
E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
-
- Forumowicz
- Posty: 569
- Rejestracja: 26 gru 2013, o 09:55
- Imię: Karol
- lokalizacja: Podlasie
Re: E46 M54 + turbonetic by Leo STAGE 2
nie chcialbym stanac z toba na swiatlach ;p nawet crxem, strasznie niepozorna, zeby nie ten hebel to juz w ogole 

- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + turbonetic by Leo STAGE 2
Z nowości na pokład wpadła szpera 25% zrobiona z dyfra pochodzacego z e46 automat o przełożeniu 3,38
Szpera ta oparta jest na ori wkładzie jak np w e36.
Została w pełnie zregerowana na nowych płytkach, dyfer sypiaskowany i odmalowany, wbite nowe uszczelniacze i łożyska.
Wszystko zrobione z ręką na sercu bez zbędnych kolorków i kwiatuszków ale za to z pełnym profesjonalizmem jeśli chodzi o zaplecze techniczne.
Szpera idealnie spina, dyfer nie huczy i nie hałasuje co dla mnie było istotne.
Chciałem bardzo podziękować koledze Karolo za zrobienie mi tej szpery bo nie ukrywam że długi dyfer bez szpery był moją kulą u nogi.
Chłop ogarnia temat jak mało kto, pytałem wiele osób które podobno to robią i każdy mi mówił że może halasować i wydawać dziwne dźwięki.
U mnie jest cisza jak makiem zasiał
Jeszcze raz wielkie dzięki
I jedno zdjęcie chwile przed montażem

Szpera ta oparta jest na ori wkładzie jak np w e36.
Została w pełnie zregerowana na nowych płytkach, dyfer sypiaskowany i odmalowany, wbite nowe uszczelniacze i łożyska.
Wszystko zrobione z ręką na sercu bez zbędnych kolorków i kwiatuszków ale za to z pełnym profesjonalizmem jeśli chodzi o zaplecze techniczne.
Szpera idealnie spina, dyfer nie huczy i nie hałasuje co dla mnie było istotne.
Chciałem bardzo podziękować koledze Karolo za zrobienie mi tej szpery bo nie ukrywam że długi dyfer bez szpery był moją kulą u nogi.
Chłop ogarnia temat jak mało kto, pytałem wiele osób które podobno to robią i każdy mi mówił że może halasować i wydawać dziwne dźwięki.
U mnie jest cisza jak makiem zasiał

Jeszcze raz wielkie dzięki

I jedno zdjęcie chwile przed montażem
BMWexpert Motorsport
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + turbonetic by Leo STAGE 2 szpera onboard
Tak więc stało się i lecimy na Stage 3
Turbonetic powiedział że nie będzie więcej z nami współpracował i rozpadła się kuleczka a uszczleniacz puścił olej
Długo nie płakałem bo po rozmowie z Karolo i Filipem decyzja zapadła dość szybko że kupujemy znów coś czego mało
Wybór padł na Borg Warer`a model s200sx na ślizgach A/R wydechu 0,83 z tego co się orientowałem kładzie na glebę garretta na kulce ale jak będzie zobaczymy.
Jakiś czas lezały już u nie na półce panewki King Racing (ACL niestety już niedostępny) więc przy okazji też wjechały bo jak bardziej obeznani w temacie wiedzą m54 (jak i s54 i s85) cierpi na słabe panewki które okręcają się jak kołowrotki (mam przynajmniej kilka motorów z taką dolegliwością na firmie) poprzednie sputtery były w idealnym stanie no ale jak już kupiłem to i założyć by wypadało
. Razem z panewkami wjechała nowa miska z nowym spływem
Jedyne co to trzeba było przerobić muszle wydechową pod v-and 3 calowy co też zostało już ogarnięte, kolektor już przespawany jutro skłądamy owijamy jeszcze jedny bandażem i wjeżdżamy do budy









Turbonetic powiedział że nie będzie więcej z nami współpracował i rozpadła się kuleczka a uszczleniacz puścił olej

