Obecnie autko robimy na sobote zeby sobie poszalec przed remiza , plan jest taki zeby uzyskac jak najwiecej KM oczywiscie z doladowania
nie wiecej niz 1~
Do ukonczenia zostalo troche, ale idziemy jak waszka ! do wiosny bedziemy śmigać mam nadzieje ze cos z tego wyjdzie.
Uturbiam sam, z pomoca brata i Ojca oraz znajmych którzy mi doradzają:
Dzieki WAM nawet bym nie byl w stanie ruszyc pokrywy silnika (jestem zielonym mechanikiem jak wogole tak mozna to nazwac)
szczegolne podziekowania dla: Maleckisa ktory będzie stroić samochód (POLECAM) ,Korony, Artixa, Bambra BMW za uszczelke , Mario Tuning Garage ...
Do opisu w 1 poscie bede na biezaco dodawac, a na kolejnych stronach zdjecia.
Może dam rade a jak nie - to Do Odry albo WIsły
MODEL:
BMW E36 sedan 325i M50B25 (bazowo 318i) 93r
opcje wyposazenia: standard, najbardziej uboga ver (procz szyberdachu) jaka istnieje.
MODYFIKACJE:
Silnik stage 1.
MOC:
Przed zmianami: 2,5 N/A - 168KM (wydech z 2.0)
Po zamianach: archiwum X
silnik M50B25 bez vanosa 92r. silnik z automatu (anglik) swap dosyc dawno temu z 1.8i
-dół seryjny - bez dotykania 200tys przebieg, kompresja jak fabryka na każdym z cylindrów.
-głowica sciagnieta, splanowana (00,0016)
-odprężony do ~ 7,5:1 - dwie seryjne uszczelki 1,75 + przekładka między nimi 1,4mm
-sruby do glowicy zwykle GOETZ.
-wymieniony rozrzad tj lancuch, slizg glowny.
-sprawdzone cisnieniowo zawory , gniazda ogolnie glowica - byla OK
Turbina:
Garrett GT32 była ale sie rozciekła ! w drodze coś innego...
oznaczenie Turbiny: ......
Chłodzona i smarowana olejem.
Układ dolotowy:
- cały dolot z rur aluminiowych 60mm (procz wyjscia z turbiny oczywiscie (45mm?)
- złączki silikonowe samco, reszta na sztywno spawana (alu i nierdzewka)
- intercooler z rdzeniem 61cm x 19cm z wyjściami po 6cm
- przepływonierz przeniesiony na prawą stronę, podłączony przed turbosprężarką
- odma odłączona z przepustnicy i krokowego , wypuszczona w atmosfere
- usunięty filtr węglowy
- usunięty wąż z odprężeniem baku paliwa
- filtr stożkowy KN
- Blow Off (tymczasowy ? z KITU) z regulacja , 2 sprezynowy, ala HKS
Układ wydechowy:
- ooczątkowo downmount kolektor wydechowy z nierdzewki (KIT), przeciete flansze (seryjny lubi pekac), wwiert na EGT
- aktualnie będzie TOPMAUNT - zmiana planów
- downmount turbo - poczatek to 3cm flansza dorabiana + elastyczny lacznik wydechowy 3calowy
- przelot : 3cale od Turbo do Konca
- tłumik końcowy : BRAK
- tłumik srodkowy: BRAK
Układ wtryskowy - paliwa :
- wtryski 460cc LUCAS wysokoomowe
- regulator cisnienia paliwa z regulacja przeniesiony do przodu (seryjny wywalony, wyjscie zaspawane )
- zmieniowe wszystkie weze paliwowe
- usuniety przewod odprezajacy bak paliwa
Elektronika, zegary
- ECUMASTER DET II
- brak sondy lambda
- dodatkowe wskazniki : boos, egt - auto gauge
Układ chłodzenia:
- seria z 1,8i nowa chlodnica
- visco orginalne z 1,8i (narazie)
Układ napędowy:
- sprzęgło narazie seryjne
- skrzynia z 1,8i , dyfer 1,8i przełożenie 3:45 (krótkie biegi), zaspawany most (mala glowa)
- w planach kolo zamachowe nieco stoczone ...
Zawieszenie i układ jezdny
- gwint przód, tył seryjne amory, sprężyny jakieś twardsze ...
- opony przód 225 x 40 x 17, opony tył: 245 x 40 x 17
Układ hamulcowy:
seria z 1,8 ! koniecznie do zmiany ...
BODY KIT
- przód seryjny zderzak z e36 po lifcie,wywalona kratka
- tyl zderzak seryjny + dokladka `m
- brewki,
- lampy przód tył nowe
- cała buda na gładko (bez listw),pomalowany akrylem + mat pasta (mat efekt)
- alu 17 BROCK B1
- i pare innych pierdol o ktorych juz nie bede pisac
_________________________________________________________________________________________
FOTOSTORY:
Było tak:
http://www.r-t-k.pl/e36xproject/13.jpg
i potem się porobiło...
zaspawany regulator na listwie
http://img16.imageshack.us/img16/27/81545181df2.jpg/
i nowa zabawka regulator

zalatywało WT choć to fajny trend

http://img87.imageshack.us/img87/7885/70296623.jpg
i wyszło tak


przy okazji zaspwania mostu pśik pśik
http://img183.imageshack.us/img183/8117/foto850.jpg
pierwsze graty
http://img2.imageshack.us/img2/6182/foto868.jpg
a potem miało być tak pięknie ale GT32 sie wykapała jak sie pozniej okazalo ale fotke daje


felgi beda jakos tak wyglądac

a potem to już OGIEN
po 2h udalo sie zdjac glowice razem z kolektorami (sruby byly tak zapieczone ze w caloci cza bylo

25zł spray i sruuuuuuuuuuuu



kanapkaaaaa

GT32 pasowała pięknie... ale niestety (fotki dodaje do upamiętnienia)

mały porting kanałow wydechowych

bod te wyloty będzie robiony nowy kolektor wydechowy


planownie


śruby orginalne goetza, mam nadzieje ze wystarczą

po pradu godzinach pytania MICHAŁA z POZNANIA udało się zmienić rozrząd

tak tego Kamilu nie odkęcisz...



no to LUFA z TANK LEOPARD II :twisted: zarcik


OGNIA




miedzy czasie pocztą paczka doleciała

dzięki Michał
Map sensor tez doleciał to sie podłączyło wstepnie :mrgreen:

smarowanie turbiny bedzie z trójnika

głowica splanowana i założona 3 uszcelki KPL

malowanie



bandażyk

no i machnią rozrząd

i już tam nie bede zaglądac

odpalil na sucho , bez turbo ... walczymi z pierdolami - > to najwiecej czasu zajmoje,
VIDEO:
http://img190.imageshack.us/i/63141681.mp4/
dolot zrobiony, ic wisi, nowy garaż

ciasno i bez podnośnika problem

więc turbo burbo bedzie na gorze, nowy kolektor sie robi

Tym akcentem koncze post:

OGNIAAAAAAAAAA całą noc :mrgreen:

pozdro
. :