E36 325 + kompresor Vortech SQ2

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

E36 325 + kompresor Vortech SQ2

Post autor: korona »

Przedstawiam auto które modyfikowaliśmy z Tomkiem w 2008 roku - E36 sedan 2,5l + kompresor Vortech SQ2

Opis przedstawia wyłącznie to co było przerabiane na początku, na chwilę obecną auto jest dalej modyfikowane ale już nie przeze mnie.

Modyfikacje

Silnik: stage@1 ukończony
- silnik M50B25
- kompresor Vortech SQ2
- silnik zalany olejem Valvoline VR1 Racing 10W-60
[obecnie silnik jest odprężony przekładką - to już właściciel robił we własnym zakresie]


Układ dolotowy: ukończony
- cały dolot wykonany z rur aluminiowych 60mm
- złączki silikonowe zbrojone 4x oplotem, wszystko SAMCO
- intercooler z rdzeniem 700x220x65mm z wyjściami 60mm
- przepływomierz przeniesiony przed lewe koło, podłączony przed kompresorem
- odma wypuszczona pod auto, usunięty filtr węglowy
- zawór DV Nissan

Układ wtryskowy: ukończony
- wtryski BOSCH 320cc @3bar
- regulator na listwie 3,5bar

Elektronika: ukończone
- ECUMASTER DET II
- map-sensor MPX4250AP jako deflection
- czujniki EGT i BOOST z ustawianym alarmem
- temperatura i ciśnienie oleju z alarmem
- brak sondy lambda - odłączona od sterownika

Układ chłodzenia: ukończony
- seria, w planach chłodnica oleju, podstawka z M3 czeka

Układ napędowy: ukończony
- koło dwumasowe + docisk z M57, przerobiona tarcza M57
- szpera S3.15

Zawieszenie: ukończone
- sprężyny Weitec, Bilstein B8, stabilizatory m-technik, tuleje wachaczy M3

Tak setup wyglądał na chwilę wyjazdu z warsztatu, od tego czasu trochę się pozmieniało...


Kompresor VORTECH SQ2, pokaźnych rozmiarów ustrojstwo z muszlą i wirnikiem jak w typowej turbosprężarce
Obrazek

Obrazek

Porównanie do telefonu znajomego...
Obrazek

... zakończyło się utopieniem tego drugiego w kanale :lol:
Obrazek

Kompresor jest podłączony do obiegu oleju podobnie jak turbosprężarka. Tu widać bardzo ciekawe rozwiązanie - wbudowany filtr na wejściu do kompresora. Spływ oleju powędrował prosto do bagnetu oleju (wspawany u dołu)
Obrazek

Zestaw nowych wskaźników z nastawnym alarmem
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nowe wtryskiwacze Boscha założone:
Obrazek

Dolot będzie z aluminium na wyraźne życzenie Grzegorza - powód - mniejsza masa. Wiadomo że łuki segmentowe nie wyglądają tak ładnie jak wypolerowane kolana z nierdzewki ale mają zaletę: aluminiowy dolot waży 1/4 tego co nierdzewka - wybór więc padł na alu.

Do kompresora Vortech dołączona była tylko jedna rura, z dumnym napisem MADE IN USA :śmiech:
Obrazek

Zaczynamy spawać dolot, takie zawijasy nam wychodzą:
Obrazek

Obrazek

Grzegorz przywozi nowe złączki i zaczynamy montaż:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Dodatkowe kilka kółek + baaardzo długi pasek do napędu chmm... wszystkiego ;)
Obrazek

W międzyczasie montujemy szperę. Pierwsza jaka przyszła okazała się mostem z E34 bez szpery z deklem z E36 ! Tak wygląda szpera do E36 325 według niejakiego "robi" z okolic białegostoku - przestrzegam, na forum beemka dorobił się już nawet swojego "fanklubu" jako że więcej podobnych akcji wykręcił...
Obrazek

Obrazek
ale nieważne, w końcu prawdziwa szpera zagościła w aucie.

końcówka montażu, wygląda całkiem dobrze, jak zresztą widać na zdjęciach
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na początek na nieodprężonym silniku ładujemy 0,3bar i tak auto opuszcza warsztat - o godzinie 16tej w wigilię 24 grudnia 2008 :D

Obecnie auto jeździ odprężone i na 1bar doładowania, stroiła jedna z firm z małopolski. Wiem że są jakieś problemy z osiągnięciem zadanego doładowania, i to mimo wymiany kół kompresora na coraz mniejsze; kompresor jest używany trudno więc ustalić w jakim naprawdę jest stanie.
www.turboBMW.pl
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 325 + Vortech SQ2

