e30 m20b27 tbo - wkrótce 4 latka :)

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
domino
Nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 9 cze 2010, o 21:47
Imię: Dominik
lokalizacja: Puławy

e30 m20b27 tbo - wkrótce 4 latka :)

Post autor: domino »

Witam wszystkich

Trochę to trwało, jest jeszcze kilka rzeczy do poprawienia, lecz mam nadzieję, że to już "oststnia prosta". :) Ale do rzeczy... Pomysł doładowania mojego auta pojawił się parę lat temu po obejrzeniu kilku filmów na youtube :) Kolejnym etapem było zbieranie gratów i wiedzy teoretycznej, głównie na .(wtedy) i e30tech.com. W międzyczasie eksperymenty z silnikami n/a. Wreszcie 3 lata temu wyjechałem swoją e30 z garażu. Ależ to były wrażenia... Ale co ja Wam tu opowiadam. Chyba każdy to zna :D. Na początku małe wtryski, ubogo, jedno oko na drogę, drugie na EGT. Sterowanie silnikiem... raczej jego brak, poza podkręconą przepływką, spowodowało szybką decyzję zakupu SMT7. Walczyłem, z jego pomocą, z wysterowaniem wtrysków 350ccm, niestety bezskutecznie. Później przyszedł czas na DETII. Było lepiej, ale z niego też nie byłem do końca zadowolony. W końcu dotarł do mnie MS2 no i zaczęła się zabawa... Na początek spalone sprzęgło :)
Aktualnie wygląda to tak:

Silnik:
-m20b27 odprężony frezowanymi tłokami od m20b25
-blok oringowany
-głowica od 2.0
-seryjna uszczelka
-sterowanie Megasquirt II + wasted spark (coilpack od omegi V6)
-turbina t3/t4 z ebaja ale jeszcze żyje :)
Dolot:
-2,5"
-spory intercooler
Wydech:
-adapter do seryjnych kolektorów
-DP 3"->Y-pipe 2"-> 2 równoległe tłumiki przelotowe->Y-pipe 2"->tłumik przelotowy 3"=cichutko
Układ paliwowy:
-Walbro 255
-Wtryski Bosch 350ccm
-regulator 4bary
Elektronika:
-EGT, boost, temp. i ciśnienie oleju, temp. chłodziwa
Chłodzenie:
-chłodnica 324td
-chłodnica oleju od 3.0 d
Układ napędowy:
-sprzęgło - szukam...
-skrzynia seria
-dyfer szpera 3.15
Zawieszenie:
-gwint
-przód e36, tarcze aktualnie 300mm
-tył z3
Wnętrze seria...

Kilka fot z prac:
przepraszam za kiepską jakość zdjęć ale fotografem też nie jestem :śmiech:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Generalnie wygląda to aktualnie niezbyt wyjściowo ale to prototyp :D
Na estetykę przyjdzie czas po zrobieniu sprzęgła, podłączeniu sondy i kontroli doładowania. (Szukam zaworu powietrza, który to ogarnie)
Silnik po zamontowaniu turbiny zrobił przez 3 lata ponad 6000 km, głównie z wykorzystaniem większości z jego walorów :) Jak na razie jedyną awarią było
zdmuchiwanie gumy przy przepustnicy, ale z tym się uporałem :) Po zakończeniu tego projektu planuję uturbienie czegoś 4 cylindrowego do
jeżdżenia po torze...
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: e30 m20b27 tbo - wkrótce 4 latka :)

Post autor: korona »

Słyszałem że dawno już jeździsz, czekałem tylko aż w końcu tu opiszesz :heh: witamy.

Mam parę pytań:
- chłodnica oleju z M57 - tam jest wodna zintegrowana z obudową filtra, jak to zamontowałeś?
- podoba mi się adapter na kolektory, czy kiedykolwiek był jakiś problem z pękaniem? Teoretycznie powinno być bezawaryjne, tylko szczerze :wink2:
- Głowica 2.0 - nie siedzę w M20 - jaki był powód zastosowania głowicy z mniejszymi zaworami - więcej "mięsa" prezy kanałach wodnych które lubą pękać?
- Jakie doładowanie, czemu jeszcze nie masz sprzęgła i dlaczego tak mało zdjęć :wink2:
www.turboBMW.pl
Zielok
Turbo-Team
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2010, o 12:58
Imię: Kuba
lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Re: e30 m20b27 tbo - wkrótce 4 latka :)

Post autor: Zielok »

m20b27 to "benzynowy diesel", obroty konczą się przy 5tys obr/min. Zmiana głowicy na 2,0, bodajże kolektor dolotowy od 2,5 + chyba jeszcze jakies zmiany powodują wzrost mocy pod 200km i odcięcie zapłonu jak normalne m20. Ale dokładnie niech opisze Domino ;)
www.bmw-wloclawek.pl
Awatar użytkownika
domino
Nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 9 cze 2010, o 21:47
Imię: Dominik
lokalizacja: Puławy

Re: e30 m20b27 tbo - wkrótce 4 latka :)

Post autor: domino »

