BMW E30 M50 turbo Marek_W

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Dzisiaj coś tam poskładałem :)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


teraz pytanie do tych co się znają
po książkowym dociągnięciu głowicy ktoś z was sprawdzał dynamometrem jakim momentem są dociągnięte ?? śruby stardardowe m10 goetze, interesuje mnie ile wytrzymają

kolejne pytanie
pierwszy raz w życiu ustawiałem rozrząd w m50 i po ustawieniu wyszło ze w momencie kiedy koło pasowe przednie jest na znaku to 1 i 6 cylinder są na samej górze oraz te kwadraciki na końcu wałków, te na które zakłada się blokady ustawiają sie równo, poziomo do glowicy i są ustawione płaszczyzną z dwoma małymi dziurkami w górę, czy to dobrze ??
po kilku obrotach silnikiem nic ze sobą nie koliduje :)
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: k64 »

dobrze to masz. seryjne sruby ostatnio mi szczelily przy 100nm jakos tak.
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Pat-325 »

ja skręcałem na 95nm i było elegancko. jedna próbowała płynąć to z nią było ostrożnie.
rozrząd jak najbardziej w porządku ;)
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Karolo »

Śruby Reinza dokręciłem na 105 nm i to był max, więcej bym nie robił na m10 bo ukręci gwint.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Ja dokrecilem później wszystkie na 95nm i wydawało się że to wlasnie ich max
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Grzesi(E30)k »

Czemu masz tą blachę pod wałem? Ona przecież jest zamontowana na stale do miski w e34.


U mnie 95Nm doszło równiutko i na lajcie, Z tym że otwory wydmuchane, wychuchane ,a śruby nowe Reinza
-chałturnik-
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Właśnie dziwna akcja jest u mnie z tą blachą bo mam ją osobno przykręcaną do bloku, a w misce nie mam jej wcale.
Ogólnie miskę wyjąłem z e34 i nie miała tej blachy.
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Karolo »

Jak nie masz w misce, tzn. że ktoś ją odnitował :) Bo w przedniej misce E34 jest z nią zintegrowana. Niemniej jednak ta przykręcona z e36 spełni swoje zadanie równie dobrze.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

To teraz pewnie sie ośmieszę na maxa ale po prostu nie znam odpowiedz.....


czy w moim silniku ( już doładowanym) muszę zostawić silniczek krokowy czy da sie do wywalić z układu i jakoś oszukać kompa ?
całość będzie strojone ecu masterem det III z 2.5b map sensorem

czy można wywalić sonde lambda czy jest konieczna ? plusy i minusy pozbycia się jej ??

czy można całkowicie usunąć przepływkę ? również chciałbym poznać plusy i minusy takiej operacji

z góry dziękuję za odpowiedzi :)
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Michał_Małecki »

Silniczek krokowy zostaw. Sondy nie musisz montować w ogóle, a czy z przepływki będziesz korzystał, to już zależy od sposobu strojenia Ecumasterem.
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

Powoli prace idą do przodu, dzisiaj komora wymalowana w podkład, jutro baza
przy okazji pasowanie intercoolera + jakieś tam mocowanie do niego i juz wiem że będzie ciężko z lampami oraz chłodnicą oleju.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


pytanie do tych co sie znają....

po wsadzeniu silnika czeka mnie docieranie i nie wiem co zrobić z wydechem..
czy na czas docierania wyspawać jakiś wydech na "sztukę" żeby tylko przelatać te 1000-1500km
czy mogę wymodzić od razu kolektor z turbiną i puścić wydech przez turbo, a samą zimą stronę w atmosferę, turbina może ulec uszkodzeniu w ten sposób ? oczywiście podepnę smarowanie itp
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Grzesi(E30)k »

Za DP zrób łączenie, a reszta na gotowca i zmienisz tylko 1sza sekcje po założeniu turbo
-chałturnik-
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Marek_W »

w sumie tez tak można
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: Miś »

Polecam dotrzeć na wolnossącym, będziesz mógł spokojnie ułożyć silnik (np. pierścienie wciskając do spodu, żeby dostały ciśnienie) bez strachu, że wejdziesz w boost, że będzie zły AFR i zapłon. :wink2:
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW E30 M50 turbo Marek_W

Post autor: elmo0104 »

Ja u siebie dorobiłem zaślepkę zamiast rdzenia turbiny w muszlę wydehową i tak oto pozbyłem się problemu z dorabianiem jakichś niepotrzebnych sekcji wydechu. Zerknij w mój temat. Jak nie podłączysz sprężarki do kolektora to przy pierwszym bucie rozerwie wirnik bo kręcił się będzie bez obciążenia.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
ODPOWIEDZ