Bmw e30 5.4 V12 M73B54 by Wąski and Forti "BSS"
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Miałem kiedyś głowice Alpiny z M30, tam prowadnice były zatoczone w stożek i krótsze (ale nie aż tak). Wydaje mi się, że troche za ostro podszedłeś do pracy, choć nie sądze żeby to jakoś rzutowało na prace zaworu, przecież duża część prowadnicy jest w korpusie i to ona centruje trzonek.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- User
- Posty: 102
- Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
- Imię: Michał
- lokalizacja: Puławy
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Prosze Cie.Wąski pisze:po 1-sze skąd wiesz o ile je skróciłem a po 2 masz doświadczenie z tak przerobionymi dolotami? miałeś gdzieś w swoim aucie wiesz ile to przejechało itd ?
1. Porownujac pierwsze zdjecia nieruszanego kanalu a "gotowego" mozna zobaczyc ze przykladowa prowadnica jest skrocona od stronu flanszy co najmniej 2x grubosc zaworu czyli 14 mm, z czego wynika, ze skrociles je o okolo 30%, bo standardowe prowadnice maja 45 mm dlugosci.
2. Poczytaj o tuningu N/A.
3. Zobacz prowadnice porzadnych firm lub roznych doswiadczonych tuningowcow, wszyscy staraja sie zwezic prowadnice w czesci znajdujacej sie w kanale, zrobic stozek i czasami skrocic (niewiele). Poza tym tam i tak zawsze masz zawor, wiec scinajac prowadnice do zera, niewiele osiagnales w porownaniu jak ogromny plus dalo powiekszenie calego kanalu i tutaj mozna bylo polepszyc frezem aerodynamike przeplywu w sasiedztwie prowadnicy odpowiednio ja szlifujac.
Karolo, im dluzsza prowadnica, tym mniejsza sila poprzeczna dziala na koncach prowadnicy wiec mniej sie ona zuzywa(bo odleglosc od srodka prowadnicy do jej konca jest wyzsza ktora razem z sila powinna dac okreslony moment dzialajacy w osi prostopadlej do kierunku ruchu zaworu podczas pracy). Ogolnie im dluzsza tym lepsza(pod tym wzgledem!) do pewnego poziomu, ktory juz jest satysfakcjonujacy. Im krotsza tym lepszy flow, wiec trzeba zbalansowac zuzycie czesci z uzyskana moca.Karolo pisze:Miałem kiedyś głowice Alpiny z M30, tam prowadnice były zatoczone w stożek i krótsze (ale nie aż tak). Wydaje mi się, że troche za ostro podszedłeś do pracy, choć nie sądze żeby to jakoś rzutowało na prace zaworu, przecież duża część prowadnicy jest w korpusie i to ona centruje trzonek.
Oczywiscie my nie mamy dobrych papierow, ktore by pokazaly na konkretnym przykladzie jakie sa relacje miedzy jednym a drugim. Nawet jakby byl, to by byl tylko pewna wskazowka, bo trzeba wziac wariacje miedzy roznymi glowicami, prowadnicami i zaworami w roznych silnikach.
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Mając teraz czapkę na wierzchu można wywalić stare prowadnice i na ich podstawie po z wymiarowaniu zrobić nową książkową. Prowadnice wcale takie drogie nie są przy konkretnych remontach głowic.
-chałturnik-
-
- Turbo-Team
- Posty: 219
- Rejestracja: 21 sty 2011, o 01:43
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: Łomża
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Nie chce mi się liczyć ile waży powietrze uderzające w ten zawór przy 1 barze ale w skrócie tu lubicie przesadzać.
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
simon ma rację, zawory mogą sie ukosowac w prowadnicach co w skrajnym przypadku może doprowadzić do oderwania grzybka zaworu od trzonka, a to ze sie szybciej zuzyją prowadnice to pewne. Przeplyw sie zwiększy, ale ciezko powiedziec czy warto ryzykowac i aż tak mocno skracac, zweryfikuje to czas; oby służyło bezawaryjnie
www.turboBMW.pl
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Panowie teoretycy, proszę nie tworzyć teorii spiskowych. Miałem 3 takie silniki z takimi. prowadnicami i byly to bardzo wysilone silniki.
-
- User
- Posty: 102
- Rejestracja: 11 maja 2011, o 01:19
- Imię: Michał
- lokalizacja: Puławy
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Nie wiem co masz dokladnie na mysli piszac "bardzo wysilone silniki", ale tu tylko obroty maja na to wplyw.forti pisze:Panowie teoretycy, proszę nie tworzyć teorii spiskowych. Miałem 3 takie silniki z takimi. prowadnicami i byly to bardzo wysilone silniki.
Ja nie twierdze, ze tak sie stanie, tylko zwracam uwage na wazny aspekt i uwazam, ze w warunkach gdy budzet jest ograniczony granie o ta ilosc momentu (procentowo), sie nie oplaca biorac pod uwage jakie koszty naprawy beda gdy sie zatrze zawor, albo co gorsza zakleszczy.
Szczegolnie, ze to auto nie bedzie przeznaczone do zadnych wyscigow z surowym regulaminem technicznym, gdzie niektorzy ryzykuja gdzie sie da byle wyrwac choc 1% momentu. Taki tuning w autach ktore sie kreca po 9-10k np. w wyscigach gorskich moze sie roznie skonczyc. I tu tez chcialem powiedziec, ze moje obawy sa oparte na doswiadczeniach moich i innych na takich wlasnie wysokoobrotowych silnikach.
Wybaczcie dlugie posty, ale musze wszystko napisac zeby moc przedstawic o co mi dokladnie chodzi i skad te wnioski pochodza.
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Dobra nie ma co koledzy drążyć tematu . Mamy inne zdanie i tyle.
A prawda jest taka że jak Forti robił grube portingi to większość jeszcze robiła w gacie!
Edit:
Następnym razem za takie odzywki w stosunku do społeczności tego forum poleci warn
Karolo
A prawda jest taka że jak Forti robił grube portingi to większość jeszcze robiła w gacie!
Edit:
Następnym razem za takie odzywki w stosunku do społeczności tego forum poleci warn
Karolo
Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
bez przesadyWąski pisze:Dobra nie ma co koledzy drążyć tematu . Mamy inne zdanie i tyle.
A prawda jest taka że jak Forti robił grube portingi to większość jeszcze robiła w gacie!

