E34 m50b20 GT35/30 Driftcar up str.15
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
Skoro przechodziła na pojedyńczy wahacz nie lepiej zaadoptować obroconą belkę pod silnik z e30 lub e36. Masz gotowe mocowanie swożnia i zostaje ci tylko mocowanie tuleji do budy. Kiedyś na tym myślałem dość intensywnie i można jeszcze użyć ławy pod silnik z ix
-
- User
- Posty: 65
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
- Imię: Kamil
- lokalizacja: MMZ
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
Problemem nie jest belka silnika, rozmawiałem dziś z Maverickiem na ten temat. Doświadczenia w dłubaniu e34 (w tak głębokim dłubaniu) nie mam. Ale fabryczna belka już ma gotowe mocowanie pod unibala na przykład.
Problem jest w samym wahaczu, a dokładniej w tym, aby jakoś rozsądnie poprowadzić równoległe z osią pojazdu ramię wahacza. Przeszkadza magiel.
Magiel nie może być zamocowany gdzie wygodniej. Chodzi o zjawisko Bump Steer, czyli o zmianę geometrii kół w funkcji ugięcia zawieszenia. Do tego dochodzą wymiary samego zawiasu, oraz maglownicy, co rzutuje na długość wahaczy oraz drążków kierowniczych, co także ma wpływ na bump steer.
Przy systemie z e34 problemu nie było, wahacze układały się w literę V, i rdążek kierowniczy miał którędy przejść, przy wahaczu L raczej będzie kolizja z maglownicą. Z kolei maglownicy nie można dać wyżej, gdyż jest silnik, niżej także nie, bo rozjedzie się geometria dynamiczna zawieszenia (niekorzystne ułożenie drążków kier względem wahaczy) oraz magiel będzie najniższym punktem karoserii. Wahaczy z kolei nie można zrobić w literę A bo ograniczy to wychylenie koła w skręcie.
Ogólnie trzeba wypracować jakiś kompromis. A będzie ciężko.
Problem jest w samym wahaczu, a dokładniej w tym, aby jakoś rozsądnie poprowadzić równoległe z osią pojazdu ramię wahacza. Przeszkadza magiel.
Magiel nie może być zamocowany gdzie wygodniej. Chodzi o zjawisko Bump Steer, czyli o zmianę geometrii kół w funkcji ugięcia zawieszenia. Do tego dochodzą wymiary samego zawiasu, oraz maglownicy, co rzutuje na długość wahaczy oraz drążków kierowniczych, co także ma wpływ na bump steer.
Przy systemie z e34 problemu nie było, wahacze układały się w literę V, i rdążek kierowniczy miał którędy przejść, przy wahaczu L raczej będzie kolizja z maglownicą. Z kolei maglownicy nie można dać wyżej, gdyż jest silnik, niżej także nie, bo rozjedzie się geometria dynamiczna zawieszenia (niekorzystne ułożenie drążków kier względem wahaczy) oraz magiel będzie najniższym punktem karoserii. Wahaczy z kolei nie można zrobić w literę A bo ograniczy to wychylenie koła w skręcie.
Ogólnie trzeba wypracować jakiś kompromis. A będzie ciężko.
-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
Niech zrobi tak jak powinno być tj w ix i np K. Kowalski w e28 tak miał że mocowanie tuleji jest z przodu auta a nie przy grodzi i wasz problem znika z tad właśnie moja propozycja wczesniej z saniami pod silnik z ix oczywiście pod dalszą przeróbkę. Jedyna rzecz jaka do mnie nie przemawia (mowa o ix) to jak wahacz jest mocowany do sanek- no ale działa jak powszechnie wiadomo.
Kowalski miał specyfikacje "Drift" ale świetnie mu to latało a na wahaczach z e46 był spory negatyw
Kowalski miał specyfikacje "Drift" ale świetnie mu to latało a na wahaczach z e46 był spory negatyw
-
- User
- Posty: 65
- Rejestracja: 20 lut 2014, o 21:27
- Imię: Kamil
- lokalizacja: MMZ
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
Dokładnie takie wyjście mi także przyszło do głowy 

