e-30 touring 318is turbo

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

Cały WG jest na swoim miejscu, tylko część zimna, spływ o zasilanie olejem są przekręcone.
www.bmw-wloclawek.pl
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

Dziś przyszedł naprawiony sterownik gazu i odpaliliśmy auto..po raz pierwszy poczułem, co to tak naprawdę turbo. Ciśnienie w kolektorze zaczyna pojawiać się od około 2,5 tys, full boost około 3,5tys. do kiedy ciągnie nie mam pojęcia, ale około 6tys na 3 biegu. Wyżej nie mam gdzie sprawdzić w mieście..

Pojawiły się jednak kolejne problemy. Pękła oryginalna guma przed przepustnicą, po dokładniejszych oględzinach okazało się, że zaczyna puszczać w kilku miejscach. Na szybko okręciłem taśmą izolacyjną, ale jak to naprawić i poprawić, żeby trzymało się na stałe?? Powoli zaczyna mi chodzić po głowie nowy kolektor dolotowy, pytanie tylko czy obsłuży on LPG..

Kolejnym problemem jest wyciekający olej spod korka wlewu oleju. Założyłem dwie uszczelki, jest minimalnie lepiej, ale problem nie zniknął, mimo, że jest bardzo ciasno (ledwo udało mi się zakręcić korek). Korek zmieniłem na taki od e21 (takie same gwinty, ale jest on metalowy), ponieważ obawiam się, że oryginalny od IS-a (który jest plastikowy) stopi się od temperatury przy turbinie.Jakieś pomysły??

Prosiłbym także mądre głowy o podanie jakiej grubości kanapkę powinienem zastosować do odprężenia. Naprawdę nie mam pojęcia jak to policzyć.
www.bmw-wloclawek.pl
woytek13
User
Posty: 55
Rejestracja: 25 paź 2009, o 12:28
Imię: Wojtek
lokalizacja: Lublin

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: woytek13 »

Kolanko przed przepustnicą najlepiej wyspawać nowe. ja tak zrobiłem i jeżdżę do dziś nawet w N/A :śmiech: Tak jak u mnie wytrzymało Ci tylko jedno zdrowe przyspieszenie. Co do wycieku spod korka to jak ty masz odmę podłączoną? Czasem nie pompujesz w nią?
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

Na odmę mam założony filterek więc nie idzie nią ciśnienie. jak polączyć wyspawane kolanko z aluminiowym kolektorem?
www.bmw-wloclawek.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: elmo0104 »

Musisz wyspawać takie kolano, którego jeden koniec będzie miał kształt zbliżony do kształtu przepustnicy, później użyc łącznika silikonowego(bez problemu można go naciągnąć na owal). Nie wiem za to jak będzie trzymać opaska na tej "bardziej płaskiej" części owalu.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: sierRKA »

widze w końcu jakieś dlubane bmw z moich stron :heh:
opaska na owalu powinna teoretycznie trzymac dobrze.
pzdr
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

Dziś doszło do pierwszych testów. Chłopaki z naszego włocławskiego klubu chcieli sprawdzić jak ten mój IS naprawdę idzie. Rywali miałem silnych 328i i 328iA.
Ogólnie rzecz biorąc na LPG auto idzie podobnie jak z silnikiem m52b28. Kolegę z automatem pokonałem, na "kresce" z 328i opóźniłem start, ale nie odszedł mi znacząco. Ogólnie jestem zadowolony :D
www.bmw-wloclawek.pl
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

Kolejnych planów jest dużo. Przy doładowaniu 0,5 bara na seryjnej uszczelce wszystko jest ok. Problem cieknącego oleju pozostaje zarówno spod korka jak i spod pokrywy zaworów (nagwintuje niedługo na nowo). Póki co wziąłem się za kolektor dolotowy. Z seryjnym są bez przerwy jakieś problemy. Wraz z kolegą stworzyłem dzisiaj kartonowy projekt kolektora:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
www.bmw-wloclawek.pl
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: elmo0104 »

