wtedy kierowca wpada w ciężki szok hehekorona pisze:No z takimi hamulcami trudno ukryć przeznaczenie auta. Najbardziej lubię jak mnie wyprzedzają, a na wysokości auta po prostu wciskam gazsierRKA pisze:Własnie. w końcu cieplutko...
ile ludzi jeszcze w swoich maszynach łapie się Adamie na emblemat 316i w Twoich rejonach?
Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
- g-rad
- Turbo-Team
- Posty: 733
- Rejestracja: 6 lis 2009, o 13:05
- Imię: Radek
- lokalizacja: KO02MC
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Jeszcze większe zdziwienie motocyklistów 
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Z motocyklem miałbym ciężko, masa robi swoje
Na innym forum widziałem wybebeszone do gołej blachy E36 coupe z silnikiem M54 ważące ok 1150kg, podejrzewam że moje będzie ważyło powyżej 1300kg. Latem trochę spróbuję zejść z wagi, do tego dobre kapcie z tyłu i zobaczymy, powinno być lepiej. Trzeba by się w końcu sprawdzić na 1/4 z pomiarem czasu.
www.turboBMW.pl
- sierRKA
- Forumowicz
- Posty: 474
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
- Imię: Sławek
- lokalizacja: Grudziądz
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
jestem niezmiernie ciekawy jaki czas bedzie w zasiegu na cwiartke...
nie jestem jakims tam znawca ale wydaje mi sie, ze niskie 12-tki bez problemu na tym set-upie.
nie jestem jakims tam znawca ale wydaje mi sie, ze niskie 12-tki bez problemu na tym set-upie.
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
-
M-Technic
- User
- Posty: 82
- Rejestracja: 13 sty 2010, o 03:52
- Imię: Arek
- lokalizacja: Warszawa
- Lokalizacja: Szukam sygnału GPS
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Ponizej 13 bylby juz swietnym czasem biarac pod uwage mase i oponysierRKA pisze:jestem niezmiernie ciekawy jaki czas bedzie w zasiegu na cwiartke...
nie jestem jakims tam znawca ale wydaje mi sie, ze niskie 12-tki bez problemu na tym set-upie.
Jakby auto wybebeszyc, co nie wchodzi w gre wnioskujac po wypowiedzi Adama w watku MUSKa (te e36 z m54) i zalozyc slicki to pod 12 powinno sie udac
Choc to teoretyczne rozwazanie
Maksymalna ilośc znaków w podpisie to 50.
- Maleckis
- User
- Posty: 69
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: Poznań
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
13tka byłaby kiepskim wynikiem, jak na takie nakłady finansowe. Sto lat temu Piotrek Nowak w jego E36 M50B25 Turbo na seryjnym silniku odprężonym frezowanymi tłokami na normalnych oponach robił niskie 13tki, a na slickach wykręcił wysoką 12tkę. Ja liczę na więcej od Adama - w końcu będzie ładował z dwa baryM-Technic pisze:Ponizej 13 bylby juz swietnym czasem biarac pod uwage mase i oponysierRKA pisze:jestem niezmiernie ciekawy jaki czas bedzie w zasiegu na cwiartke...
nie jestem jakims tam znawca ale wydaje mi sie, ze niskie 12-tki bez problemu na tym set-upie.
Jakby auto wybebeszyc, co nie wchodzi w gre wnioskujac po wypowiedzi Adama w watku MUSKa (te e36 z m54) i zalozyc slicki to pod 12 powinno sie udac
Choc to teoretyczne rozwazanie
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
W aucie wylądował wczoraj tłumik wykonany przez Mario na zamówienie, wg wymiarów które mu podałem.



Radość z nowego nabytku przerwała zaliczona podczas testów awaria
Przy pełnym bucie za autem nagle pojawiła się flama dymu jakby tył auta się zapalił
Miałem poważne obawy że po zatrzymaniu się będę biegał z gaśnicą, bo nowy tłumik tak się rozgrzał że zapaliło się auto. Staję w bocznej uliczce, zasłona dymna jak ze świecy a ognia brak. Wyłączam silnik - jest OK, tylko coś przy kole przednim skwierczy. Okazało się że padła pompa oleju na powrocie z turbosprężarki, olej nie mając gdzie uciekać tryskał wokół opasek na spód auta i wydech, a część poszła do samego wydechu. Nieciekawie

Sobota, popołudnie, ludzie na wiosce idą z koszyczkami z jakimiś jajami czy coś (o co tu chodzi
) a ja leżę pod autem usmarowany olejem. Do tego wokół pusta przestrzeń a ja muszę do kibla
gorzej być nie może.