Post autor: k64 »

wow teraz widac robote, ja w ten dzien kupilem bmw kolejne dokladnie o 24:00 tak jakos wyszlo.
ja chce taki kompresor ! ;)
B3252
Nowy na forum
Posty: 11
Rejestracja: 5 lut 2010, o 12:51
Imię: Marcin
lokalizacja: PL

Re: E36 325 + kompresor Vortech SQ2

Post autor: B3252 »

Nie otwierają mi się żadne fotki z tego tematu i już od dawna(uzywam Opery)....:( Szeryfie możesz coś z tym zrobić??
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 325 + kompresor Vortech SQ2

Post autor: korona »

Zdjęcia wkleiłem na nowo, teraz będzie OK.
Z ciekawostek: auto dalej jeździ u tego samego właściciela, bez awarii nie licząc zerwanego paska (urwała się 2 razy śruba klasy 10.9 mocująca jedno z kółek). Silnik odprężony przekładką, dmucha w peaku 1bar, wystrojone na map-sensorze. Zamiast DV jest BOV TheSUN, przerobiony jest filtr powietrza. Opaski na silikonach zmienione na mocniejsze.
Może kogoś to zdziwi bo mnie nie, jest problem z serwisowaniem, mechanicy często rozkładają ręce przy podstawowym serwisie w stylu wymiana świec czy wspomnianego paska i nie chcą auta robić. Tak czy inaczej auto jeździ i ma się dobrze, mam gdzieś filmiki, dźwięki jakie to wydaje przy przegazówce są naprawdę niepowtarzalne :heh:
www.turboBMW.pl
lidzio7
Nowy na forum
Posty: 12
Rejestracja: 23 sie 2010, o 17:30
Imię: jarek
lokalizacja: Pszczyna

Re: E36 325 + kompresor Vortech SQ2

Post autor: lidzio7 »

witam! mam pytanko do Ciebie, mam okazje kupi sam kompresor do bmw e36 2.0 razem juz z łapa do tego silnikai zaworem upustowym, kompresorek przy doładowaniu 0.4 bara daje ok 50 kuców, co bym jeszcze potzrebował do tego i co bym musiał wymienic, dodam że autko urzywam na co dzien.. pozdr
Awatar użytkownika
elmo0104
Turbo-Team
Posty: 2047
Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
Imię: Piotrek
lokalizacja: Łódź
Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź

Re: E36 325 + kompresor Vortech SQ2

Post autor: elmo0104 »

w dziale "Performance" masz temat "co potrzebne do uturbienia m50?" Poszukaj go tam a wszystkiego się dowiesz. Zamiast turbo kompresor oczywiście, reszta się powinna zgadzać.
Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
blazej67
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 17 paź 2010, o 20:42
Imię: Błażej
lokalizacja: Sycewo

Re: E36 325 + kompresor Vortech SQ2

Post autor: blazej67 »

może ktoś wie ile KM i Nm posiada auto???
Awatar użytkownika
korona
Administrator
Posty: 1978
Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
Imię: Adam
lokalizacja: [SRB]

Re: E36 325 + kompresor Vortech SQ2

Post autor: korona »

Nie mam wykresu, z tego co pamiętam to zmierzone było ok 290KM, ale potem były kolejne zmiany
www.turboBMW.pl
Awatar użytkownika
PacmanSF
User
Posty: 86
Rejestracja: 9 gru 2010, o 13:44
Imię: kuba
lokalizacja: ostrów wlkp

Re: E36 325 + kompresor Vortech SQ2

Post autor: PacmanSF »

Auto takie jak moje :heh: tyle ze ja mam bude e46 i m52 :sad: z vortechem v2 :D pozdro
Benzyna płynie nam we krwi ...
kulawy
Nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 30 lis 2011, o 22:11
Imię: Adrian
lokalizacja: Bydgoszcz

Re: E36 325 + kompresor Vortech SQ2

Post autor: kulawy »

...to poszło 90 KM to sporo...ciekawi mnie jaki jest koszt takiej budowy z tym kompresorem
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 325 + kompresor Vortech SQ2

Post autor: k64 »

odkopie temat.


Auto po instalacji nr 1 u Korony , pozniej u Maleckisa u ktorego przeszlo wiele modyfikacji łacznie z powiekszeniem pojemnosci na 2,8 jechalo jeszcze do projektXS miedzy czasie ... a po zimie 3 tyg temu trafilo do mnie, jako ze mamy nie daleko do siebie - samochod odmawiał posłuszeństwa a Grzesiowi aż tak nie zależało na czasie gdyż porusza sie innym samochodem na codzień.

