BMW E36 325i Turbo Holset HX35 dla Adriana 340KM 457NM

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

BMW E36 325i Turbo Holset HX35 dla Adriana 340KM 457NM

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Za nami kolejny projekt turbodoładowanego BMW E36 325i. Właścicielem jest Adrian z Pabianic. Samochód jest jego demo-car?em, więc oprócz poprawy osiągów mocny nacisk musiał zostać położony na wygląd pod maską. Silnik to M50B25 w wersji bez Vanosa. Tradycyjnie został odprężony grubszą uszczelką pod głowicą od Fortiego. Turbosprężarka to Holset HX35 na 7-łopatkowym wirniku ssącym, którą zawiesiliśmy na kolektorze wydechowym SPA Manifold. Trzeba przyznać, że jakość odlewu kolektora SPA zdecydowanie przewyższa Treadstone ? szczególnie wewnątrz kolektora.

Specyfikacja:
  • Silnik
  • seryjne M50B25 bez Vanosa
  • 2 uszczelki pod głowicą
  • przekładka z kwasówki 0.8mm Forti
  • splanowana głowica
  • nowe uszczelniacze zaworowe
  • świece NGK BKR7E

    Układ dolotowy:
  • filtr stożkowy 80mm
  • seryjny przepływomierz 80mm
  • dolot 63mm od MAF do turbo
  • dolot 51mm od turbo do IC
  • intercooler 450x300x76
  • dolot 76mm od IC do TB
  • łączniki sylikonowe FMIC.PL
  • zawór upustowy BOV HKS SSQV

    Układ wydechowy:
  • żeliwny kolektor wydechowy T3 SPA Manifold
  • turbosprężarka Holset HX35 A/R 12cm3
  • 50mm wastegate FMIC.PL
  • przelotowy układ wydechowy 76mm
  • 2 przelotowe tłumiki 76mm MTG

    Układ paliwowy:
  • pompa paliwa Walbro 255lph
  • seryjny regulator ciśnienia paliwa
  • wtryskiwacze Ford 370cc/min.

    Układ napędowy:
  • odelżone jednomasowe koło zamachowe M50B20
  • nowa tarcza sprzęgłowa 240mm S50B30
  • docisk sprzęgła M57D30

    Elektronika:
  • Ecumaster DET3 z wbudowanym map sensorem
  • strojenie Michał Małecki
  • wskaźniki Auto Gauge: EGT oraz boost
Fotorelacja:

Samochód otrzymaliśmy 18 marca w niedzielę, więc tradycyjnie już cały weekend w warsztacie

Obrazek

Widok pod maską przed rozpoczęciem prac

Obrazek

Czas więc nadszedł na turn the music on i zabranie się do roboty

Obrazek

Po zdemontowaniu głowicy przyszedł czas na zmianę sprzęgła, które już wcześniej przygotowaliśmy dla Adriana

Obrazek

Docisk od X5 3.0d oraz tarcza od S50

Obrazek

Silnik do góry, aby zdjąć miskę

Obrazek

Kiedy głowica pojechała do obróbki zabraliśmy się za osprzęt, na pierwszy rzut pompa paliwa

Obrazek

Walbro 255lph

Obrazek

Potem zegary Auto Gauge boost i EGT

Obrazek

Głowica splanowana, sprawdzona na szczelność, uszczelniacze zaworowe wymienione

Obrazek

Obrazek

Blok z przekładką

Obrazek

Zanim założyliśmy głowicę przykręciliśmy już do niej kolektor SPA

Obrazek

Obrazek

Jestem ciekaw porównania z Treadstone we wstawaniu turbo

Obrazek

Rozrząd już na swoim miejscu

Obrazek

Na życzenie klienta pokrywa zaworów na czarny połysk pod kolor całej karoserii

Obrazek

Obrazek

Po złożeniu silnika wzięliśmy się za osprzęt turbodoładowania. Adrian chciał abyśmy pozostawili klimatyzację, dlatego IC trzeba było wysunąć mocno do przodu w stronę zderzaka.

Obrazek

Turbo już wisi

Obrazek

Tłumik środkowy

Obrazek

Połapany wydech w całej okazałości

Obrazek

Dolot od IC do TB

Obrazek

Na gotowo po polerowaniu

Obrazek

BOV HKS

Obrazek

MBC w tle

Obrazek

Dokręcając turbo

Obrazek

Konieczna jest nowa łapa silnika

Obrazek

Wastegate w atmosferę oraz czapka Marcina w tle :)

Obrazek

Widok od spodu na centrum doładowania

Obrazek

Dolot od turbo do IC

Obrazek

Dolot od przepływki do turbo ? tylko 2.5? niestety, ale większej naprawdę nie szło zmieścić jednocześnie zostawiając klimatyzację i jej przewody

Obrazek

W tle customowa łapa silnika

Obrazek

Spojrzenie z tyłu

Obrazek

? i jeszcze jedno

Obrazek

Adrian miał zamontowane całkiem porządne camber plate?y, więc przy okazji ustawiliśmy je tak, aby zwiększyć k.w.s.z.

