BMW e30 M50B32 2xVanos T 700/800 1,4 bar

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: master86 »

W sumie mógł bym pokręcić vanosem na wolnych ale wątpię żeby pomogło bo przesterowanie zwiększa w spół otwarcie, i raczej musiał bym wałek przestawić w drugą stronę ale się podepnę i sprawdzę to nic nie kosztuje, na tym podciśnieniu to nawet mi blow offa nie otwierał do końca i się trzaskał (wydawał specyficzne stuki :śmiech: ) dałem mu podkładkę pod sprężynę i na wolnych jest zamknięty, ale jak mu dam gazu to się otwiera więc jest ok (może też tak z boostu nie będzie schodził :śmiech: )
Co do zbiorniczka to musiał by być z zaworkiem żeby boostu nie trzymał, ale wątpię żeby pomogło.

Byłem dzisiaj jeszcze na wadze i...
Z nabitym bakiem, i zemną na pokładzie wyszło 1360 kg. Więc spokojnie można by liczyć że 1250 waży. (Pełne wnętrze, skórzane sportsize, szyberdach, napędy z e32, wydech 90mm na 2 tłumikach, itp)
No na szyberdachu i kilku pierdołach może by szło coś ugrać, ale to w swoim czasie. :piwo:
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: k64 »

master86 pisze:W sumie mógł bym pokręcić vanosem na wolnych ale wątpię żeby pomogło bo przesterowanie zwiększa w spół otwarcie, i raczej musiał bym wałek przestawić w drugą stronę ale się podepnę i sprawdzę to nic nie kosztuje, na tym podciśnieniu to nawet mi blow offa nie otwierał do końca i się trzaskał (wydawał specyficzne stuki :śmiech: ) dałem mu podkładkę pod sprężynę i na wolnych jest zamknięty, ale jak mu dam gazu to się otwiera więc jest ok (może też tak z boostu nie będzie schodził :śmiech: )
Co do zbiorniczka to musiał by być z zaworkiem żeby boostu nie trzymał, ale wątpię żeby pomogło.

Byłem dzisiaj jeszcze na wadze i...
Z nabitym bakiem, i zemną na pokładzie wyszło 1360 kg. Więc spokojnie można by liczyć że 1250 waży. (Pełne wnętrze, skórzane sportsize, szyberdach, napędy z e32, wydech 90mm na 2 tłumikach, itp)
No na szyberdachu i kilku pierdołach może by szło coś ugrać, ale to w swoim czasie. :piwo:
no z tym twoim tlumikiem to przegioles tak wogole. :ph34r: DUZO WYSZLO ! a nie powiedzial bym, te wagi macie tam dobre na zlomach? :wink2: a czemu by mial nie pomoc zaworek zwrotny i dodatkowy zbiorniczek? wytworzysz wiecej zapasu vacum ...
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: elmo0104 »

No tylko czy zapas tutaj uratuje sytuacje czy raczej większa wartość podcićnienia jest potrzebna. Jeśli chodzi o hamulec to możesz rozpatrzyć montaż pompy podciśnienia z dizla jakiegoś.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: Karolo »

Lub założyć hydro serwo z E32 740/750i z dwusekcyjną pompą wspomagania - wspaniała rzecz przeznaczona do mocnych układów 4 tłoczkowych. Jeżeli chodzi o itb. to problem z podciśnieniem jest powszechnie znany. W s50 ratowaliśmy się dorobieniem listwy podciśnienia, która była przykręcona nad listwą paliwa i połączona wężami z krućcami za każdą z 6 przepustnic. Nie jest to nadal to co na normalnym boxie i 1 przepustnicy ale stroić się da bez większych problemów. Rzuć okiem na temat Michała M. z S38B38 turbo.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: master86 »

No ale itb z s54 fabrycznie ma listwę z podciśnieniem,
Co do hydro serva, to w zasadzie pompkę już ma 2 sekcyjną (wersja z nivo) tylko co do tego bym jeszcze potrzebował? Jest aukcja na alegro z kompletem:
http://allegro.pl/swap-pompa-servo-e30- ... 59910.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale czy do szczęścia potrzeba dokładać wszystkie te elementy z aukcji? Czy wystarczy to podpiąć tak jak np pompę wspomagania? i czy by to zagrało na jednym zbiorniku wyrównawczym?

