BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Projekty zakończone jak i w trakcie. Tylko poważne modyfikacje.
max325
User
Posty: 124
Rejestracja: 19 gru 2010, o 21:37
Imię: marek
lokalizacja: czestochowa

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: max325 »

Sorry za off, jest gdzieś opisana ta e30? Ciężko mi uwierzyć że naprawdę waży 980kg. Pamiętam autko siwego które ważyło niecałe 900kg ale tam było lekkie S14b25 i nawet podłużnice przeszły kuracje odchudzającą, a tutaj jest m50 turbo :D
Pozdro
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: farmer91 »

Na forum nie ma ale na pewnym znanym portalu społecznościowym pod hasłem Projekt Chaos znajdziesz. Ogólnie jest dosyć mocno odchudzona i ma zeswapowany tylny wózek z e39 jak u PUZ-ów
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: Michał_Małecki »

kamil7s pisze:Przypuszczalnie na s251 na 1,2b pęknie 400 koni czy raczej nie? Jeśli można przy okazji zapytać czym sie rózni s251 z ar 0,83 od s256 z ar 0,83
Myślę, że nie będzie 400KM. S251 od S256 różni się muszlą wydechową. W pierwszej jest a/r .83, a w drugiej 1.22.
max325 pisze:Sorry za off, jest gdzieś opisana ta e30? Ciężko mi uwierzyć że naprawdę waży 980kg. Pamiętam autko siwego które ważyło niecałe 900kg ale tam było lekkie S14b25 i nawet podłużnice przeszły kuracje odchudzającą, a tutaj jest m50 turbo :D
Pozdro
Taką informację otrzymałem od Właściciela, przy pomiarze mnie nie było. Choć możliwe, że samochód był ważony tylko na poprzednim silniku, tj. M54B30 NA. Na żadnym forum nie ma opisanego tego samochodu, jest jednak na twarzoksiążce.

Pozdrawiam.
grubyrrc
User
Posty: 22
Rejestracja: 25 lis 2014, o 21:10
Imię: Lech
lokalizacja: WLKP

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: grubyrrc »

Panowie widziałem jak ta E30 się napędza i powiem szczerze szok :eee: , jak gokart z odrzutowym silnikiem. Bez gazu i bez hałasu robi naprawdę mega robotę. 980kg było chyba z tym trzylitrowym wolno-sakiem, tak mówił właściciel. Michał namów właściciela na prezentację tego auta na forum bo na mnie robi większe wrażenie niż Lambo Wojewódzkiego. Sorry za OFF.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: Michał_Małecki »

Po off-topicu z E30tką czas wrócić do E46. Po montażu intercoolera mogłem zabrać się za orurowanie układu dolotowego. Najpierw jednak sprawdziłem jak pasuje fabryczna chłodnica z wentylatorem od E46 i przy okazji zrobiłem przewody wodne do chłodnicy.

Obrazek

Dolot od intercoolera do przepustnicy

Obrazek

Obrazek

Od turbo do chłodnicy

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Przód z dolotami

Obrazek

W trakcie prac

Obrazek

Teraz układ wydechowy i downpipe 3.0"

Obrazek

Potem dalsza część układu wydechowego

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Mocowanie do skrzyni

Obrazek

Obrazek

Stay tuned,

Michał Małecki.
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: Michał_Małecki »

Dalsze prace nad układem wydechowym

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Tylnia końcówka wydechu

Obrazek

Układ wydechowy od downpipe'u aż po tłumik końcowy

Obrazek

Obrazek

Gwint pod sonde AFR w downpipe

Obrazek

Wyjście z wastegate'a z powrotem w downpipe - w końcu to będzie cichy i cywilny samochód :wink2:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Downpipe wraz z kolektorem wydechowym owinięty bazaltowym bandażem termoizolacyjnym

Obrazek

Obrazek

Spływ oleju z turbo z powrotem do miski

Obrazek

Flansza BOVa wspawana w obudowę przepustnicy

Obrazek

Na silniku

Obrazek

Na powyższym zdjęciu widać było przewody w oplocie do chłodnicy oleju, ona także została już zamontowana

