Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Pat-325
Turbo-Team
Posty: 473
Rejestracja: 5 lis 2010, o 09:49
Imię: Pat
lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kontakt:

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: Pat-325 »

Serkowy kolektor jeździ teraz u mnie. Przeładowania pojawiały się przy 0,5b, najpierw wchodziło 0,7b opadające.
Jednak jak się okazało, nie za sprawą samego kolektora a przycinającego się wastegate'a 44mm. Obecnie na 0,9b nie ma tego problemu, tyle że GT35 zachowuje się delikatniej niż HX35.

Kiedyś gość, który spawa kolektory zawodowo, powiedział mi że strasznie go denerwuje że z turbo to nawet najgorsze gówno dobrze działa ;)
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: k64 »

Pat-325 pisze:Serkowy kolektor jeździ teraz u mnie. Przeładowania pojawiały się przy 0,5b, najpierw wchodziło 0,7b opadające.
Jednak jak się okazało, nie za sprawą samego kolektora a przycinającego się wastegate'a 44mm. Obecnie na 0,9b nie ma tego problemu, tyle że GT35 zachowuje się delikatniej niż HX35.

Kiedyś gość, który spawa kolektory zawodowo, powiedział mi że strasznie go denerwuje że z turbo to nawet najgorsze gówno dobrze działa ;)
dokladnei tak jest, czasem te najbardziej dupiate kolektory PROSTE lepiej chodza niz zawijane barany bananowe,
Awatar użytkownika
g-rad
Turbo-Team
Posty: 733
Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
Imię: Radek
lokalizacja: KO02MC
Lokalizacja: Warszawa

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: g-rad »

to jest dobry patent i siedział kiedyś w moim e36, a to za sprawą jendrka-e30 he he :) później kolektor miał serek, potem miał perlik, dalej nie mam pojęcia.
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: szarybmw »

Trochę się zmartwiłem tym co piszecie ale czas pokaże jak to będzie . Jak będzie lipnie to wstawię WG60 i powinno być już ok.

Dzisiaj przeszedł czas na odpalenie auta ale pojawił się pierwszy problem. Mianowicie przekręcam kluczyk i słyszę że pompa się nie włącza , więc szybka podmina przekaźnika i dalej nic. Przekaźnik na bok i na krótko pompa działa , kręcę silnikiem i nic , listwa do góry i z wtrysków nie leci paliwo , sprawdzam iskrę też nie ma.

Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy. Dodam tylko że na tej wiązce z tym kompem auto wcześniej odpalało normalnie. więc ews raczej nie ma. Komp to bosch NV 402.

Możliwe że to komp czy coś innego ??
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: Marek_W »

jeśli nie ma iskry i paliwa to by wskazywało na coś z ews-em

ps: silnik z vanosem, a odpalasz go na sterowniku bez vanosa ??
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: szarybmw »

Marek_W pisze:jeśli nie ma iskry i paliwa to by wskazywało na coś z ews-em

ps: silnik z vanosem, a odpalasz go na sterowniku bez vanosa ??
:heh: To tylko pokrywa jest z vanosa a wszystkie graty są z NV czyli wałki czujniki komp itd.

Stary silnik był odpalany na tej wiązce i kompie i odpalił bez problemów . więc ews-a raczej nie ma.
Foto kompa .
Obrazek
Marek_W
Turbo-Team
Posty: 177
Rejestracja: 6 lis 2013, o 21:54
Imię: Marek
lokalizacja: Ząbkowice

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: Marek_W »

masa na listwę podana ? i masa na cewki ?
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: szarybmw »

Masa jest sprawdzałem .
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: leo »

cz. wału?
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: szarybmw »

Nie sprawdzałem jeszcze ,Ale czy czujnik wału odpowiedzialny byłby za pompę paliwa ?
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: Miś »

szarybmw pisze:Nie sprawdzałem jeszcze ,Ale czy czujnik wału odpowiedzialny byłby za pompę paliwa ?
Przy uszkodzonym CPW przekręcając zapłon (jeśli wcześniej był zgaszony dłuższą chwilę) pompa pracowałaby kilka sekund.
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: k64 »

Miś pisze:
szarybmw pisze:Nie sprawdzałem jeszcze ,Ale czy czujnik wału odpowiedzialny byłby za pompę paliwa ?
Przy uszkodzonym CPW przekręcając zapłon (jeśli wcześniej był zgaszony dłuższą chwilę) pompa pracowałaby kilka sekund.
Odpal auto tak: przekrec zaplon. Pod maska znajdz zieloni czarny kabelek (najgrubsY przy puszce przekaznikow) rozdziel go i dotknij do +. Rozrusznik bedzie krecic, pompa bedzie podawac paliwo i iskra sie znajdzie. Ewidentnir masz nie tegos cos z kluczykiem. Pozdro .
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: szarybmw »

Auto odpaliło , jeden pin od wtyczki z CW się wysunął.\
Teraz kolejny problem .
Auto odpala lecz pracuje nie równo niby na wszystkie cylindry lecz czuć ewidentne drgania silnika i odgłos zbliżony do v-ki . Czasami strzelił w dolot ale nie cały czas. Dodam że mam przepływkę z b20 i nie mam sondy czyżby go zalewało ? niby na wyższych odbrotach jak przytrzymam to pracuje równo .Może ktoś coś podpowie
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: Miś »

Bez sondy i tak powinien pracować normalnie i jeździć normalnie, przy uszkodzonej, podłączonej mógłby być taki efekt.
Awatar użytkownika
szarybmw
Forumowicz
Posty: 616
Rejestracja: 10 lis 2010, o 22:35
Imię: mat
lokalizacja: TSA

Re: BMW e36 320i HOLSET HX35w Stroker 2.5l (str.5)

Post autor: szarybmw »

Trochę posprawdzałem ale nic nie pomogło ,
Podmiana czujnika wału , czujnik przepustnicy TPS , odpięta przepływka , wtryski podmieniałem z b20 i b25 na obu tak samo chodzi praktycznie .
Sam juz nie wiem mogą być to cewki ? lub czujnik wałka ?

Po gwałtownym dodaniu gazu silnik szarpie , skokowo wchodzi na obroty . Troche widac to na filmie.
https://www.youtube.com/watch?v=3YYPbpj ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
ODPOWIEDZ