Pozdro
BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
-
max325
- User
- Posty: 124
- Rejestracja: 19 gru 2010, o 21:37
- Imię: marek
- lokalizacja: czestochowa
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
Sorry za off, jest gdzieś opisana ta e30? Ciężko mi uwierzyć że naprawdę waży 980kg. Pamiętam autko siwego które ważyło niecałe 900kg ale tam było lekkie S14b25 i nawet podłużnice przeszły kuracje odchudzającą, a tutaj jest m50 turbo
Pozdro
Pozdro
-
farmer91
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
Na forum nie ma ale na pewnym znanym portalu społecznościowym pod hasłem Projekt Chaos znajdziesz. Ogólnie jest dosyć mocno odchudzona i ma zeswapowany tylny wózek z e39 jak u PUZ-ów
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
Myślę, że nie będzie 400KM. S251 od S256 różni się muszlą wydechową. W pierwszej jest a/r .83, a w drugiej 1.22.kamil7s pisze:Przypuszczalnie na s251 na 1,2b pęknie 400 koni czy raczej nie? Jeśli można przy okazji zapytać czym sie rózni s251 z ar 0,83 od s256 z ar 0,83
Taką informację otrzymałem od Właściciela, przy pomiarze mnie nie było. Choć możliwe, że samochód był ważony tylko na poprzednim silniku, tj. M54B30 NA. Na żadnym forum nie ma opisanego tego samochodu, jest jednak na twarzoksiążce.max325 pisze:Sorry za off, jest gdzieś opisana ta e30? Ciężko mi uwierzyć że naprawdę waży 980kg. Pamiętam autko siwego które ważyło niecałe 900kg ale tam było lekkie S14b25 i nawet podłużnice przeszły kuracje odchudzającą, a tutaj jest m50 turbo![]()
Pozdro
Pozdrawiam.
-
grubyrrc
- User
- Posty: 22
- Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
- Imię: Lech
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
Panowie widziałem jak ta E30 się napędza i powiem szczerze szok
, jak gokart z odrzutowym silnikiem. Bez gazu i bez hałasu robi naprawdę mega robotę. 980kg było chyba z tym trzylitrowym wolno-sakiem, tak mówił właściciel. Michał namów właściciela na prezentację tego auta na forum bo na mnie robi większe wrażenie niż Lambo Wojewódzkiego. Sorry za OFF.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
Po off-topicu z E30tką czas wrócić do E46. Po montażu intercoolera mogłem zabrać się za orurowanie układu dolotowego. Najpierw jednak sprawdziłem jak pasuje fabryczna chłodnica z wentylatorem od E46 i przy okazji zrobiłem przewody wodne do chłodnicy.

Dolot od intercoolera do przepustnicy


Od turbo do chłodnicy



Przód z dolotami

W trakcie prac

Teraz układ wydechowy i downpipe 3.0"

Potem dalsza część układu wydechowego



Mocowanie do skrzyni


Stay tuned,
Michał Małecki.
Dolot od intercoolera do przepustnicy
Od turbo do chłodnicy
Przód z dolotami
W trakcie prac
Teraz układ wydechowy i downpipe 3.0"
Potem dalsza część układu wydechowego
Mocowanie do skrzyni
Stay tuned,
Michał Małecki.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
Dalsze prace nad układem wydechowym



Tylnia końcówka wydechu

Układ wydechowy od downpipe'u aż po tłumik końcowy


Gwint pod sonde AFR w downpipe

Wyjście z wastegate'a z powrotem w downpipe - w końcu to będzie cichy i cywilny samochód



Downpipe wraz z kolektorem wydechowym owinięty bazaltowym bandażem termoizolacyjnym


Spływ oleju z turbo z powrotem do miski

Flansza BOVa wspawana w obudowę przepustnicy

Na silniku

Na powyższym zdjęciu widać było przewody w oplocie do chłodnicy oleju, ona także została już zamontowana

Większy otwór w pasie przednim (na lewy przewód) wykonany w celu łatwiejszego montażu/demontażu chłodnicy