Obrazek

Większy otwór w pasie przednim (na lewy przewód) wykonany w celu łatwiejszego montażu/demontażu chłodnicy

Obrazek

Obrazek

Powoli powstawała także wiązka EMU - zegary z E46 sterowane będą szyną CAN z EMU

Obrazek

Obrazek

W baku paliwa znalazła się pompa paliwa Walbro 400lph

Obrazek

Doloty po polerce

Obrazek

Obecnie łapy silnika, skrzyni biegów oraz pozostałe mocowania zostały oddane do malowania proszkowego. Po ich powrocie zacznie się proces finalnego montażu wszystkiego w całość.

Stay tuned,

Michał.
Awatar użytkownika
KonradGT
Forumowicz
Posty: 845
Rejestracja: 27 lut 2012, o 09:49
Imię: Konrad
lokalizacja: Warszawa

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: KonradGT »

:o :eee: :clap: :cool2:

Wygląda to wszystko mega profi!
Awatar użytkownika
Michał_Małecki
Forumowicz
Posty: 960
Rejestracja: 24 paź 2009, o 22:06
Imię: Michał
lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: Michał_Małecki »

Witam.

Czas na ostatni etap opowieści. Po powrocie łap silnika i skrzyni oraz pozostałych mocowań z lakierni proszkowej mogłem rozpocząć składanie wszystkiego w całość.

Pomalowane na czarny półmat łapy

Obrazek

Stalowe koło zamachowe od 7MGTE ze zmienionym rozstawem śrub

Obrazek

Względny chaos podczas składania

Obrazek

Dopasowanie fabrycznego podszybia do nowego silnika

Obrazek

Chłodnica oleju oraz otwory w pasie przednim zabezpieczone gumkami, co by nie przeciąć przewodów w oplocie

Obrazek

Wszystkie chłodnice na miejscu, orurowanie układu dolotowego także

Obrazek

Mocowanie skrzyni biegów i układ wydechowy

Obrazek

Obrazek

Kiedy wszystko było już mechanicznie poskręcane, EMU skonfigurowane, można było przystąpić do próby odpalenia. Po niecałych 2 miesiącach, odkąd rozpocząłem prace nad Daniela E46, udało się odpalić silnik za pierwszym kręceniem rozrusznika

https://www.youtube.com/watch?v=6v2JF9Soj70" onclick="window.open(this.href);return false;

Początkowo silnik pracował na 5 cylindrach, gdyż okazało się, że jedna z cewek jest uszkodzona. Po podmianie pracował już odpowiednio i można było nabijać pierwsze kilometry, aby rozruszać jednostkę napędową po zapewne bardzo długim postoju. W końcu tradycyjnie przypłynęła ona do nas statkiem z Japonii.

Całość na gotowo prezentuje się tak:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podczas strojenia mieliśmy problemy z przeładowaniami, za które odpowiedzialny był zawieszający się elektrozawór EBC MAC. W dodatku wastegate miał za duży luz w prowadnicy zaworu, przez co utrzymanie doładowania w wyższym zakresie obrotów było bardzo trudne. Po naprawie tych 2 elementów udało się skończyć strojenie. Zgodnie z życzeniem przygotowaliśmy dla Daniela 2 mapy przełączane w kabinie guzikiem.

Pierwsza

Obrazek

i druga

Obrazek

Wszystkie podzespoły są przygotowane z zapasem, także jak Daniel wjeździ się w swój "nowy" samochód będzie można usiąść z laptopem i co nie co podnieść w górę.

BMW czekając na Daniela miało okazję poprzebywać w towarzystwie m.in. Toyoty Supry, do której akurat 2JZ'eta nie trzeba swapować :heh: . W Suprze siedzi Borg Warner S300SX (507KM & 588NM).

Obrazek

Pozdrawiam,
Michał Małecki.
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: leo »

Ale smutek.... że takie historie kończą się tak szybko ;) Chciało by się pooglądac jeszcze kilka zdjęć..

