BMW E30 325e --> 345it

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
slawo
Turbo-Team
Posty: 81
Rejestracja: 30 paź 2009, o 17:39
Imię: Slawo
lokalizacja: Wałcz / Londyn

BMW E30 325e --> 345it

Post autor: slawo »

Postanowilem opisac tu i swoj projekt
MODEL:
BMW e30 1986 rok 325e, w spoim czasie rzeszla wiele modyfikacji i byla naporawde szybka eta!

Modyfikacje przed swapem miedzy innymi:

Silnik:

układ dolotowy:


- zmieniony wałek rozrzadu na ostrzejszy - na 7 podporach,
- kolektor ssacy od 325i,
- przepustnica od 325i,
- regl. cisnienia paliwa 3.0 bara,
- dolot CDA BMC CARBON,

układ wydechowy:

- barany Sebring,
- wydech Eisenmann SS


elektronika / wskaźniki:

- program od BMW DINAN,

zawieszenie/układ hamulcowy itp:

- sprezyny FK 75/50,
- przod amortyzatory Bilstein B8 utwardzone i skrocone w Zerkopolu
- tylne amortyzatory Spax z regulacja twardosci,
- hamulce - nowe przewody febi,przod tarcze Zimmerman nawiercane,
- klocki EBC Black Stuff
- koła Keskin KT1 4x9''
- dystanse przod 20mm, tyl 30mm
- opony Toyo Proxes T1R 215/40/16
- dyferencjal 2.93 szpera spieta na okolo 40% w Szeszkin Motorsport

BODY KIT i wnętrze:

- lampy przod Black Hella,
- lampy tył Startec,
- shortshift bmw z3 2.8
- kubelkowy fotel Jamex Motorsport
- pasy Schroth


kilka fot z poprzedniego sezonu:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

nadszedl czas aby pobawic sie bardziej mesko...
pewnego dnia dostalem telefon od pewnie wielu znanego kolegi Bartka Chrzanowkiego ze jego silnik z driftowozu jest do sprzedania. Szybka decyjza i silnik kupiony wraz z calym osprzetem
Silnik zostal rozebrany i przygotowany do wlozenia

SWAP 3.5 turbo :


bedzie to hybryda, polaczenie m106 z m30
- glowica M106 po malych modach
- dol m30b35
- turbo KKK K27 (do 500KM wystracza )
- kolektor pod turbo ori m106
- wydech 3 cale przelot
- wiazka silnika m30b35
- sterowanie Ecumaster II

zawory po dotarciu

Obrazek

docisk wzmocniony i przerobiony plus spiek by Mr. Radzikowski


Obrazek
Obrazek



i nowe pierscionki od Goetze
Obrazek
Obrazek



graciarnia


Obrazek



Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


a tu zonk, nie pasujaca uszczelka glowicy ;(

Obrazek
Obrazek


Obrazek
Obrazek
Obrazek


od 23 lat...pierwszy raz pusto pod maska...

Obrazek



silnik juz w aucie:

Obrazek
Obrazek
Obrazek


prace juz sa dalej posuniete, jutro kilka nowych zdjec
pozdrawiam
1/4 mili z BMW jest jak łowienie ryb z dziwką...jest fajnie,ale nie po to ją masz!

- bmw e30 335 turbo - stage 1- 0.6 bara ,tune up by Maleckis
skalniak3
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 11 sty 2010, o 22:05
Imię: Grzesiek
lokalizacja: koszalin

Re: BMW E30 325e --> 345it

Post autor: skalniak3 »

Gratulacje projektu w koncu cos innego niz uturbione m50.Malo ludzi bawi sie tymi silnikami, napewno tez ma wplyw na to,ze sa malo popularne.Mam taki motor w e30 i jestem zadowolony.Tu masz stronke o tuningu tego silnika, duzo madrych informacji http://www.elisanet.fi/kingshill/745i/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ,pozdrawiam.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E30 325e --> 345it

Post autor: k64 »

troche glupie pytanie lamerskie 345it , co to za silnik 4,5 Litra + turbo :eee: w czym to siedzialo.

p.s. mcgiver: zasada uturbiania jest zawsze taka sama wedlog mnie a kazdy uturbia to co uwaza za sluszne :cool2:
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW E30 325e --> 345it

Post autor: Grzesi(E30)k »

