E34 m50b20 GT35/30 Driftcar up str.15

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10

Post autor: Blacha »

Skoro przechodziła na pojedyńczy wahacz nie lepiej zaadoptować obroconą belkę pod silnik z e30 lub e36. Masz gotowe mocowanie swożnia i zostaje ci tylko mocowanie tuleji do budy. Kiedyś na tym myślałem dość intensywnie i można jeszcze użyć ławy pod silnik z ix
SAS performance
User
Posty: 65
Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
Imię: Kamil
lokalizacja: MMZ

Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10

Post autor: SAS performance »

Problemem nie jest belka silnika, rozmawiałem dziś z Maverickiem na ten temat. Doświadczenia w dłubaniu e34 (w tak głębokim dłubaniu) nie mam. Ale fabryczna belka już ma gotowe mocowanie pod unibala na przykład.

Problem jest w samym wahaczu, a dokładniej w tym, aby jakoś rozsądnie poprowadzić równoległe z osią pojazdu ramię wahacza. Przeszkadza magiel.

Magiel nie może być zamocowany gdzie wygodniej. Chodzi o zjawisko Bump Steer, czyli o zmianę geometrii kół w funkcji ugięcia zawieszenia. Do tego dochodzą wymiary samego zawiasu, oraz maglownicy, co rzutuje na długość wahaczy oraz drążków kierowniczych, co także ma wpływ na bump steer.

Przy systemie z e34 problemu nie było, wahacze układały się w literę V, i rdążek kierowniczy miał którędy przejść, przy wahaczu L raczej będzie kolizja z maglownicą. Z kolei maglownicy nie można dać wyżej, gdyż jest silnik, niżej także nie, bo rozjedzie się geometria dynamiczna zawieszenia (niekorzystne ułożenie drążków kier względem wahaczy) oraz magiel będzie najniższym punktem karoserii. Wahaczy z kolei nie można zrobić w literę A bo ograniczy to wychylenie koła w skręcie.

Ogólnie trzeba wypracować jakiś kompromis. A będzie ciężko.
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10

Post autor: Blacha »

Niech zrobi tak jak powinno być tj w ix i np K. Kowalski w e28 tak miał że mocowanie tuleji jest z przodu auta a nie przy grodzi i wasz problem znika z tad właśnie moja propozycja wczesniej z saniami pod silnik z ix oczywiście pod dalszą przeróbkę. Jedyna rzecz jaka do mnie nie przemawia (mowa o ix) to jak wahacz jest mocowany do sanek- no ale działa jak powszechnie wiadomo.

Kowalski miał specyfikacje "Drift" ale świetnie mu to latało a na wahaczach z e46 był spory negatyw
SAS performance
User
Posty: 65
Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
Imię: Kamil
lokalizacja: MMZ

Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10

Post autor: SAS performance »

Dokładnie takie wyjście mi także przyszło do głowy :)
Awatar użytkownika
maveric004
Turbo-Team
Posty: 174
Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
Imię: Rafał
lokalizacja: Nowy Dwór Mazow

Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10

Post autor: maveric004 »

częsci z xi analizowałem i nie znalazłem tam nic do wykorzystania a po za tym elementy zamienne sporo kosztują :/
wojtekm17
Forumowicz
Posty: 467
Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
Imię: Wojtek
lokalizacja: Brok

Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10

Post autor: wojtekm17 »

Maveric004 ta gt30 co ją masz to jaki ma potencjał.Pewnie w m50 2,5 były boost od samego dołu i moze nawtet do konca.Bedziesz 2,5 u siebie wkładał?
Awatar użytkownika
maveric004
Turbo-Team
Posty: 174
Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
Imię: Rafał
lokalizacja: Nowy Dwór Mazow

Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10

Post autor: maveric004 »

wojtekm17 pisze:Maveric004 ta gt30 co ją masz to jaki ma potencjał.Pewnie w m50 2,5 były boost od samego dołu i moze nawtet do konca.Bedziesz 2,5 u siebie wkładał?
Z tego co wiem 400+ :P planuje coś zbudować na bloku m50b25 a co zobaczymy może b28/b30 :p kwestia zebrania wiedzy co potrzebne i jak z dostępnością części do budowy na razie 300 hp zupełnie wystarcza mi do napędzania tej budy :P
Awatar użytkownika
Wahoj97
User
Posty: 90
Rejestracja: 29 paź 2014, o 22:15
Imię: Mateusz
lokalizacja: Mikołów

Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10

Post autor: Wahoj97 »

Super autko, gratulacje :pasuje: Nie myślałeś nad GT28 od Kamila?? Wcześniej by wstawała chyba. Zacny wynik w końcu to 1,2bar z solidnej sprężary :devill2:
Awatar użytkownika
maveric004
Turbo-Team
Posty: 174
Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
Imię: Rafał
lokalizacja: Nowy Dwór Mazow

Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10

Post autor: maveric004 »

Wahoj97 pisze:Super autko, gratulacje :pasuje: Nie myślałeś nad GT28 od Kamila?? Wcześniej by wstawała chyba. Zacny wynik w końcu to 1,2bar z solidnej sprężary :devill2:
no myślałem ale Kamil polecił mi tą i jestem zadowolony :)
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10

Post autor: k64 »

maveric004 pisze:
Wahoj97 pisze:Super autko, gratulacje :pasuje: Nie myślałeś nad GT28 od Kamila?? Wcześniej by wstawała chyba. Zacny wynik w końcu to 1,2bar z solidnej sprężary :devill2:
no myślałem ale Kamil polecił mi tą i jestem zadowolony :)
:heh: ciesze sie. jak sie spotkamy to stawiam obiecane piwo :cool2:
lukiz3000
Nowy na forum
Posty: 5
Rejestracja: 22 lis 2012, o 15:19
Imię: Łukasz
lokalizacja: Radom

Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10

Post autor: lukiz3000 »

:eee: wow graty :) pięknie chodzi i super wygląda

autor posta otrzymał ostrzeżenie

Regulamin działu, pkt 1 dla piszących. Sugeruję się z nim zapoznać przed napisaniem kolejnego błyskotliwego posta

Admin
Awatar użytkownika
maveric004
Turbo-Team
Posty: 174
Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
Imię: Rafał
lokalizacja: Nowy Dwór Mazow

Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10

Post autor: maveric004 »

Aby nie było że cisza w projekcie ;) cały czas działania z przednim zawieszeniem i skrętem do driftu na bazie zawieszenia e36 :) wrzucę niebawem parę fotek a tymczasem filmik z imprezy WOSP auto uruchomione ok 12 godziny i zgaszone po 16 przerwy tylko na zmianę opon i ucichniecie szklanek :) silnik dzielnie znosi doładowanie aż kusi aby dać boost Up :śmiech: jak widać na filmiku na razie najsłabsze ogniwo to kierowca :śmiech: na filmiku też auto jezdzi już z maglownicą E46 !!!!

https://www.youtube.com/watch?v=YZGBUjEZGF8" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
fulltone88
Turbo-Team
Posty: 110
Rejestracja: 7 sty 2014, o 10:50
Imię: Piotrek
lokalizacja: Białystok

Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10

Post autor: fulltone88 »

czekam na foty, szczególnie maglownicy :ok:
Awatar użytkownika
maveric004
Turbo-Team
Posty: 174
Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
Imię: Rafał
lokalizacja: Nowy Dwór Mazow

Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10

Post autor: maveric004 »

będą foty całej belki e34 przerobionej pod zawias e36 i maglownice e46 :cool2:

a tak po cichu m54b30 leży i jeszcze do konca nie wiem co z nim zrobić m50b30 czy zakuć to co jest bo głowica z vanosami :devill2:
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10

Post autor: Blacha »

Magiel przed czy za belką?
Ostatnio pojawiają się projekty gdzie do e34 zakładają zawias z e36/e46 i miska tylna.
Fajnie lata :ok:
Co do szklanek to może chłodnica oleju pomoże
ODPOWIEDZ