Powoli powstawała także wiązka EMU - zegary z E46 sterowane będą szyną CAN z EMU


W baku paliwa znalazła się pompa paliwa Walbro 400lph

Doloty po polerce

Obecnie łapy silnika, skrzyni biegów oraz pozostałe mocowania zostały oddane do malowania proszkowego. Po ich powrocie zacznie się proces finalnego montażu wszystkiego w całość.
Stay tuned,
Michał.
Tylnia końcówka wydechu
Układ wydechowy od downpipe'u aż po tłumik końcowy
Gwint pod sonde AFR w downpipe
Wyjście z wastegate'a z powrotem w downpipe - w końcu to będzie cichy i cywilny samochód
Downpipe wraz z kolektorem wydechowym owinięty bazaltowym bandażem termoizolacyjnym
Spływ oleju z turbo z powrotem do miski
Flansza BOVa wspawana w obudowę przepustnicy
Na silniku
Na powyższym zdjęciu widać było przewody w oplocie do chłodnicy oleju, ona także została już zamontowana
Większy otwór w pasie przednim (na lewy przewód) wykonany w celu łatwiejszego montażu/demontażu chłodnicy
Powoli powstawała także wiązka EMU - zegary z E46 sterowane będą szyną CAN z EMU
W baku paliwa znalazła się pompa paliwa Walbro 400lph
Doloty po polerce
Obecnie łapy silnika, skrzyni biegów oraz pozostałe mocowania zostały oddane do malowania proszkowego. Po ich powrocie zacznie się proces finalnego montażu wszystkiego w całość.
Stay tuned,
Michał.
- KonradGT
- Forumowicz
- Posty: 845
- Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
- Imię: Konrad
- lokalizacja: Warszawa
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
Wygląda to wszystko mega profi!
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
Witam.
Czas na ostatni etap opowieści. Po powrocie łap silnika i skrzyni oraz pozostałych mocowań z lakierni proszkowej mogłem rozpocząć składanie wszystkiego w całość.
Pomalowane na czarny półmat łapy

Stalowe koło zamachowe od 7MGTE ze zmienionym rozstawem śrub

Względny chaos podczas składania

Dopasowanie fabrycznego podszybia do nowego silnika

Chłodnica oleju oraz otwory w pasie przednim zabezpieczone gumkami, co by nie przeciąć przewodów w oplocie

Wszystkie chłodnice na miejscu, orurowanie układu dolotowego także

Mocowanie skrzyni biegów i układ wydechowy


Kiedy wszystko było już mechanicznie poskręcane, EMU skonfigurowane, można było przystąpić do próby odpalenia. Po niecałych 2 miesiącach, odkąd rozpocząłem prace nad Daniela E46, udało się odpalić silnik za pierwszym kręceniem rozrusznika
https://www.youtube.com/watch?v=6v2JF9Soj70" onclick="window.open(this.href);return false;
Początkowo silnik pracował na 5 cylindrach, gdyż okazało się, że jedna z cewek jest uszkodzona. Po podmianie pracował już odpowiednio i można było nabijać pierwsze kilometry, aby rozruszać jednostkę napędową po zapewne bardzo długim postoju. W końcu tradycyjnie przypłynęła ona do nas statkiem z Japonii.
Całość na gotowo prezentuje się tak:




Podczas strojenia mieliśmy problemy z przeładowaniami, za które odpowiedzialny był zawieszający się elektrozawór EBC MAC. W dodatku wastegate miał za duży luz w prowadnicy zaworu, przez co utrzymanie doładowania w wyższym zakresie obrotów było bardzo trudne. Po naprawie tych 2 elementów udało się skończyć strojenie. Zgodnie z życzeniem przygotowaliśmy dla Daniela 2 mapy przełączane w kabinie guzikiem.
Pierwsza

i druga

Wszystkie podzespoły są przygotowane z zapasem, także jak Daniel wjeździ się w swój "nowy" samochód będzie można usiąść z laptopem i co nie co podnieść w górę.
BMW czekając na Daniela miało okazję poprzebywać w towarzystwie m.in. Toyoty Supry, do której akurat 2JZ'eta nie trzeba swapować
. W Suprze siedzi Borg Warner S300SX (507KM & 588NM).

Pozdrawiam,
Michał Małecki.
Czas na ostatni etap opowieści. Po powrocie łap silnika i skrzyni oraz pozostałych mocowań z lakierni proszkowej mogłem rozpocząć składanie wszystkiego w całość.
Pomalowane na czarny półmat łapy
Stalowe koło zamachowe od 7MGTE ze zmienionym rozstawem śrub
Względny chaos podczas składania
Dopasowanie fabrycznego podszybia do nowego silnika
Chłodnica oleju oraz otwory w pasie przednim zabezpieczone gumkami, co by nie przeciąć przewodów w oplocie
Wszystkie chłodnice na miejscu, orurowanie układu dolotowego także
Mocowanie skrzyni biegów i układ wydechowy
Kiedy wszystko było już mechanicznie poskręcane, EMU skonfigurowane, można było przystąpić do próby odpalenia. Po niecałych 2 miesiącach, odkąd rozpocząłem prace nad Daniela E46, udało się odpalić silnik za pierwszym kręceniem rozrusznika
https://www.youtube.com/watch?v=6v2JF9Soj70" onclick="window.open(this.href);return false;
Początkowo silnik pracował na 5 cylindrach, gdyż okazało się, że jedna z cewek jest uszkodzona. Po podmianie pracował już odpowiednio i można było nabijać pierwsze kilometry, aby rozruszać jednostkę napędową po zapewne bardzo długim postoju. W końcu tradycyjnie przypłynęła ona do nas statkiem z Japonii.
Całość na gotowo prezentuje się tak:
Podczas strojenia mieliśmy problemy z przeładowaniami, za które odpowiedzialny był zawieszający się elektrozawór EBC MAC. W dodatku wastegate miał za duży luz w prowadnicy zaworu, przez co utrzymanie doładowania w wyższym zakresie obrotów było bardzo trudne. Po naprawie tych 2 elementów udało się skończyć strojenie. Zgodnie z życzeniem przygotowaliśmy dla Daniela 2 mapy przełączane w kabinie guzikiem.
Pierwsza

