Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Obecny stan jego bloku, co stwierdziłem na słuch raczej zmusza do wymiany bloku również... Ty sie lepiej za skrzynią dla mnie porozglądaj
. Nigdzie i nikt kurna nie ma...
a ktoś mi z Wolsztyna sprzątnął w dobrej cenie 
S50B30 M3turbo
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
czy ze skróceniem łańcucha to taki problem?korona pisze:Prasa jest Tomka, oczywiście home-made.mcgiver pisze:praska Twoja ?
miec taką praske to sama radośc , mam kilka siłowników , węże złączki pompę rozdzielacz , kilkanascie silników 1i 3 fazowych wiec prędzej czy puzniej praske tez sobie zrobię.
jesli m50 jest niższy o 4mm niż s50 to nie da rady dobrac korb z m20 lub m30 o długości 130mm
co do tłoków to gdzie będziesz je wykonywał?
korby na fotkach z m50?
Z niższym blokiem problem jest głównie w łańcuchu rozrządu, będzie za luźny i nic z tym nie zrobisz, korby i tłoki to nie problem. Tłoki na zamówienie wykona Wiseco ale jeszcze daleko do tego...
Maleckis - wiedziałempo co ci blok, weź mi go odsprzedaj
Kolektor oczywiście taki jak szwedzi robią z tym że mam kilka swoich patentów, jak zwykle zresztą
w sklepach z kosiarkami i piłami łańcuchowymi tną łańcuchy ze szpuli na metry i zakuwają specjalna praską i nie słyszałem aby się komus łańcuch urwał...
-
Sultan of spin
- User
- Posty: 34
- Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:43
- Imię: Maciek
- lokalizacja: Płock
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Tą z Wolsztyna ja wziąłemkrismax pisze:Obecny stan jego bloku, co stwierdziłem na słuch raczej zmusza do wymiany bloku również... Ty sie lepiej za skrzynią dla mnie porozglądaj. Nigdzie i nikt kurna nie ma...
a ktoś mi z Wolsztyna sprzątnął w dobrej cenie
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Ten z Wolsztyna miał mi ją odłożyć. Trochę brzydko z jego strony że sprzedał ją Tobie...Sultan of spin pisze: Tą z Wolsztyna ja wziąłemw dobrej cenie ale trochę wyje
p.s. jak go przekonałeś ??
S50B30 M3turbo
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Korona widzialem na streetracingu ze Mario pokazywal twoj nowy wydech. Doszedl juz do ciebie? Moze zamontowales, moglbys podac linka do nagrania, jak glosno chodzi ci autko na tym Mario-wym wydechu?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Zgadza się, niedługo w aucie zagości nowy tłumik wykonany przez MTG na moje indywidualne zamówienie wg rysunku, wzorem był tłumik Sebring dedykowany do 320 na pojedynczym wejściu. Jak będzie w aucie na pewno się pochwalę, dzięki Mario za wykonanieforti pisze:Korona widzialem na streetracingu ze Mario pokazywal twoj nowy wydech. Doszedl juz do ciebie? Moze zamontowales, moglbys podac linka do nagrania, jak glosno chodzi ci autko na tym Mario-wym wydechu?
Tymczasem poniżej zakupiony jakiś czas temu gadżet, nowy BOV Cosmo3, ponieważ dolot po raz kolejny będzie zmieniany stary BOV z rurą poszedł do innego BMW Turbo, a ja zakupiłem taki który lepiej będzie pasował, zresztą zobaczycie jak skończę...


Planuję dmuchać ostro więc zawór oprócz syczenia ma przede wszystkim chronić turbo i dolot, w związku z tym średnica montażowa / upustowa to aż 50mm

