325 E30 Trumna
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: 325 E30 Trumna
nie wiem jak to zrobić bo wgraniu linka z photobucketu z poleceniem IMG wyskakuje :
"Obrazki mogą mieć maksymalnie 800 pikseli szerokości."
a nie widzi mi sie wklejanie każdego obrazka osobno :mrgreen:
"Obrazki mogą mieć maksymalnie 800 pikseli szerokości."
a nie widzi mi sie wklejanie każdego obrazka osobno :mrgreen:
-
- Turbo-Team
- Posty: 340
- Rejestracja: 1 lis 2009, o 10:32
- Imię: Łukasz
- lokalizacja: BIA
Re: 325 E30 Trumna
Z dodawaniem fotek jest tak że muszą miec rozmiar maksymalny 800x600. Jak masz inny to w photobucke-cie masz możliwość zmniejszenie wielkości zdjęcia. Najedz na swoją fotkę myszką i wyswietli Ci sie pasek edycji zdjęć, masz tam RESIZE i wilekości jakie chcesz, kliknij na 800x600 fotka sie zmniejszy do tego rozmiaru i wtedy dodawaj zdjęcia na forum
Jak tak sie nie zmniejszy to kliknij na RESIZE, fotka sie ładuje od nowa i otwiera w panelu edycji zdjęć,tam masz do wpisania jaką ma mieć wielkość, wpisujesz 800x600 i po problemie.

Jak tak sie nie zmniejszy to kliknij na RESIZE, fotka sie ładuje od nowa i otwiera w panelu edycji zdjęć,tam masz do wpisania jaką ma mieć wielkość, wpisujesz 800x600 i po problemie.
BMW e28
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
-
- User
- Posty: 67
- Rejestracja: 16 maja 2010, o 12:35
- Imię: landcar
- lokalizacja: torun
Re: 325 E30 Trumna
a z czego masz zalozony kolektor wydechowy?
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: 325 E30 Trumna
Dziś odbyło się pierwsze strojenie "bajrisze" - na razie ustawiliśmy wstępną mapę (bo po podłączeniu DET'a było pusto). Stworzona mapa pozwoli w ogóle na spokojne przemieszczanie się. Także jeszcze minimum jedna sesja przed trumną 
Z ważniejszych spostrzeżeń:
Wtryski 320ccm z Audi S4 są trochę za duże, AFR na wolnych obrotach to ~11. Wtryski pracują z 3-barowym regulatorem.
Pytanie:
Planuję założyć regulator 2,5-barowy lub regulowany. Myślicie że jest to jakieś rozwiązanie na przelewające wtryski?

