Historia toczy się od 22 grudnia 2015, także stosunkowo krótko, ale coś tam się dzieje to wrzucę abyście mieli co oglądać do kawy.
Po turbo kompocie wróciłem do korzeni, E30. Jest to moje czwarte E30 i mam nadzieje, że ostatnie. Kupno w miarę zadbanego egzemplarza za normalne pieniądze to jakiś koszmar. E30stki szukałem od kilku miesięcy, zwiedziłem zachodnią i centralną Polskę, obejrzałem kilkanaście sztuk w szerokim zakresie cenowym. Wiedziałem, że jest ciężko ale nie sądziłem że aż tak ciężko. Oglądałem i wąskie i szerokie, z reguły popękane za kielichami, bez kwadratów, bez progów i z dziurami w bagażniku. Marzyło mi się uturbione m20 lub mocno grzebane m42.
I tak zmęczony poszukiwaniami trafiłem do kolegi Polaka z zapytaniem czy przypadkiem nie słyszał, że ktoś ma zbunkrowaną jakąś sensowną sztukę na sprzedaż. Dostałem namiar na kolegę w Koszalinie, Sebringa. Pojechałem i kupiłem.
Igła to to nie jest, ma swoje mankamenty. Buda zdrowa, podłoga ma wspawaną łatę, kielichy całe, kieszenie bagażnika robione. Ale generalnie trzyma się kupy, przeżyła próbę na podnośniku, nic nie wpadło i nic nie spadło.
Wnętrze trochę sajgon. Są sporty, ale jakieś kombinowane. Ktoś odwalił grubą rzeźbę z szyberdachem, został w zasadzie tylko dekiel. Ucieka prąd z nagrzewnicy i otwieranych elektrycznie szyb. Układ chłodzenia ma mało wydajny wiatrak. Zawieszenia praktycznie nie ma, auto pływa na koleinach. Z plusów - jest maglownica z e36, jest m50b25 vanos, jest zdrowa buda.
Z rzeczy mechanicznych ogarniętych od grudnia:
- kompletne zawieszenie przód-tył na nowych gumach i tulejach acentrycznych, konwersja na 5x120
- zmodyfikowana belka tył na regulowaną, dodatkowe zaciski do hamulca hydraulicznego, usunięty standardowy ręczny na linkę
- przednie hamulce e46 325mm
- przewody w oplocie stalowym
- zawieszenie gwintowane ISC Drift z camber-plates
- przerobiony układ chłodzenia, custom chłodnica bez zbiorniczków wyrównawczych, przewody zastąpione alu-rurką i silikonami, dodatkowy wentylator przed chłodnicą
- nowa wiązka elektryczna + EMU
- 2x bimarco futura w środku + rollbar od staffa.pl
- długi dyfer 2,93 100%, czekam na szperkę od Karola
- rozpórki przód, tył
W ciągu ostatniego tygodnia udało mi się uturbić e30. Silnik jeszcze nieodprężony, więc póki co ustawione max 0,4b. Ale działa, żyje, ma się nieźle.
- kolektor wydechowy od Karola FTWL Motorsport
- turbo td05h - zaspawany wewnętrzny wastegate
- wastegate zewnętrzny 44mm
- dolot 2,5" z dość małym intercoolerem
- blow-off HKS Style
- wtryski 360cc
- downpipe i pierwsza część wydechu 3", później przechodzi w 2x50mm ori wydech (to się później zmieni na przelot 3" do końca)
- standard EGT + AFR
Generalnie taki lajtowy setup czy to na ulicę czy na jakieś pojeżdżawki. Po compakcie zależało mi na dobrym dole, kosztem max wartości. Trochę męczyło mnie czekanie na boost. O ile na prostej, czy już na rozpędzonej turbinie było fajnie i można było ganiać szybkie wózki, to samo czekanie na boost średnio mnie zachwyca

Obecnie wygląda to tak, że nadciśnienie pojawia się przy 1800rpm, a zadane 0,4b widzę przy 2200rpm. Auto jeszcze nie było strojone, więc nie wiem co się dzieje górą.
Pierwsze odpalenie z turbo:
https://www.youtube.com/watch?v=4gM7JLRXoLc" onclick="window.open(this.href);return false;
Test monety M50+EMU:
https://www.youtube.com/watch?v=v1rOPA5CZdU" onclick="window.open(this.href);return false;
No to fotki:






















