Na forum jestem już od lat, zbudowałem i wystroiłem ze znajomymi wcześniej już kilka doładowanych silników, ale zawsze miałem albo mało czasu, albo pieniędzy na swój.
Tej zimy udało się coś tam poskładać

Nadwozie to E36 coupe z 1996 roku, kupione w ori lakierze jako 320i ze szperą i fioletowym wnętrzem, wyprute do zera, wnętrze zmienione na czarne, potem wpadło hydro, kubełek, i mniejsza kierownica, a auto zostało street driftem, które nie boi się toru wyścigowego

M50B25 Vanos pochodzący oryginalnie z E34 - wyremontowany kiedyś w Niemczech z nabitymi plombami itd. Kupiony za 1400zł jakieś 7 lat temu

Silnik:
M50B25TU odprężony przekładką 8,5:1
- głowica po pełnym remoncie, nowe co się da
- nowe panewki korbowodowe
- wszystkie nowe uszczelki
- termostat 71*C
- aktualnie wlane 5W50 Elf wg zalecenia Coobcio Garage
Napęd:
- skrzynia duży ZF z shortshifterem, zmienione sprężynki zwrotne i mix oleju wg mojego autorskiego przepisu
- sprzęgło jednomas M50 + docisk M57 + tarcza wyczynowa od CYBUL Radical Solutions
- wał 325tds
- dyfer 100% 3,64 (przełożenie włożone z dyfra E34)
- półosie 328i
Zawieszenie:
- przód gwint MTS Gold + adaptery skrętu SAS
- tył amortyzatory Koni Sport z E30 z regulacją + sprężyny custom na zamówienie
- poliuretany
- regulowane wahacze tylne
Hamulce:
- przód 325mm z E46 330d
- tył E36 328i z wpiętą hydrołapą w układ
Układ wydechowy
- kolektor FTWL
- turbo T04E
- wydech kwas 2,5? na jednym tłumiku przelotowym z WOBO
Układ dolotowy:
- FMIC 550x230x65
- póki co dolot z silikonów z braku czasu
- usunięta odma, filtr węglowy
- MBC ProPerfect
- BOV ProPerfect
Układ paliwowy
- wtryskiwacze Siemens Deka 630cc na seryjnym regulatorze
- chińska tuningowa pompa paliwa 320lph
Elektronika:
- seryjny motronic + Ecumaster DET3 FIT
- zegary EGT, AFR, boost
Auto odpalone, samo wjeżdża i wyjeżdża z warsztatu, brakuje filtra powietrze i silikonu na przepustnicę. Mam nadzieję do końca tygodnia wstępnie podstroić na drodze i dolizać na hamowni obciążeniowej.
Auto w sezonie 2018 było regularnie driftowane z silnikiem NA.

Silnik schował się przed mrozami w warsztacie na stojaku, gdzie został odczyszczony i odmalowany lakierami VHT.





Turbo T04e z wbudowanym WG jest de facto większe niż GT3076... Ale udało się wsadzić jako TOP.



W międzyczasie zostały wspawane mocowania tylnego wózka.

Tarcza sprzęgła od Cybul Radical Solutions, podobno daje rade, a nawet jest półsprzęgło bezproblemowo.

Wydech i DP zrobiony za barter przez mojego kumpla w RPM Custom.







IC narazie będzie na silikonach, bo brak totalnie czasu na spawanie, a 27 kwietnia chciałbym już odbyć pierwszy trening.

Auto jest już praktycznie kompletne, ale na tym stanęły moje zdjęcia

Na pierwszy trening myślę o próbie na 0,7-0,8b, docelowo 1,1-1,2b. Ile wyjdzie? To się na pewno okaże na hamowni

Co z tego wyjdzie? Zobaczymy

Stay tuned B)