Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: Michał_Małecki »

Już nie przesadzajmy. Żadne R888 nie jest potrzebne. Mimo doładowania, w które celuje Adam, nie wierzę, że na czwórce z samego gazu samochód straci przyczepność. Także nie widzę problemu, aby to auto na drodze wystroić. Stroiłem 2JZ na 1.6bar i jakoś dało się ogarnąć na autostradzie i hamownia nie była potrzebna. Mój kolega stroił Soarera mojego drugiego kolegi przygotowanego do driftu (więc problemy z trakcją są naturalną rzeczą) z silnikiem 1JZ-GTE na 1.4bar i też nie narzekali, więc nie twórzmy historii, że M50 na 1.5bar jest nie do opanowania na drodze, bo tak nie jest.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Masz Michał rację, na drodze da radę wystroić. Ale... Po pierwsze musi to być droga szeroka i prosta, do autostrady póki co mam 40km, choć za rok będzie 1,5km do zjazdu :heh: , a tzw "szybkiego ruchu" w okolicy nie nadaje się bo same ograniczenia do 70. Po drugie - banalne ale nie mam z kim tego wystroić, za kierownicę nikogo nie wpuszczę, pozostaje mi kogoś instruować co i jak ma klikać i cały czas zerkać na ekran laptopa co jest niebezpieczne. Szkoda że nie mieszkasz bliżej.

Co do hamowni - obciążenie było potężne, jak ustawiliśmy wzniesienie 30% to przy zmianie biegów ciężko było wejść ponownie na obroty, ale i tak boostu pełnego nie było. Może to wina MBC lub WG, sprawdzę wszystko raz jeszcze, na drodze boost jest większy ale na logach coś mi skacze doładowanie w zakresie 0,1bar z dużą częstotliwością jakby kulka drgała, nie wiem czy to wina właśnie tego MBC czy może map-sensor coś szwankuje. Pojechałem głównie ze względu na to by wystroić na spokojnie samemu, wykres miał być przy okazji. Mimo że się nie udało zapłaciłem sporo za rolki, wystarczyło by na 50l PB98 :dry:

Na pocieszenie wykres przy 0,7-0,8bar (na zegarze, map pokazywał ponad 0,8), może komuś się przyda. Widać potencjał silnika, przy 5500obr odpuściłem bo jak wspominałem EGT wysiadło i nie byłem pewny co dzieje się z silnikiem. Widoczny uskok przy 5000obr to moment wyłączenia Vanosa.
Obrazek

Przy 1,5bar będzie ponad 450KM i 600Nm, ale nie wiem czy pojadę znowu na rolki i kiedy, pożyjemy, zobaczymy
www.turboBMW.pl
PMN
User
Posty: 82
Rejestracja: 27 paź 2009, o 17:37
Imię: Piotr
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: PMN »

+1 @ Michał_Małecki

Szkoda, że nie mieszkasz bliżej - mógłbyś wpaść na strojenie. Kiedy hamowaliśmy GT500 na Maha, poza spięciem, psikaniem na opony (305/ extreme drag), miałem cały bagażnik płyt chodnikowych i dwóch ciężkich kolegów stojących na tym. Długi wybieg, chyba na 4tym, albo 5tym biegu i jakoś się udało...
Przy M3T podczas strojenia też pojawiły się problemy (strojono na 255 plastikowy Dunlop), ale odpowiednie dociągnięcie w dół pomogło i bez problemu na niższych biegach generowało doładowanie - nie na Maha, tylko hamowni w VTG (z kanałem - łatwo dobrze dociągnąć auto). Oczywiście w trybie obciążeniowym.

Fajne masz to auto :)
E36 M3 Turbo @ 10.2s ET
100-200km/h - 5.9s@1bar
levi
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 18 lip 2010, o 23:17
Imię: Levi
lokalizacja: 3City

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: levi »

Twój projekcik jest totalnie kozacki :pasuje: :pasuje:
Naprawdę jestem pod dużym wrażeniem Twoich pomysłów i rozwiązań :shock:
I do tego zapowiada się coraz ciekawiej bo w Twojej głowie wciąż nowe pomysły się rodzą :wink2:
adser
Nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 28 lis 2009, o 15:17
Imię: Adam
lokalizacja: Zza Buga

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: adser »

Witam

Mam pytanko dotyczące kolektora, z jakiej grubości płyty alu jest zrobiony? Może jakieś konkrety co do wymiarów (dł, szer, wys)? Czy opłaca się montować taki kolektor w M50B25 non Vanos bez turbo? I jeszcze jedno jak udało Ci się zrobić te trąbki które są elementem końcowym kolektora?

Pozdr. :ph34r:
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

adser pisze: Czy opłaca się montować taki kolektor w M50B25 non Vanos bez turbo? I jeszcze jedno jak udało Ci się zrobić te trąbki które są elementem końcowym kolektora?
Nie, nie warto, będzie tylko strata spowodowana zmianą objętości i długości układu dolotowego który w silniku ssącym musi być dokładnie dobrany. Trąbki wykonane są na prasie hydraulicznej.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

UPDATE

No i po sezonie. Niewiele się działo w tym roku jako że miałem inne rzeczy na głowie, tak że fanów przepraszam :wink2: i obiecuję poprawę. A tak na serio to mam jakieś tam plany na konkretne mody, tylko czasu na realizację nie ma.