Długo nie płakałem bo po rozmowie z Karolo i Filipem decyzja zapadła dość szybko że kupujemy znów coś czego mało

Wybór padł na Borg Warer`a model s200sx na ślizgach A/R wydechu 0,83 z tego co się orientowałem kładzie na glebę garretta na kulce ale jak będzie zobaczymy.
Jakiś czas lezały już u nie na półce panewki King Racing (ACL niestety już niedostępny) więc przy okazji też wjechały bo jak bardziej obeznani w temacie wiedzą m54 (jak i s54 i s85) cierpi na słabe panewki które okręcają się jak kołowrotki (mam przynajmniej kilka motorów z taką dolegliwością na firmie) poprzednie sputtery były w idealnym stanie no ale jak już kupiłem to i założyć by wypadało

Jedyne co to trzeba było przerobić muszle wydechową pod v-and 3 calowy co też zostało już ogarnięte, kolektor już przespawany jutro skłądamy owijamy jeszcze jedny bandażem i wjeżdżamy do budy

BMWexpert Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress
fajne, szkoda tylko ze ssania maja takie male, uwazaj na: "Maks. cisnienie oleju na rozgrzanym: 5 bar " bo pozniej znow turbo powie dosc.
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress
Takie ciśnienie to chyba na spieprzonym zaworze w pompie
s300sx mają większe a s400sx jeszcze większe ssania ale to jest tak policzone żeby nie było laga a swoje nadmuchało, BW nie zaleca nawet zmiany muszli a w serii s200sx są 4 rodzaje turbin i kazda rozni sie ar wydechu i wielkością wirników
ps. wieksze ssanie wiekszy lag a nie kazdemu zalezy na booscie przy odcince
s300sx mają większe a s400sx jeszcze większe ssania ale to jest tak policzone żeby nie było laga a swoje nadmuchało, BW nie zaleca nawet zmiany muszli a w serii s200sx są 4 rodzaje turbin i kazda rozni sie ar wydechu i wielkością wirników
ps. wieksze ssanie wiekszy lag a nie kazdemu zalezy na booscie przy odcince

BMWexpert Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress
ja pisze o samej muszli ssania, tutaj lag nie ma nic do tego.leo pisze:Takie ciśnienie to chyba na spieprzonym zaworze w pompie
s300sx mają większe a s400sx jeszcze większe ssania ale to jest tak policzone żeby nie było laga a swoje nadmuchało, BW nie zaleca nawet zmiany muszli a w serii s200sx są 4 rodzaje turbin i kazda rozni sie ar wydechu i wielkością wirników
ps. wieksze ssanie wiekszy lag a nie kazdemu zalezy na booscie przy odcince
a jakie cisnienie oleju ma m54 na pelnym ogniu?
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress
tylko co każde inne bmw 
ksiazkowo na wolnych wiecej jak 0,5 bara a max ok 4 bar
WIększy wirnik na ssaniu = większy lag