Z ważniejszych spostrzeżeń:
Wtryski 320ccm z Audi S4 są trochę za duże, AFR na wolnych obrotach to ~11. Wtryski pracują z 3-barowym regulatorem.
Pytanie:
Planuję założyć regulator 2,5-barowy lub regulowany. Myślicie że jest to jakieś rozwiązanie na przelewające wtryski?
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: 325 E30 Trumna
mam dzis wene to naszkrobie troche mych madrosci
-2,5 bara to za malo, na seryjnych wtryskach przy takim cisnieniu auto kuleje i niechodzi tutaj o zalewanie chyba az tak tylko o to zeby wtryski ladnie sikaly jak zraszacz a nie jak z kranu - nawet mniejsze ilosci paliwa (takie jak maja byc jak ustawisz) to nic to nie da bo paliwo bedzie sie lac jak sikawka na wielkanoc a nie jak gasnica.
)
-wedlog mnie min to 3 bary po nizej tej wartosci to niebardzo ...
-afr 11 to nie tragedia, na wolnych wedlog mnie jak najbardziej ok
-twoje wtryski jesli maja te 300cc to napewno sa ok a i wyzej ich braknie pewnie, wiec :
rada nr1 od razu daj 3,5 zeby ich ni braklo na gorze. i to proboj ogarnac.
epiej to ogarnij na wolnych i tyle odejmij na mapie paliwa poprostu bo nie wierze ze nie potrafisz zejsc nizej wkoncu to nie az tak duze wtryski - ale wiem wiem to nie zawsze jest do osiagniecia (zobacz moje wtryski 460cc wiekszych zaden na tym forum nie ma w m50 a zostaly ogarniete) ,
p.s. zreszta nie wszystkim wolne obroty kulejace moga denerwowac ale wiadomo ze lepiej jak by to chodzilo jakos rowno
rada nr 2. kup regulowanego cos i zobacz naprawde jakie masz cisnienie, i polecam zebys zdemontowal seryjny, ( ja mam zaspawany wogole regulator (wyciagniety) i blaszke dospawana w listwie , przewody ktore dochodza do listwy obrocone tj wyjscie tu a wejscia tam
i dlatego mam regulator ladnie z przodu, w razie wpadki nie bedzie mi gdzies tam z tylu sikac na elektryke a o pozar latwo
) zasilanie mam tam gdzie ty masz seryjny regulator tj 6 cylinder strona podszybia, a sam regulator mam z przodu tam gdzie ty masz zasilanie seryjne
a i nie widze idealnego rozwiazania dawajac kilometrowe przewody paliwowe od regulatora, ma byc na wyjsciu zaraz za ostatnim wtryskiem i tak jest najlepiej obojetnie czy ostatni wtrysk z tylu czy z przodu
pytanie: konwersja na map? napisales ze brak mapy to mniem smielic ze tak wlasnie jest?
pytanie: a wogole to jak ci auto chodzi? faluje, swiruje telepie? nie powinno przy 3 barach wiec co sie martwisz tym 11 afr? :
powodzenia , pozdrawiam, mam nadzieje ze pomoglem (wisisz zubra
)bierz laptopa ladny dzien i do garazu 
-2,5 bara to za malo, na seryjnych wtryskach przy takim cisnieniu auto kuleje i niechodzi tutaj o zalewanie chyba az tak tylko o to zeby wtryski ladnie sikaly jak zraszacz a nie jak z kranu - nawet mniejsze ilosci paliwa (takie jak maja byc jak ustawisz) to nic to nie da bo paliwo bedzie sie lac jak sikawka na wielkanoc a nie jak gasnica.

-wedlog mnie min to 3 bary po nizej tej wartosci to niebardzo ...
-afr 11 to nie tragedia, na wolnych wedlog mnie jak najbardziej ok
-twoje wtryski jesli maja te 300cc to napewno sa ok a i wyzej ich braknie pewnie, wiec :
rada nr1 od razu daj 3,5 zeby ich ni braklo na gorze. i to proboj ogarnac.
epiej to ogarnij na wolnych i tyle odejmij na mapie paliwa poprostu bo nie wierze ze nie potrafisz zejsc nizej wkoncu to nie az tak duze wtryski - ale wiem wiem to nie zawsze jest do osiagniecia (zobacz moje wtryski 460cc wiekszych zaden na tym forum nie ma w m50 a zostaly ogarniete) ,
p.s. zreszta nie wszystkim wolne obroty kulejace moga denerwowac ale wiadomo ze lepiej jak by to chodzilo jakos rowno

rada nr 2. kup regulowanego cos i zobacz naprawde jakie masz cisnienie, i polecam zebys zdemontowal seryjny, ( ja mam zaspawany wogole regulator (wyciagniety) i blaszke dospawana w listwie , przewody ktore dochodza do listwy obrocone tj wyjscie tu a wejscia tam



a i nie widze idealnego rozwiazania dawajac kilometrowe przewody paliwowe od regulatora, ma byc na wyjsciu zaraz za ostatnim wtryskiem i tak jest najlepiej obojetnie czy ostatni wtrysk z tylu czy z przodu

pytanie: konwersja na map? napisales ze brak mapy to mniem smielic ze tak wlasnie jest?

pytanie: a wogole to jak ci auto chodzi? faluje, swiruje telepie? nie powinno przy 3 barach wiec co sie martwisz tym 11 afr? :
powodzenia , pozdrawiam, mam nadzieje ze pomoglem (wisisz zubra