Po kilku testach dochodzę do wniosku że elektrycznie wszystko OK, ale mimo to pompa nie kręci. Na drodze rozbieram pompę na części



Okazało się że awaria była spowodowana opiłkiem metalu wielkości ziarenka piasku, który zablokował elementy widoczne na zdjęciu powyżej. Diagnoza: Podczas spawania zbiorniczka powstały wewnątrz odpryski, a jeden z nich oderwał się i zablokował pompę. Naprawa przebiegła pomyślnie, oby awarie omijały mnie szerokim łukiem, nie życzę nikomu naprawy auta w taki dzień, w takim miejscu i bez WC po 2 litrowej Pepsi



Radość z nowego nabytku przerwała zaliczona podczas testów awaria

Sobota, popołudnie, ludzie na wiosce idą z koszyczkami z jakimiś jajami czy coś (o co tu chodzi


Po kilku testach dochodzę do wniosku że elektrycznie wszystko OK, ale mimo to pompa nie kręci. Na drodze rozbieram pompę na części



Okazało się że awaria była spowodowana opiłkiem metalu wielkości ziarenka piasku, który zablokował elementy widoczne na zdjęciu powyżej. Diagnoza: Podczas spawania zbiorniczka powstały wewnątrz odpryski, a jeden z nich oderwał się i zablokował pompę. Naprawa przebiegła pomyślnie, oby awarie omijały mnie szerokim łukiem, nie życzę nikomu naprawy auta w taki dzień, w takim miejscu i bez WC po 2 litrowej Pepsi
www.turboBMW.pl
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Korona filmik z dzwiekiem auta na nowym oddechu 
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
skoro olej poszedl w wydech tzn ze turbina juz puscila na wydechu?
napewno przebral olej w zbiorniku za turbina wiec turbina nie miala droznego splywu, ciekawe czy uszczelniacze padly
to przyklad ze splyw do miski nie jest idealny tzn moze mysl bardzo dobra z pompa ale jeden strajk pompy i kapa, tak sobie mysle ze mozna zalozyc jakis alarm ukladzik na przerwanie np. pradu do pomp no ale to tylko zasilanie, samo sprawdzanie przez jakis uklad czy pompa pracuje to juz raczej ciezko by bylo .
szkoda.
czyli auto bylo juz strojone wczoraj na wieksze doladowanie?
ile chcesz ladowac? turbina chyba do 500KM starcza 
napewno przebral olej w zbiorniku za turbina wiec turbina nie miala droznego splywu, ciekawe czy uszczelniacze padly
to przyklad ze splyw do miski nie jest idealny tzn moze mysl bardzo dobra z pompa ale jeden strajk pompy i kapa, tak sobie mysle ze mozna zalozyc jakis alarm ukladzik na przerwanie np. pradu do pomp no ale to tylko zasilanie, samo sprawdzanie przez jakis uklad czy pompa pracuje to juz raczej ciezko by bylo .
szkoda.
czyli auto bylo juz strojone wczoraj na wieksze doladowanie?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Uszczelniacze igła, nic im nie jest, już sprawdzone; w przypadku awarii pompy powinno wywalić olej górną rurką odpowietrzającą na zbiorniczku, u mnie jednak była akurat zaślepiona. pisze:skoro olej poszedl w wydech tzn ze turbina juz puscila na wydechu?![]()
napewno przebral olej w zbiorniku za turbina wiec turbina nie miala droznego splywu, ciekawe czy uszczelniacze padly![]()
to przyklad ze splyw do miski nie jest idealny tzn moze mysl bardzo dobra z pompa ale jeden strajk pompy i kapa, tak sobie mysle ze mozna zalozyc jakis alarm ukladzik na przerwanie np. pradu do pomp no ale to tylko zasilanie, samo sprawdzanie przez jakis uklad czy pompa pracuje to juz raczej ciezko by bylo .
szkoda.
czyli auto bylo juz strojone wczoraj na wieksze doladowanie?ile chcesz ladowac? turbina chyba do 500KM starcza
Dźwięk z nowym tłumikiem nagram jak z Mariem rozwiążemy mały problem, ale już widać pozytywne efekty związane z luźniejszym wydechem tzn jakby szybciej ładuje i troszkę więcej bez zmiany nastawów MBC, choć może to efekty dźwiękowe działają na zmysły
www.turboBMW.pl
-
mcgiver
- Turbo-Team
- Posty: 1413
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
miałem już do czynienia z takim przypadkiem jak jeszcze jezdziłem hondą 100lat temu , opiłek zablokował pompę , co w efekcie doprowadziło do całkowitego zniszczenia wałka rozrządu na którym były zęby napedzajace długi wałek napedu pompy oleju .korona pisze:
Okazało się że awaria była spowodowana opiłkiem metalu wielkości ziarenka piasku, który zablokował elementy widoczne na zdjęciu powyżej. Diagnoza: Podczas spawania zbiorniczka powstały wewnątrz odpryski, a jeden z nich oderwał się i zablokował pompę. Naprawa przebiegła pomyślnie, oby awarie omijały mnie szerokim łukiem, nie życzę nikomu naprawy auta w taki dzień, w takim miejscu i bez WC po 2 litrowej Pepsi
miałem cały kompletny silnik na cześci z przygotowana juz oddawna głowicą , ale i tak przy okazji zrobiłem kapitalke , dzieki czemu sprężanie skoczyło z przedziału 8-10bar na 12-12,5 po remoncie i zuzycie oleju z 1l /1000km na 0,2 / 1000km
był to jeszcze poczciwy gażnikowiec 1,6litra 8v , który równiez mi dostarczał frajdy .
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
No i dorobiłem się środkowego tłumika. Na pojedynczym przelocie było dla mnie za głośno jak na auto do jazdy po mieście, mimo tego że tłumik był największy jaki wszedł i do tego podwójny wewnątrz. Środkowy tłumik także wykonał Mario.
Tak było:

