BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra
fajny kolektorek... ktos liczyl ile by kosztowalo zrobienie takiego do seryjnie zamontowanego silnika w e36 ? jaki wlot na przepustnice?
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra
Witam.
Dzisiaj udało się silnik odpalić:
http://www.youtube.com/watch?v=0cEXB5lZ0Wg" onclick="window.open(this.href);return false;
Niestety jest jeszcze sporo pracy przed nami, a czasu przed wtorkowym treningiem na torze już niewiele. Trzymajcie kciuki!
Pozdr
Michał i Marcin.
Dzisiaj udało się silnik odpalić:
http://www.youtube.com/watch?v=0cEXB5lZ0Wg" onclick="window.open(this.href);return false;
Niestety jest jeszcze sporo pracy przed nami, a czasu przed wtorkowym treningiem na torze już niewiele. Trzymajcie kciuki!
Pozdr
Michał i Marcin.
Maleckis Motorsport
- Aquaz
- Forumowicz
- Posty: 554
- Rejestracja: 27 lip 2010, o 01:59
- Imię: Beniamin
- lokalizacja: Glasgow/Shotts
Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra
A co tam tak grzechota ? 

-
- User
- Posty: 19
- Rejestracja: 16 sty 2011, o 16:39
- Imię: Adam
- lokalizacja: Radom
Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra
Dało by radę upchnąć te turbosprężarki w e36 bez zbędnych komplikacji?
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra
W sumie nic, mój aparat dziwnie oddaje dźwięk.Aquaz pisze:A co tam tak grzechota ?
Generalnie biturbo wiąże się z komplikacjami, obojętnie jakie turbiny zostaną zastosowaneAdddam pisze:Dało by radę upchnąć te turbosprężarki w e36 bez zbędnych komplikacji?

Maleckis Motorsport
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra
Zapraszam do 1. postu. Zaraz dalsza część fotorelacji.
Maleckis Motorsport
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra
Zbiorniki paliwa

Tylnia belka ? poliuretany i nowe łożyska

Belka podwieszona


Dekiel na dużą głowę przyszedł pęknięty, trzeba było pospawać; do tego poliuretan

Na gotowo z półosiami


Hamowanie na przodzie

Mniejsze serwo z Opla Omegi

Zamocowany główny zbiornik paliwa w miejscu na koło zapasowe

Układ paliwowy w trakcie prac


Tradycyjnie już jednomas od M50

4-łapkowy spiek

? z dociskiem

Na silniku


Łapa skrzyni biegów i poliuretany

Pozycja silnika w karoserii

Nasz niedawny warsztatowy nabytek ? praktykant Kuba - szlifuje ucięty kolektor ssący

Seryjne miejsca łapania silnika do włożenia/wyjęcia zawsze ustawiają silnik w pochylonej pozycji, musieliśmy dorobić swoje, aby wkładać silnik w pionie

Najmłodsi w warsztacie

Od spodu

Pracujemy dalej

Kręcimy grzechotką

Szlifujemy flanszę na przepustnicę do nowego kolektora ssącego

Testujemy świeżo pomalowaną pokrywę cewek


Chłodnica wody od 2.4TDS

Starczyło miejsca na visco

Pod maską po włożeniu silnika

GT20tki słyną ze sporych przeładowań w związku z za małymi otworami na wastegate, dlatego powiększyliśmy ich rozmiary

Zmieniliśmy także mocowanie puszki aktuatora dla wygodniejszego montażu

20tka po modyfikacjach



Cdn.

Tylnia belka ? poliuretany i nowe łożyska

Belka podwieszona


Dekiel na dużą głowę przyszedł pęknięty, trzeba było pospawać; do tego poliuretan

Na gotowo z półosiami


Hamowanie na przodzie

Mniejsze serwo z Opla Omegi

Zamocowany główny zbiornik paliwa w miejscu na koło zapasowe

Układ paliwowy w trakcie prac


Tradycyjnie już jednomas od M50
4-łapkowy spiek
? z dociskiem
Na silniku
Łapa skrzyni biegów i poliuretany
Pozycja silnika w karoserii
Nasz niedawny warsztatowy nabytek ? praktykant Kuba - szlifuje ucięty kolektor ssący
Seryjne miejsca łapania silnika do włożenia/wyjęcia zawsze ustawiają silnik w pochylonej pozycji, musieliśmy dorobić swoje, aby wkładać silnik w pionie
Najmłodsi w warsztacie

Od spodu
Pracujemy dalej

Kręcimy grzechotką
Szlifujemy flanszę na przepustnicę do nowego kolektora ssącego
Testujemy świeżo pomalowaną pokrywę cewek
Chłodnica wody od 2.4TDS
Starczyło miejsca na visco
Pod maską po włożeniu silnika
GT20tki słyną ze sporych przeładowań w związku z za małymi otworami na wastegate, dlatego powiększyliśmy ich rozmiary
Zmieniliśmy także mocowanie puszki aktuatora dla wygodniejszego montażu
20tka po modyfikacjach
Cdn.
Maleckis Motorsport
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra
Flansza turbo na kolektorze wydechowym

W końcu znalazły się w aucie

Do zrobienia kolektorów wykorzystaliśmy stalowe z M52

Spojrzenie z bliska na turbiny

Sporo miejsca na downpipe?y

Intercooler

? wystając zza nerek

Dodatkowy czujnik temperatury wody AG

Dolny przewód chłodnicy

Wycięliśmy szyberdach, w jego miejsce element not-so-wide body kitu


Kolektory zostały owinięte bandażem

Konieczne było stworzenie kolektora ssącego od postaw. Początkowo był pomysł wykorzystania kolektora od Alfy 3.0 Turbo, ale wymagał za dużo przeróbek.