Nieźle to wygląda! Ciekaw jestem jak będzie wyglądać gotowy. Z moich obserwacji to tą ścianę co jest na niej M(kropla)X można wykonać z przeciętej rury (wykonanie łuku może być troche kłopotliwe,decyzja nalezy do Ciebie)no i zastosować od razu jakieś wzmocnienia w środku żeby się z niego balon nie zrobił. Podoba mi się kształt:)
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

Nad materiałem docelowym jeszcze się zastanawiam. Nie wiem jakiej grubości blachę użyć. Blachę łatwiej będzie wygiąć i wyprofilować niż przeciętą rurkę, ale wezmę to na pewno pod uwagę, dzieki. Wzmocnienia już obmyślane, będą 4 w środku. Przepustnica będzie od m30. :twisted:
www.bmw-wloclawek.pl
Blacha
Forumowicz
Posty: 763
Rejestracja: 25 maja 2010, o 09:47
Imię: Karol
lokalizacja: Dolnośląskie

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Blacha »

Naprawdę fajne. Ciągle oglądam różne projekty dostępne na forum i przez linkownie i co do spostrzeżeń to kolektory budują chłopaki z rur alu prostych i kolanek odpowiednio wyciętych. Co do materiału wydaje mi się że jednak musi być alu bo troche to będzie ważyć taka konstrukcja.
Zdjęcie zapożyczone ze skandynawskiej strony:
Obrazek
Powodzenia
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

Alu w moim przypadku odpada ze względu na koszty spawania tego materiału. Prawdopodobnie będzie to blacha 1-2mm (zastanawiam się jeszcze nad grubością). Myślę, że nie będzie aż tak ciężko. Zobaczymy, mam nadzieję, że jak wszystko dobrze pójdzie to w przyszły weekend kolektor znajdzie się na samochodzie.

Blacha , co do zdjęcia, które przedstawiłeś jest ciekawe, ale nie widać na nim wtrysków i miejsca na nie, co w mojej ocenie jest zasadniczym problemem przy budowie kolektora. Dlatego też posłużyłem się dolną częścią oryginalnego kolektora, dzięki czemu odpada problem robienia wejść pod wtryski i dysze do gazu.
www.bmw-wloclawek.pl
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: korona »

Pamiętaj o ciśnieniu jakie tam panuje tzn dokładnie o nacisku na powierzchnie (chodzi głównie płaskie bo półokrągłe są znacznie mocniejsze). 1bar = 1,02kg/cm2, czyli zakładając że kolektor ma 40cm dł. i średnio ok 20cm szer. to na płaskie powierzchnie pleneum przy 1 bar jest nacisk od wewnątrz 80kg na każdą - wyobraź sobie jak zachowuje się blacha 1mm... Przy jeździe na podciśnieniu kolektor jest ściskany do wewnątrz - jak usuniesz powietrze z wnętrza kolektora (podciśnienie na zegarze doładowania) to ciśnienie atmosferyczne na zewnątrz o takiej samej wartości próbuje zgnieść kolektor. Hamowanie silnikiem, -0,8bar, i na płaskie powierzchnie pleneum tego samego kolektora jest nacisk ok 65kg na każdą. W praktyce przy dodawaniu gazu widać gołym okiem jak blachy mojego spawanego kolektora lekko pracują.
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
sierRKA
Forumowicz
Posty: 474
Rejestracja: 25 paź 2009, o 19:59
Imię: Sławek
lokalizacja: Grudziądz

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: sierRKA »

tak jest kolego, przy takiej powierzchni będzie to pracować. ja bym jednak zdecydował się na alu, a jak u Ciebie takie koszta spawania to dawaj do Grudziądza i coś wymyślimy z tym spawaniem :wink2:
"sierRKArs"-używane części samochodowe wszystkich marek. tel. 691-211-616
SUPERCHARGER JUZ POMPUJE
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e-30 touring 318is turbo

Post autor: Zielok »

podjadę dziś się dowiem dokładnie o cenę, ale słyszałem, że jest kosmiczna. Doradźcie mi jednak, jakiej grubości powinno być alu, a jakiej blacha na taki kolektor?
www.bmw-wloclawek.pl
ODPOWIEDZ