e-30 touring 318is turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

Model: 318is touring

Modyfikacje

Silnik: m40b18 zmieniony na m42b18 z instalacja gazową sekwencyjną STAG 200

Układ dolotowy: filtr stożkowy turbina od m51 325tds, IC od 325tds (oznaczenia nie znam/nie interesowało mnie)

Układ wydechowy: customowy pełen przelot z kwasówki 55mm srednica zewnetrzna ze szwem, 1.5mm scianka

Układ paliwowy / wtryskowy: seryjna pompa paliwa, 3,5 barowe wtryski od m30

Elektronika / wskaźniki: komputer sterowany ecumasterem III, wskaźniki autogauge: BOOST, AFR, EGT

Układ chłodzenia: chłodnica od m42 z wentylatorem elektrycznym zamiast wiska od e36 compact

Układ napędowy: skrzynia seryjna z shortshiftem, dyfer o przełożeniu 4.10 ze szperą 25%

Zawieszenie:przod apex -60mm + bilstein b6, tyl apex -30mm (sprezyny do wersji kombi) + bilstein b6

BODY KIT i wnętrze: przednie lampy i kierunki ori black hella, z tyłu clear black, wkrótce dokładka od IS pod zderzak lub dokładka m-technic 2, w środku kierownica momo corse, sportsitze wraz z kanapą obszyte alcantarą i ecoskórą.


Długo rozmyślałem co zrobić ze zbyt małą ilością koni po maską..po przestudiowaniu wszystkich opcji silnikowych doszedłem do wniosku, że mój m42b18 zostanie pod maską i dostanie turbinę. W pracach pomagał mi, a w zasadzie podejmował najważniejsze decyzje mój szwagier, któremu ogromne dzięki. Bez niego projekt nie doszedłby do skutku. Póki co zdecydowaliśmy się na mikroturbinkę, a dokładnie turbinę od 2,5 litrowego tdsa m51 z e36 w celach edukacyjnych. Auto jest zasilane LPG sterowane przez STAG-a 200. Niestety w chwili obecnej padł sterownik, ale po uruchomieniu działało na gazie. Silnik jest po kapitalnym remoncie ok. 2 lata temu.

Kilka fotek z realizacji projektu:

Prawie gotowy kolektor wydechowy:
Obrazek

Pierwsze przymiarki:
Część zimna została wraz z zasilaniem i spływem oleju została obrócona o 180*. Jak widać turbina jest ułożona w pozycji odwrotnej niż w serii.
Obrazek

Wycięcie pod Intercooler:
Obrazek

Turbina z podłączeniem zasilania i spływu oleju. Jak widać czujnik ciśnienia oleju przeniesiony w pobliże turbiny, wcześniej nie było miejsca.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Jak poprawi się pogoda to zrobię więcej fotek i wrzucę. Dolot zrobiony z rur gumowych od tds-a i ok 40cm stalowej rurki, do której zainstalowany jest blow off. Doładowanie 0,6bara- minimalne, jakie udało się ustawić na blow off-ie. Intercooler od 325tds (w 525 jest inny).

A teraz o problemach:
Całość sterowana jest ecumasterem III i próbujemy sami to wysterować..
Założone zostały wtryski od m30 3,5barowe. Wydaje mi się, że powinny wystarczyć, mapy podkręcone prawie maksymalnie na ilość dawanego paliwa, jednak samochód idzie dobrze tylko przy lekkim uchyleniu przepustnicy. Przy wdepnięciu w gaz dławi się ilością powietrza. Pytanie czy powodem są mimo wszystko za małe wtryski? Czy może jednak my nie potrafimy tego wysterować?

Kolejnym problemem jest wskaźnik AFR. Wskazówka wręcz leży jakby w ogóle nie działała na każdej ilości obrotów. Dzisiaj sprawdzimy trzecią z kolei lambdę, czy rzeczywiście mieszanka jest tak uboga, czy może dotychczasowe lambdy były złe, czy jednak może czujnik jest walnięty..
www.bmw-wloclawek.pl
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Michał_Małecki »

Zielok pisze:Założone zostały wtryski od m30 3,5barowe. Wydaje mi się, że powinny wystarczyć, mapy podkręcone prawie maksymalnie na ilość dawanego paliwa, jednak samochód idzie dobrze tylko przy lekkim uchyleniu przepustnicy. Przy wdepnięciu w gaz dławi się ilością powietrza. Pytanie czy powodem są mimo wszystko za małe wtryski? Czy może jednak my nie potrafimy tego wysterować?