Silnik który obecnie jest w samochodzie jest do sprzedania, jak nie będzie chętnego to po prostu wyląduje w innym samochodzie. Kupujący otrzymuje sprawdzony, 100% pewny silnik złożony na najlepszych dostępnych częściach, i na pewno będzie zadowolony. Tu link do ogłoszenia http://turbobmw.pl/viewtopic.php?f=6&t=706" onclick="window.open(this.href);return false;

Wracając do tematu; nabyłem kolejne silniki jako zapas części, mam już trzy sztuki S50 :heh:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Głowica która trafi do mojego silnika już wyremontowana, czeka na resztę. Zawory i prowadnice w idealnym stanie, nowe uszczelniacze, dotarte zawory, splanowana powierzchnia
Obrazek

Obrazek

Tu ciekawostka: zawory S50 wewnątrz są wypełnione sodem w celu lepszego odprowadzania ciepła. Na zdjęciu widać zawór od S50 z kanałem wewnątrz i inny standardowy, pełny

Obrazek

Obrazek

Docieranie
Obrazek

Obrazek

Obrazek

I przymiarka
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Cały czas trwa zbieranie części, bo mimo że wszystko pasuje z obecnego osprzętu to większość będzie jednak całkiem nowa - oba kolektory, dolot, sama turbina itd. Pracuję też nad przeróbką wału, niedługo okaże się ostatecznie jaki setup będzie na dole silnika
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

No i stało sie. Stage 2 już nieaktualny, silnik z całym osprzętem od przepływomierza do końcówek wydechu wyleciał dzisiaj z auta. Od nowego sezonu będzie cieszył nowego właściciela - gratuluję zakupu bo sporo serca włożyłem w każdy szczegół, o pieniądzach i pracy nie wspominając.

Ostatnia przejażdżka, niestety bez zimówek to raczej toczenie się...
Obrazek

Obrazek

W ostatnie wersji wyglądało to tak, doszła osłona filtra powietrza i regulator ciśnienia paliwa.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

No trudno, trochę z żalem, ale w perspektywie nowy setup
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ale dziura ! :rozczarowany:
Obrazek

:ph34r:
www.turboBMW.pl
piotres
User
Posty: 112
Rejestracja: 9 lis 2009, o 12:52
Imię: Piotrek
lokalizacja: Okol. Warszawy

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: piotres »

W czym bedzie jezdzil ten silnik ?

Rozumiem ze Twoja buda zostaje bez zmian u Ciebie?

Widze ze fartuszek troszke trzeba bylo podliftingowac :).

Hak wkrecony widze - byla potrzeba skorzystania ? :ph34r:
bmw z3 2.8 roadster N/A
owiec
User
Posty: 57
Rejestracja: 24 lis 2009, o 20:48
Imię: Marcin
lokalizacja: [RJS]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: owiec »

co teraz wyladuje w tej dziurze?
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Silnik idzie do cabrio, właściciel mam nadzieję opisze budowę auta na forum. Buda zostaje u mnie, nowy silnik już jest składny, części zamówione
piotres pisze:Hak wkrecony widze - byla potrzeba skorzystania ? :ph34r:
Nawt nie mów. Opony letnie + śnieg na drodze (auto miało stać całą zimę nie ruszane), tylny napęd i trylion Nm sprawiły, że odcinek 1,5km pokonywałem ponad 5 godzin :frusty: nawet jakiś tir mnie pod górkę wyprzedził... bez haka nie dało rady
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: Michał_Małecki »

Hehe, noo ostatnio jest ślisko. Fajnie się z zaspawanym dyfrem jeździ, w poślizgu 100% czasu i ruszania z piątki - uwielbiam zimę ! :śmiech:

Ciesze się, że udało Ci się sprzedać silnik. Jakie ostatecznie ciśnienie doładowania miałeś ustawione? Pogubiłem się już w Twoim projekcie, co chwile była jakaś zmiana; udało się ostatecznie wystroić na 1.5bar czy próbowałeś ładować więcej? Ile kilometrów zrobiłeś od złożenia? Czekamy z tatą na Twoje M3 Turbo!

Powodzenia,

Michał.
Maleckis Motorsport
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

Michał_Małecki pisze:udało się ostatecznie wystroić na 1.5bar czy próbowałeś ładować więcej? Ile kilometrów zrobiłeś od złożenia?
Auto jeździło ostatnio na 1,5bar, więcej nie próbowałem. Od złożenia przejechałem chmm... 3-5tys km, nawet nie wiem bo zapomniałem zapisać stan licznika...
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
krismax
Forumowicz
Posty: 238
Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
Imię: Krzysztof
lokalizacja: WLKP

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: krismax »

Zebrałeś sporo informacji o M3 turbo. Zaoszczędzisz kupę pieniędzy :) Pochwal się proszę jakie planujesz doladowanie, osprzęt no i najważniejsze; MOC :hammer:
S50B30 M3turbo
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: BMW E36 M50 2.8 turbo - stage 2 /by: korona

Post autor: korona »

krismax pisze:Zebrałeś sporo informacji o M3 turbo. Zaoszczędzisz kupę pieniędzy :) Pochwal się proszę jakie planujesz doladowanie, osprzęt no i najważniejsze; MOC
Najważniejszą zmianą w stosunku do dotychczasowych planów jest zastosowanie wału z S50 - pomysł z wałem M57 przestał mieć sens z powodu sprzedania obecnego silnika razem z korbami Eagle 135mm. Jak mam kupić nowe korby to nie ma już po co kombinować i będą przeznaczone do S50B30 142mm i do tego właśnie wał S50 i tłoki kute S50. Szkoda że panewki takie drogie, ale przy tych kosztach nie ma już to większego znaczenia...

Poza tym całkiem inny kolektor wydechowy typu "barany" up-mount, wielka jak wiadro turbna twin-scroll z zewnętrznym WG i minimum 1bar. Cały osprzęt od początku dolotu do końcówek wydechu trzeba zrobić od nowa.
www.turboBMW.pl
ODPOWIEDZ