M20 Twincharger

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
knap
User
Posty: 19
Rejestracja: 27 lut 2013, o 19:40
Imię: Tomasz
lokalizacja: Mysłowice

M20 Twincharger

Post autor: knap »

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy ale w E30 i silnikach M20 kocham się od dawna ;)

po wielu przejściach z e30 kupiłem 323i z 1984roku w bardzo słabym stanie technicznym i blacharskim, ale od początku wiedziałem że musi być moja :smile2:
więc zacząłem remont który trwał ponad 1,5roku i tak naprawde jeszcze go nie skończyłem.
po wyciągnięciu i rozebraniu silnika M20B23 ręce mi opadły... już wiedziałem że będzie gruba impreza.
udało mi się dostać cały silnik M20B27 więc wyremontowałem ładną hybryde M20B23/27 która ładnie sie odpycha.
podczas remontu byłem zmuszony poskładać silnik na odprężających tłokach, wklęslych jak u diesla ( wersja USA na niskooktanowe paliwo )
miałem komplet doprężających wypukłych tłoków ale mocno przytarte więc wolałem wsadzić prawie nowe odprężające.

kilka miesiecy jeździłem i docierałem myśląc co zrobić z tym odpreżonym silnikiem i wpadł pomysł na doładowanie :heh:

jestem w trakcie instalowania Eatona M62, na dniach powinien już dmuchać, zostały mi tylko szczególy ( wskaźniki doładowania, EGT, itd. )
ale zrodził mi się w głowie pomysł Twinchargera :devill2: i mam zamiar w tym roku zrobić niskobudżetowy projekt M20 Twincharger.

silniki M20 znam jak własną kieszeń, jednak z doładowaniem nigdy nie miałem styczności i mam kilka pytań.
1. jaka jest bezpieczna granica doładowania dla tych silników
2. mam stary typ komputera na 2 rzędy pinów i brak sondy lambda, czy będzie się to dało jakos ogarnąć i wystroić?
3. przy silniku zapłon i kilka innych urządzeń jest sterowany podciśnieniowo, co się będzie działo kiedy w kolektorze będzie nadciśnienie i jak serwo będzie na to reagowało.
4. czy mogę chłodnice oleju założyć przy takiej kombinacji.
i ostatnie pytanie, jest to projekt niskobudżetowy więc czy mogę zalożyć turbosprężarke z jakiejś pospolitej ciężarówki np. Liaz, Kamaz, Jelcz, itd. turbosprężarki sa potężne i do kupienia w cenie złomu.

i żeby było regulaminowo :wink2:
Model: 323i

Modyfikacje

Silnik: hybryda M20B23/B27 ( w głowicy twardsze podwójne zprężyny na zaworach i wałek B23 )

Układ dolotowy: seria M20B23

Układ wydechowy: aktualnie seria

Układ paliwowy / wtryskowy: białe wtryski z E34 w planie są dwie pompy paliwa+ swirl pot 0,7L/sekunde i 6,5bar ( wszystko już czeka w garażu )

Elektronika / wskaźniki: komputer M20B23 bez sondy lambda, odcięcie mechaniczne na aparacie zapłonowym.

Układ chłodzenia: aktualnie seria

Układ napędowy: dwa dyfry i jedna elektroszpera zakończyły żywot, spieki ceramiczne on board

Zawieszenie: MTS 60/40 gruba laga, tuleje M3 i nawiercane tarcze

BODY KIT i wnętrze: aktualnie brak wnętrza

Obrazek

Obrazek

http://img837.imageshack.us/img837/9971/dsc01297z.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: M20 Twincharger

Post autor: caserwis »

Witam. Przerabiałem temat starej wiązki dwurzędowego kompa bz lambda. Przy takiej hybrydzie lepiej wymień przednią wiązke na nowy typ z lambda i kompem na 3 rzędy pinów. Wtedy przy niskim budżecie zaoszczędzisz na ecu masterze a skoro chcesz tanio to wiele nie wydusisz. Nowa wiązka pozwoli póżniej na większe mody lepsze wtryski ecu master wydajne turbo itd.
Awatar użytkownika
knap
User
Posty: 19
Rejestracja: 27 lut 2013, o 19:40
Imię: Tomasz
lokalizacja: Mysłowice