Auto bylo dziwnym trafem totalnie rozkalibrowane pod wzgledem mieszanki (nie winie o to nikogo) paliwa bylo o wiele za mało w calym zakresie , falowalo na wolnych obrotach itd .
A wiec należało zrobić korekcje AFR w mapie (Det 3) .
wniosek moj taki (pewnie nie tylko moj) ze ahh dziwne te kompresory no ale jakos udalo mi sie to wszystko ustawic .
Dziwne jest to ze raz laduje 0,7 i nie ciagnie plynnie, a raz 0,9 i ciagnie jak ta lala, no w kazdym razie jest w miare ok :dry: napewno malo awaryjny setup, przy bezpiecznym egt .
Z tego co wiem byl strojony rowniez bez przeplywki, przyjechal z przeplywka do mnie i osobiscie wolal bym bez i moze to by poprawilo dziwne objawy ale to temat do sprawdzenia.

Na fotce jeden pomiar gtechem na zwyklych oponach , napewno mozna zejsc bez problemowo ponizej 7 ... zdjecie typowo pogladowe , dla sprawdzenia orientacyjnych przyspieszen.
i napewno lepiej się napedza niz m3 3.0 , i ogolnie bardzo przyjemnie sie wozem jezdzi.
Tyle odemnie.


Obrazek
Obrazek
Obrazek

pozdrawiam .
Pablo01
User
Posty: 194
Rejestracja: 29 lis 2010, o 12:47
Imię: Pawel
lokalizacja: Katowice

Re: E36 325 + kompresor Vortech SQ2

Post autor: Pablo01 »

. pisze:odkopie temat.


Na fotce jeden pomiar gtechem na zwyklych oponach , napewno mozna zejsc bez problemowo ponizej 7 ... zdjecie typowo pogladowe , dla sprawdzenia orientacyjnych przyspieszen.
i napewno lepiej się napedza niz m3 3.0 , i ogolnie bardzo przyjemnie sie wozem jezdzi.
Tyle odemnie.



pozdrawiam .
Co to wogóle za czasy ? Moje e36 z silnikiem 3.0 m54b30 robiło czasy na g-techy 5,8 - 5.9 :)
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 325 + kompresor Vortech SQ2

Post autor: k64 »

Pablo01 pisze:
. pisze:odkopie temat.


Na fotce jeden pomiar gtechem na zwyklych oponach , napewno mozna zejsc bez problemowo ponizej 7 ... zdjecie typowo pogladowe , dla sprawdzenia orientacyjnych przyspieszen.
i napewno lepiej się napedza niz m3 3.0 , i ogolnie bardzo przyjemnie sie wozem jezdzi.
Tyle odemnie.



pozdrawiam .
Co to wogóle za czasy ? Moje e36 z silnikiem 3.0 m54b30 robiło czasy na g-techy 5,8 - 5.9 :)
nie rozumisz przeslania i mojej sentecji, mysle ze samochod twoj vs ten podobnie jedzie , nie brandzluje sie czasami 5sek czy 7 sek do 100 . " zdjecie typowo pogladowe " , Jedzie podobnie jak m3 i tyle w tym temacie.
tdserek
Forumowicz
Posty: 775
Rejestracja: 17 sty 2010, o 23:36
Imię: SEREK
lokalizacja: wrocław

Re: E36 325 + kompresor Vortech SQ2

Post autor: tdserek »

wg mnie bez sensu wklejales kamilu to foto z czasem 7s tym bardziej ze m3 robi 6 s z tego co pamietam a to spora roznica:d
nie mniej jednak orientacyjnie ile na tym setupie moze byc km?
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: E36 325 + kompresor Vortech SQ2

Post autor: k64 »

tdserek pisze:wg mnie bez sensu wklejales kamilu to foto z czasem 7s tym bardziej ze m3 robi 6 s z tego co pamietam a to spora roznica:d
nie mniej jednak orientacyjnie ile na tym setupie moze byc km?
mysle ze + - 270 tak realnie, no bez sensu ze wklilem ;) bo porownanie by bylo od 100-200 ,roznie ludzie ruszaja a ja jeszcze urywajac mocowanie wozka w tym samochodzie tylko ten raz zmierzylem. Chcialem odgrzebac poprostu kotleta bo auto jezdzi i ma sie dobrze, a po miescie bardzo milo. no ale to nie moj samochod wiec nie robie wiecej ot.
ODPOWIEDZ