-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: 325 E30 Trumna
na górze nic nie brakuje, widać że mają sporo zapasu
mój regulator jest z przodu czyli przy rozrządzie i wydaje mi sie że lepiej aby w razie czego puszczał paliwo na kolektor ssący niż gdy go odwrócę i na wydechowy
...
tak, wóz jest na map sensorze i zachowuje się dość dziko
nie rozumiem?zasilanie mam tam gdzie ty masz seryjny regulator tj 6 cylinder strona podszybia, a sam regulator mam z przodu tam gdzie ty masz zasilanie seryjne
mój regulator jest z przodu czyli przy rozrządzie i wydaje mi sie że lepiej aby w razie czego puszczał paliwo na kolektor ssący niż gdy go odwrócę i na wydechowy

tak, wóz jest na map sensorze i zachowuje się dość dziko

-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: 325 E30 Trumna
aaa jak to na wydechowy?filip pisze:na górze nic nie brakuje, widać że mają sporo zapasu
nie rozumiem?zasilanie mam tam gdzie ty masz seryjny regulator tj 6 cylinder strona podszybia, a sam regulator mam z przodu tam gdzie ty masz zasilanie seryjne
mój regulator jest z przodu czyli przy rozrządzie i wydaje mi sie że lepiej aby w razie czego puszczał paliwo na kolektor ssący niż gdy go odwrócę i na wydechowy...
tak, wóz jest na map sensorze i zachowuje się dość dziko


nie wiedzialem ze twoj jest z przodu, nie pocytalem projektu




-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: 325 E30 Trumna
Problem z zalewaniem na wolnych jest najprawdopodobniej przez lambdę której nie ma w ogóle :P.
Zamontuje sondę i myślę że będzie dobrze... ogólnie udało się dziś wystroić wóz poza wolnymi obrotami które poprawimy po założeniu sondy. Trumna robi zadowalający mnie przeciąg.
Pojawił się natomiast problem z UPG. Mianowicie przedmuchało ją między 4 a piątym cylindrem. Uszczelka byłą z gimnazjalnej. Trzeba teraz pokombinować skąd wziąć inna. Macie jakieś pomysły :(?
Zamontuje sondę i myślę że będzie dobrze... ogólnie udało się dziś wystroić wóz poza wolnymi obrotami które poprawimy po założeniu sondy. Trumna robi zadowalający mnie przeciąg.
Pojawił się natomiast problem z UPG. Mianowicie przedmuchało ją między 4 a piątym cylindrem. Uszczelka byłą z gimnazjalnej. Trzeba teraz pokombinować skąd wziąć inna. Macie jakieś pomysły :(?
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: 325 E30 Trumna
Lambdy nie ma być, jeśli ją założysz będzie jeszcze więcej problemów - finalnie zuboży mieszankę w całym zakresie obrotów.filip pisze:Problem z zalewaniem na wolnych jest najprawdopodobniej przez lambdę której nie ma w ogóle :P.
Zamontuje sondę i myślę że będzie dobrze... ogólnie udało się dziś wystroić wóz poza wolnymi obrotami które poprawimy po założeniu sondy. Trumna robi zadowalający mnie przeciąg.
filip pisze: Pojawił się natomiast problem z UPG. Mianowicie przedmuchało ją między 4 a piątym cylindrem. Uszczelka byłą z gimnazjalnej. Trzeba teraz pokombinować skąd wziąć inna. Macie jakieś pomysły :(?