Re: M20 Twincharger

Post autor: knap »

tego się obawialem właśnie... :sad:
zaopatrzyłem się już w całą wiązke nowszego typu z e30 320i ale w kablach to totalna noga jestem, więc przeszczep wiązki będe musiał zlecić komuś kto się zna na tym, do tego jeszcze klapkowy przepływomierz który też trzeba będzie czymś zastąpić...
nie mam zamiaru walczyć o każdego konia, auto ma być bezpieczne tak żebym się nim nie bał w polske jechać
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: M20 Twincharger

Post autor: elmo0104 »

Turbo to już jakie sobie wymyślisz. Trzeba pamiętać jednak o tym że turbosprężarki od dizli a w szczególności od tych "starszych" mają niezbyt optymistyczny stosunek AR wydechu do AR części ssącej. Taka turbina będzie późno wstawać i wcale nie będzie jakaś super bezpieczna dla silnika bo ma mały kompresor(mowa o tych zabytkach, które wymieniłeś). Do Twojego setup-u to jakieś T04E by dobre było. Mam obawy co do napędu Eatona. Ten jeden pasek klinowy może nie dać rady napędzić sprężarki.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: M20 Twincharger

Post autor: Karolo »

Nie napędzisz tego kompresora tym paskiem za długo, będzie się ślizgał niezależnie od napięcia i palił. Rozumiem, że chcesz wykorzystać koło pasowe z m20, ale jest tyle możliwości zaadoptowania koła wielorowkowego, że nie ma sensu kombinować. Ja u siebie wrzucam koło pasowe odtoczone z koła pasowego M50. Druga opcja to kółka rozrządowe np. komplet z Poloneza 2:1 tani i fajny, na początek będzie super :).
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
knap
User
Posty: 19
Rejestracja: 27 lut 2013, o 19:40
Imię: Tomasz
lokalizacja: Mysłowice

Re: M20 Twincharger

Post autor: knap »

co do paska do zobaczymy w praktyce jak to będzie działać, bo widzialem już kompressory na pojedyńczym pasku i jakoś działało.
http://www.youtube.com/watch?v=pYdTOAXPTZA" onclick="window.open(this.href);return false;
optymistycznie trzeba myśleć :wink2:
ogólnie chciał bym uzyskać taki efekt aby utrzymywać stałe ciśnienie doładowania od zera aż do odcięcia.
kompressor od samego dołu bez problemu może nabić 0,7bar ( i więcej,zależy od przekładni ) ale przy wyższych obrotach (ok.6000) już zacznie spadać do 0,4-0,5 i tu przydało by się jakieś turbo które będzie trzymało ciśnienie na wysokich obrotach, więc nie musi odrazu wstawać, nie musi być jakies super wydajne więc z jakiejś pospolitej ciężarówki powinno wystarczyć. :wink2:
w takim zestawieniu będę miał fajny silniczek bez turbodziury przy którym nie będe musiał dużo pompować żeby się dobrze bawić :heh:
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: M20 Twincharger

Post autor: elmo0104 »

Jesteś w błędzie bo właśnie taka turbina o której piszesz nie pozwoli ci się cieszyć stałym i bezpiecznym doładowaniem przy wyższych obrotach również bo albo możesz tego doładowania nie osiągnąć (jeśli turbosprężarka będzie za duża) albo przy doładowaniu 0,5 bara będzie tak rozgrzewać powietrze że ani mocy nie przybędzie ani to bezpieczne nie będzie. pierwsze lepsze nie będzie dobre, trzeba trochę przemyśleć sprawę i przejrzeć jakies projekty i zobaczyć jakie turbosprężarki stosują chłopaki i porównać to z wykresami aut. Jak chcesz od ciężarówek brać to raczej szukaj jakichś turbin ale nie rodzimej produkcji ani radzieckiej. Potrzebujesz coś z tej epoki;)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
knap
User
Posty: 19
Rejestracja: 27 lut 2013, o 19:40
Imię: Tomasz
lokalizacja: Mysłowice

Re: M20 Twincharger

Post autor: knap »

Trzeba pamiętać jednak o tym że turbosprężarki od dizli a w szczególności od tych "starszych" mają niezbyt optymistyczny stosunek AR wydechu do AR części ssącej.
mam rozumieć że musze szukać turbosprężarke z małą muszlą gorącą i wielką zminą muszle

http://autowm.pl/czesci/251_liaz-ciezar ... 251_k.html" onclick="window.open(this.href);return false;
taką używke w dobrym stanie mogę wyrwać za 400zł
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: M20 Twincharger

