Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
-
- User
- Posty: 34
- Rejestracja: 14 lis 2009, o 12:43
- Imię: Maciek
- lokalizacja: Płock
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
A nie lepiej zacieśnić tą szpere? Przecież seryjnie mocne auta nie mają zaspawanych mostów, tylko szpery 40 czy 50%
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
a nie próbujesz zacieśnić szpery ?
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Nie słuchaj Panów powyżej, zaspawany dyfer to najpiękniejsza rzecz w motoryzacji
Jest tylko jeden problem, z trakcją będzie jeszcze gorzej, będzie Ciebie rzucało bokiem na full booście na 4. biegu i pewnie jak agresywniej przepniesz bieg "podłoga-podłoga" na 5. też lekko rzuci. O agresywnych wyprzedzaniach na 3. biegu będziesz mógł zapomnieć, potrzebowałbyś z 3 pasy, aby się zmieścić
. Mimo to - polecam !

Jest tylko jeden problem, z trakcją będzie jeszcze gorzej, będzie Ciebie rzucało bokiem na full booście na 4. biegu i pewnie jak agresywniej przepniesz bieg "podłoga-podłoga" na 5. też lekko rzuci. O agresywnych wyprzedzaniach na 3. biegu będziesz mógł zapomnieć, potrzebowałbyś z 3 pasy, aby się zmieścić

Maleckis Motorsport
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Też polecę e-szpere tylko w cywilnej jeździe opony i tuleje na blece zżera w oczach.Ale te tuleje to raczej w E30 i E34...w E36 może co najwyżej standardowo wyrwać wózek z podłogi :P
-chałturnik-
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
hmm.. wiem adrenalina jest dobra , łatwo i tanio można zrobić szperę 100% i napewno sie sprawdza w jezdzie torowej , ale dlaczego wszyscy są tak sceptycznie nastawieni do zacieśnienia seryjnej szpery do cywilnej jazdy tymbardziej że nie wyniszcza tak samochodu ?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
wypolerowany kolektor +15 koni
Jakim specyfikiem i ile czasu zajęło? 


Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- User
- Posty: 55
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 12:28
- Imię: Wojtek
- lokalizacja: Lublin
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Raczej: ile paczek czipsów z biedronki Ci to zajęło? 

- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
aaaaawoytek13 pisze:Raczej: ile paczek czipsów z biedronki Ci to zajęło?



www.turboBMW.pl
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Ciągle leje i mimo tego że kolektor jest w aucie nie ma szans podkręcić doładowania, tzn podkręcić można ale nie wystroić.

Tymczasem trochę podłubałem przy nowym silniku. Jakieś pół roku temu kupiłem blok z S50B32 w idealnym stanie + parę innych części które były mi potrzebne, pora zacząć to składać do kupy



Blok jest z marca 98r czyli jeden z ostatnich wyprodukowanych S50

Głowica przeznaczona na części została rozebrana, okazało się że oprócz urwanych zaworów wszystkie zawory wydechowe były pokrzywione
a ostatnio dla PMNa wysłałem cały komplet 24szt do S50B30... Na szczęście mam pokaźny zapas części i póki co zaworów mi nie braknie

Blok silnika trafił na stojak i tu spędzi jakiś czas, trochę się go odświeży i kilka rzeczy muszę przerobić zgodnie z zamierzonym planem np. przygotować gniazda na grubsze szpilki głowicy




Tymczasem trochę podłubałem przy nowym silniku. Jakieś pół roku temu kupiłem blok z S50B32 w idealnym stanie + parę innych części które były mi potrzebne, pora zacząć to składać do kupy



Blok jest z marca 98r czyli jeden z ostatnich wyprodukowanych S50


Głowica przeznaczona na części została rozebrana, okazało się że oprócz urwanych zaworów wszystkie zawory wydechowe były pokrzywione


Blok silnika trafił na stojak i tu spędzi jakiś czas, trochę się go odświeży i kilka rzeczy muszę przerobić zgodnie z zamierzonym planem np. przygotować gniazda na grubsze szpilki głowicy



www.turboBMW.pl
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
korona jak tam temat szpery? na co sie zdecydowałeś?
własnie sobie przypomniałem ze kombinowwałes kiedys cos z mostem od ix .
jakies wnioski ? da sie zrobić z tego szpere z regulowanym spieciem ?
własnie sobie przypomniałem ze kombinowwałes kiedys cos z mostem od ix .
jakies wnioski ? da sie zrobić z tego szpere z regulowanym spieciem ?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Dzisiaj walczyłem z autem na hamowni. Niestety zakończyło się niepowodzeniem, poślizg kół, niemożność zbudowania doładowania powyżej 0,8bar i ostateczny pomiar przy 0,7-0,8bar do tego do 5500obr... porażka
więcej info jutro

www.turboBMW.pl
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
Tak jak pisałem, chciałem wystroić silnik na pełnym doładowaniu i zmierzyć efekty, jednak się nie udało
Znalazłem czas, przygotowałem sprzęt i udałem się na hamownię obciążeniową MAHA