- maveric004
- Turbo-Team
- Posty: 174
- Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Nowy Dwór Mazow
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
częsci z xi analizowałem i nie znalazłem tam nic do wykorzystania a po za tym elementy zamienne sporo kosztują :/
-
- Forumowicz
- Posty: 467
- Rejestracja: 28 wrz 2010, o 23:02
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Brok
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
Maveric004 ta gt30 co ją masz to jaki ma potencjał.Pewnie w m50 2,5 były boost od samego dołu i moze nawtet do konca.Bedziesz 2,5 u siebie wkładał?
- maveric004
- Turbo-Team
- Posty: 174
- Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Nowy Dwór Mazow
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
Z tego co wiem 400+ :P planuje coś zbudować na bloku m50b25 a co zobaczymy może b28/b30 :p kwestia zebrania wiedzy co potrzebne i jak z dostępnością części do budowy na razie 300 hp zupełnie wystarcza mi do napędzania tej budy :Pwojtekm17 pisze:Maveric004 ta gt30 co ją masz to jaki ma potencjał.Pewnie w m50 2,5 były boost od samego dołu i moze nawtet do konca.Bedziesz 2,5 u siebie wkładał?
- Wahoj97
- User
- Posty: 90
- Rejestracja: 29 paź 2014, o 22:15
- Imię: Mateusz
- lokalizacja: Mikołów
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
Super autko, gratulacje
Nie myślałeś nad GT28 od Kamila?? Wcześniej by wstawała chyba. Zacny wynik w końcu to 1,2bar z solidnej sprężary 


- maveric004
- Turbo-Team
- Posty: 174
- Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Nowy Dwór Mazow
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
no myślałem ale Kamil polecił mi tą i jestem zadowolonyWahoj97 pisze:Super autko, gratulacjeNie myślałeś nad GT28 od Kamila?? Wcześniej by wstawała chyba. Zacny wynik w końcu to 1,2bar z solidnej sprężary

-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
maveric004 pisze:no myślałem ale Kamil polecił mi tą i jestem zadowolonyWahoj97 pisze:Super autko, gratulacjeNie myślałeś nad GT28 od Kamila?? Wcześniej by wstawała chyba. Zacny wynik w końcu to 1,2bar z solidnej sprężary


-
- Nowy na forum
- Posty: 5
- Rejestracja: 22 lis 2012, o 15:19
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: Radom
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10


autor posta otrzymał ostrzeżenie
Regulamin działu, pkt 1 dla piszących. Sugeruję się z nim zapoznać przed napisaniem kolejnego błyskotliwego posta
Admin
- maveric004
- Turbo-Team
- Posty: 174
- Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Nowy Dwór Mazow
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
Aby nie było że cisza w projekcie
cały czas działania z przednim zawieszeniem i skrętem do driftu na bazie zawieszenia e36
wrzucę niebawem parę fotek a tymczasem filmik z imprezy WOSP auto uruchomione ok 12 godziny i zgaszone po 16 przerwy tylko na zmianę opon i ucichniecie szklanek
silnik dzielnie znosi doładowanie aż kusi aby dać boost Up
jak widać na filmiku na razie najsłabsze ogniwo to kierowca
na filmiku też auto jezdzi już z maglownicą E46 !!!!
https://www.youtube.com/watch?v=YZGBUjEZGF8" onclick="window.open(this.href);return false;





https://www.youtube.com/watch?v=YZGBUjEZGF8" onclick="window.open(this.href);return false;
- fulltone88
- Turbo-Team
- Posty: 110
- Rejestracja: 7 sty 2014, o 10:50
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Białystok
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
czekam na foty, szczególnie maglownicy 

- maveric004
- Turbo-Team
- Posty: 174
- Rejestracja: 9 lis 2011, o 20:35
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Nowy Dwór Mazow
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
będą foty całej belki e34 przerobionej pod zawias e36 i maglownice e46
a tak po cichu m54b30 leży i jeszcze do konca nie wiem co z nim zrobić m50b30 czy zakuć to co jest bo głowica z vanosami

a tak po cichu m54b30 leży i jeszcze do konca nie wiem co z nim zrobić m50b30 czy zakuć to co jest bo głowica z vanosami

-
- Forumowicz
- Posty: 763
- Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
- Imię: Karol
- lokalizacja: Dolnośląskie
Re: E34 m50b20 turbo GT30 . stage II str.10
Magiel przed czy za belką?
Ostatnio pojawiają się projekty gdzie do e34 zakładają zawias z e36/e46 i miska tylna.
Fajnie lata
Co do szklanek to może chłodnica oleju pomoże
Ostatnio pojawiają się projekty gdzie do e34 zakładają zawias z e36/e46 i miska tylna.
Fajnie lata

Co do szklanek to może chłodnica oleju pomoże