ksiazkowo na wolnych wiecej jak 0,5 bara a max ok 4 bar
WIększy wirnik na ssaniu = większy lag
BMWexpert Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress
nie pisze o wirniku (choc wydechowy odpowiada za laga w wielkim stopniu (wielkosc, waga) rowniez )) tylko ssaniu Adam. SAM WLOT do wirnika muszli. Wiekszosc turbin do sportu maja ssanie 4 calowe mimo ze wirniki np 50/70 z pewnych wzgledow. mniejsza z tym. To bedziesz miec dobre na miasto, jak szpera?leo pisze:tylko co każde inne bmw
ksiazkowo na wolnych wiecej jak 0,5 bara a max ok 4 bar
Kamilu co ty piszesz jak wirnik ssący nie ma nic do laga?![]()
![]()
mam znajomego ktory bral ostatnio jakies pierdoly , buduja r32 na borgwarnerze w mk1 tylko model na 900HP , tez jakos w 3 tys pln sie zmiescil ale ver na kulkach cos tam przez znajomego z usa - zobaczymy jak to wstanie
u mnie walilo pod 4,5 bara na max, a wolne to jak wolne .
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress
Nie ma raczej sensu dywagować na sucho nad przewagą danych rozwiązań bez wcześniejszego sprawdzenia. W tym przypadku sytuacja jest o tyle ciekawa, że jest wykres z poprzedniej (skądinąd kozackiej markowej turbiny na kulce) i zapewne pojawi się takowy z Borg-a. Borg słynie z niesamowicie spasowanego względem siebie doboru komponentów - w USA są bardzo chwalone. Wybór turbiny dla przeciętnego użytkownika jest naprawdę ogromny i dysponując kwotą ~ 2k naprawdę można kupić porządną rzecz lub ją stworzyć (np. coś na zasadzie mojego HX40, którego zmodziłem i polecam bo warto). Nie można się ograniczać tylko z wyborami do określonej grupy sprężarek danego producenta. Różnorodność na forum ostatnim czasy baaardzo wzrosła.Rosnąć będzie także doświadczenie oraz wiedza każdego z nas. Osobiście sprawdziłem też to i owo na sobie i wiem, że eksperymentowanie przynosi wymierne korzyści. Tymczasem prosiłbym o wstrzymanie się z rozmowami dotyczącymi przewagi tego nad tym i pochodnych. Autor ogarnie, wstawi wykres co pewnie nastąpi szybko i pociągniemy dalej z nowymi wnioskami.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress
Jako że ja lubie eksperymenty czego przykladem jest sam projekt m54 turbo to pewnie na jednym borg warnerze sie nie skonczy 
POskładam wystroimy i shamujemy maszynę na hamowni maha żeby wynik był jak najlepszym odzwierciedleniem tego co tam siedzi.
Dla mnie auto ma być mocnym uliczniakiem, nie walcze o każdy koń i nie bawi mnie boost przy 5 tys który trwa 2 sekundy....
To jak turbo będzie wstawać jest dla mnie największą zagadką bo będzie to już 3 turbo na tym samym kolektorze i będę mógł co nieco powiedzieć jak to się przekłada na asfalt.
Szpera zajebista sprawa dzięki Karolo, cieszy michę niesamowicie
Na szczęście nie trzeba było spawać dyfra żeby móc przenieść moc na asfalt


POskładam wystroimy i shamujemy maszynę na hamowni maha żeby wynik był jak najlepszym odzwierciedleniem tego co tam siedzi.
Dla mnie auto ma być mocnym uliczniakiem, nie walcze o każdy koń i nie bawi mnie boost przy 5 tys który trwa 2 sekundy....
To jak turbo będzie wstawać jest dla mnie największą zagadką bo będzie to już 3 turbo na tym samym kolektorze i będę mógł co nieco powiedzieć jak to się przekłada na asfalt.
Szpera zajebista sprawa dzięki Karolo, cieszy michę niesamowicie