Chłodnica jest taka jak w tej aukcji:
http://allegro.onet.pl/item1046502488_b ... mplet.html
Ta z prawej. Nawet nie wiedziałem dokładnie od czego jest, po prostu pasowała mi wymiarami. No i działa :)
Jeżeli chodzi o kolektor, to odpukać, ale nie było z nim jak dotąd, żadnych problemów. Jest wykonany z dość grubościennego materiału. Wybór głowicy był uwarunkowany tym co napisałeś. W głowicy od m25 dobrze jest pospawać kanały wodne, a to dodatkowa robota i to w dodatku trudna do wykonania samemu. Zdawałem sobie sprawę z ograniczeń głowicy m20b20, ale taką akurat miałem pod ręką i taką zastosowałem. :)
Doładowanie aktualnie 0,6 według wskaźnika, ale w logach przy wyższych obrotach jest 0,8. WG nie nadąża upuszczać... Ten silnik chciałem przeznaczyć na poligon doświadczalny i dowiedzieć się ile wytrzymają graty seryjnego m20.
Sprzęgło wystarczało do momentu włożenia większych wtryskiwaczy... a zdjęć będzie więcej :).
P.S. Korona, masz jeszcze to koło zamachowe, o którym kiedyś pisałeś (od m20+docisk n57) ?
Chętnie pozbawię Cię tego ciężaru :śmiech:
Awatar użytkownika
Grzesi(E30)k
Turbo-Team
Posty: 735
Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
Imię: Grzesiek
lokalizacja: B-stok
Lokalizacja: B-stok

Re: e30 m20b27 tbo - wkrótce 4 latka :)

Post autor: Grzesi(E30)k »

Jak złoto by się tu nadała czapka AMC dedykowana do M20B25. Identyczna do tej ori z B25 z końcówką 885 z tym zajebistym przepływem etc jak na 12v ale pozbawiona wad typu pękanie kanałów. W IC coś koło 2200zł za goły odlew nie uzbrojony :/


Kiedyś oglądałem temacik na jakimś forum zagranicznym jak koleś testował przepływ i takie tam bajery w głowicach i M20B25 (końcówka 885, czyli B25 i tez supereta B27 po udrożnieniu podpory wałka) zawstydzała nowocześniejsze konstrukcje
-chałturnik-
Awatar użytkownika
domino
Nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 9 cze 2010, o 21:47
Imię: Dominik
lokalizacja: Puławy

Re: e30 m20b27 tbo - wkrótce 4 latka :)

Post autor: domino »

Widziałem ten test... 2200 zł to nie mało, ale też nie tak masakrycznie dużo jak za taką głowicę. Ja kilka lat temu sprawdzałem cenę tych głowic, ale wtedy było to ok 800 euro.
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: e30 m20b27 tbo - wkrótce 4 latka :)

Post autor: korona »

2200 (a pewnie po zniżkach mniej) to nie majątek jak za nowiutką głowicę, ale przy seryjnym dole chyba bez sensu, wolałbym trochę dołożyć do tłoków chyba jednak. Co do chłodnicy to jest to do automatycznej skrzyni biegów, też nad nią myślałem ale póki co moja wystarcza.
www.turboBMW.pl
kremat0r
User
Posty: 78
Rejestracja: 25 kwie 2010, o 16:00
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznan

Re: e30 m20b27 tbo - wkrótce 4 latka :)

Post autor: kremat0r »

Kiedyś oglądałem temacik na jakimś forum zagranicznym jak koleś testował przepływ i takie tam bajery w głowicach i M20B25 (końcówka 885, czyli B25 i tez supereta B27 po udrożnieniu podpory wałka) zawstydzała nowocześniejsze konstrukcje
Tak głowica od m20b25, stety albo niestety ma lepszy flow od głowicy z m50b25 :ph34r:
e36 coupe m50b25nv, czas zacząc :)
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e30 m20b27 tbo - wkrótce 4 latka :)

Post autor: corey »

kremat0r pisze:
Kiedyś oglądałem temacik na jakimś forum zagranicznym jak koleś testował przepływ i takie tam bajery w głowicach i M20B25 (końcówka 885, czyli B25 i tez supereta B27 po udrożnieniu podpory wałka) zawstydzała nowocześniejsze konstrukcje
Tak głowica od m20b25, stety albo niestety ma lepszy flow od głowicy z m50b25 :ph34r:

macie gdzies linka to tych testow? az niemozliwe :dry:
kremat0r
User
Posty: 78
Rejestracja: 25 kwie 2010, o 16:00
Imię: Krzysztof
lokalizacja: Poznan

Re: e30 m20b27 tbo - wkrótce 4 latka :)

Post autor: kremat0r »

http://speedtalk.com/forum/viewtopic.ph ... db57238978" onclick="window.open(this.href);return false;
e36 coupe m50b25nv, czas zacząc :)
corey
Forumowicz
Posty: 306
Rejestracja: 30 paź 2009, o 23:29
Imię: Paweł
lokalizacja: Lublin

Re: e30 m20b27 tbo - wkrótce 4 latka :)

Post autor: corey »


juz kiedys to czytalem, zrobilem to jeszcze raz i nie wiem gdzie jest tam napisane ze m20b25 ma lepszy flow od m50, nie widze tam porownania m20 do zadnego 4 zaworowego (na cylinder ) silnika, widac tam tylko ze Porshe jest lepsze ;)
ODPOWIEDZ