Jako, że jest to mój pierwszy post na tym forum, przedstawię się, jestem Kamil i niedawno poskładałem swoje e36 turbo.
Samochód w pełnej specyfikacji street. W pierwotnej postaci było to 316i w wersji ABC (absolutny brak czegokolwiek).
Wybór padł właśnie na to e36, ponieważ wyglądało na nie bite i niezbyt zgnite. Są delikatne wykwity rdzy, ale dodają tylko uroku do gruza

Fura ogólnie odnowiona mechanicznie, cały zawias wypiaskowany i polmalowany proszkowo. Gumy, sworznie, tuleje zastosowano ori bądź poliuretan.
Nowe przewody hamulcowe i paliwowe. Jednak główna modyfikacja to silnik. Przygotowany tak, żeby nie zaglądać już do środka, ale ma sporo chińskiego osprzętu.
Wszystkie prace przeprowadzono w stodole

też nie mam zbyt wiele wspólnego, ale to będzie widać...
Chciałbym również w tym miejscu podziękować, przede wszystkim Kamilowi z . za ogarnięcie części oraz przygotowanie bloku. Kamilowi Cz. za pomoc merytoryczną, oraz
Sebastianowi vel Celina, strasznie się biedak napocił targając blok ze stojaka pod maskę

Chciałbym również podziękować wszystkim użytkownikom forum turbobmw, to dzięki Wam wiedziałem jak się za to zabrać!!!
Model: E36 Coupe 1993 316i (swap m50b29T)
Modyfikacje
Silnik:
- M50B25nv
- ori głowica po pełnym serwisie i naprawdę delikatnym portingu
- kute tłoki wiseco 85mm
- kute korby turbo works
- wał M52B28
- panewki king rancing
- oringowanie by .
- uszczelka by .
- szpilki głowicy ARP M10
- rozrząd, uszczelki oem
- pompa oleju M52
- CR 8.0
Układ dolotowy:
-o em kolektor i przepustnica M50B25nv (myślę nad alu)
- turbo chińczyk gt3582 ar.80
- IC turboworks 600x300x76
- bov chińczyk hks SSQV4
- dolot turbo do IC stopniowo z 60.3mm do 76 z IC do przepustnicy 76mm
Układ wydechowy:
- kolektor 6w2w1 na flansze T3, spawany własnoręcznie
- WG chińczyk TurboSmart hypergate 45mm (trochę za mały,ale narazie oki)
- bandaż termiczny
- cały wydech na 3 cale, dwa tłumiki przelotowe tatechnix dedykowane do E46 3.0 cicho jak seria
Układ paliwowy / wtryskowy:
- wtryski 630 ccm siemens deka
- pompa Epman 044 w baku
- seryjna listwa i regulator z m50b25nv
- przewody miedź i guma w oplocie 8mm
Elektronika / wskaźniki:
- Motronic 3.1 chyba 405?
- det3+ w trybie FI
- Stag AFR i sonda WB
- jakieś chińskie wskaźniki boost EGT i Oil Temp
- strojenie inprogress (mapy startowe posiadam)
Układ chłodzenia:
- chłodnica z wersji z klimą, nowe wisko i termostat
- wentylator elektryczny chyba 16cali na przekaźnik i czujnik w chłodnicy
Układ napędowy:
- sprzęgło dwutarcz by .
- prawie seria z 1.6 (czekam, aż sie urwie)
- zaspawany dyfer 3.38 (za krótki)
- półosie z E46 2.0 dwie prawe albo dwie lewe, nie pamiętam, znacznie grubsze niż z 1.6
Zawieszenie:
- jakiś tani gwint, tył prawie beton
- hamulce z E46 330i plus dodatkowy zacisk na hydrołape in progress
- felgi oem E46 18 cali i opony 225/50?
BODY KIT i wnętrze:
- zderzak mpakiet z allegro
- dokładka tył mpakiet
- listwy boczne inprogress














Aktualnie silnik delikatnie traktowany na doładowaniu 0.5 w peaku 0.8 (mały WG). Niebawem wymiana oleju, może jeszcze 800km spokojnej jazdy, montaż mbc i zmiana doładowania.
W między czasie szukam swapu napędu na ZF i dyfra 2.93
Jak narazie furka cieszy jazdą