Na szczęście nie trzeba było spawać dyfra żeby móc przenieść moc na asfalt


BMWexpert Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress
leco ciagle bijesz do mojego projektu , pelny boost 1,58 jest przy 4400 (tak miedzy nami) swoje sie dowiedzialem i osiagnalem swoje 1000nM , obojetnie ile by nie trwal przeciag - srasz w majtki- a tez lubie szybkie turbo z brakiem lagu . kazdego rodzaju moc jest przyjemna byle jest jej przyzwoicie duzo , kazdy ma inne priorytety.Karolo pisze:Nie ma raczej sensu dywagować na sucho nad przewagą danych rozwiązań bez wcześniejszego sprawdzenia. W tym przypadku sytuacja jest o tyle ciekawa, że jest wykres z poprzedniej (skądinąd kozackiej markowej turbiny na kulce) i zapewne pojawi się takowy z Borg-a. Borg słynie z niesamowicie spasowanego względem siebie doboru komponentów - w USA są bardzo chwalone. Wybór turbiny dla przeciętnego użytkownika jest naprawdę ogromny i dysponując kwotą ~ 2k naprawdę można kupić porządną rzecz lub ją stworzyć (np. coś na zasadzie mojego HX40, którego zmodziłem i polecam bo warto). Nie można się ograniczać tylko z wyborami do określonej grupy sprężarek danego producenta. Różnorodność na forum ostatnim czasy baaardzo wzrosła.Rosnąć będzie także doświadczenie oraz wiedza każdego z nas. Osobiście sprawdziłem też to i owo na sobie i wiem, że eksperymentowanie przynosi wymierne korzyści. Tymczasem prosiłbym o wstrzymanie się z rozmowami dotyczącymi przewagi tego nad tym i pochodnych. Autor ogarnie, wstawi wykres co pewnie nastąpi szybko i pociągniemy dalej z nowymi wnioskami.
karol
po to jest forum zeby dyskutowac , zaden z gory nie zaklada przeciez ze cos jest lepsze czy gorsze w twoim temacie wiec nie zabraniaj dyskusji bo jest na temat. Niedlugo bedzie tak ze nie bedzie mozna nic napisac bo przeciez wszystko wyjdzie jak bedzie skonczone - forum ? Kazde nowe rozwiazanie cieszy bo mozna sie cos dowiedziec, borgwarner jest niestety nie zbyt chwalony (przynajmniej kilka lat temu) w polsce z racji tego ze fabryka w Jesionce wypuscila troche tego i wiesz raz cos zwala i koniec / w usa jak w innych krajach jedni chwala to jedni to ... ale nie tyle jeszzcze popsujemy sprzetu dla doswiadczenia.

czekam na mocny nM od dolu i 600KM
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress
Ja nie bije do twojego proojektu Kamilu do czego innego służy mój samochód a do czego innego twój 
Mój zjada sporo kilometrów i musi być pierwsze co to bezawaryjny a dwa dawać radosć z jazdy na codzień.
Wiesz nie chce być niemiły ale w większości twojego tematu ostatnio są same tajemnice, ukryte mody itd więc nie pisz że forum jest po to że można się czegoś wartościowego dowiedzieć
ps. nigdy nie liczyłem na 500km (nie wpsominając o 600)

Mój zjada sporo kilometrów i musi być pierwsze co to bezawaryjny a dwa dawać radosć z jazdy na codzień.
Wiesz nie chce być niemiły ale w większości twojego tematu ostatnio są same tajemnice, ukryte mody itd więc nie pisz że forum jest po to że można się czegoś wartościowego dowiedzieć

ps. nigdy nie liczyłem na 500km (nie wpsominając o 600)

BMWexpert Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress
moj temat ciagnie sie juz zbyt dlugo. jakie tam tajemnice. wszystko jest opisane. ma byc na maks a jak dupnie to bedziemy wiedziec gdzie jest limit hehe. ja ci zycze 601:)leo pisze:Ja nie bije do twojego proojektu Kamilu do czego innego służy mój samochód a do czego innego twój
Mój zjada sporo kilometrów i musi być pierwsze co to bezawaryjny a dwa dawać radosć z jazdy na codzień.
Wiesz nie chce być niemiły ale w większości twojego tematu ostatnio są same tajemnice, ukryte mody itd więc nie pisz że można się coś dowiedzieć
ps. nigdy nie liczyłem na 500km (nie wpsominając o 600)
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo stage3 in progress
601 to może w kolejnym projekcie ale nie tutaj, na prawdę nie zalezy mi na super mocach Power Rangers
To nie jest samochód do tego, traktuje go w całości jak wizytówkę mojej firmy i tyle
Ide spać jutro jezdziemy z tematem dalej, dobrze że pogoda sprzyja budowie


Ide spać jutro jezdziemy z tematem dalej, dobrze że pogoda sprzyja budowie

BMWexpert Motorsport