E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
karl904
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 22 paź 2014, o 20:07
Imię: Karol
lokalizacja: włocławek

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4

Post autor: karl904 »

twardsze nie znaczy lepsze, powracający zawór opierając sie o swoje gniazdo przy wysokich obrotach robi to z dużą siłą, wiec logiczne to im więcej kręcimy zawór ten wraca szybciej co za tym idzie oparcie się na gniazdo wykonuje z duzą siła i przez to moze popękać głowica miedzy zaworami :) mysle ze jakieś 8tyś to taki dobry red-line dla tego silnika i myślę tu o sprezynkach supertecha czy jakiejś innej firmy
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4

Post autor: leo »

Korby pospinane z tlokami, widać dobrze różnicę w wadze każdego korbowodu

Tutaj od lewej prism, m50b25nv, m54b30

Obrazek

No i po kolei

m54b30
Obrazek

m50b25NV
Obrazek

prism
Obrazek

czystość to podstawa:

Obrazek

Obrazek


Co do sprężyn zaworowych to wiadomo że tytanowe supertechy to liga mistrzów ale 3 tys za same sprezyny to sporo za dużo
BMWexpert Motorsport
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4

Post autor: farmer91 »

Ważyłeś wszystkie korby osobno? Bo słyszałem opinię że te Prismy mają duże rozbieżności i ciężko to wyważyć.
Awatar użytkownika
Aguirre
Turbo-Team
Posty: 345
Rejestracja: 12 lut 2011, o 15:09
Imię: Bogusław
lokalizacja: Łowicz

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4

Post autor: Aguirre »

Sprężyny można zapodać z M50.Siła wstępna i maksymalna jest zbliżóna do S50B30.
GG 9597379
chudini3
User
Posty: 105
Rejestracja: 22 wrz 2013, o 12:27
Imię: Dawid
lokalizacja: Zabrze

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4

Post autor: chudini3 »

Aguirre pisze:Sprężyny można zapodać z M50.Siła wstępna i maksymalna jest zbliżóna do S50B30.
Co to znaczy zbliżona, rozwiń?
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4

Post autor: leo »

Myślałem o dołożeniu małej sprężynki do tej która jest seryjnie w m54 ale musiał by mi ktoś zmierzyć takową chodzi o długość i średnicę u góry i na dole :)

Gdyby ktos był tak pomocy :)
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4

Post autor: Karolo »

farmer91 pisze:Ważyłeś wszystkie korby osobno? Bo słyszałem opinię że te Prismy mają duże rozbieżności i ciężko to wyważyć.
Do każdej sztuki dołączony jest raport z pomiarów masy całości, małej i dużej strony. Korby są wyważone bardzo dobrze, tuleje na sworznie zachowują bardzo dobre spasowanie. Ciekawe co byście powiedzieli o seryjnych korbach - te to są dopiero masowo rozrzucone w cały świat i nikt nad tym nie płacze.
chudini3 pisze:
Aguirre pisze:Sprężyny można zapodać z M50.Siła wstępna i maksymalna jest zbliżóna do S50B30.
Co to znaczy zbliżona, rozwiń?
Znaczy to tyle, że sprężyna wykazuje inne własności w zależności od stanu w jakim obecnie się znajduje. W praktyce, im mocniej ściśnięta sprężyna tym większą siłą oddziaływuje na element. Przykładowo jedna ze sportowych sprężyn zew. od catcamsa do M50B25NV - 19.0mm - 79kg a przy 39.0mm "ciśnie z siłą" 12kg. To nie jest tak, że można sobie wkładać bezmyślnie co popadnie, bo jakby takie zwiększanie siły sprężyny nie miało znaczenia to od razu wrzucaliby po 150 kg bo przecież im więcej tym lepiej. Przesadzenie to potężne obciążenie dla całego rozrządu, dla kasatorów luzu w szczególności. To także wybijanie się gniazd i zaworów. Talerze i podkładki też dostają po łbie. Bardzo dawno temu chłopak modził u mnie w mieście M20B25, które kręcił na 8200 rpm. Miał porobione sprężyny na zamówienie. Wszystko było powyważane ale żadna z głowic nie przejechała kilku tyś. km bez awarii. Zawory się deformowały, pasek czasem przeskakiwał od rozrządu, a aluminiowe popychacze zaworowe się łamały.
Wszystko musi być zrobione z głową przy takich modach, tematyka rozrządu i praw, które tam oddziaływują to jedna z najtrudniejszych rzeczy do ogarnięcia. Na pewno więcej, nie znaczy tu lepiej.