Przypinamy auto, długo na to czekałem



Ustawiamy hamownię by symulowała jazdę z obciążeniem, nie wiedzieć dlaczego nie mogę jednak przekroczyć doładowania 0,8bar mimo tego że powinno być 1,5bar
Zwiększamy obciążenie tak jakby auto wjeżdżało na 30% wzniesienie

Sonda w wydech i dalej jazda


Nie, to nie ja

Niestety nic z tego, doładowanie nie rośnie, za to ciągle pojawia się poślizg i dym z obu tylnych opon + swąd spalonej gumy mimo sikania rolek jakimś sprayem.


Do tego w pewnym momencie wysiada EGT nie wiadomo czemu, co jeszcze bardziej utrudnia sprawę. Trudno, nic z tego, wypinamy auto... Jestem tak wk..y że nie chce mi się nawet hamować auta, zresztą po co jak i tak nie ma docelowego bostu. Okazuje się jednak że i tak trzeba płacić jak za pomiar, w końcu pałowałem auto prawie godzinę w okolicach odcinki. Skoro tak się sprawy mają przypinamy auto z powrotem i robimy jeden pomiar przy doładowaniu 0,7-0,8bar.
Podsumowanie: nie mam pojęcia dlaczego na obciążeniówce nie udało się osiągnąć pełnego boostu, po wyjeździe na drogę znowu jest 1,2-1,3bar na 3 biegu (kręciłem przy MBC). Jestem bardzo niezadowolony ze wczoraj, kasa poszła, miało być tak pięknie, najbardziej zależało mi na wystrojeniu a nic z tego nie wyszło...

Znalazłem czas, przygotowałem sprzęt i udałem się na hamownię obciążeniową MAHA

Przypinamy auto, długo na to czekałem




Ustawiamy hamownię by symulowała jazdę z obciążeniem, nie wiedzieć dlaczego nie mogę jednak przekroczyć doładowania 0,8bar mimo tego że powinno być 1,5bar


Sonda w wydech i dalej jazda


Nie, to nie ja

Niestety nic z tego, doładowanie nie rośnie, za to ciągle pojawia się poślizg i dym z obu tylnych opon + swąd spalonej gumy mimo sikania rolek jakimś sprayem.


Do tego w pewnym momencie wysiada EGT nie wiadomo czemu, co jeszcze bardziej utrudnia sprawę. Trudno, nic z tego, wypinamy auto... Jestem tak wk..y że nie chce mi się nawet hamować auta, zresztą po co jak i tak nie ma docelowego bostu. Okazuje się jednak że i tak trzeba płacić jak za pomiar, w końcu pałowałem auto prawie godzinę w okolicach odcinki. Skoro tak się sprawy mają przypinamy auto z powrotem i robimy jeden pomiar przy doładowaniu 0,7-0,8bar.
Podsumowanie: nie mam pojęcia dlaczego na obciążeniówce nie udało się osiągnąć pełnego boostu, po wyjeździe na drogę znowu jest 1,2-1,3bar na 3 biegu (kręciłem przy MBC). Jestem bardzo niezadowolony ze wczoraj, kasa poszła, miało być tak pięknie, najbardziej zależało mi na wystrojeniu a nic z tego nie wyszło...
www.turboBMW.pl
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
W takim razie wpadaj na podpoznańską autostradę, wystroimy na jakim tylko chcesz doładowaniu
.
... i nawet pomiar na Dynomecie, który ogarnie Twoją moc, też da się załatwić...

... i nawet pomiar na Dynomecie, który ogarnie Twoją moc, też da się załatwić...
Maleckis Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona
hamownia o dupe rozczasc jak nie potrafi dac takiego obciazenia jakie stwarza droga, ja bym nie placil bo za co? za slizganie
no to moze warto zainwestowac w toyo r888 i jednak autostrada

no to moze warto zainwestowac w toyo r888 i jednak autostrada