
Na początek zdekodowany VIN:
Vehicle information
========================================
VIN: WBABF61030EP34270
Type code: BF61
Model: 320I (EUR)
E-F-R series: E36 2
Series: 3
Type: COUPE
Steering: LL
Doors: 2
Engine: M52
Displacement: 2.00
Power: 110 (149 hp)
Drive: HECK
Transmission: AUT
Paint code: 300 - ALPINWEISS 3
Upholstery code: C4MA - STOFF/BLAUVIOLET
Prod.date: 1996-09-07
S240 Steering wheel, leather
S243 Airbag for front passenger
S314 Door mirror, driver lock, heated
S320 Deleted, model lettering
S341 Bumpers completely in body colour
S401 Lift-up-and-slide-back sunroof, electric
S428 Warning triangle and first aid kit
S498 Headrests mechanically adjustable, rear
S510 Headlight vertical aim control
S520 Fog lights
S534 Automatic air conditioning
S540 Cruise control
S542 Check Control
S556 Outdoor temperature indicator
S668 Radio BMW Reverse RDS
S690 Cassette holder
L801 National version Germany/Austria
S863 Dealer List Europe
S879 Operating instructions German
Jak widać dupy nie urywa. 2.0 w automacie i w koszmarnie brzydkim, fioletowym środku.
Była to 8 czy 9 sztuka, która obejrzałem w ciągu miesiąca czasu. I w porównaniu do tego co widziałem w zakresie 5-10k zł to jest to przysłowiowa igła.
O reszcie egzemplarzy szkoda się wypowiadać - jeśli tak wygląda rynek e36, to w ciągu 2-3 lat będzie to samo co z e30stkami.
Historia zaczyna się 11 sierpnia 2017, w bardzo burzową noc. Akurat po podpisaniu papierów rozpoczyna się piekło w Wielkopolsce, drzewa latają, woda leje się strumieniami, a my próbujemy przejechać 200km do domu. Udaje się bez strat. Foteczka.

Weekend mija spokojnie, a od poniedziałku przychodzą partsy.


Przychodzą kolejne paczki z różnymi gratami, w tym kilka od Karola z FTWL Motorsport. Do tego cały śmietnik do konwersji na manual ZF, turbo sprzęgło, wały, elementy wnętrza.






I tak prezentowała się przez kilka dni.


Zaczęły się przyjemniejsze mody.



Chwilę później dojechało zawieszonko ISC w wersji Drift.



Pokusiłem się o podjebkę dokładki Alpiny.

Brakowało koła, udało się znaleźć lokalnie ASA Revolution 8j przód, 9j tył, w 18 calach.


Przyjechał BBBK (budget big brake kit), czyli popularne hamulce z e46 330 o średnicy 325mm. Na ten moment wystarczą.

Po konwersji na manuala, szybki teścik:
https://www.youtube.com/watch?v=NBLYEGxtAmE" onclick="window.open(this.href);return false;
Porównanie automata i manuala w dynamice pojazdu:
https://www.youtube.com/watch?v=9mkKeXHVxus" onclick="window.open(this.href);return false;
Przy montażu hamulców nastąpił też montaż intercoolera:





Heble już na gotowo:
Przód e46 330i 325mm
Tył e46 325i 294mm
+ przewody w oplocie Black Diamond

Video z wymiany hebli: https://www.youtube.com/watch?v=Per1I2gflRY" onclick="window.open(this.href);return false;
Następnie przyjechało turbo, w wersji testowej czyli obecnej będzie to GT3071 z oferty fmic.pl:

Videło: https://www.youtube.com/watch?v=IuHR3e-zn-M" onclick="window.open(this.href);return false;
Videło: https://www.youtube.com/watch?v=XoZalsM2oAY" onclick="window.open(this.href);return false;
Kolektor od Karola FTWL Motorsport na miejscu:


Videło: https://www.youtube.com/watch?v=FptWFQXgEcU" onclick="window.open(this.href);return false;
Videło: https://www.youtube.com/watch?v=95jRGzudi_0" onclick="window.open(this.href);return false;
Okazuje się, że mając na stanie dwa wastegate'y 44mm o różnych wielkościach, trzeba pożyczyć trzeci 38mm na przymiarkę.
44mm jest niemożliwe do zamontowania, natomiast 38mm idealnie się mieści. Zatem zostaje wykonać zamówienie i oczekiwać przesyłki.

Udało mi się dorwać nowy wastegate 38mm. I tu ważna uwaga, oryginalny, nie żaden podrabianiec.
Dość mocno uszczuplił sakiewkę, ale jest:

Videło: https://www.youtube.com/watch?v=2Nq-ko5AXoY" onclick="window.open(this.href);return false;
Videło: https://www.youtube.com/watch?v=vSCnvEqyGSg" onclick="window.open(this.href);return false;
Videło: https://www.youtube.com/watch?v=tXufP3faGGk" onclick="window.open(this.href);return false;
Videło: https://www.youtube.com/watch?v=WSim33LSlik" onclick="window.open(this.href);return false;
Videło: https://www.youtube.com/watch?v=UH_uRlRv_XQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Poskładane i pierwsze przejażdżki na ori sterowniku m52:

Wydeszek w produkcji, 3" w przelocie na dwóch tłumikach:


Videło: https://www.youtube.com/watch?v=Nx_hvo2Nts0" onclick="window.open(this.href);return false;
Pora na EMU Classic:



A w międzyczasie przyszedł alu kolektorek ssący od BKC Motorsport:

Videło: https://www.youtube.com/watch?v=yA1D-ynCC48" onclick="window.open(this.href);return false;
Trochę gratów do poskładania:


Wtryski Bosch 630cc@3b, krótkie. W środku ori wtrysk od m50.

I na gotowo.

Wrzuciłem jej na szybkości mapki z poprzedniczki (e30) i jakoś się turla. Nieopatrznie źle zamontowałem zaworek MAC i biedne 2.0 zobaczyło 1.3b doładowania :hurra: :hurra: Dalej żyje, jeszcze nie wybuchło.

Ze wstawalnością sprężarki szału nie ma, 0.5b przy 3600rpm. No ale to tylko biedne 2.0 na dużym kolektorze i jeszcze większej przepustnicy :zabawa:

No i pierwszy wyjazd po paliwo.

Videło: https://www.youtube.com/watch?v=MsgqdW7zrvE" onclick="window.open(this.href);return false;
Nowa rozpórka od Szwagrów w wersji do R4. Nic nie przeszkadza.

Ogarnięty zapłon w pełnej sekwencji



Videło: https://www.youtube.com/watch?v=CFoPmY3sRoI" onclick="window.open(this.href);return false;
No i na dzień dzisiejszy to tyle. Czekamy na kolejne przesyłki, mody i cieplejszą pogodę. Stay tuned