swoja droga jakie przeznaczenie bedzie wozu?
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Kamil tak jak jest opisane na 1-szej stronie
Drift Car

Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
projekt strasznie się przeciąga w czasie , ciągle coś... ale jedziemy dalej
Głowice już prawie gotowe jeszcze czyszczenie i planowanie.



Głowice już prawie gotowe jeszcze czyszczenie i planowanie.



Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
no i ze względu na plany jakie mam do tego silnika
postanowiliśmy już teraz założyć Emu











Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 417
- Rejestracja: 29 paź 2009, o 16:18
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Pionki
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
Dajesz dajesz, podoba mi się ten chory projekt
Pozdrawiam i kibicuje

Pozdrawiam i kibicuje
-
- Forumowicz
- Posty: 306
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
- Imię: Paweł
- lokalizacja: Lublin
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
kiedys,kiedys dawno temu tez zeszlifowalem tak prowadnice u kolegi, tylko na jednym cylindrze.(nie chce rozwijac tematu dlaczego tylko na jednym, ale tak wyszlo) reszta zostala seria. skrocilem ja o dobre 20mm.
po 50 tys. tak przejechanych km poszla uszczelka pod glowica. mielismy okazje wtedy zerknac co sie dzieje.
Nic sie nie stalo, zawor jaki byl taki zostal, prowadnica sie nie wytlukla, zadnej roznicy. silnik krecil sie 1200obr. wiecej niz seria. wlasciciel mlodociany entuzjasta wciskania gazu i odcinki.
po zmianie uszczelki jezdzi do dzisiaj.
Nie ma to jak sie przy.... do czegos, bez pojecia o temacie. taki urok internetu.
edit mod: słownictwo !
po 50 tys. tak przejechanych km poszla uszczelka pod glowica. mielismy okazje wtedy zerknac co sie dzieje.
Nic sie nie stalo, zawor jaki byl taki zostal, prowadnica sie nie wytlukla, zadnej roznicy. silnik krecil sie 1200obr. wiecej niz seria. wlasciciel mlodociany entuzjasta wciskania gazu i odcinki.
po zmianie uszczelki jezdzi do dzisiaj.
Nie ma to jak sie przy.... do czegos, bez pojecia o temacie. taki urok internetu.
edit mod: słownictwo !
- Wąski
- Turbo-Team
- Posty: 593
- Rejestracja: 25 gru 2009, o 21:15
- Imię: Wąski
- lokalizacja: Wrocław
Re: Bmw e30 m73b54 5.4 v12 by Wąski and Forti "BSS"
corey pisze:kiedys,kiedys dawno temu tez zeszlifowalem tak prowadnice u kolegi, tylko na jednym cylindrze.(nie chce rozwijac tematu dlaczego tylko na jednym, ale tak wyszlo) reszta zostala seria. skrocilem ja o dobre 20mm.
po 50 tys. tak przejechanych km poszla uszczelka pod glowica. mielismy okazje wtedy zerknac co sie dzieje.
Nic sie nie stalo, zawor jaki byl taki zostal, prowadnica sie nie wytlukla, zadnej roznicy. silnik krecil sie 1200obr. wiecej niz seria. wlasciciel mlodociany entuzjasta wciskania gazu i odcinki.
po zmianie uszczelki jezdzi do dzisiaj.
Nie ma to jak sie przy..... do czegos, bez pojecia o temacie. taki urok internetu.
sZACUN KOLEGO

Wąski
BSS
turboexpert.pl
BSS
turboexpert.pl