
Turbo Coupe E36 (Porsche-Killer): zakuty S50B30 + GT4088
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Obróbka pod piramidki czyli metalowe pierścienie oparte o próg wokół cylindra to tylko wytaczarką/frezarką, powierzchnia musi być perfekcyjnie równa i na wszystkich cylindrach identyczna. Gdyby chodziło o oringowanie czyli zrobienie rowka wokół cylindra na drut to faktycznie, da się to zrobić domowymi sposobami. Co do cen - ja nie będę w tym temacie ich podwał, kosztuje to ile kosztuje, czyli sporo, i tak większość puknie się w głowę jak zobaczy kwoty 

www.turboBMW.pl
- elmo0104
- Turbo-Team
- Posty: 2047
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 13:09
- Imię: Piotrek
- lokalizacja: Łódź
- Lokalizacja: Zduńska Wola / Łódź
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Taaa nie chcesz żeby żona się dowiedziała 

Profesjonalna Regeneracja Vanosów Mxx,Sxx
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
ja sie teraz pukam w glowe jak widze moja liste plac ... chyba lepiej tego nie pisac?
powodzenia

- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Kupiłem na przymiarkę turbosprężarkę wielkości tej docelowej. Przeraziły mnie nie tyle jej wymiary co masa
waży ok 18kg co jest dodatkowym obciążeniem przodu do tego tylko z jednej strony. Z kolektorem będzie ok 30kg niesymetrycznie rozłożonego obciążenia

Jest już też materiał na kolektor wydechowy. Projekt flanszy przygotował Elmo, za co bardzo dziękuję.



Do budowy użyte będą kolana w gatunku P265GH, jak widać w różnych promieniach gięcia


I przymiarka
pasuje jak ulał






Jest już też materiał na kolektor wydechowy. Projekt flanszy przygotował Elmo, za co bardzo dziękuję.



Do budowy użyte będą kolana w gatunku P265GH, jak widać w różnych promieniach gięcia


I przymiarka




www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
wow, 18kg to juz spora bedzie, wszystko fajnie ale czy ta grubosc kolanek do kolektora nie bedzie za gruba? ostatnio nowo powstajace projekty robia na cienkich ... chociaz jak ma byc grubo
bęzie 6 rur w flansze twin scrool i 2 zawory wg?
flansza naprawde niezle wycieta, jak pamietam moja robiona przez tokarza to Panie Boze ...


- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
s=2,6mm czyli najcieńsza dostępna ścianka w tym rozmiarze, cieńsze kupisz tylko ze szwem z nierdzewki
www.turboBMW.pl
- Maleckis
- User
- Posty: 69
- Rejestracja: 25 paź 2009, o 18:50
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: Poznań
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Uchyl rąbka tajemnicy. Jaką turbinę planujesz do S50? Będzie down czy top mount?
Maksymalna ilość znaków w podpisie to 50.
- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Będzie to coś pokroju GT42/K29/HX50 czyli turbina która obsłuży 500-800KM. Nie wiem gdzie to zmieszczę, największy problem będzie z filtrem powietrza, raczej przed ostateczną decyzją trzeba będzie wepchnąć silnik pod maskę i zobaczymy. Jestem też nastawiony że coś będzie trzeba pociąć, najpewniej będzie to kielich macpercona i może podłużnicaMaleckis pisze:Uchyl rąbka tajemnicy. Jaką turbinę planujesz do S50? Będzie down czy top mount?


www.turboBMW.pl
- krismax
- Forumowicz
- Posty: 238
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 20:02
- Imię: Krzysztof
- lokalizacja: WLKP
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Turbo dziura będzie pewnie większa niż u mnie... 

S50B30 M3turbo
-
- Forumowicz
- Posty: 696
- Rejestracja: 16 sty 2010, o 09:51
- Imię: Hubert
- lokalizacja: Starachowice
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
zrobisz tak jak u pmn-a i po sprawie 

- artix
- User
- Posty: 42
- Rejestracja: 30 paź 2009, o 20:39
- Imię: Artur
- lokalizacja: Sweden
- Lokalizacja: Malmö Szwecja
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
moja w kartonie na wadze wazy 14 kilo 

- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Serce podpowiada "Idź na całość !!!" a rozum "Kurde przyhamuj, i tak nie wykorzystasz takiej lochy na ulicy". Kierując się zdrowym rozsądkiem
ostatecznie pod maską zagości turbosprężarka Garrett GT4088. Troszkę "mniejszy" brat GT42, potencjał "tylko" 700KM
ale za to przewiduję ok. 500-1000 obr wcześniej pojawienie się doładowania i fullboost, więc w ostatecznym rozrachunku na drogę będzie znacznie lepsza. Na zdjęciach dla porównania telefon o wymiarach ok 11x5cm.


















www.turboBMW.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 1826
- Rejestracja: 24 paź 2009, o 18:13
- Imię: Kamil
- lokalizacja: ŚLASK RACIBORZ
- Lokalizacja: slask raciborz zawada ks.
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
ze strony garretta wynika ze jest to Journal bearing turbocharger , jest to chyba prawie ta sama co sprzedajesz po regeneracji (?)
ciekawe jaki lag wyjdzie
jaka waga? interesuje mnie jaki masz ar na wydechu bo jesli powyzej 1... to grubo 
ciekawe jaki lag wyjdzie


