
E46 zakuty 2jz + PT7675 1060km 1060 Nm
-
- Nowy na forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 paź 2014, o 20:07
- Imię: Karol
- lokalizacja: włocławek
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4
twardsze nie znaczy lepsze, powracający zawór opierając sie o swoje gniazdo przy wysokich obrotach robi to z dużą siłą, wiec logiczne to im więcej kręcimy zawór ten wraca szybciej co za tym idzie oparcie się na gniazdo wykonuje z duzą siła i przez to moze popękać głowica miedzy zaworami
mysle ze jakieś 8tyś to taki dobry red-line dla tego silnika i myślę tu o sprezynkach supertecha czy jakiejś innej firmy

- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4
Korby pospinane z tlokami, widać dobrze różnicę w wadze każdego korbowodu
Tutaj od lewej prism, m50b25nv, m54b30

No i po kolei
m54b30

m50b25NV

prism

czystość to podstawa:


Co do sprężyn zaworowych to wiadomo że tytanowe supertechy to liga mistrzów ale 3 tys za same sprezyny to sporo za dużo
Tutaj od lewej prism, m50b25nv, m54b30
No i po kolei
m54b30
m50b25NV
prism
czystość to podstawa:
Co do sprężyn zaworowych to wiadomo że tytanowe supertechy to liga mistrzów ale 3 tys za same sprezyny to sporo za dużo
BMWexpert Motorsport
-
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4
Ważyłeś wszystkie korby osobno? Bo słyszałem opinię że te Prismy mają duże rozbieżności i ciężko to wyważyć.
- Aguirre
- Turbo-Team
- Posty: 345
- Rejestracja: 12 lut 2011, o 15:09
- Imię: Bogusław
- lokalizacja: Łowicz
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4
Sprężyny można zapodać z M50.Siła wstępna i maksymalna jest zbliżóna do S50B30.
GG 9597379
-
- User
- Posty: 105
- Rejestracja: 22 wrz 2013, o 12:27
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Zabrze
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4
Co to znaczy zbliżona, rozwiń?Aguirre pisze:Sprężyny można zapodać z M50.Siła wstępna i maksymalna jest zbliżóna do S50B30.
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4
Myślałem o dołożeniu małej sprężynki do tej która jest seryjnie w m54 ale musiał by mi ktoś zmierzyć takową chodzi o długość i średnicę u góry i na dole 
Gdyby ktos był tak pomocy

Gdyby ktos był tak pomocy

BMWexpert Motorsport
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4
Do każdej sztuki dołączony jest raport z pomiarów masy całości, małej i dużej strony. Korby są wyważone bardzo dobrze, tuleje na sworznie zachowują bardzo dobre spasowanie. Ciekawe co byście powiedzieli o seryjnych korbach - te to są dopiero masowo rozrzucone w cały świat i nikt nad tym nie płacze.farmer91 pisze:Ważyłeś wszystkie korby osobno? Bo słyszałem opinię że te Prismy mają duże rozbieżności i ciężko to wyważyć.
Znaczy to tyle, że sprężyna wykazuje inne własności w zależności od stanu w jakim obecnie się znajduje. W praktyce, im mocniej ściśnięta sprężyna tym większą siłą oddziaływuje na element. Przykładowo jedna ze sportowych sprężyn zew. od catcamsa do M50B25NV - 19.0mm - 79kg a przy 39.0mm "ciśnie z siłą" 12kg. To nie jest tak, że można sobie wkładać bezmyślnie co popadnie, bo jakby takie zwiększanie siły sprężyny nie miało znaczenia to od razu wrzucaliby po 150 kg bo przecież im więcej tym lepiej. Przesadzenie to potężne obciążenie dla całego rozrządu, dla kasatorów luzu w szczególności. To także wybijanie się gniazd i zaworów. Talerze i podkładki też dostają po łbie. Bardzo dawno temu chłopak modził u mnie w mieście M20B25, które kręcił na 8200 rpm. Miał porobione sprężyny na zamówienie. Wszystko było powyważane ale żadna z głowic nie przejechała kilku tyś. km bez awarii. Zawory się deformowały, pasek czasem przeskakiwał od rozrządu, a aluminiowe popychacze zaworowe się łamały.chudini3 pisze:Co to znaczy zbliżona, rozwiń?Aguirre pisze:Sprężyny można zapodać z M50.Siła wstępna i maksymalna jest zbliżóna do S50B30.
Wszystko musi być zrobione z głową przy takich modach, tematyka rozrządu i praw, które tam oddziaływują to jedna z najtrudniejszych rzeczy do ogarnięcia. Na pewno więcej, nie znaczy tu lepiej.
Dla zobrazowania:
OEM M50B25NV - ssanie
fitted load / length : 37kg @ 37.5mm
max. load / lift : 103kg @ 11.0mm
Catcams - ssanie
fitted load / length : 36kg @ 36.5mm
max. load / lift : 110kg @ 14.0mm
Różnice finalne niby bardzo niewielkie! Ale charakterystyka sprężyn w funkcji ich ugięcia jest zupełnie inna. Pomijam to, że jest wewnętrzna i zewnętrzna - dane powyższe są dla całego setu.
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
- User
- Posty: 105
- Rejestracja: 22 wrz 2013, o 12:27
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Zabrze
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4
Karol jak zawsze podszedł do pytania mega fachowoKarolo pisze:Do każdej sztuki dołączony jest raport z pomiarów masy całości, małej i dużej strony. Korby są wyważone bardzo dobrze, tuleje na sworznie zachowują bardzo dobre spasowanie. Ciekawe co byście powiedzieli o seryjnych korbach - te to są dopiero masowo rozrzucone w cały świat i nikt nad tym nie płacze.farmer91 pisze:Ważyłeś wszystkie korby osobno? Bo słyszałem opinię że te Prismy mają duże rozbieżności i ciężko to wyważyć.
Znaczy to tyle, że sprężyna wykazuje inne własności w zależności od stanu w jakim obecnie się znajduje. W praktyce, im mocniej ściśnięta sprężyna tym większą siłą oddziaływuje na element. Przykładowo jedna ze sportowych sprężyn zew. od catcamsa do M50B25NV - 19.0mm - 79kg a przy 39.0mm "ciśnie z siłą" 12kg. To nie jest tak, że można sobie wkładać bezmyślnie co popadnie, bo jakby takie zwiększanie siły sprężyny nie miało znaczenia to od razu wrzucaliby po 150 kg bo przecież im więcej tym lepiej. Przesadzenie to potężne obciążenie dla całego rozrządu, dla kasatorów luzu w szczególności. To także wybijanie się gniazd i zaworów. Talerze i podkładki też dostają po łbie. Bardzo dawno temu chłopak modził u mnie w mieście M20B25, które kręcił na 8200 rpm. Miał porobione sprężyny na zamówienie. Wszystko było powyważane ale żadna z głowic nie przejechała kilku tyś. km bez awarii. Zawory się deformowały, pasek czasem przeskakiwał od rozrządu, a aluminiowe popychacze zaworowe się łamały.chudini3 pisze:Co to znaczy zbliżona, rozwiń?Aguirre pisze:Sprężyny można zapodać z M50.Siła wstępna i maksymalna jest zbliżóna do S50B30.
Wszystko musi być zrobione z głową przy takich modach, tematyka rozrządu i praw, które tam oddziaływują to jedna z najtrudniejszych rzeczy do ogarnięcia. Na pewno więcej, nie znaczy tu lepiej.
Dla zobrazowania:
OEM M50B25NV - ssanie
fitted load / length : 37kg @ 37.5mm
max. load / lift : 103kg @ 11.0mm
Catcams - ssanie
fitted load / length : 36kg @ 36.5mm
max. load / lift : 110kg @ 14.0mm
Różnice finalne niby bardzo niewielkie! Ale charakterystyka sprężyn w funkcji ich ugięcia jest zupełnie inna. Pomijam to, że jest wewnętrzna i zewnętrzna - dane powyższe są dla całego setu.

