bedzie pewnie 87mm nawet w m50.
" 87mm is probably the limit. I built a few S52s out of M50 blocks with 87mm bore. " - bimmer forum
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: hz10 »

korona pisze:
hz10 pisze:4,5mm daje nam teoretyczną grubość max ścianki tulei 2.25mm , wytrzyma? bo myśle że nie
4,5 to 4,5 - tłoki w cylindrze "korzystają" z tej ściany naprzemiennie. Jeżdżą S50 rozwiercone na 87 i mocą powyżej 1000KM więc nie ma co panikować, blok to ostatnia rzecz która może w uturbionym silniku BMW nawalić
wszystko sie zgadza tylko że s50 w serii ma 86mm i producent do takiej średnicy zaprojektował tuleje. po zdjęciu ze ścianki 0.5mm nic sie nie stanie. ja dla pewności bym pocioł blok m50 przed takim dmuchaniem i rozwiercaniem.
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: krismax »

Zawsze sceptycznie podchodzę do podobnych wynalazków. Ten jednak wydaje się bardzo logiczny i nawet nieazwodny. Życzę udanych wyliczeń i bezawaryjności :)
S50B30 M3turbo
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: k64 »

Obrazek

Obrazek

Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: k64 »

Obrazek

Obrazek

Obrazek
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 Turbo Kompressor Mat Suszara (in progress) stage 2

Post autor: k64 »

Obrazek

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