Było E23 745i które właśnie miało takie M30 turbo ale pojemność wynosiła 3.2 i 3.4 litra jak mnie pamięć nie myli więc zapewne stad kolega wziął pomysł na oznaczenia ;)
-chałturnik-
Awatar użytkownika
slawo
Turbo-Team
Posty: 81
Rejestracja: 30 paź 2009, o 17:39
Imię: Slawo
lokalizacja: Wałcz / Londyn

Re: BMW E30 325e --> 345it

Post autor: slawo »

Grzesi(E30)k pisze:Było E23 745i które właśnie miało takie M30 turbo ale pojemność wynosiła 3.2 i 3.4 litra jak mnie pamięć nie myli więc zapewne stad kolega wziął pomysł na oznaczenia ;)
kolego m102/m106 oznaczenie silnika,a nie m30
al zgadza sie, nazwa na szybko zgarnieta z e23 745i z ktorego wiekszosc gratow pochodzi ;)
1/4 mili z BMW jest jak łowienie ryb z dziwką...jest fajnie,ale nie po to ją masz!

- bmw e30 335 turbo - stage 1- 0.6 bara ,tune up by Maleckis
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW E30 325e --> 345it

Post autor: Grzesi(E30)k »

No ja wiem że M102/6 ale generalnie to jest takie M30 + turbo
-chałturnik-
jendrek e-30
User
Posty: 54
Rejestracja: 25 paź 2009, o 16:34
Imię: Andrzej
lokalizacja: Ożarów Maz

Re: BMW E30 325e --> 345it

Post autor: jendrek e-30 »

Powodzenie w projekcie powiem ci że nie łatwa droga przed tobą do końca. Czapka z m106 to to samo co z m30 blok to samo tylko tłoki inne m102 3.2 m106 3.4 m30 też jest 3.4 tylko się utarło 3.5. Ja bym zmienił sprężarkę bo mam nie miłe wspomnienia z tą sprężarką w m30, no i kolektor ori nie za ciekawy. Generalnie z tego co czytam to na jedno by wyszło jak byś poturbował zwykłe m30, generalnie trzymam kciuki i czekam na efekty ponieważ moje m30 T to jedyne takie turbo na tym forum, u mnie na k27 tak przy 5000tyś obr się kończyła, a Holseta zatrzymała odcinka, jak by co to pytaj mam taki projekt za sobą i taki prowadzę i jeszcze jeden czeka na realizację



POZDRAWIAM :ph34r:
Mechanika ? swapy - modyfikacje - zawieszenia i silników - oraz naprawy bieżące i główne
Nie tylko BMW 602-75-20-18
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: BMW E30 325e --> 345it

Post autor: mcgiver »

. pisze:troche glupie pytanie lamerskie 345it , co to za silnik 4,5 Litra + turbo :eee: w czym to siedzialo.

p.s. mcgiver: zasada uturbiania jest zawsze taka sama wedlog mnie a kazdy uturbia to co uwaza za sluszne :cool2:
:blink2: ale do czego pijesz?
Awatar użytkownika
slawo
Turbo-Team
Posty: 81
Rejestracja: 30 paź 2009, o 17:39
Imię: Slawo
lokalizacja: Wałcz / Londyn

Re: BMW E30 325e --> 345it

Post autor: slawo »

jendrek e-30 pisze:Powodzenie w projekcie powiem ci że nie łatwa droga przed tobą do końca. Czapka z m106 to to samo co z m30 blok to samo tylko tłoki inne m102 3.2 m106 3.4 m30 też jest 3.4 tylko się utarło 3.5. Ja bym zmienił sprężarkę bo mam nie miłe wspomnienia z tą sprężarką w m30, no i kolektor ori nie za ciekawy. Generalnie z tego co czytam to na jedno by wyszło jak byś poturbował zwykłe m30, generalnie trzymam kciuki i czekam na efekty ponieważ moje m30 T to jedyne takie turbo na tym forum, u mnie na k27 tak przy 5000tyś obr się kończyła, a Holseta zatrzymała odcinka, jak by co to pytaj mam taki projekt za sobą i taki prowadzę i jeszcze jeden czeka na realizację



POZDRAWIAM :ph34r:
ja kupilem gotowy silnik ktory latal u bartka, zmienilismy tylko kilka rzeczy ;)
wiec mysle ze niespodzainek nie bedzie, skladamy jak klocki lego ;)
1/4 mili z BMW jest jak łowienie ryb z dziwką...jest fajnie,ale nie po to ją masz!