Gratuluje Michał, wszystko wygląda mega profi, schludnie i bez zbędnego kolorowania wszystkiego dookoła :pasuje:

Ile dmuchacie?
BMWexpert Motorsport
farmer91
Turbo-Team
Posty: 357
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:22
Imię: Paweł
lokalizacja: WLKP

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: farmer91 »

Patrząc na moce to obstawiam że słabsza mapa 1 bar a mocniejsza 1,2-1,25 bara.

Mały OT- w Suprze Wojtka już nie ma kompresora? Ile tam było różnych trubin i nie tylko to chyba najstarsi górale nie wiedzą nawet haha :D
Awatar użytkownika
Karolo
Forumowicz
Posty: 1425
Rejestracja: 14 sie 2010, o 00:12
Imię: Karol
lokalizacja: Centrum

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: Karolo »

Nigdy nie zrozumiem potrzeby posiadania dwóch map o tak małym rozrzucie parametrów :D Poza tym wszystko prezentuje wysoki poziom wykonania :)
sklep turbobmw.pl - najlepsze części TURBO
k64
Forumowicz
Posty: 1826
Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
Imię: Kamil
lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: k64 »

Karolo pisze:Nigdy nie zrozumiem potrzeby posiadania dwóch map o tak małym rozrzucie parametrów :D Poza tym wszystko prezentuje wysoki poziom wykonania :)
Jedna powinna byc na miasto a druga na 9sek et :wink2: ladnie dzialasz:)
deejeys
Forumowicz
Posty: 491
Rejestracja: 26 kwie 2014, o 17:43
Imię: Dawid
lokalizacja: Łódź

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: deejeys »

CarPorn !! Mega mi się podoba :)
Awatar użytkownika
leo
Turbo-Team
Posty: 931
Rejestracja: 11 paź 2012, o 22:07
Imię: Adam
lokalizacja: Wrocław

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: leo »

. pisze:
Karolo pisze:Nigdy nie zrozumiem potrzeby posiadania dwóch map o tak małym rozrzucie parametrów :D Poza tym wszystko prezentuje wysoki poziom wykonania :)
Jedna powinna byc na miasto a druga na 9sek et :wink2: ladnie dzialasz:)

haha nie inaczej :ok:
BMWexpert Motorsport
Awatar użytkownika
Qwet
User
Posty: 37
Rejestracja: 14 cze 2012, o 19:34
Imię: Daniel
lokalizacja: Bydgoszcz
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: BMW E46 Coupe 2JZGTE GT3582R dla Daniela

Post autor: Qwet »

Przyznam, że z początku nie byłem zachwycony wynikiem z hamowni, jak na silnik 2JZ te 500 koni to nie jest żaden wyczyn... Dopiero po odbiorze auta nabrałem respektu - jest piekielnie szybkie... Co innego jest patrzeć na suche cyfry podsyłane przez Michała z hamowni i porównywać z innymi 2JZ-tami, a co innego jest poczuć kopnięcie turbiny na własnych plecach! Wrażenie utraty kontroli nad autem gdy tył nagle zaczyna tańczyć i drżącą nogę na pedale gazu. Tak samo czym innym jest jechać sobie równo 160kmh, a czym innym jest zobaczyć tą prędkość dosłownie kilka sekund od ruszenia z miejsca.
Jestem świeżym użytkownikiem auta z turbosprężarką, dla mnie to przeskok z 200 koni na 500 koni, jestem zachwycony i jednocześnie przerażony osiągami. Na razie nie widzę sensu dalszego zwiększania mocy. Cały czas mam ciarki na plecach jak turbina wstaje, i nie przechodzi mi to tak jak to miało miejsce po tygodniu jeżdżenia wolnossącą 330Ci.

Nagrałem telefonem na kierownicy kilka filmików

Przyspieszenie 100-200
https://youtu.be/GUDfApW2vpM" onclick="window.open(this.href);return false;

Przyspieszenie z 5 biegu
https://youtu.be/rwMnazchwYI" onclick="window.open(this.href);return false;
ODPOWIEDZ