Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
czarczi
Turbo-Team
Posty: 135
Rejestracja: 27 sie 2010, o 22:03
Imię: Cezary
lokalizacja: łódź

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: czarczi »

Wąski pisze:w wolnej chwili rozebraliśmy pompę która lubi się rozkręcać wyczyściliśmy założyliśmy nowe uszczelnienia i skręciliśmy w technologii lotniczej :blink2: :heh: :heh:



Obrazek
Nie rozumiem za bardzo tej technologii. Wyglada jak najwieksza sztuka druciarstwa jaka mozna wykonac. Nie lepiej byl wszystko porzadnie odtluscic i sruby wkleic na specjalny klej do gwintow ? :eee:
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: forti »

To tez jest rozwiazanie bardzo dobre stosowane w samolotach pomimo wkrecania na klej.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Michał_Małecki »

forti pisze:To tez jest rozwiazanie bardzo dobre stosowane w samolotach pomimo wkrecania na klej.
Jak przeglądam różne projekty, to w Stanach często tak składają rozrządy/napędy pomp oleju w silnikach do motorsportu.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Karolo »

To nie jest żadne druciarstwo, tylko rozwiązanie żywcem zapożyczone ze sztuki lotniczej, a nazywa się kontrowaniem (drut to kontrówka). Wszystkie newralgiczne śruby są zabezpieczane w ten sposób i nie ma na to lepszego sposobu. Jak robie przekładnie do takich silników to też je tak zabezpieczam bo jest to wymagane przez różne normy bezpieczeństwa (skądinąd przemysł lotniczy jest najbardziej na świecie dopracowany pod względem bezpieczeństwa)
Obrazek
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
simon1989
User
Posty: 102
Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
Imię: Michał
lokalizacja: Puławy

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: simon1989 »

Bardzo dobre. :ok: Doskonale rozumiem jak mogles sie zdenerwowac na te sruby, ale zeby sie te druty nie odplataly to bym ich odrazu nie zaciskal, ale jeszcze zapletl o kawalek drutu pomiedzy srubami.

Obrazek
Fifo
User
Posty: 36
Rejestracja: 17 lis 2012, o 19:22
Imię: Marcin
lokalizacja: Krakooff

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Fifo »

Wierciliście główke kazdej śruby, czy można dostac gdzies gotowce? Jak wierciliście to chyle czoła za wytrwałość. Patent na pewno się sprawdzi, choc w istocie wyglada druciarsko :) Jakim drutem to zabezpieczyliście?
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Wąski »

Fifo pisze:Wierciliście główke kazdej śruby, czy można dostac gdzies gotowce? Jak wierciliście to chyle czoła za wytrwałość. Patent na pewno się sprawdzi, choc w istocie wyglada druciarsko :) Jakim drutem to zabezpieczyliście?
tak każda śruba była wiercona a drut to nierdzewka
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
bartpa
Turbo-Team
Posty: 91
Rejestracja: 22 gru 2009, o 20:41
Imię: bartek
lokalizacja: małopolska

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: bartpa »

drut mig nierdzewny to nie jest dobry material na to :)
w sklepach z czesciami do wozkow widlowych moga miec takie "szostki"
Awatar użytkownika
maveric004
Turbo-Team
Posty: 174
Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
Imię: Rafał
lokalizacja: Nowy Dwór Mazow

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: maveric004 »

Witam tu mogę zabrać głos bo jestem mechanikiem lotniczym i oczywiście kątrowanie jest metodą lotniczą sprawiającą sporo trudności początkującym zawsze drut pęka przy ostatniej śrubie a nieraz 6 się kątruje jednym kawałkiem :D Tak jak wy macie to zadrutowane jak pęknie drut narobi kłopotów wkleje wam 2 zdjęcia jak powinno to wyglądać jak macie jeszcze nie zamontowane to poprawcie. Kątrówkę z nierdzewki mozna kupic np. w Praktikerze :D

Obrazek
Obrazek

A tu tak prosto narysowałem jak to powinno wyglądać w waszym przypadku:)
Obrazek

Pozdrawiam
Rafał
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: forti »

maveric004 pisze:Witam tu mogę zabrać głos bo jestem mechanikiem lotniczym i oczywiście kątrowanie jest metodą lotniczą sprawiającą sporo trudności początkującym zawsze drut pęka przy ostatniej śrubie a nieraz 6 się kątruje jednym kawałkiem :D Tak jak wy macie to zadrutowane jak pęknie drut narobi kłopotów wkleje wam 2 zdjęcia jak powinno to wyglądać jak macie jeszcze nie zamontowane to poprawcie. Kątrówkę z nierdzewki mozna kupic np. w Praktikerze :D

A tu tak prosto narysowałem jak to powinno wyglądać w waszym przypadku:)
Obrazek

Pozdrawiam
Rafał
Dzieki kolego jak tylko nadazy sie okazja zeby to rozebrac napewno poprawimy. :piwo:
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Wąski »

Małe odświeżenie kotleta


Nowe mocowanie ręcznego :)
Obrazek
Wąski
BSS
turboexpert.pl
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Wąski »

Co do silnika


po złożeniu pompy złożyliśmy silnik sprawdziliśmy kompresje
Wszystko grało więc wrzuciliśmy silnik do auta .
Odpaliliśmy pięknie chodził wszystko git już mieliśmy wyjechać na testy , jednak po kilku minutach zaczął klepać :(
i co się okazało jednak jak pompa padła to tłoki spotkały się z zaworami :(

meeeega dramat dla mnie ale damy rade !
właśnie czekam na części i składamy V12 będzie ogień ! (musi być )

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Wąski
BSS
turboexpert.pl
JohnyOne
User
Posty: 70
Rejestracja: 30 kwie 2012, o 23:35
Imię: Johny
lokalizacja: Klucz

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: JohnyOne »

to szkoda, a mogło byc tak pięknie , no nic trzymam kciuki . Głowa do góry i naprzód :)

Pozdrowionka
simon1989
User
Posty: 102
Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
Imię: Michał
lokalizacja: Puławy

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: simon1989 »

Nie nabijaj postow tymi rzewnymi komentarzami.
A co do tematu, to ile zaworow pogietych?
Awatar użytkownika
Wąski
Turbo-Team
Posty: 593
Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
Imię: Wąski
lokalizacja: Wrocław

Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"

Post autor: Wąski »

dzieks za dobre słowo


12 do wymiany
Wąski
BSS
turboexpert.pl
ODPOWIEDZ