- bmw e30 335 turbo - stage 1- 0.6 bara ,tune up by Maleckis
mrfish
User
Posty: 15
Rejestracja: 12 gru 2009, o 12:33
Imię: Cyryl
lokalizacja: Poznan

Re: BMW E30 325e --> 345it

Post autor: mrfish »

jendrek e-30 pisze:Powodzenie w projekcie powiem ci że nie łatwa droga przed tobą do końca. Czapka z m106 to to samo co z m30 blok to samo tylko tłoki inne m102 3.2 m106 3.4 m30 też jest 3.4 tylko się utarło 3.5. Ja bym zmienił sprężarkę bo mam nie miłe wspomnienia z tą sprężarką w m30, no i kolektor ori nie za ciekawy. Generalnie z tego co czytam to na jedno by wyszło jak byś poturbował zwykłe m30, generalnie trzymam kciuki i czekam na efekty ponieważ moje m30 T to jedyne takie turbo na tym forum, u mnie na k27 tak przy 5000tyś obr się kończyła, a Holseta zatrzymała odcinka, jak by co to pytaj mam taki projekt za sobą i taki prowadzę i jeszcze jeden czeka na realizację



POZDRAWIAM :ph34r:
Jestem tu "nowy" wiec witam serdecznie Panow Magikow.
Silnik m106 rozni sie troche od seryjnego M30 mianowicie:
-zawory w glowicy chlodzone azotem NOS
-sruby do kolektora wydechowego o srednicy nie 8mm tak jak ma to miejsce w M30 tylko 10mm z racji ciezkiego kolektora i turbiny
-natrysk oleju na denko tloka
- i taki maly niuansik jak splyw oleju z turbo do bloku (co ciekawe w bloku M30 jest nadlew i wystarczy rozwiercic, nagwintowac i wstawic krociec :clap: )

Wiem bo wlasnie skladam taki motor (M30 zrobiony na m106) do E24 '86r.
Pozdrawiam!
DOHC
Forumowicz
Posty: 417
Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
Imię: Kamil
lokalizacja: Pionki

Re: BMW E30 325e --> 345it

Post autor: DOHC »

mrfish pisze:...
Silnik m106 rozni sie troche od seryjnego M30 mianowicie:
-zawory w glowicy chlodzone azotem NOS...
a nie przypadkiem sodem ?? :cool2:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E30 325e --> 345it

Post autor: korona »

Śliczny sedan, jeden z najładniejszych jakie widziałem. Co do swapa - jakbym miał pod ręką taki silnik niedrogo też bym wziął, po co męczyć się od początku z rzeczami które tu mamy na gotowo - kolektor (i to żeliwny, odporny na pękanie), turbo, wtryski, instalacja elektryczna ze sterownikiem itd. - ile czasu i pieniędzy można zaoszczędzić, no a zawsze kiedyś można zrobić upgrade. Powodzenia i bezawaryjnej eksploatacji.
www.turboBMW.pl
skalniak3
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 11 sty 2010, o 22:05
Imię: Grzesiek
lokalizacja: koszalin

Re: BMW E30 325e --> 345it

Post autor: skalniak3 »

Mam pytanie do kolegi Slawo czy odprezales silnik i ile chcesz dmuchnac,wiecej niz seria?pozdrawiam
Awatar użytkownika
slawo
Turbo-Team
Posty: 81
Rejestracja: 30 paź 2009, o 17:39
Imię: Slawo
lokalizacja: Wałcz / Londyn

Re: BMW E30 325e --> 345it

Post autor: slawo »

korona bardzo dziekuje za mile slowa

skalniak3 silnik po dotarciu bedzie strojony na poczatke na jakies 0.5 0.6 bara, bo w tej chwili jest program 0.9 zrobbiony przez Mackpl
chce dmuchac okolo 0.5 i zobaczyc jak bedzie latac, a potem pomyslimy ile dmuchac, kute korby sa w drodze ;)
1/4 mili z BMW jest jak łowienie ryb z dziwką...jest fajnie,ale nie po to ją masz!

- bmw e30 335 turbo - stage 1- 0.6 bara ,tune up by Maleckis
skalniak3
Nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 11 sty 2010, o 22:05
Imię: Grzesiek
lokalizacja: koszalin

Re: BMW E30 325e --> 345it

Post autor: skalniak3 »

Ja teraz latam u siebie na 0.6 bara i jest milutko :twisted: a jaka cena kutych korb o ile to nie tajemnica.Tak w nawiasie masz piękna wąską lampę,pozdrawiam.
ODPOWIEDZ