Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: k64 »

poki co ja osobiscie nie widze roznic , niestety !

tak samo wstaje turbo w zeliwniaku jak i w baranach... (narazie przetestowane zostaly przez klientow 2 rodzaje).

Jak ktos naprawde chce byc profi i miec naprawde cos "lepszego" to TAK, ale jak ktos bedzie ladowac te 1,2 -1,4 to nie widac roznic nawet w zakresie nM od dolu do gory.

Oczywiscie wszystko zalezy od wielu czynnikow, muszla turbiny, dlugosci runnerow, ale naprawde moze inni inaczej twierdza, wykresy pokazuja prawie ze to samo.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: leo »

u mnie twoje gt35 na kolektorze od coreya wstaje dużo szybciej bo chyba z 700obr także jaj estem jednym z tych co twierdzą że mimo wsyztsko daje, teraz jest dużo lepsza reakcja na gaz i szybciej mam boosta
BMWexpert Motorsport
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: k64 »

leo pisze:u mnie twoje gt35 na kolektorze od coreya wstaje dużo szybciej bo chyba z 700obr także jaj estem jednym z tych co twierdzą że mimo wsyztsko daje, teraz jest dużo lepsza reakcja na gaz i szybciej mam boosta
to bardzo dobrze ! , noo twoja akurat TS jest wiec wiesz, na zeliwniaku wogole nie wykozystasz tego ...
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: elmo0104 »

U Leo to silnik jest 3.0 a nie jak większość 2,5-2,8 to też ma wpływ na wstawanie przecież
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: k64 »

elmo0104 pisze:U Leo to silnik jest 3.0 a nie jak większość 2,5-2,8 to też ma wpływ na wstawanie przecież
tak dlatego to napisalem co napisalem na gorze elmo, generalnie to do zeliwniaka nie ladowal nikt jeszcze gt35 1.0 ar procz leona, bo w sumie za bardzo nie chce tak latwo wejsc do e36 ...
z turbinami na twinscroolu to inna bajka oczywiscie. Ale znow ... nie kazdy wie , wieksze moce wychodzą w turbinach bez twinscroola , i wieksze moce wychodza na turbinach z kolektorami oczywiscie bez TS. Dlatego jak ktos ma zamiar ladowac turbo bez TS, to lepsza opcja jest prosty skrzynkowy kolektor anizeli TS ! :wink2:


pozdrawiam
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: szarybmw »

metan pisze:jak masz mozliwosc to spawaj to tigiem "na poduszke" bedziesz mial mniej szlifowania i zrobisz to dokladniej niz magiem
Niestety ale nie posiadam tig-a . A przydał by się i to bardzo . Spawam to migiem ale staram się nie robić pełnego przetopu więc szlifowania też nie ma za dużo .
Blacha pisze:Tak patrzę na tego zawijasa i naprawdę wielki szacunek za poświęcony czas i pracę aczkolwiek czy robienie tego od podstaw da na tyle lepsze efekty niż użycie kolektorów z M52 że warto się w to bawić. Chodzi mi o to w czym taki kolektor będzie lepszy od np tego
Obrazek
Foto z projektu Coela
Jasne że można by użyć kolektorów z m52 . Ale nie zawsze ich kształt jest odpowiedni żeby szły w tą stronę co chcesz.

Co do mojego kolektora to.
Plan jest taki aby zachować podobne odległości runerów (3w1) . 1-6 , 2-5 , 3-4 cylinder równe odległości bez TS .
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: szarybmw »

Kolektor już praktycznie gotowy , zostało jeszcze wspawać kolanko na wastegate i oddać całość do frezowania.
Taki mały zawijas wyszedł.
Obrazek
Obrazek

I przymiarka turbiny :smile:
Obrazek
Obrazek
Szary
Forumowicz
Posty: 269
Rejestracja: 25 paź 2009, o 10:41
Imię: Michał
lokalizacja: Częstochowa

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: Szary »

Fajnego masz tego holseta - będzie to masakrycznie szybko wstawać na tym kolektorze :clap:
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: szarybmw »

Dupa 12 więc myślę ze gdzieś w połowie obr. będzie wstawać . Czas pokarze zresztą .

Swoją drogą wczesniej turbinki bi-turbo wstawały już od 1.5-2 tyś i trochę mi tego brakuje .

Teraz na pewno trzeba będzie trochę dłużej czekać .
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: Blacha »

Tę rurę "zbiorczą" tuż przed flanszą masz w środku jakoś podzieloną? Pytam bo i flansza i żeliwo jest TS więc nie łatwiej było runery z poszczególnych 3 garów dociągnąć do samej flanszy ?
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: szarybmw »

To kolanko nie jest w środku podzielone , tak że kolekto jest bez TS.

Flansza była również bez TS , lecz dospawałem kawałek blachy i od strony kolektora zeszlifowałem w kształt litery "v" tak aby cieła na pół spaliny . (czy coś to da nie wiem)
Oczywiście mogłem samo żeliwo przeszlifować ale chciałem zostawić żeliwo w org. bo może kiedyś jak będzie trzeba wpadnie TS.
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: corey »

. pisze:poki co ja osobiscie nie widze roznic , niestety !

tak samo wstaje turbo w zeliwniaku jak i w baranach... (narazie przetestowane zostaly przez klientow 2 rodzaje).