Znalazłem jeden wątek z s38, ale konkretnych informacji tam nie znalazłem, jedynie sam fakt że podciśnienie było niższe niż u mnie i był problem ze strojeniem. (chyba że coś przeoczyłem)
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: Karolo »

Żeby to chodziło jak trzeba potrzeba elementów z foto z aukcji, nigdy tego nie montowałem ale miałem możliwość jechania autem z czymś takim i działa to niczego sobie.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: elmo0104 »

U mnie tez po zmianie wałków i ustawieniu ich na troszkę większe współotwacie ciśnienie w kolektorze wrosło i silnik przestał równo pracować no ale jakaś mała korekta paliwa i już jest lepiej ale nadal jakieś wypadające zapłony są i wahania obrotów.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
Miś
Turbo-Team
Posty: 1816
Rejestracja: 28 kwie 2013, o 10:49
Imię: Michał
lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: Miś »

elmo0104 pisze:Jeśli chodzi o hamulec to możesz rozpatrzyć montaż pompy podciśnienia z dizla jakiegoś.
+1 elektryczna pompa vacuum
elmo0104 pisze:U mnie tez po zmianie wałków i ustawieniu ich na troszkę większe współotwacie ciśnienie w kolektorze wrosło i silnik przestał równo pracować no ale jakaś mała korekta paliwa i już jest lepiej ale nadal jakieś wypadające zapłony są i wahania obrotów.
Dokładnie, w moim wolnossącym, doprężonym M42 po przestawieniu wałków mam podciśnienie na jałowych 0,43-0,45 zamiast fabrycznego 0,33-0,35 na rozgrzanym silniku. Pomimo stechiometrycznego AFR objawy są jak wyżej.
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
KubaPK
Nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 16 lis 2014, o 12:45
Imię: Kuba
lokalizacja: Kraków

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: KubaPK »

Ja u siebie montowałem taki zestaw:
- pompa wspomagania 130 Bar ( standard w e32 M60)
- serwomechanizm hydrauliczny połączony z pompą hamulcową
- akumulator/ rozdzielacz ciśnienia tzw. gruszka
- zbiorniczek wyrównawczy
Ja to u siebie złożyłem wszystko na teflonie.. A co do tego zestawu z alledrogo to pół roku temu też byłem nim zainteresowany,ale pojedynczo kupiłem wszystko za 150 zł :) Jak coś pisz PW
P.s. tak to u mnie się zmieściło
Obrazek
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: leo »

Opisz projekt na forum bo wygląda ciekawie :D
BMWexpert Motorsport
KubaPK
Nowy na forum
Posty: 14
Rejestracja: 16 lis 2014, o 12:45
Imię: Kuba
lokalizacja: Kraków

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: KubaPK »

leo pisze:Opisz projekt na forum bo wygląda ciekawie :D
Jak tylko wystroję ( a dopiero się uczę), ogarnę wygląd komory silnika to wrzuce moje E32. Na razie podglądam jak dorównać tym cudeńkom na forum :)
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: master86 »

Tak i pierwsza impreza w tym roku zaliczona... Ale niestety nie do udanych, ale o tym za chwile :wink2:
Przed zawodami musiałem porobić z zawieszeniem dyfra bo targało podłogę, przy okazji doszły 2 nowe pompy paliwa o wydajności ponad 500km/szt (zamienniki bosha od .), na warsztat poszło przednie zawieszenie, Przestawiłem rozrząd o około 2.5stopni na obu wałkach (w celu poprawy podciśnienia na wolnych) i przy okazji dla pewności dociągnąłem jeszcze raz głowicę (ku mojemu zdziwieniu dość sporo śruby poszły)
Podciśnienie na wolnych z 0.25bara wskoczyło mi na 0.35 tak że z hamulcem na wolnych jest znośnie, ale jak na obrotach zamknę przepustnice to z 0.4 wskoczyło na 0,7 bara i przy nagłym hamowaniu nieraz chwyci mi koła, trochę wkurzające bo raz hamulec twardy, a za chwile robi się miękki. No nic na razie tak zostanie...

Między czasie objechała mi zębatka napędzająca pompę oleju w silniku... (ten mały wieloklin dokręcany nakrętką z lewym gwintem) Co ciekawe pompa do końca pompowała tyle że na wolnych 1 bar, a po dodaniu gazu z chodziło do 0,7bara. W porę się zorientowałem i nie narobiło to spustoszenia,(co ciekawe nakrętka nie była luźna...) No i miska w duł i wymiana trybka (na wirniku z pompy wieloklin był nienaruszony). Trybko na kleju, wieloklin też i składanie.