Obrazek

Efekt końcowy pod maską

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na ciśnieniu doładowania 0.8bar udało się powtórzyć wynik naszego poprzedniego projektu M50B25 z HX35. Rezultat finalny to 340KM i 457NM. 7-łopatkowy wirnik ssący HX35 (w poprzednim projekcie był 8-łopatkowy), który udało się zdobyć dla projektu Adriana, w sumie nie zrobił żadnej różnicy w wartościach maksymalnych. Znacznie jednak poprawił dół silnika.

Obrazek

Przy 2500 RPM:
8 łopat 210NM
7 łopat 235NM

Przy 3100 RPM:
8 łopat 250NM
7 łopat 310NM

Przy 3400 RPM:
8 łopat 275NM
7 łopat 350NM

Przy 4000RPM:
8 łopat 380NM
7 łopat 405NM

Krótko mówiąc dopiero powyżej 4 tys. obr. 8 łopat generuje podobny moment co 7 łopat. Do 4 tys. obr. wirnik 7-łopatkowy bije na głowe 8-łopatkowy o dobre 30-70NM. Także? chyba warto szukać 7-łopatkowców.

Film z 1. odpalenia:
http://www.youtube.com/watch?v=RWcf3pPG ... ature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;

Film z pomiaru na hamownii:
http://www.youtube.com/watch?v=Oagh97sb ... ature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;

Pozdrawiamy,

Małecki Michał & Wittchen Marcin.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E36 325i Turbo Holset HX35 dla Adriana 340KM 457NM

Post autor: Karolo »

Sprzęt już w domu. Wartości momentu obrotowego rozłożone w całym zakresie obrotów robią niesamowite wrażenie. W trakcie powrotu, na autobahnie jakoś tak nie szło jechać mniej jak dwie paki, które wskakiwały w pare chwil :heh:
Wózek świetnie wystrojony, parametry trzyma wzorcowo. Do tego wszystkiego jak napisał Michał, duża dbałość o wizualny aspekt projektu. No i ta klima, dla Michała i Marcina jak widać nie ma rzeczy nie do przeskoczenia :D

Kolejny udany setup jednym słowem :D
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW E36 325i Turbo Holset HX35 dla Adriana 340KM 457NM

Post autor: elmo0104 »

Trzeba zrobić jakiś miting w okolicy :) Fajnie że w okolicy przybywa takich sprzętów:) Gratuluję!!
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
dimas26
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2 sty 2012, o 21:00
Imię: Dmitriy
lokalizacja: ukraine

Re: BMW E36 325i Turbo Holset HX35 dla Adriana 340KM 457NM

Post autor: dimas26 »

otlichniy proekt :ok: kakoy bydget proekta $ ?
Awatar użytkownika
twety1989
Turbo-Team
Posty: 302
Rejestracja: 29 mar 2011, o 20:09
Imię: damian
lokalizacja: Kujawy

Re: BMW E36 325i Turbo Holset HX35 dla Adriana 340KM 457NM

Post autor: twety1989 »

Fajny projekt fajnie rozwiązany dolot z turbiny do IC ale nie będzie trochę za nisko żeby tego nie uszkodzić ??
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E36 325i Turbo Holset HX35 dla Adriana 340KM 457NM

Post autor: Karolo »

Auto jeździ nisko na gwincie, ale teraz wpadną sporo większe koła i całość będzie lekko podniesiona. Na setupie z czasu prac nad autem nic nie obcierało, czasem tylko lekko puszka od końcowego na prograch.
Nie jest źle :D
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 325i Turbo Holset HX35 dla Adriana 340KM 457NM

Post autor: Michał_Małecki »

twety1989 pisze:Fajny projekt fajnie rozwiązany dolot z turbiny do IC ale nie będzie trochę za nisko żeby tego nie uszkodzić ??
Też mieliśmy takie obawy, gdy pierwszy raz prowadziliśmy tamtędy układ dolotowy. Teraz puszczamy go tam zawsze. Nie ma z tym problemu, ponieważ jest na wysokości koła. Trzeba jednak trochę bardziej uważać oczywiście. Pozdr.
Maleckis Motorsport
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: BMW E36 325i Turbo Holset HX35 dla Adriana 340KM 457NM

Post autor: filip »

dlaczego nie zastosowaliście ebc, przecież silnikiem "steruje" det - a ma on możliwość podłączenia ebc...
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 325i Turbo Holset HX35 dla Adriana 340KM 457NM

Post autor: Michał_Małecki »

filip pisze:dlaczego nie zastosowaliście ebc, przecież silnikiem "steruje" det - a ma on możliwość podłączenia ebc...
Nie widzieliśmy w tym sensu. Przy turbosprężarkach takich jak zastosowany w tym aucie Holset nie za bardzo da się formować krzywe za pomocą EBC. Pozdr.
Maleckis Motorsport
filip
Forumowicz
Posty: 324
Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
Imię: Filip
lokalizacja: Warszawiak

Re: BMW E36 325i Turbo Holset HX35 dla Adriana 340KM 457NM

Post autor: filip »

jasne ;) tylko wydaje mi się że dokładniej wysteruje doładowanie ebc niż mbc :)

poza tym kwestia typu...

- o a co to za śrubka, pokręcę trochę w lewo trochę w prawo :ph34r:

może to sie wydawać śmieszne ale spotkałem się już z takim zachowaniem niektórych ludzi he he
ODPOWIEDZ