BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: leo »

odkopie temat :)

Coś się z furą dalej dzieje/tuninguje?
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Qwet
User
Posty: 37
Rejestracja: 14 cze 2012, o 19:34
Imię: Daniel
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: Qwet »

Co się dzieje z furą? Służy cały czas, zarówno do codziennej jazdy, jak i weekendowych wypadów ;)

No więc tak. Na przełomie 2015/2016 maszyna jeszcze raz odwiedziła Maleckis Motorsport. Przyczyną była awaria skrzyni biegów, objawiająca się głośną pracą na pierwszych trzech biegach.
Michał wymienił skrzynię na inną używaną, a starą przeznaczyliśmy do remontu żeby przy następnej wizycie za rok znowu je podmienić.
Przy okazji podmiany skrzyni Michał wykonał też parę innych prac, między innymi usuwanie ognisk korozji i zabezpieczenie antykorozyjne:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek


Oprócz tego zawieszenie przeszło drobne modyfikacje:

Obrazek Obrazek


Na koniec Michał podłączył laptopa i wpisał z palca więcej koni. Poniżej nałożone wykresy przed zmianami (szary) i po zmianach (czerwony)
Obrazek


Sezon 2016 przejeździłem z mocą ponad 500 koni
https://www.youtube.com/watch?v=kHRwDmS2sG4" onclick="window.open(this.href);return false;

Niestety pojawiło się parę denerwujących usterek, takich jak spadający wężyk odpowietrzania chłodnicy... A poza tym od jesieni druga skrzynia też już zaczyna coraz głośniej pracować.

Ostatnio Michał ma coraz więcej pracy i coraz mniej czasu, ale w końcu przy sylwestrze zabrał się za remont starej skrzyni biegów. Obaj oczekiwaliśmy wyraźnych uszkodzeń, ale po zdjęciu obudowy na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało idealnie:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jednak podczas stopniowego zdejmowania poszczególnych zębatek wyszło to czego się spodziewałem od początku. Tak wygląda u mnie ten nieszczęsny thrust washer:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Porównanie starej podkładki z nową super-tuningową marlin crawler thrust washer:

Obrazek

Michał mówi że zmiętolony kołek ustalający starej podkładki wydłubał spomiędzy kulek głównego łożyska. A więc znamy przyczynę całego tego charczenia podczas jazdy. Teraz pozostało pomierzyć wymiary technologiczne, powymieniać łożyska, synchronizatory, widelce i co tam jeszcze. Nie chciałbym denerwować Michała bo ostatnio ma bardzo dużo innej roboty, ale mam cichą nadzieję, że do końca stycznia skrzynia będzie gotowa do montażu :)
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: leo »

Nie lepiej było od razu załadować skrzynie z BMW na przekładce? Pytam z czystej ciakawości dlaczego wybór padł akurat na tą skrzynie ? Nie sądzę że z powodu dzwonu p&p do silnika :)

ja to Michałowi mówiłem ostatnio że podziwiam jego podejście i chęci do takich blacharskich zabaw... ma chłop zdrowie i nerwy mnie to by już dawno h... strzelił przy takiej dziubance :clap:
BMWexpert Motorsport
ODPOWIEDZ