Dla zobrazowania:

OEM M50B25NV - ssanie

fitted load / length : 37kg @ 37.5mm
max. load / lift : 103kg @ 11.0mm

Catcams - ssanie

fitted load / length : 36kg @ 36.5mm
max. load / lift : 110kg @ 14.0mm

Różnice finalne niby bardzo niewielkie! Ale charakterystyka sprężyn w funkcji ich ugięcia jest zupełnie inna. Pomijam to, że jest wewnętrzna i zewnętrzna - dane powyższe są dla całego setu.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
chudini3
User
Posty: 105
Rejestracja: 22 wrz 2013, o 12:27
Imię: Dawid
lokalizacja: Zabrze

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4

Post autor: chudini3 »

Karolo pisze:
farmer91 pisze:Ważyłeś wszystkie korby osobno? Bo słyszałem opinię że te Prismy mają duże rozbieżności i ciężko to wyważyć.
Do każdej sztuki dołączony jest raport z pomiarów masy całości, małej i dużej strony. Korby są wyważone bardzo dobrze, tuleje na sworznie zachowują bardzo dobre spasowanie. Ciekawe co byście powiedzieli o seryjnych korbach - te to są dopiero masowo rozrzucone w cały świat i nikt nad tym nie płacze.
chudini3 pisze:
Aguirre pisze:Sprężyny można zapodać z M50.Siła wstępna i maksymalna jest zbliżóna do S50B30.
Co to znaczy zbliżona, rozwiń?
Znaczy to tyle, że sprężyna wykazuje inne własności w zależności od stanu w jakim obecnie się znajduje. W praktyce, im mocniej ściśnięta sprężyna tym większą siłą oddziaływuje na element. Przykładowo jedna ze sportowych sprężyn zew. od catcamsa do M50B25NV - 19.0mm - 79kg a przy 39.0mm "ciśnie z siłą" 12kg. To nie jest tak, że można sobie wkładać bezmyślnie co popadnie, bo jakby takie zwiększanie siły sprężyny nie miało znaczenia to od razu wrzucaliby po 150 kg bo przecież im więcej tym lepiej. Przesadzenie to potężne obciążenie dla całego rozrządu, dla kasatorów luzu w szczególności. To także wybijanie się gniazd i zaworów. Talerze i podkładki też dostają po łbie. Bardzo dawno temu chłopak modził u mnie w mieście M20B25, które kręcił na 8200 rpm. Miał porobione sprężyny na zamówienie. Wszystko było powyważane ale żadna z głowic nie przejechała kilku tyś. km bez awarii. Zawory się deformowały, pasek czasem przeskakiwał od rozrządu, a aluminiowe popychacze zaworowe się łamały.
Wszystko musi być zrobione z głową przy takich modach, tematyka rozrządu i praw, które tam oddziaływują to jedna z najtrudniejszych rzeczy do ogarnięcia. Na pewno więcej, nie znaczy tu lepiej.

Dla zobrazowania:

OEM M50B25NV - ssanie

fitted load / length : 37kg @ 37.5mm
max. load / lift : 103kg @ 11.0mm

Catcams - ssanie

fitted load / length : 36kg @ 36.5mm
max. load / lift : 110kg @ 14.0mm

Różnice finalne niby bardzo niewielkie! Ale charakterystyka sprężyn w funkcji ich ugięcia jest zupełnie inna. Pomijam to, że jest wewnętrzna i zewnętrzna - dane powyższe są dla całego setu.
Karol jak zawsze podszedł do pytania mega fachowo :piwo:
Bardziej chodziło mi o to jaka jest różnica między s50 a m50 w tych kwestiach i czy te sprężyny z s50 są dużo lepsze czy też nie ( zakładam że są lepsze)
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4

Post autor: tdserek »

leo czy ty chcesz sprawdzic wytrzymalosc seryjnych tlokow n54? mam nadzieje ze 600+ zniosa na pb98
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4

Post autor: leo »

Nie Serku podobno ty to już sprawdzasz i przeżyły 4 bary boostu :D

A tak na serio to czy chcesz sprawdzać wytrzymałość... hmmm chyba nie ;)
BMWexpert Motorsport
kamil7s
Turbo-Team
Posty: 543
Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
Imię: Kamil
lokalizacja: Nams

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4

Post autor: kamil7s »

Jaka moc była na borgwarnerze ? Mniej więcej i jak szybko wstawał :)
E30 325
jurekkiller
User
Posty: 33
Rejestracja: 1 lut 2015, o 21:55
Imię: jerzy
lokalizacja: katowice

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4

Post autor: jurekkiller »

Z tego co pamiętam nie było wykresu, co też dla mnie jest dość dziwne... Fura nie dawała rady czy wykres był za słaby na forum :clap:

Szkoda, nie będzie porównania większego i mniejszego brata a pewnie nie jednemu by się takie przydało ;)
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4

Post autor: leo »

Nie było wykresu bo pisałem już nie raz ze nie było sensu go robić jak nie mogłem utrzymać stabilnego doładowania, wiem tyle że na takim samym konfigu co był z Michałem paliwa starczyło nam na 0,9 bara a przy BW jak było 0.9 robiło się strasznie ubogo dlatego ratowalem się zewnętrznym regulatorem paliwa a i tak było dość ubogo. Tym razem wykres bedzie
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4

Post autor: leo »

Głowica już skończona :)

ssanie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Wydech

Obrazek

Obrazek

W m54 jest tylko 16 szpilek do kolektora wydechowego wiec 8 trzeba było dowiercić ;)

Obrazek
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
forti
Forumowicz
Posty: 838
Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
Imię: Grzes
lokalizacja: Wroclaw
Kontakt:

Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4

Post autor: forti »

No ladnie wyszlo. :clap:
ODPOWIEDZ