I jeszcze małe spy-photo, obecnie kolektor i dolot się spawają, strasznie zimno było ostatnio i nie za bardzo mi się z tym chciało bawić. Więcej zdjęć i szczegółów jak będzie gotowe

www.turboBMW.pl
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
znane m3 turbo na naszym forum opisane mialo problem chyba z takim kolektorem ssacym (ze niby wiecej powietrza dostawalo sie do pierwszych celindrow i ostatnie dostawaly po dupie albo odwrotnie ciekawe .... powodzenia 
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
ja kojarzę że tam był inny mankament , kolektor rozdymało i pekał , do czasu aż go wzmocniono. pisze:znane m3 turbo na naszym forum opisane mialo problem chyba z takim kolektorem ssacym (ze niby wiecej powietrza dostawalo sie do pierwszych celindrow i ostatnie dostawaly po dupie albo odwrotnie ciekawe .... powodzenia
EOT
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Kolektor przeze mnie wykonany jest właśnie po to by zapewnić jednakowe napełnienie wszystkich cylindrów. Seryjny kolektor nie jest zły do 1 bar, ale gdy przepływy powietrza są większe to okazuje się że jego konstrukcja sprawia że dwa środkowe cylindry dostają za dużo powietrza a zewnętrzne za mało. Czym to grozi wiadomo... Widać to na pierwszym szkicu po lewej. pisze:znane m3 turbo na naszym forum opisane mialo problem chyba z takim kolektorem ssacym (ze niby wiecej powietrza dostawalo sie do pierwszych celindrow i ostatnie dostawaly po dupie albo odwrotnie ciekawe .... powodzenia

Kolektor jaki początkowo miał PMN był taki jak na środkowym szkicu. Także nie zapewnia równego napełniania cylindrów bo odległość jaką musi powietrze pokonać jest inna, do tego dochodzi bezwładność strumienia powietrza itd... Pękanie swoją drogą, kolektor musi być odpowiednio wzmocniony.
Mój kolektor jest taki jak na szkicu po prawej, duże pleneum zapewnia możliwie równomierne napełnianie wszystkich cylindrów. Rozwiązanie sprawdzone nawet w 1000-konnych BMW więc problemów nie przewiduję
www.turboBMW.pl
-
dzidziusbmw
- User
- Posty: 26
- Rejestracja: 21 gru 2009, o 13:54
- Imię: Karol
- lokalizacja: Poznań
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
a jak uporales sie z wałem,mozesz mi napisac na priv. Bardzo by mi pomogly te wiadomosci bo chce taki wal wlozyc do m50/m52
. pozdro
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Adam wrzuć większą fotkę tego co masz w avatarze, bo mało na nim widać:P
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
elmo0104 pisze:Adam wrzuć większą fotkę tego co masz w avatarze, bo mało na nim widać:P
Pamiętacie moje trąbki? Tu sterczą już w rzędzie na silniku

Wymyśliłem jakiś rok temu że zamiast dłubać cały kolektor wykorzystam część oryginalnego kolektora. Zaletą oprócz łatwiejszego wykonania jest izolacja pleneum od gorącej głowicy. Patent jest mój, tak że ostrzegam, wszystkie prawa zastrzeżone

Ponieważ kolektor ma runnery owalne trzeba było je zaokrąglić by w ogóle szło uszczelnić połączenie przy złączkach silikonowych.
Składamy wszystko w całość...

Przepustnica jest przyspawana na stałe, tu jeszcze w częściach po spawaniu. Widoczne są wzmocnienia by nie rozerwało kolektora przy planowanym ciśnieniu.


I już złożone

Gotowy kolektor, uprzedzam pytania i uwagi - będzie polerowany






Element dolotu z wyjściem fi50 na BOVa, tym razem z nierdzewki:



cdn...
www.turboBMW.pl
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Adamie, skoro planujesz taki boost, który rozerwie kolektor ssący, to może warto byłoby zrobić warkoczyk spawu np. na końcu rury dolotowej do BOVa? 
Maleckis Motorsport
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Oczywiście, cały dolot jest tak zabezpieczony jak końcówki w kolektorze ssącym, po prostu na zdjęciu jeszcze tego nie ma.Michał_Małecki pisze:Adamie, skoro planujesz taki boost, który rozerwie kolektor ssący, to może warto byłoby zrobić warkoczyk spawu np. na końcu rury dolotowej do BOVa?
PS Wiedziałem że ktoś zauważy
www.turboBMW.pl
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Kurcze, to jakie ty ciśnienie planujesz ?? Uważaj bo przy 3barach i tak Ci go rozerwie... 
S50B30 M3turbo