- korona
- Administrator
- Posty: 1978
- Rejestracja: 23 paź 2009, o 07:33
- Imię: Adam
- lokalizacja: [SRB]
Re: Turbo coupe E36 / korona. Stage III - w budowie
Kolejne części dotarły, wczoraj, chyba w prezencie urodzinowym
, dotarła paczka z Austarlii a w niej takie coś

Korbowody wykonała firma Pure Performance Motorsport z Australii. Wybór padł właśnie na tego producenta, jako że do S50 nie ma korb Eagle, a jedynie dużo droższe Pauter lub Woosner, lub tańsze ale niepewne chińczyki czy też SPM - czyli chińczyki sprowadzone ze Szwecji obite logiem dystrybutora. Zaraz się podniesie wrzawa, że przecież na nich jeżdżą wszystkie S50 w Szwecji i w Polsce - ale tak się składa że od kilku lat pracuję w branży stali, także odkuwek, i także mam styczność z elementami z Chin - ba, nawet na codzień. Produkty są czasem bardzo dobrej jakości, nawet lepsze niż niektóre UE, ale bardzo kiepsko z powtarzalnością, i notoryczne niejasności w atestach materiałowych i badań odbioru jakości. Tak, nikomu korba się nie zgięła, a przynajmniej nikt o tym nie napisał, ale jeśli wewnątrz jednej z nich będzie bańka powietrza lub zanieczyszczenie w strukturze materiału to skończyć się to może pop prostu jej urwaniem
____________________________________
- producent: Pure Performance Motorsport (PPM) Austarlia
- korbowody kute typu H-beam wykonane z materiału Cr-Ni próżniowo odgazowanego, i to dwukrotnie, celem usunięcia baniek powietrza, stop wg AS1444-1996-4340
- normalizowane cieplnie (wygrzewanie + odpuszczanie) wg normy Rockwell C38-45
- korbowodowy utwardzane powierzchniowo poprzez obróbkę/bombardowanie stalowymi kulkami podobnie jak przy piaskowaniu, z tym że używa się tu nie piasku a hartowanych kulek (tu wyjaśnienie obrazkowe http://www.raw4x4europe.com/images_2/shot-peening.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;)
- wszystkie sprawdzane po obróbce poprzez prześwietlenie x-ray
- śruby korbowodowe ARP 2000
- waga 560gr/szt
- dostarczane w komplecie wyważonym z dokładnością do 1 gram
- wyważone pojedynczo end-to-end (jest nawet protokół z tego)
Wszystkie powyższe zabiegi sprawiają że producent określa wytrzymałość zestawu na 1200KM









nice...


Korbowody wykonała firma Pure Performance Motorsport z Australii. Wybór padł właśnie na tego producenta, jako że do S50 nie ma korb Eagle, a jedynie dużo droższe Pauter lub Woosner, lub tańsze ale niepewne chińczyki czy też SPM - czyli chińczyki sprowadzone ze Szwecji obite logiem dystrybutora. Zaraz się podniesie wrzawa, że przecież na nich jeżdżą wszystkie S50 w Szwecji i w Polsce - ale tak się składa że od kilku lat pracuję w branży stali, także odkuwek, i także mam styczność z elementami z Chin - ba, nawet na codzień. Produkty są czasem bardzo dobrej jakości, nawet lepsze niż niektóre UE, ale bardzo kiepsko z powtarzalnością, i notoryczne niejasności w atestach materiałowych i badań odbioru jakości. Tak, nikomu korba się nie zgięła, a przynajmniej nikt o tym nie napisał, ale jeśli wewnątrz jednej z nich będzie bańka powietrza lub zanieczyszczenie w strukturze materiału to skończyć się to może pop prostu jej urwaniem

____________________________________
- producent: Pure Performance Motorsport (PPM) Austarlia
- korbowody kute typu H-beam wykonane z materiału Cr-Ni próżniowo odgazowanego, i to dwukrotnie, celem usunięcia baniek powietrza, stop wg AS1444-1996-4340
- normalizowane cieplnie (wygrzewanie + odpuszczanie) wg normy Rockwell C38-45
- korbowodowy utwardzane powierzchniowo poprzez obróbkę/bombardowanie stalowymi kulkami podobnie jak przy piaskowaniu, z tym że używa się tu nie piasku a hartowanych kulek (tu wyjaśnienie obrazkowe http://www.raw4x4europe.com/images_2/shot-peening.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;)
- wszystkie sprawdzane po obróbce poprzez prześwietlenie x-ray
- śruby korbowodowe ARP 2000
- waga 560gr/szt
- dostarczane w komplecie wyważonym z dokładnością do 1 gram
- wyważone pojedynczo end-to-end (jest nawet protokół z tego)
Wszystkie powyższe zabiegi sprawiają że producent określa wytrzymałość zestawu na 1200KM










nice...

www.turboBMW.pl
- Grzesi(E30)k
- Turbo-Team
- Posty: 735
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 19:21
- Imię: Grzesiek
- lokalizacja: B-stok
- Lokalizacja: B-stok