Pozostał z niego jedynie napis ?TURBO?

Sytuacja pod maską zaczyna się klarować

Przepustnica i krótki dolot

BOV

W oddali trójnik dla czujników związnych z olejem oraz wyjście zasilania turbin

Przewody w oplocie

Turbiny na gotowo ze stożkami

Mieliśmy trening we wtorek. W poniedziałek popołudniu zrobiliśmy pierwszą przejażdżkę. Od razu były problemy z rozrusznikiem, który dostaliśmy w raz z zakupionym silnikiem. Niestety sprzedawca chyba dał nam najgorszy jaki miał. Po drodze wyszły także problemy z pompką do hydraulicznego ręcznego ? pompa Girling, która miała działać? nie działała. Mieliśmy więc co robić jeszcze. Dlatego też, aby Olek mógł śmigać na treningu, strojenie skonczyliśmy tylko na 0.7bar.
W efekcie Mrówczan przejeździł trening.


Do ogarnięcia jest jeszcze zawias D2, który jak na D2 to jest bardzo miękki, oraz dostrojenie silnika na gotowo na większym doładowaniu.
Stay tuned,
Małecki Michał & Wittchen Marcin.
W końcu znalazły się w aucie

Do zrobienia kolektorów wykorzystaliśmy stalowe z M52

Spojrzenie z bliska na turbiny

Sporo miejsca na downpipe?y

Intercooler
? wystając zza nerek

Dodatkowy czujnik temperatury wody AG

Dolny przewód chłodnicy
Wycięliśmy szyberdach, w jego miejsce element not-so-wide body kitu

Kolektory zostały owinięte bandażem
Konieczne było stworzenie kolektora ssącego od postaw. Początkowo był pomysł wykorzystania kolektora od Alfy 3.0 Turbo, ale wymagał za dużo przeróbek.
Pozostał z niego jedynie napis ?TURBO?
Sytuacja pod maską zaczyna się klarować
Przepustnica i krótki dolot

BOV

W oddali trójnik dla czujników związnych z olejem oraz wyjście zasilania turbin

Przewody w oplocie

Turbiny na gotowo ze stożkami

Mieliśmy trening we wtorek. W poniedziałek popołudniu zrobiliśmy pierwszą przejażdżkę. Od razu były problemy z rozrusznikiem, który dostaliśmy w raz z zakupionym silnikiem. Niestety sprzedawca chyba dał nam najgorszy jaki miał. Po drodze wyszły także problemy z pompką do hydraulicznego ręcznego ? pompa Girling, która miała działać? nie działała. Mieliśmy więc co robić jeszcze. Dlatego też, aby Olek mógł śmigać na treningu, strojenie skonczyliśmy tylko na 0.7bar.
W efekcie Mrówczan przejeździł trening.
Do ogarnięcia jest jeszcze zawias D2, który jak na D2 to jest bardzo miękki, oraz dostrojenie silnika na gotowo na większym doładowaniu.
Stay tuned,
Małecki Michał & Wittchen Marcin.
Maleckis Motorsport
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra
Fantastyczna robota! Zawsze pytałem mrowczana, kiedy zamieni fiata na bardziej męską markę
Tłumik bym poprawił, bo źle to wygląda, ale reszta jest tip top
No i ten roof scoop 



-
- User
- Posty: 140
- Rejestracja: 21 lut 2011, o 19:57
- Imię: Michał
- lokalizacja: SZO
Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra
Aż miło pooglądać tak dopracowany projekt. Gratulacje 
Te końcówki do zbiornika paliwa i swirl pota dorabialiście czy kupiliście gotowe? Na jakiej średnicy węże są przygotowane?

Te końcówki do zbiornika paliwa i swirl pota dorabialiście czy kupiliście gotowe? Na jakiej średnicy węże są przygotowane?
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra
Mamy pod ręką Hansa-Flex, także nie ma u nas problemu praktycznie z żadnymi końcówkami. Przygotowane są pod węże 8mm średnicy wewn. Pozdr.Żołnierz pisze:Aż miło pooglądać tak dopracowany projekt. Gratulacje
Te końcówki do zbiornika paliwa i swirl pota dorabialiście czy kupiliście gotowe? Na jakiej średnicy węże są przygotowane?
Maleckis Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra
ciekawy projekt 

-
- User
- Posty: 31
- Rejestracja: 13 lis 2010, o 16:35
- Imię: łuki
- lokalizacja: *************
Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra
Michał czy masz jakieś foto spływu oleju z turbin?? Ewentualnie jak to rozwiązaliście?? Każda ma odrębny, czy są połączone w jeden większy? Pzdr.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra
Każda turbosprężarka ma swój oddzielny spływ. Na poniższym zdjęciu widać (są zatkane szmatkami):lukas87 pisze:Michał czy masz jakieś foto spływu oleju z turbin?? Ewentualnie jak to rozwiązaliście?? Każda ma odrębny, czy są połączone w jeden większy? Pzdr.
Na dobrą sprawę - jeżeli Tobie wygodniej - możesz zrobić 1 spływ. Wystarczy, że będzie odpowiednio drożny dla obu turbosprężarek.
W międzyczasie wystroiliśmy E30tkę na równym 1.0bar. Nie mieliśmy już czasu zmierzyć jej u nas w Poznaniu, ale mam nadzieję, że w wolnej chwili Mrówczan wpadnie na hamownię już u siebie.
Pozdrawiam,
Michał Małecki.
Maleckis Motorsport
-
- User
- Posty: 194
- Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
- Imię: Pawel
- lokalizacja: Katowice
Re: BMW E30 pionowe M50B25 Biturbo do driftu dla Aleksandra
Były juz pomiary na hamowni ?