Po pierwszych próbach na kontroli trakcji na zwykłych prawie łysych oponach 235/45/17 nadal ciężko było się utrzymać na jednym pasie nawet na trójce... Ale do 100 dało się osiągnąć niecałe 5 sec. Ale po założeniu semi slików z 2 pasażerami do setki miałem 3.7sec, a do 200 10s... Gdzie wcześniej na tych samych oponach miałem do 100 4.7s, a 200 było po 12sec (bez pasażerów) . Zmiany jakie zaszły od tamtej pory to: cofnięcie silnika 16cm, wymiana sprężyn i amortyzatorów (seria zastąpiona utwardzonymi bilstainami b8, jedzie się prawie jak gokartem...), do tego przerobione zawieszenie gwintowane z przodu w celu możliwości podwyższenia przodu, aktualnie przód stoi troszkę wyżej niż wcześniej. Nic więcej nie było ruszane a jeśli chodzi o trakcję to jest przepaść między tym co było a jest.

A teraz do rzeczy, dzisiaj pojechałem do kamienia na auto master show, ustawiłem się na starcie z nissanem gtr (najszybszy street w Pl) bez grzania opon wystrzeliłem jak z procy i na starcie mu odszedłem :śmiech: (nie wiem co miał dzisiaj z autem ale klepał niskie 11, a jego rekord to 9.8...) Niestety nie weszła mi czwórka i jak się później okazało w tym momencie przy 7500 obr znowu szlag trafił pompę oleju... Na czwórce doleciałem do mety i zaczęły odzywać się popychacze, zgasiłem szybko silnik, zjazd na pobocze i po imprezie :kwasny: Nie wiem czy znowu szlag trafił trybo, czy strzelił łańcuch, mam jedynie nadzieje że nie przytarł się wał. (wstępnie nastawiłem się na wymianę panewek)

Pompę mam z m54 na trybku z m50/m52 (ząb różnicy), do tego odcinka na 7.5 tyś, Wygląda na to że napęd pompy tego nie wytrzymuje... Będzie trzeba pooglądać zagraniczne fora i zobaczyć jak tam to wygląda w ich szlifierkach :devill2:

Na tych zimnych oponach w czasie tego mojego przejazdu na dość krzywych płytach do setki było 3.5 sec (start z dwójki ze zmianą biegu przy 92km/h) i do 146km/h (koniec trójki) rozpędziłem się w 5.5sec (dane z loga dokładność do 0.001 sec na podstawie prędkości kół przednich) Według moich obliczeń powinna być niska 11.

Ps
Nie jestem przesądny ale mój nr startowy to... 13 (na ponad 80 startujących)
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: leo »

koło zębate zakładane na pompę oleju w m54 względem m50/52 ma ząb różnicy ale w którą stronę? Jeśli ma ząb mniej to wydaje mi się że po prostu wirnik nie jest w stanie kręcić się z taką prędkością (odcinka na 7500) i ścina ci frez na kółku/pompie z uwagi na zbyt duży opór jaki wytwarza sama pompa oleju kręcąc się dużo wyżej niż to zostało przewidziane. Założenie koła zębatego z m54 powinno rozwiązać problem, bo odcinki pewnie nie chcesz cofać :wink2:
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
master86
Forumowicz
Posty: 310
Rejestracja: 13 sty 2011, o 16:38
Imię: Karol
lokalizacja: Imielin

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: master86 »

Tak ma ząb mniej, czyli wyższe obroty na całym obwodzie. Na pewno trzeba będzie spróbować na org. zębatce pierwotnie ten napęd zasila w końcu dużo mniejszą pompę i miał mniejsze obroty, ale tak jak pisałem dobrze będzie przejrzeć zagraniczne fora...
kat23
Turbo-Team
Posty: 239
Rejestracja: 17 cze 2012, o 15:30
Imię: Darek
lokalizacja: Rydy

Re: BMW e30 M50B32 2xVanos T 600/670 1bar

Post autor: kat23 »

Widziałem twój start wystrzeliłeś jak z procy :D szkoda że nie dojechałeś bo czas byłby bardzo dobry a co do pompy to zbyt wysoki opór zapewne. Fajnie było poznać pozdro i do następnych zawodów
ODPOWIEDZ