i druga

Wszystkie podzespoły są przygotowane z zapasem, także jak Daniel wjeździ się w swój "nowy" samochód będzie można usiąść z laptopem i co nie co podnieść w górę.
BMW czekając na Daniela miało okazję poprzebywać w towarzystwie m.in. Toyoty Supry, do której akurat 2JZ'eta nie trzeba swapować
Pozdrawiam,
Michał Małecki.
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
Ale smutek.... że takie historie kończą się tak szybko
Chciało by się pooglądac jeszcze kilka zdjęć..
Gratuluje Michał, wszystko wygląda mega profi, schludnie i bez zbędnego kolorowania wszystkiego dookoła
Ile dmuchacie?
Gratuluje Michał, wszystko wygląda mega profi, schludnie i bez zbędnego kolorowania wszystkiego dookoła
Ile dmuchacie?
BMWexpert Motorsport
-
farmer91
- Turbo-Team
- Posty: 357
- Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
- Imię: Paweł
- lokalizacja: WLKP
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
Patrząc na moce to obstawiam że słabsza mapa 1 bar a mocniejsza 1,2-1,25 bara.
Mały OT- w Suprze Wojtka już nie ma kompresora? Ile tam było różnych trubin i nie tylko to chyba najstarsi górale nie wiedzą nawet haha
Mały OT- w Suprze Wojtka już nie ma kompresora? Ile tam było różnych trubin i nie tylko to chyba najstarsi górale nie wiedzą nawet haha
- Karolo
- Forumowicz
- Posty: 1425
- Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
- Imię: Karol
- lokalizacja: Centrum
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
Nigdy nie zrozumiem potrzeby posiadania dwóch map o tak małym rozrzucie parametrów
Poza tym wszystko prezentuje wysoki poziom wykonania 
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
-
k64
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
Jedna powinna byc na miasto a druga na 9sek etKarolo pisze:Nigdy nie zrozumiem potrzeby posiadania dwóch map o tak małym rozrzucie parametrówPoza tym wszystko prezentuje wysoki poziom wykonania
-
deejeys
- Forumowicz
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
- Imię: Dawid
- lokalizacja: Łódź
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
CarPorn !! Mega mi się podoba 
- leo
- Turbo-Team
- Posty: 931
- Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
- Imię: Adam
- lokalizacja: Wrocław
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
. pisze:Jedna powinna byc na miasto a druga na 9sek etKarolo pisze:Nigdy nie zrozumiem potrzeby posiadania dwóch map o tak małym rozrzucie parametrówPoza tym wszystko prezentuje wysoki poziom wykonania
ladnie dzialasz:)
haha nie inaczej
BMWexpert Motorsport
- Qwet
- User
- Posty: 37
- Rejestracja: 14 cze 2012, o 19:34
- Imię: Daniel
- lokalizacja: Bydgoszcz
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela
Przyznam, że z początku nie byłem zachwycony wynikiem z hamowni, jak na silnik 2JZ te 500 koni to nie jest żaden wyczyn... Dopiero po odbiorze auta nabrałem respektu - jest piekielnie szybkie... Co innego jest patrzeć na suche cyfry podsyłane przez Michała z hamowni i porównywać z innymi 2JZ-tami, a co innego jest poczuć kopnięcie turbiny na własnych plecach! Wrażenie utraty kontroli nad autem gdy tył nagle zaczyna tańczyć i drżącą nogę na pedale gazu. Tak samo czym innym jest jechać sobie równo 160kmh, a czym innym jest zobaczyć tą prędkość dosłownie kilka sekund od ruszenia z miejsca.
Jestem świeżym użytkownikiem auta z turbosprężarką, dla mnie to przeskok z 200 koni na 500 koni, jestem zachwycony i jednocześnie przerażony osiągami. Na razie nie widzę sensu dalszego zwiększania mocy. Cały czas mam ciarki na plecach jak turbina wstaje, i nie przechodzi mi to tak jak to miało miejsce po tygodniu jeżdżenia wolnossącą 330Ci.
Nagrałem telefonem na kierownicy kilka filmików
Przyspieszenie 100-200
https://youtu.be/GUDfApW2vpM" onclick="window.open(this.href);return false;
Przyspieszenie z 5 biegu
https://youtu.be/rwMnazchwYI" onclick="window.open(this.href);return false;
Jestem świeżym użytkownikiem auta z turbosprężarką, dla mnie to przeskok z 200 koni na 500 koni, jestem zachwycony i jednocześnie przerażony osiągami. Na razie nie widzę sensu dalszego zwiększania mocy. Cały czas mam ciarki na plecach jak turbina wstaje, i nie przechodzi mi to tak jak to miało miejsce po tygodniu jeżdżenia wolnossącą 330Ci.
Nagrałem telefonem na kierownicy kilka filmików
Przyspieszenie 100-200
https://youtu.be/GUDfApW2vpM" onclick="window.open(this.href);return false;
Przyspieszenie z 5 biegu
https://youtu.be/rwMnazchwYI" onclick="window.open(this.href);return false;