Post autor: elmo0104 »

Nie chodziło mi dokładnie o to. Bardziej o to że te stare konstrukcje mają wielką część gorącą w porównaniu do zimnej(jest poprostu większa od muszli kompresora) jeśli znajdziesz coś z porównywalnymi do siebie wymiarami powinno juz byc lepiej. To co pokazałes to troche za duże jest. Jak wylot spalin jest na 6 śrub to wirnik musi mieć z 75mm troche za duży do Twojego silnika. Tak czy inaczej możesz założyć co Ci sie podoba :P przynajmniej dowiedziesz czegoś - albo że to działa albo że nie działa.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
///M-TECHNIK
User
Posty: 77
Rejestracja: 28 gru 2009, o 22:35
Imię: Kamil
lokalizacja: Mazowsze

Re: M20 Twincharger

Post autor: ///M-TECHNIK »

Szukaj z ciężarówek/maszyn roboczych z silnikami o pojemności od 5 do 7 litrów (takie powinny pasować, ale też nie na 100%) - turbosprężarki z 12 litrowych diesli (przeważnie okolice tej pojemności napędzają ciągniki siodłowe/większe ciężarówki) są lekko dwa razy za duże, z podciśnienia wyjdziesz przy 5 tyś obrotów :)
Awatar użytkownika
krzysiu134
Turbo-Team
Posty: 201
Rejestracja: 2 lut 2010, o 18:26
Imię: krzysiu
lokalizacja: z Południa

Re: M20 Twincharger

Post autor: krzysiu134 »

///M-TECHNIK pisze:Szukaj z ciężarówek/maszyn roboczych z silnikami o pojemności od 5 do 7 litrów (takie powinny pasować, ale też nie na 100%) - turbosprężarki z 12 litrowych diesli (przeważnie okolice tej pojemności napędzają ciągniki siodłowe/większe ciężarówki) są lekko dwa razy za duże, z podciśnienia wyjdziesz przy 5 tyś obrotów :)
Ja u siebie mam taką K27 i jestem zadowolony u linku ją masz http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f= ... 3&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
M52B25VT 326KM 475Nm 0,8bara
Awatar użytkownika
knap
User
Posty: 19
Rejestracja: 27 lut 2013, o 19:40
Imię: Tomasz
lokalizacja: Mysłowice

Re: M20 Twincharger

Post autor: knap »

Witam Cię kolego krzysiu134, widzę że odnalazłeś mnie też na tym forum :wink2:
Szukaj z ciężarówek/maszyn roboczych z silnikami o pojemności od 5 do 7 litrów
podpowie mi ktoś w jakich silnikach szukać?
silniki ok. 7L to autosan - jelcz, ale mówicie ze mam sobie odpuścić takie starocie...
symbol turbiny niewiele mi mówi bo w tym nie siedze, i szczerze większość ludzi którzy chandlują silnikami też nie mają katalogu z turbosprężarkami.
ale jak będe wiedział przy jakim silniku jest odpowiednia turbina dla mnie to już będe wiedział czego szukać :wink2:
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: M20 Twincharger

Post autor: elmo0104 »

Ja mogę od siebie polecić np Garrett T04E, który był ,montowany w Volvo FL6 symbolu silnika nie znam. Były tez w tych autach jakieś Holsety montowane miały oznaczenie H2A (też byłby dobry dla Ciebie). Używki nie są drogie a pewnie dadzą radę w Twoim projekcie.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
caserwis
Turbo-Team
Posty: 672
Rejestracja: 13 lut 2013, o 11:13
Imię: Wojtek
lokalizacja: Jarosław

Re: M20 Twincharger

Post autor: caserwis »

Ja stawiał bym na holseta. Można kupić w dobrym stanie za kilka stów. Jestem w trakcie budowy silnika M20B25pod HOLSET HX35 drogie ale sprawdzone ciężko zamordować.
Awatar użytkownika
knap
User
Posty: 19
Rejestracja: 27 lut 2013, o 19:40
Imię: Tomasz
lokalizacja: Mysłowice

Re: M20 Twincharger

Post autor: knap »

znalazłem w rozsądnej cenie taką sprężarke z Volvo FL6
http://eucrownparts.en.gasgoo.com/auto- ... 33163.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mój silnik da rade nakręcić tą turbine?
ODPOWIEDZ