Kolejnym problemem jest wskaźnik AFR. Wskazówka wręcz leży jakby w ogóle nie działała na każdej ilości obrotów. Dzisiaj sprawdzimy trzecią z kolei lambdę, czy rzeczywiście mieszanka jest tak uboga, czy może dotychczasowe lambdy były złe, czy jednak może czujnik jest walnięty..
Moim zdaniem to dławi się ilością paliwa, nie powietrza :wink2: .

Ogarnijcie się z sondą AFR (szerokopasmową, nie wąskopasmową lambdą) i wtedy wystroicie silnik.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: korona »

Pierwsze 16V na forum - może zainspiruje kolejnych posiadaczy ISa bo wg mnie to całkiem niezłe połączenie, mocny silnik i zarazem lekki przód. Więcej zdjęć w dobrej jakości proszę :wink2:

PS: Wydzieliłem posty na temat usunięcia usterki by nie zaśmiecały wątku
http://bmwturbo.pl/viewtopic.php?f=2&t=492" onclick="window.open(this.href);return false;
www.turboBMW.pl
choody
User
Posty: 45
Rejestracja: 28 paź 2009, o 13:19
Imię: Kamil
lokalizacja: Mmz

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: choody »

Zielok pisze:Jak poprawi się pogoda to zrobię więcej fotek i wrzucę. Dolot zrobiony z rur gumowych od tds-a i ok 40cm stalowej rurki, do której zainstalowany jest blow off. Doładowanie 0,6bara- minimalne, jakie udało się ustawić na blow off-ie. Intercooler od 325tds (w 525 jest inny).

Blow offem nie ustawia się doładowania panowie :)

Co do dławienia się i AFR - posłuchajcie Michała, a wszystko zadziała i będzie trzy razy łatwiejsze :)
hz10
Forumowicz
Posty: 696
Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
Imię: Hubert
lokalizacja: Starachowice

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: hz10 »

aaaaaaaaaaaaaaaaa valteki nieeeeeee :frusty:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: korona »

Wtryskiwacze za małe, M30B35 ma wtryski 192cc/min. @ 3.0bar, zakładając że podniesiesz nawet ciśnienie zwiększając ich wydajność do 220cc max do ile starczą to 175KM :blink2: Dla 200-250KM minimum jakie potrzebujesz to 320-350cc. Poszło info na priv, mam takie do sprzedania.

Przejrzałem jeszcze raz zdjęcia, wywal przewód LPG z filtrem jak najdalej od turbiny i DP, obecnie są tak blisko że starch jeździć, warto owinąć wydech taśmą termoodporną bo i reduktor blisko, a najlepiej jeśli LPG musi zostać wywal wszystko na drugą stronę komory silnikowej bo prosisz się o pożar którego nie ugasisz

Blow-offem faktycznie ciśnienia nie ustawisz, robi się to regulując WG, regulujesz lub wydłużasz ten pręt wychodzący z gruszki przy turbinie lub jak nic nie daje podczep dodatkową sprężynę która będzie pomagała się otworzyć klapce WG

Bardzo ładnie wyszły za to wszystkie węże olejowe, powrót oleju ma dosyć małą średnicę, gdyby auto kopciło (paliło olej) trzeba będzie powiększyć przekrój spływu. Czekam na więcej zdjęć w dobrej jakości, ogarnij troszkę bajzel pod maską :wink2:
www.turboBMW.pl
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

Gaz docelowo będzie wyrzucony na druga stronę bo tam dużo miejsca. Bałagan pod maską jest właśnie przez instalację gazową.

Jeśli chodzi o WG to niestety prawdopodobnie jest zepsuty, bo skręciliśmy go maksymalnie i nic się nie dzieje.

Przewód olejowy do spływu jest identycznej grubości, co seria, więc nie powinno być problemu.

Samochodem jeździć muszę, bo jest moim jedynym, ale staram się go nie przeciągać i kontroluję cały czas EGT, którego powyżej 800* nie udało mi się przekroczyć.