A tu już z drugim tłumikiem:



Na zdjęciach wygląda że jest nisko, ale cały przedni odcinek wydechu był robiony od podstaw, wycięte każde kolano po kolei i na nowo dopasowane, czego efektem jest ok 2cm wyżej poprowadzona rura oraz zawieszony tłumik, a przy tak niskim aucie to naprawdę sporo. Do tego dospawałem "ślizgi" na końcach tłumika by w razie czego wydech nie został na progu zwalniającym czy krawężniku. Dźwięk z wydechu dużo lepszy, na wolnych obrotach chodzi cichutko (przynajmniej na zewnątrz bo w środku jest głośniej)
będę miał okazję obiecuję nagrać.
Tak było:

A tu już z drugim tłumikiem:



Na zdjęciach wygląda że jest nisko, ale cały przedni odcinek wydechu był robiony od podstaw, wycięte każde kolano po kolei i na nowo dopasowane, czego efektem jest ok 2cm wyżej poprowadzona rura oraz zawieszony tłumik, a przy tak niskim aucie to naprawdę sporo. Do tego dospawałem "ślizgi" na końcach tłumika by w razie czego wydech nie został na progu zwalniającym czy krawężniku. Dźwięk z wydechu dużo lepszy, na wolnych obrotach chodzi cichutko (przynajmniej na zewnątrz bo w środku jest głośniej)
www.turboBMW.pl
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
A powiedz czy widać tą puche jak się z boku auta patrzy? Też mam takie rozwiązanie tylko większa puszka na środku a z tyłu przerobiony seryjny tłumik, na wolnych słychać pasek wielorowkowy głośniej
Czekamy na filmik Adam:)
Czekamy na filmik Adam:)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Mała awaria zaliczona, no ale trzeba się z tym liczyć jak się mocno rzeźbi
Kolektor ssący do poprawki - nie uszkodziło go ciśnienie a podciśnienie - tak skupiłem się na tym by go nie rozerwało że zapomniałem o tym że będzie go ściskało. Brak odpowiednich wzmocnień sprawił że zmiany ciśnienia doprowadziły do pęknięcia wokół wspawanych prętów


Kolektor otworzyłem i poprawiłem konstrukcję, w końcu to prototyp
właśnie jest spawany, jutro montuję. Na szczęście demontaż i montaż trwa 1/4 tego czasu co oryginalny kolektor.
Tu już bez kolektora, widać mocowanie zbiornika wyrównawczego

Przed finalnym strojeniem wpadł jeszcze mały diwajsik, ciśnienie paliwa pójdzie lekko w górę




Auto jeździ chwilowo na 1,2bar, zdecydowanie największym minusem jest brak trakcji, szpera 25% to zdecydowanie za mało i prawdopodobnie wjedzie zaspawany most 3.15, choć na razie nie jestem przekonany jak sprawdzi się na co dzień...


Kolektor otworzyłem i poprawiłem konstrukcję, w końcu to prototyp
Tu już bez kolektora, widać mocowanie zbiornika wyrównawczego

Przed finalnym strojeniem wpadł jeszcze mały diwajsik, ciśnienie paliwa pójdzie lekko w górę




Auto jeździ chwilowo na 1,2bar, zdecydowanie największym minusem jest brak trakcji, szpera 25% to zdecydowanie za mało i prawdopodobnie wjedzie zaspawany most 3.15, choć na razie nie jestem przekonany jak sprawdzi się na co dzień...
Nic nie wisi pod autem, zrobię zdjęcia przy okazji.elmo0104 pisze:A powiedz czy widać tą puche jak się z boku auta patrzy?
www.turboBMW.pl