Bardziej chodziło mi o to jaka jest różnica między s50 a m50 w tych kwestiach i czy te sprężyny z s50 są dużo lepsze czy też nie ( zakładam że są lepsze)
-
- Forumowicz
- Posty: 775
- Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
- Imię: SEREK
- lokalizacja: wrocław
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4
leo czy ty chcesz sprawdzic wytrzymalosc seryjnych tlokow n54? mam nadzieje ze 600+ zniosa na pb98
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4
Nie Serku podobno ty to już sprawdzasz i przeżyły 4 bary boostu 
A tak na serio to czy chcesz sprawdzać wytrzymałość... hmmm chyba nie

A tak na serio to czy chcesz sprawdzać wytrzymałość... hmmm chyba nie

BMWexpert Motorsport
-
- Turbo-Team
- Posty: 543
- Rejestracja: 22 kwie 2012, o 15:59
- Imię: Kamil
- lokalizacja: Nams
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4
Jaka moc była na borgwarnerze ? Mniej więcej i jak szybko wstawał 

E30 325
-
- User
- Posty: 33
- Rejestracja: 1 lut 2015, o 21:55
- Imię: jerzy
- lokalizacja: katowice
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4
Z tego co pamiętam nie było wykresu, co też dla mnie jest dość dziwne... Fura nie dawała rady czy wykres był za słaby na forum
Szkoda, nie będzie porównania większego i mniejszego brata a pewnie nie jednemu by się takie przydało

Szkoda, nie będzie porównania większego i mniejszego brata a pewnie nie jednemu by się takie przydało

- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4
Nie było wykresu bo pisałem już nie raz ze nie było sensu go robić jak nie mogłem utrzymać stabilnego doładowania, wiem tyle że na takim samym konfigu co był z Michałem paliwa starczyło nam na 0,9 bara a przy BW jak było 0.9 robiło się strasznie ubogo dlatego ratowalem się zewnętrznym regulatorem paliwa a i tak było dość ubogo. Tym razem wykres bedzie
BMWexpert Motorsport
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4
Głowica już skończona 
ssanie




Wydech


W m54 jest tylko 16 szpilek do kolektora wydechowego wiec 8 trzeba było dowiercić


ssanie
Wydech
W m54 jest tylko 16 szpilek do kolektora wydechowego wiec 8 trzeba było dowiercić

BMWexpert Motorsport
- forti
- Forumowicz
- Posty: 838
- Rejestracja: 10 lis 2009, o 12:32
- Imię: Grzes
- lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Re: E46 M54 + Borg Warner by Leo czas na stage 4
No ladnie wyszlo. 