Jak ktos naprawde chce byc profi i miec naprawde cos "lepszego" to TAK, ale jak ktos bedzie ladowac te 1,2 -1,4 to nie widac roznic nawet w zakresie nM od dolu do gory.

Oczywiscie wszystko zalezy od wielu czynnikow, muszla turbiny, dlugosci runnerow, ale naprawde moze inni inaczej twierdza, wykresy pokazuja prawie ze to samo.

No ja sie z tym calkowicie nie zgodze.

Rurowy kolektor wydechowy czy to TS czy SS spowoduje szybsze wstawanie turbiny i lepszy top end. Nie mowie tego na podstawie wolnych przemyslen a kilkunastu klijentow ktorzy prrzesiedli sie z zeliwniaka, widze ze leo tylko to potwierdza.

http://www.full-race.com/articles/Bseri ... riteup.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; - wiadomo ze to inny zupelnie silnik ale warto zobaczyc roznice
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: k64 »

corey pisze:
. pisze:poki co ja osobiscie nie widze roznic , niestety !

tak samo wstaje turbo w zeliwniaku jak i w baranach... (narazie przetestowane zostaly przez klientow 2 rodzaje).

Jak ktos naprawde chce byc profi i miec naprawde cos "lepszego" to TAK, ale jak ktos bedzie ladowac te 1,2 -1,4 to nie widac roznic nawet w zakresie nM od dolu do gory.

Oczywiscie wszystko zalezy od wielu czynnikow, muszla turbiny, dlugosci runnerow, ale naprawde moze inni inaczej twierdza, wykresy pokazuja prawie ze to samo.

No ja sie z tym calkowicie nie zgodze.

Rurowy kolektor wydechowy czy to TS czy SS spowoduje szybsze wstawanie turbiny i lepszy top end. Nie mowie tego na podstawie wolnych przemyslen a kilkunastu klijentow ktorzy prrzesiedli sie z zeliwniaka, widze ze leo tylko to potwierdza.

http://www.full-race.com/articles/Bseri ... riteup.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; - wiadomo ze to inny zupelnie silnik ale warto zobaczyc roznice
wiesz co, ja juz mam dystans do "matematyki" i algorytmów sieciowych :heh: , bo internet i "fachowcy" czasem robia wode z mózgu tylko po to zeby cos sprzedac (nie bije do ciebie).

masz prawo miec odmienne zdanie i ocene - szanuje to .
wkleje jak skoncze , pokaze ci logi niebawem na 1 barze pomiedzy kolektorem rurowym na TS 3-1 3-1 a zeliwniakiem na 0,9 bara, moce prawie te same, roznica siega paru KM. (zmieniony został dolot niestety wiec w 100% test nie bedzie idealny) - na przykladzie 2,5L m50b25 vanos gt3035 z naszej oferty.

Co do Twinscroola to masz racje i z tym sie zgodze.
W wiekszych mocach ( i muszlach) i muszli na TS tak jak pisalem wyzej (na przykladzie leona) jest to oczywiste ze wstanie lepiej (bo zeliwniak jest uniwersalny i niestety nie byl robiony z myślą o TS, ma dzialac i tu i tu) i ma byc jak najbardziej uniwersalnych zeby trafic do jak najwiekszego gronta potencjalnych klientow.

Natomist w przypadku turbiny bez TS dla standardowych uzytkownikow gdzie rowniez liczą sie koszta (a gdzie sie nie licza) , a roznice w mocy nie idą jakos w parze z wydaniem 600zl + wiecej za kolektor - choc wiem ze to i tak smieszna kwota za robote kolektora (spawanie , prad, gaz, roboczogodziny i materiał) , to przyznac nalezy ze jednak zeliwniak jest mocny, nic sie z nim nie dzieje i robi robote - na dzien dzisiejszy decyzja pada na zeliwnika w wiekszosci przypadkow do mocy 400-500KM , gdzie liczy sie rowniez gwarancja i zadowolenie klienta, ktory nie zawsze ma ochote spawac pekajace runery.

Top End najlepszy jest w turbinie bez TS , i kolektorze 6-1 .
Powoli sie zabieram za kolektor do siebie, wlasnie taki 6-1 , bedziemy miec rowniez wglad przy 1,2 bara jak to sie zmieni, a teraz mialem na TS kolektor przygotowany.

dobra koniec wywodow, pozdrawiam ..
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: szarybmw »

Żeby nie było że temat umarł .
Foty nowo poskładanego silnika pod siebie odpręzony pod turbo po pełnym remoncie . :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Reszta foto relacji już niebawem ;)


Widzę że wszystkie moje stare zdjęcia poszły się je.... . Trzeba będzie chyba założyć nowy temat :smile2:
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: Karolo »

Fajne, te tłoki to sfrezowane B25?
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
ODPOWIEDZ