Uszczelka musi mieć stalowe pierścienie wokół cylindrów jak seryjna, więc albo właśnie seryjna uszczelka, albo dorabiana ale oprócz miedzi musi być stal.korona pisze:Jak na razie nieźle, jedyny błąd jaki zauważyłem to uszczelkazmartwię cię ale ta nie wytrzyma, pierścienie wokół cylindrów nie mogą być z miedzi - nie jest wytrzymała na wysokie temperatury i po prostu się przepali. Jeśli masz możliwość wymontuj to, i daj do poprawki tzn wymiany pierścieni wokół cylindrów na stalowe zamiast miedzianych.
www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: 325 E30 Trumna
Jak zdejmę głowicę będzie widać, na razie podejrzewam nierówny blok + może uszczelka do tego. Efekt był taki że wóz przestał pracować na wszystkich cylindrach a świece były mokre od wody.
...a myślicie że wytrzyma farbyczna uszczelka (najgrubsza jaką da się kupić) ?
...a myślicie że wytrzyma farbyczna uszczelka (najgrubsza jaką da się kupić) ?
Na razie problem jest taki że na dole (lewy dolny róg mapy) w kwadracie jakieś 5X5 wszystkie wartości są na -128 a wóz i tak się zalewa. Na górze za to wtryski pracują na wartościach ~90 przy 0.8 bara - także jest sporo zapasu. Myślę że jeśli założymy lampdę to dół będzie ok a górę wystarczy ewentualnie podlać. Jeśli natomiast nie uda się ogarnąć tego z sondą to wrócimy do tego ustawienia które jest teraz.Lambdy nie ma być, jeśli ją założysz będzie jeszcze więcej problemów - finalnie zuboży mieszankę w całym zakresie obrotów.
- Michał_Małecki
- Forumowicz
- Posty: 960
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
- Imię: Michał
- lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 325 E30 Trumna
Błąd na pewno nie jest w za dużych wtryskiwaczach. Lipa jest na pewno w ustawieniach. Jaką macie wartość w startup voltage a jaką w analog out min? Po tym, że macie koło 90 jednostek w mapie na 0.8bar, to strzelam, że rozdzielczość mapy macie na 0.0195V, tak? Jeżeli tak, to to jest dobrze. Na -128 jednostek w mapie będziesz miał na wyjściu 0.0V do ECU. To tak jakbyście na wolnych odłączali przepływkę. Na odłączonej przepływce, jak silnik w ogóle jest w stanie pracować, to jest mega przylany (do tego większe wtryski to potęgują). Spróbujcie jechać w górę z napięciem bardzo powoli i sprawdzcie, jak się silnik zaczyna zachowywać. Jak macie w startup voltage 0V, to ustawcie np. 0.2V i sprawdźcie wtedy. Jak nie ma zmian, to kolejna próba ze startup voltage aż w końcu się uda. W M20 na wtryskach 320cc/min. jak najbardziej da się ustawić normalne, nieprzylane wolne obroty. Powodzenia!
Maleckis Motorsport
-
- Forumowicz
- Posty: 324
- Rejestracja: 17 lut 2011, o 16:15
- Imię: Filip
- lokalizacja: Warszawiak
Re: 325 E30 Trumna
zdjąłem głowicę i zobaczyłem że przetopiło (inaczej ciężko to nazwać) uszczelkę między 5 a 4 cyl...
wygląda na to że przez to że komora spalania jest pochylona względem silnika cała energia skupiła się na biednej uszczeleczce
zdjęcia dam później
postanowiłem splanować blok, głowicę i zakupić lub zrobić samemu jeśli nie dostanę uszczelkę całą metalową ....
wygląda na to że przez to że komora spalania jest pochylona względem silnika cała energia skupiła się na biednej uszczeleczce

zdjęcia dam później
postanowiłem splanować blok, głowicę i zakupić lub zrobić samemu jeśli nie dostanę uszczelkę całą metalową ....
-
- Turbo-Team
- Posty: 1412
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 19:45
- Imię: Rafał
- lokalizacja: Żywiec
Re: 325 E30 Trumna
customowa uszczelka.
http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f= ... elka#p1680" onclick="window.open(this.href);return false;
do m50b25 nie trzeba wysyłać bo kiedyś wysłałem do gościa i powiedziałem zeby zostawił sobie na wzór.
zapytaj pierw o cene a potem powiedz że tam jest wzór i powołaj sie na mnie. ciekawi mnie czy bedzie cos taniej
daj znać .
perlik ma też tą uszczelkę bo zamawiałem dla siebie i dla niego do m50b29
http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f= ... elka#p1680" onclick="window.open(this.href);return false;
do m50b25 nie trzeba wysyłać bo kiedyś wysłałem do gościa i powiedziałem zeby zostawił sobie na wzór.
zapytaj pierw o cene a potem powiedz że tam jest wzór i powołaj sie na mnie. ciekawi mnie czy bedzie cos taniej

daj znać .
perlik ma też tą uszczelkę bo zamawiałem dla siebie i dla niego do m50b29