Dziś ładna pogoda, więc będzie więcej fotek.
www.bmw-wloclawek.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: elmo0104 »

dizle mają większe doładowanie niż Ty chcesz osiągnąć. Prawdopodobnie ten seryjny to będzie się otwierał przy 1.5 bara albo i przy wyższym ciśnieniu. Próbowałeś kompresorem go otworzyć?

Napisałęś że skręciłeś na max to znaczy że naciągnąłeś go maksymalnie? Jeśli tak to w złą strone kombinujesz.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

Kombinowalem w obie ;)

prawdopodobnie jest jak mowisz- otwiera się on przy wyższym niż moje doładowanie. Blow off ogarnia sprawę, bo w kolektorze więcej niż 0,6 się nie pokazuje, a w taką właśnie wartość celuję.
www.bmw-wloclawek.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: elmo0104 »

Postaraj się przerobić ten siłownik tak jak korona sugeruje bo w ten sposób ta sprężarka długo nie pożyje:D. WG upuszczając spaliny zmniejsza obroty turbosprężarki a przez to ciśnienie doładowania. W tym momencie u Ciebie jest tak, że turbo pompuje ile wlezie a upuszczasz powietrze.

Możesz też poszukać innego siłownika, który otwiera się przy niższym ciśnieniu.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
woytek13
User
Posty: 55
Rejestracja: 25 paź 2009, o 12:28
Imię: Wojtek
lokalizacja: Lublin

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: woytek13 »

Miałem to turbo i WG elegancko dało się ustawić nawet na 0,3-0,4bar. Nie było z tym większych problemów więc kombinuj :wink2:
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

Wyjechałem dziś na miasto i zrobiłem parę zdjęć. Niestety auto jeszcze na zimowych kolkach. Felgi na lato w polerce.
Na przodzie tak jak mówiłem prawdopodobnie dojdzie dokladka od IS-a. IC na wierzchu mi się podoba:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Zamocowanie WG mimo, ze nie wygląda profesjonalnie trzyma się sztywno i solidnie. Nie mam póki co pomysłu na inne rozwiązanie (oryginalne mocowanie jest po drugiej stronie muszli). Natomiast dla stożka stworzyłem specjalny dolot powietrza poprowadzony z tunelu chłodzącego tarczę i hamulec, dodatkowo powietrze dostaje się między lampami, więc jest dobrze.
www.bmw-wloclawek.pl
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: mcgiver »

Zielok pisze:Wyjechałem dziś na miasto i zrobiłem parę zdjęć. Niestety auto jeszcze na zimowych kolkach. Felgi na lato w polerce.
Na przodzie tak jak mówiłem prawdopodobnie dojdzie dokladka od IS-a. IC na wierzchu mi się podoba:


Zamocowanie WG mimo, ze nie wygląda profesjonalnie trzyma się sztywno i solidnie. Nie mam póki co pomysłu na inne rozwiązanie (oryginalne mocowanie jest po drugiej stronie muszli). Natomiast dla stożka stworzyłem specjalny dolot powietrza poprowadzony z tunelu chłodzącego tarczę i hamulec, dodatkowo powietrze dostaje się między lampami, więc jest dobrze.
a czy czasem Twoje problemy z ustawianiem wg nie biorą się z tego ze przeniosłeś actuator wg na drugą stronę ?
przecież skoro tak to teraz działa odwrotnie ; zamiast otwierac to próbuje zamknąc już zamkniety , chyba ze zle zrozumiałem :unsure:
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: elmo0104 »

Chodziło o to, że mocowanie jest po przeciwnej stronie zimnej muszli bo obracał gorącą względem reszty(prawdopodobnie o około 180 stopni ;)) żeby było tak jak Ty Rafał piszesz to grucha WG musiałaby być po stronie gorącej muszli.


Tak jest w oryginale:

Obrazek
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
mcgiver
Turbo-Team
Posty: 1412
Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
Imię: Rafał
lokalizacja: Żywiec

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: mcgiver »

elmo0104 pisze:Chodziło o to, że mocowanie jest po przeciwnej stronie zimnej muszli bo obracał gorącą względem reszty(prawdopodobnie o około 180 stopni ;)) żeby było tak jak Ty Rafał piszesz to grucha WG musiałaby być po stronie gorącej muszli.


Tak jest w oryginale:

Obrazek
ok . zinterpretowalem to własnie ze jest o 180 st odwrotnie bo nie wiedziałem jak jest w oryginale
ODPOWIEDZ